צילום נוף

שתי עדשות, שני מבטים על צילום נוף

הצלמת המקצועית וריטי מיליגן חוקרת גישות שונות לצילום נוף באמצעות שתי עדשות זווית רחבה בלבד: עדשת זום ועדשת פריים.
צלמת עומדת על סלעים במים רדודים, מצלמת אגם המוקף בהרים.

הצלמת עטורת הפרסים וריטי מיליגן מונעת על ידי תשוקה לצילום נופים. לעתים קרובות היא מתעוררת לפני הזריחה ויוצאת לחיק הטבע העצום. "אני מאוד אוהבת בקרים, במיוחד בקרים מעורפלים," היא אומרת. "האווירה שלהם מיוחדת כל כך. אני אוהבת לצאת לפני הזריחה ולהתחיל לצלם ב'שעה הכחולה' כשהשמש עדיין מתחת לאופק".

הערכה של וריטי כוללת טווח מרשים של מצלמות Canon ועדשות L-series lenses, אבל כדי להדגים מה ניתן לעשות באמצעות שתי עדשות קלילות וקומפקטיות בלבד, היא אתגרה את עצמה לצלם נופים מנקודות מבט שונות עם עדשת זום אחת ועדשת פריים אחת בלבד - ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM וה-RF 24mm F1.8 MACRO IS STM – בלייק דיסטריקט היפהפה בקמבריה, אנגליה.

"האיכות והביצועים של העדשות החסכוניות האלה השתפרו באופן ניכר מאז שהתחלתי לצלם," אומרת וריטי. "הזכוכית נהדרת ושתי העדשות תגובתיות מאוד. אבל מה שהכי מצא חן בעיניי אלה המידות הקטנות והנוחות שלהן. אני יכולה פשוט לקחת מצלמה ואת שתי העדשות האלה - ולצאת לשטח".

שתי עדשות, שתי נקודות מבט

מצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM מונחות על גדם עץ ליד עדשת RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

וריטי יצאה לבצע את האתגר עם מצלמת Canon EOS R5 שלה ושתי עדשות RF בלבד: ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM וה-RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

צלמת שמחזיקה מצלמת Canon כורעת כדי לצלם תמונה. מאחוריה אגם המוקף הרים.

הערכה כל כך קלילה וקומפקטית שיכולתי להמשיך, להיכנס לשטח מאתגר יותר ולהמשיך לצלם יותר זמן בלי שהכובד יתחיל להפריע," וריטי אומרת.

"אחד האתגרים הגדולים בצילום נוף הוא לראות את הדברים בצורה שונה, כדי ליצור תמונות שאינן דומות לצילומים של כולם," מסבירה וריטי. "לכן שימוש בעדשות עם מגוון תצוגות יכול להועיל מאוד".

עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM אידאלית לצלמים נלהבים המעוניינים להוסיף זום בזווית רחבה במיוחד למצלמת EOS R System שלהם. היא מושלמת ללכידת נופים רחבי ידיים וכוללת ייצוב תמונה אופטי של 5.5 עצירות לתמונות ללא רעידות, אפילו בצילום נופים באחיזה ידנית או בתאורה חלשה. לרשותך עד 7 עצירות של ייצוב תמונה עם גוף EOS R System תואם כגון ה-EOS R5. זו עדשה נהדרת גם לצילום מקרוב, עם מצב מיקוד ידני המציע רמות יוצאות דופן של פירוט וחדות מרשימה, עד 12.8 ס"מ (הגדלה פי 0.52).

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM הקטנה והקלילה, במשקל 270 גרם בלבד, משלבת זווית רחבה עם צמצם מהיר לצילום יצירתי, גם בתאורה חלשה. מייצב תמונה בעת 5 עצירות מאפשר מהירויות תריס ארוכות יותר לצילום באחיזה ידנית, ועד 6.5 עצירות עם גוף EOS R System תואם. היא נהדרת גם לצילומי תקריב עם מרחק מיקוד מינימלי של 14 ס"מ (הגדלה פי 0.5x או חצי מהגודל האמיתי) כך שניתן להראות נושא בתוך הסביבה שלו.

נופים רחבי ידיים עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

תצורות ענן משתקפות על פני אגם שליו המוקף בהרים.

"עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM מושלמת לנופים קלאסיים מסורתיים," וריטי מסבירה, "כמו תמונה זו של באטרמיר. היא נועדה לצילומים רחבים במיוחד עם פרספקטיבה נהדרת המשלבת רכיבי חזית, טווח ביניים ורקע." צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ב-17 מ"מ, 2.5 שניות, f/11 ו-ISO100. ‎© Verity Milligan

תמונת תקריב של נוריות על חוף אגם. הפרחים במיקוד חד, והאגם וההרים ברקע מטושטשים.

נוריות על שפת באטרמיר. "בתחילת הדרך קל לחשוב שצילום נוף זה בעיקר הסצנות הגדולות, אבל יותר חשוב להגיע לאיזון בין הרקע לחזית," וריטי מסבירה. צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ב-20 מ"מ, 1/80 שנ', f/5 ו-ISO500. ‎© Verity Milligan

וריטי השתמשה בעדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM כדי לצלם תמונות מדהימות של באטרמיר השלווה ושל המורדות המשתפלים של נורת'רן פלס. "העדשה יעילה במיוחד לנופים רחבים מאוד," היא מסבירה. "אין מתחרים לשדה הראייה הרחב בצילום נופים עצומים ושמיים דרמטיים ענקיים".

הקשר בין הנוף המרוחק לנקודת העניין בחזית הוא נקודה מכריעה כשמדובר בקומפוזיציה של תמונות נוף. "אני רוצה להוביל את מבט הצופים דרך הצילום, בלי שהתמונה תהיה עמוסה מדי," היא אומרת. "חשוב למצוא נקודת איזון בין הרקע לחזית. זה מעניק לתמונות עומק".

וריטי התרשמה מאוד מהגמישות שהציעה עדשת RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM לצילום נופים, ומהאפשרויות היצירתיות. "יש לה טווח אדיר של אורכי מוקד המיועדים לנוף. טווח הזום מכסה כל מה שאני צריכה והוא מדהים לשטח מאתגר כשאני לא יכולה להגיע פיזית למקום הצילום עם עדשת פריים.

"היא יכולה גם לשלב זווית ראייה רחבה במיוחד עם מיקוד קרוב. הצלחתי להגיע מקרוב ולצלם נוריות במרכז המסגרת, והטבע מסביב היטשטש עם הרקע לקבלת הקשר".

לכידת פרטים עם Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

ידיים מחזיקות מצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM מול פרח כותנה.

"אני מאוד אוהבת את אורך המוקד של ה-Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ואת שדה הראייה שהיא מעניקה לצילום נוף," אומרת וריטי. "יותר מזה, בתור עדשת פריים רב-השימושיות שלה מדהימה".

צילום תקריב של פרחי כותנה. המיקוד על הפרחים באמצע הקרקע, והפרחים ברקע ובחזית מטושטשים.

"תכונת המאקרו מאפשרת לי להתקרב למרחק קצר לצילומים מפורטים וצמצם f/1.8 המואר מעניק עומק שדה, הדוק, כך שאני יכולה לטשטש את הרקע באמצעות אפקט בוקה יפהפה," אומרת וריטי. צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM‏ 1/2000 שנ', f/2.5 ו-ISO100. ‎© Verity Milligan

תוך כדי צילום של הדשא הרך, שפירית נכנסה לתמונה - ויכולות המאקרו של ה-Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM אפשרו לווריטי לצלם מקרוב תמונות מפורטות מאוד, עם צילום ב-f/3 כדי לבודד את את השפירית על ידי טשטוש הרקע אגב שמירת הצבעים המרהיבים של הנוף.

"נפלא להחזיק יכולת כזאת בערכת הציוד," אומרת וריטי. "היא מזכירה לי שצילום טבע זה לא רק נופים עצומים".

וריטי אהבה את אורך המוקד הקבוע של העדשה ואמרה שהיא עזרה מאוד להימנע מהסחות דעת ולהתרכז בקומפוזיציה. "אורך מוקד קבוע מאמן אותך להיות צלם טוב יותר," היא מוסיפה. "עבורי, זאת עדשה יצירתית יותר. בסופו של דבר היא יוצרת תמונות נוף מדהימות".

תמונת תקריב של שפירית נחה על גבעול דשה.

ההגדלה של פי 0.5 של של עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM אפשרה לווריטי לצלם תמונות תקריב, כמו השפירית הזו, עם רקע מטושטש יפהפה. צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM‏ 1/2000 שנ', f/2.5 ו-ISO100. ‎© Verity Milligan

לנצל אפשרויות יצירתיות עד תום

אגם מוקף בהרים, שפסגותיהם מוארות באור שמש זהוב.

"שעת הזהב, ממש לאחר זריחה ולפני שקיעה, היא זמן קסום לצילום נוף," אומרת וריטי. איכות האור פשוט מהממת, עם נופים שטופים בזוהר זהוב." צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ב- 21 מ"מ, 1/30 שניות, f/13 ו-ISO250. ‎© Verity Milligan

אגם עם עץ בחזית והרים ברקע, המשתקפים על פני המים.

כדי למצות את הפוטנציאל של ה-EOS R System ולהבטיח את האיכות של התמונות המוכנות, וריטי עיבדה את התמונות באמצעות Digital Photo Professional (DPP), התוכנה של Canon לעיבוד קובצי RAW ועריכת תמונות. צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM‏ 1/2 שנ', f/11 ו-ISO100. ‎© Verity Milligan

בעולם אידאלי לוקחים עדשות עבור מגוון תרחישים כאשר יוצאים לצלם נוף, אבל וריטי גילתה שביניהן, ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM וה-RF 24mm F1.8 MACRO IS STM די כיסו את כל צורכי הצילום שלה. "לשתי העדשות יש המון להציע לכל מי שמסתדר עם המצלמה שלו ורוצה משהו מעבר ליכולת של העדשה הכלולה בערכה," היא אומרת. זה כולל משתמשים במצלמות APS-C בסדרת EOS R System של Canon, שיוכלו ליהנות גם מהזווית הרחבה של עדשת הזום ומהצמצם הרחב של הפריים.

"ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM עם זוויות הראייה הרחבות מאפשרת לצלמים לראות את הנוף בדרכים שונות, ולפתח את היצירתיות באמת," מוסיפה וריטי. "יכולת המאקרו של ה-Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM בשילוב עם צמצם f/1.8 המואר מעניקה אפשרויות יצירתיות חדשות".

וריטי התרשמה מאוד מיכולות המיקוד האוטומטי של שתי המצלמות, ומהאופן שבו ייצוב התמונה שבעדשות פעל יחד עם ייצוב התמונה בגוף המצלמה ב-EOS R5. "ייצוב התמונה עבד נהדר," היא אומרת. "אני לא חושבת שיצאה לי תמונה מטושטשת אחת בשני ימי הצילומים, גם כשהשתמשתי בצמצמים די צרים ובמהירויות תריס נמוכות בתאורה חלשה. "לפעמים צילמתי ידנית כמעט בחושך ועדיין קיבלתי תמונות חדות בעקביות. אני מאוד אוהבת חופש תנועה כשאני מצלמת, ואת האפשרות לעשות שינויים עדינים ולראות כיצד הם משנים את הפרספקטיבה של התמונה. השימוש בחצובה די מגביל מבחינה זו, וזה גם עוד משהו שצריך לסחוב".

התמונות של וריטי מהאתגר מדגימות את האפשרויות היצירתיות ששתי עדשות וקומפקטיות אלה יכולות להעניק. "נדהמתי מהאיכות והרב-תכליתיות של העדשות, ומהמיקוד שלהם במרחקים כה קצרים," היא אומרת. "הן פתחו אפשרויות חדשות לפרספקטיבות שונות ומיוחדות בצילום נוף. אפשר פשוט להביט מקרוב - ולראות הרבה יותר".



נכתב על ידי מת'יו ריצ'ארדס

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים