צילום נוף

העדשות הבסיסיות הטובות ביותר לצילום נוף

מנופים רחבים ומרחיבים ועד לפרטי נוף בצילומי תקריב, יש עדשת פריים או זום חסכונית שתתאים לכל תרחיש נוף.
מזח עץ מעל אגם המוקף הרים. העננים מעל משתקפים על פני האגם.

נופים מרהיבים יכולים להיות יפים להפליא. עם זאת, לעתים קרובות הם מאבדים משהו בתרגום בין מה שהעין יכולה לראות לבין מה שנלכד במצלמה. יש לכם שתי סיבות עיקריות. ראשית, לראייה אנושית יש זווית צפייה אופקית של כ-210 מעלות. לעומת זאת, עדשת זום סטנדרטית מגיעה רק עד כ-75° או פחות. שנית, העיניים שלכם מעניקות לכם באופן טבעי תצוגה תלת-ממדית של כל נוף, בעוד שתמונה צילומית היא דו-ממדית.

החדשות הטובות הן שעם בחירה נכונה של עדשה וטכניקת צילום נכונה, תוכלו לפצות בקלות על שתי הבעיות האלה. אפילו טוב יותר, Canon מציעה מגוון עדשות פריים וזום ידידותיות לתקציב המספקות ביצועים ואיכות תמונה מצוינת. בואו נסתכל מקרוב, החל מהאופן בו המצלמה שלכם משפיעה על בחירת העדשה שלכם.

APS-C לעומת פריים מלא לצילום נוף

נוף פנורמי של קו רקיע עירוני ביום בהיר שצולם באמצעות מצב הצילום הפנורמי ב-Canon EOS R10.

מצלמות נבחרות של מערכת EOS R, כגון Canon EOS R7 ו-EOS R10, כוללות מצב צילום פנורמי, היוצר תמונות פנורמיות 'תפורות' בתוך המצלמה. ב-EOS R7, תכונה זו משופרת עוד יותר על ידי פונקציית היישור האוטומטית, המשתמשת בייצוב התמונה הפנימי (IBIS) של המצלמה כדי ליישר אופקים אוטומטית. צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-45mm F4.5.-6.3 IS STM‏, 45 מ"מ, 1/500 שנ', f/7.1 ו-ISO100.

המצלמה שבה אתם משתמשים לצילום נופים תשפיע על העדשה שבה תבחרו, אז קודם כל בואו נסתכל על ההבדלים בין מצלמות פריים מלא ומצלמות APS-C לצילום נוף. עבור כל ספירת מגה-פיקסל נתונה, למצלמות מסגרת מלאה יש 'אתרי צילום' גדולים יותר השקולים לפיקסלים בודדים. עם מצלמות פריים מלא כגון Canon EOS R6 Mark II, תוכלו לצפות לטווח דינמי גדול יותר לשמירה על פרטים בהדגשות בהירות ובצללים כהים. בונוס נוסף הוא הפחתת רעש התמונה, יחד עם שמירה גדולה יותר של פרטים עדינים, אם אתם צריכים להגביר את הגדרת ה-ISO שלכם בתנאי תאורה נמוכים.

מצידן, למצלמות APS-C כמו Canon EOS R10 ו-EOS R7 יש מקדם חיתוך של ×1.6 אשר, עבור כל אורך מוקד 'אפקטיבי' לעומת אורך מוקד בפועל נותן עומק שדה גדול יותר. זה יכול להיות שימושי לשמירה על אזורי חזית ורקע חדים באותה מידה בתמונות נוף. טיפ טוב להרחבת עומק השדה בכל מצלמה הוא התמקדות בנקודה הנמצאת כשליש מהדרך אל אזור הנוף המכוסה על ידי מסגרת התמונה. אפליקציית Canon Photo Companion כוללת עומק שדה ומחשבון מרחק היפר-פוקאלי שיכולים לעזור לכם להבטיח שיותר מהמסגרת שלכם תישאר חדה.

איזה סוג עדשה הכי מתאים לצילומי נוף?

סלעים גדולים בחוף, חשוכים כנגד הגוון הוורדרד של החול והים, שצולמו באמצעות עדשת Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM.

עדשת זום סטנדרטית, כגון Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, יכולה לצלם חלק גדול מהנוף, אך היא שימושית במיוחד בעת מסגור קומפוזיציה סביב אזור קטן יותר, להפקת תוצאות דרמטיות. צולם במצלמת Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM ב-18 מ"מ, 3.2 שנ', f/11 ו-ISO 200.

עבור תמונות נוף קלאסיות רחבות ידיים הלוכדות נוף רחב של נוף, שמיים דרמטיים גדולים והשתקפויות באגמים, תזדקקו לעדשה רחבה, שתאפשר לכם להתאים יותר לפריים כדי ליצור עניין ודרמה.

עם זאת, עדשות זווית רחבה אינן הבחירה היחידה לצילום נופים. לפעמים כדאי להיות סלקטיבי ולמסגר את הקומפוזיציה שלכם סביב שטח קטן יחסית. עדשת זום סטנדרטית כגון Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM יכולה לענות על כל הצרכים שלכם במצבים כאלה, בעת צילום באמצעות מצלמות פריים מלא כגון Canon EOS R6 Mark II. הדבר נכון גם לגבי שימוש ב-Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM בגוף APS-C כגון Canon EOS R7. בקצה הקצר של טווח הזום הרב-תכליתי שלה, עדיין תוכלו להשתלב בהרבה מאוד מהנוף.

יכול להיות קשה לבחור בין עדשת זום או פריים לצילום נופים. לשניהם יש הרבה מה להציע. בעת צילום נופים, כל דבר – מחומות, גדרות ומשוכות ועד לשולי צוקים, נהרות ואגמים – יכול לחסום את דרככם, ושטח מסובך יכול לעצור אתכם. היכולת לפצות על תנוחת צילום שנפגעת עם טוויסט פשוט של טבעת זום יכולה להיות יקרה מפז.

עם זאת, כמו רוב הדברים, 'זום לעומת פריים' אינו טיעון חד צדדי. צלמי נוף מקצועיים רבים מעדיפים צילום עם עדשות פריים. אורך המוקד הקבוע יכול באמת לעזור לכם להתמקד בקומפוזיציה, להסתובב כדי לקבל את המיקום המושלם בו אלמנטים קדמיים, אמצע הקרקע ורקע עובדים בצורה הטובה ביותר יחד. שינוי מיקום לעתים קרובות יותר נותן לכם גם את הבונוס של גילוי תצוגות חדשות לצילום ודרכים שונות לצלם אותן.

תמונת נוף שצולמה מלמעלה של מפרץ יפהפה מוקף בעלווה ירוקה ומים בצבע כחול-טורקיז.

עם עדשה קומפקטית וקלת משקל כמו Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM, תגלו שתוכלו לטייל או לטפס לאזורים שאחרת לא יהיו נגישים ולגלות עוד הזדמנויות צילום קסומות – כמו תמונת חוף מרשימה זו. צולם באמצעות Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM ב-24 מ"מ, 1/200 שניות, f/11 ו-ISO100.

גודל ומשקל חשובים בבחירת עדשת נוף. לעדשה קלה יש יתרונות. לכל העדשות הרחבות במיוחד במדריך זה יש עיצוב קומפקטי מרשים וקל משקל. תוכלו לצאת ליום צילומי נוף עם גוף מצלמה ורק אחת או שתיים מעדשות אלה בתיק קטן, ולא להרגיש כבדים.

דבר נוסף שעוזר לשמור על המשקל הוא שלא תזדקקו לחצובה, שלעתים קרובות נתפסת כחיונית בצילום נוף רגיל. רוב העדשות המצוינות שלנו כוללות מייצב תמונה אופטי יעיל ביותר, שביצועיו מוגברים עוד יותר כאשר הוא פועל בשילוב עם מייצב ה-IBIS במצלמות כגון Canon EOS R6 Mark II ו-EOS R7. אתם תגלו שתוכלו לצלם ידנית אפילו ב'שעה הכחולה' של הדמדומים ועדיין לקבל צילומים חדים באופן עקבי.

עדשת המתחילים הטובה ביותר לצילום נוף: Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM

תמונת נוף של עיר קטנה שנבנתה על צלע של גבעה כנגד רקע של אוקיינוס, שצולמה באמצעות עדשת Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

טווח זום נדיב ארוז במבנה קטן, ה-Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM כוללת 5 תחנות של ייצוב תמונה אופטי וטבעת מיקוד/שליטה, שניתן להקצות להן פונקציות שונות, כגון פיצוי חשיפה, במצב פוקוס אוטומטי. צולם באמצעות Canon EOS RP עם עדשת Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM ב-105 מ"מ, 1/320 שניות, f/11 ו-ISO100.

החזית של חנות פרחים קטנה עם זרים רבים בתצוגה, שצולם באמצעות עדשת Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

צילום בקצה הרחב יותר של טווח הזום של Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM מאפשר לכם ללכוד את כל הפרטים בנוף העירוני הצבעוני הזה, כאשר אינכם יכולים לצעוד אחורה יותר. צולם באמצעות Canon EOS RP עם עדשת Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM ב-26 מ"מ, 1/125 שניות, f/6.3 ו-ISO100.

מנופים אפיים ועד לפרטים זעירים וכל מה שביניהם, אפשרות של עדשה לכל מטרה כמו Canon RF 24-105 מ"מ F4-7.1 IS STM תאפשר לכם לראות את כל הסיפור. יש לה פוטנציאל זווית רחבה באורך המוקד הקצר ביותר שלה. באורכי מוקד סטנדרטיים של כ-35-50 מ"מ, תקבלו פרספקטיבה טבעית מאוד שנותנת תחושה טובה של המרחב, המרחק והקשר בין אזורי החזית והרקע. לקראת הקצה הרחוק של טווח ההתקרבות, אורכי מוקד טלפוטו משפיעים על דחיסת הפרספקטיבה, דבר הגורם לאזורי החזית והרקע להיראות קרובים יותר זה לזה. זה ההפך מהאפקט שאתם מקבלים עם עדשה רחבה, ויכול ליצור טוויסט מעניין ואלטרנטיבי בצילום נוף יצירתי.

עדשות הזווית הרחבה הטובות ביותר לרמת מתחילים לצילום נופים: Canon RF 16mm F2.8 STM, ‏Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

סירה קטנה, המוארת על-ידי שמש שוקעת וזוהרת, שצולמה באמצעות עדשת Canon RF 16mm F2.8 STM. קו החוף בחזית מוביל את עינו של הצופה סביב הפריים.

שבילים, נהרות, קווי עצים וחפצים אחרים העוברים מהחזית לרקע, כגון קו החוף בצללית בתמונה זו, יכולים לעזור להוביל את הצופה בתמונה. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 16mm F2.8 STM‏ ב-1/200 שניות, f/11 ו-ISO200.

מבנה דמוי טירה עם שטחים נרחבים על רקע של שמיים כחולים והרים, שצולם באמצעות עדשת Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM.

עדשת Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM מספקת זוויות צפייה נרחבות במצלמות בפורמט APS-C כגון EOS R10 ו-EOS R7. חוויית הצילום משחזרת במידה משמעותית הרבה יותר את שדה הראייה שאתם רואים בעיניכם. צולם במצלמת Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM ב-10 מ"מ, 1/320 שנ', f/10 ו-ISO 200.

מעבר לעדשת Canon RF 16 מ"מ F2.8 STM הרחבה במיוחד נותן לכם מבט חדש לגמרי על נופים, שכן צילום ב-16 מ"מ מגדיל את זווית הצפייה מ-84° לקצת יותר מ-108°, וזהו הבדל עצום בפועל.

זווית הצפייה הרחבה עושה פלאים עבור צילומי נוף ותיקון בתוך המצלמה מספק תוצאות ללא עיוותים. היא מציעה גם אורך מיקוד אפקטיבי מועיל של 25.6 מ"מ בעת שימוש בה עם Canon EOS R10 בפורמט APS-C, אך Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM עדיין משתלבת יותר טוב עם טווח זום 'אפקטיבי' של 16-29 מ"מ בתנאים של פריים מלא. זוהי גם אחת העדשות הטובות ביותר של Canon לוולוגים. היא מאפשרת לכם לדבר אל המצלמה תוך שילוב רקע גדול כדי למשוך פנימה את הנוף, אידיאלי לוולוגים של נופים וטיולים.

לעדשת הזום הקטנה והקלה בעלת הזווית הרחבה במיוחד Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM יש עיצוב נשלף והיא שוקלת רק 150 גרם. לצלמי נופים בעלי מצלמות EOS R System בפורמט APS-C, זוהי התוספת המושלמת לעדשת הערכה RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, המספקת התקדמות חלקה בפוטנציאל הזום בזווית רחבה.

בונוסים נוספים של Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM כוללים מייצב תמונה (IS) בעל 4 מצבים שפועל עם כל מצלמה מסוג Canon EOS R System (תוכלו גם להשתמש בו בגוף פריים מלא במצב חיתוך של APS-C). כאשר הוא מותקן במצלמות כגון Canon EOS R7 שכוללות IBIS, הוא מגיע ליעילות של 6 מצבים, דבר המאפשר לכם לצלם ידנית בביטחון בחשכה כמעט מוחלטת. תוכלו גם לעבור למצב מיקוד ידני ולצלם תקריבים קיצוניים בהגדלת מאקרו של עד 0.5x. זוהי אפשרות אידיאלית אם אתם רוצים להתרכז בפרטים זעירים כגון פרח בודד ולצלם אותם על רקע מרהיב.

עדשות רחבות זווית יכולות ללכוד נופים עצומים, אבל הן גם מדגישות בהגזמה את אפקט הפרספקטיבה, כאשר הכול מלבד אזורי קדמה קרובים נראה נסוג במהירות למרחקים. כדי להעניק מראה תלת-ממדי לתמונות נוף רחבות זווית, לרוב הטוב ביותר הוא לבחור כמה אובייקטים מעניינים בחזית שיעזרו להוביל את עינו של הצופה לתוך הפריים. הגדרת מפתח צמצם צר של f/11 עד f/16 בערך תגדיל את עומק השדה, ותאפשר לכם לשמור על החדות של כל הפרטים, החל מאובייקטים קרובים בחזית וכלה באופק הרחוק.

עדשת הזום הרחבה ביותר לנוף: Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM

חשיפה ארוכה של כריות חבצלות ופרחים מוארים, שצולמה כשמייצב התמונה בעדשה כבוי, בה האורות נראים מטושטשים.

ה-Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM נהנה מ-5.5 עצירות של ייצוב תמונה עבור צילום ידני. תמונה זו בתאורה נמוכה צולמה כשה-IS כבוי. צולם באמצעות Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM ב-15 מ"מ, 1/5 שנייה, f/8 ו-ISO400.

חשיפה ארוכה של כריות חבצלות מוארות ופרחים, שצולמה כשמייצב התמונה של העדשה מופעל, בה האורות נראים חדים.

תוכלו לראות בבירור את ההבדל בבהירות התמונה כאשר ייצוב התמונה האופטי מופעל. מייצב התמונה של העדשה פועל בשילוב עם ה-IBIS ב-EOS R6 כדי לשפר את התוצאות עוד יותר. צולם באמצעות Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM ב-15 מ"מ, 1/5 שנייה, f/8 ו-ISO400.

אין מנצחת בעדשת זום רחבה כמו ה-Canon RF 15-30 מ"מ F4.5-6.3 IS STM לרבגוניות במצלמת פריים מלא ללא מראה. שלא כמו עדשות זום רבות בזווית רחבה, עדשה זו קומפקטית וקלת משקל באופן מרענן, שוקלת רק 390 גרם, ומספקת טווח מושלם של אורכי מוקד לצילום נוף. בנוסף לכך שהיא מעניקה לכם זווית צפייה מקסימלית רחבה להדהים, יש לה יכולת מאקרו של פי 0.52 עבור תקריב ו-5.5 תחנות של מייצב תמונה המבטיחות צילומים חדים בצילום ידני גם בתאורה נמוכה.

עבור מצלמות DSLR APS-C, ה-Canon EF-S 10-22 מ"מ f/3.5-4.5 USM מתאימה בצורה מושלמת, ואם אתם חדשים במצלמות ללא מראה, אתם עדיין יכולים להשתמש בעדשה זו במצלמות כגון Canon EOS R10 באמצעות מתאם הרכבה Canon EF-EOS R.

עדשות פריים לצילום נוף יצירתי: Canon RF 24 מ"מ F1.8 MACRO IS STM ו-Canon RF 35 מ"מ F1.8 MACRO IS STM

שדה של פרחים לבנים עם מרכזים צהובים הגדלים בטבע. מרחוק ניתן לראות הרים ואגם.

החל מצילומי זווית רחבה ועד לתקריבים קיצוניים של פרטים קטנים בתוך נוף, ה-Canon RF 24 מ"מ F1.8 MACRO IS STM לוקחת הכול בצעד שלה והיא רב-תכליתי להפליא עבור עדשה מעולה. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM‏ 1/125 שנ', f/11 ו-ISO100.

תקריב של פרחים לבנים מרובים עם מרכזים צהובים הגדלים בטבע. הפרחים בחזית נמצאים בפוקוס ואילו אלה מאחור מטושטשים.

ה-Canon RF 24 מ"מ F1.8 MACRO IS STM מעניקה הגדלה של ×0.5 מאקרו במרחק המיקוד הקצר ביותר שלה (14 ס"מ), משחזרת אובייקטים קטנים בגודל חצי טבעי על חיישן התמונה, בעוד ש-5 עצירות של ייצוב תמונה מצמצמות את הסיכון לרעידות מצלמה. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM‏ 1/1000 שנ', f/4 ו-ISO100.

ה-Canon RF 24 מ"מ F1.8 MACRO IS STM משלבת זווית צפייה שימושית עם צמצם מהיר של f/1.8. היא יכולה לעזור לשמור על מהירויות תריס גבוהות גם בתנאי תאורה נמוכה אם ברצונכם להקפיא את התנועה של העלווה ואלמנטים אחרים של הנוף הנעים ברוח.

הצמצם המהיר גם משתלב היטב עם מרחק המיקוד המינימלי הקצר באמת של העדשה כדי לתת עומק שדה הדוק. זה יכול להיות נהדר עבור צילום אובייקטים קטנים מעניינים בסביבת נוף ובידודם על רקע מטושטש, תוך שמירה על כל הצבעים היפים של הטבע בסצנה הכוללת.

לקבלת זווית צפייה מתונה יותר עם אותם יתרונות, אל תחפשו רחוק יותר מ-Canon RF 35 מ"מ F1.8 MACRO IS STM. היא מציעה פרספקטיבה טבעית לחלוטין בצילום נוף, יעילה במיוחד עבור תקריבים קיצוניים בעת צילום ידני, מכיוון שתוכלו לנצל את מקדם ההגדלה של העדשה פי 0.5. הצמצם המהיר f/1.8 גם מעניק לכם עומק שדה הדוק עבור צילומי תקריב, כך שתוכלו לטשטש את הרקע ביעילות.

נכתב על ידי מת'יו ריצ'ארדס

מוצרים קשורים

  • עדשות RF

    RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

    עדשת הגדלת תצוגה קטנה וקלת משקל בעלת זווית רחבה במיוחד, עם אורך מיקוד מגוון של 10-18, אידאלית לצילום טיולים, וולוגים ונופים.
  • עדשות זווית רחבה

    RF 16mm F2.8 STM

    עדשת 16 מ"מ קומפקטית בפורמט מלא (Full Frame) עם זווית רחבה במיוחד שזמינה במחירים נוחים. העדשה מתאימה למצלמות EOS מסדרה R ומיועדת לוולוגרים וליוצרי תוכן.
  • עדשת פריים בעלת זווית רחבה

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    עדשת פריים 24 מ"מ קומפקטית וקלת משקל, אידיאלית לצילום נופים, ולוגים וחללים סגורים - וגם עבור תמונות מאקרו מעולות.
  • עדשת זום בעלת זווית רחבה במיוחד

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    עדשת RF קומפקטית וקלה עם זום של 15-30 מ"מ, מושלמת לנסיעות ולצילומים של נופים עירוניים, נופי טבע, אדריכלות וולוגים בדרכים.
  • עדשות RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    העדשה היומיומית האידאלית לחובבי מצלמות פורמט מלא (Full Frame) ללא מראה. קלה לשימוש – ה-RF 24-105mm F4-7.1 IS STM היא עדשה קלילה, קומפקטית ובת-לוויה נאמנה שתיקח את הצילום שלך לרמה אחרת.
  • מצלמות ללא מראה

    EOS R6 Mark II

    סטילס או וידאו, אקשן או דיוקן –מצלמת EOS R6 Mark II מציעה שילוב של ביצועים ואיכות תמונה, שמאפשרת ליצירתיות לשגשג.
  • מצלמות ללא מראה

    EOS R7

    גלה את הטבע הפראי עם מצלמה שכוללת מהירות ואיכות תמונה יוצאות דופן בגוף APS-C נייד עם עיצוב עתידני.
  • מצלמות ללא מראה

    EOS R10

    בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C.
  • מאמרים קשורים

  • צילום נוף

    אתגר עדשות נוף

    הצלמת המקצועית וריטי מיליגן משתפת את חווייתה שלה בצילום יצירתי של נופים באמצעות שתי עדשות קלות משקל.

  • צילום נוף

    טיפים מובילים לנופים

    גלה את טכניקות הצילום שיעזרו לך לקדם את תמונות הנוף שלך לשלב הבא.

  • צילום נוף

    טיפים לצילום נופים ימיים

    טיפים מקצועיים שיסייעו לך לצלם נופים ימיים שידהימו את כולם.

  • טיולים ומסעות

    בת הלוויה האידאלית לנסיעות

    הצלם מארטין ביסיג יוצא לטייל בסרי לנקה עם ה-EOS R10.