צלם כמו מקצוען: ערכה חיונית לשדרוג יכולות הצילום שלך

שלושה שגרירים צעירים של Canon, שעובדים בתחומים שונים, דנים במצלמות ובעדשות הטובות ביותר למי ששואפים להיות צלמים ולתלמידים שמשתוקקים ללכת בעקבותיהם.
אישה צעירה חובשת כובע חורפי מצלמת את עלי הסתיו עם מצלמת Canon ועדשה גדולה.

כדי לצלם כמו מקצוענים, אתם זקוקים לציוד הנכון. אבל עם מבחר כה רחב של מצלמות ועדשות שזמין כעת הודות להתקדמויות המהירות בטכנולוגיית המצלמה, איך אפשר לדעת מהי הערכה המתאימה ביותר לצרכים שלכם?

בין אם אתם בוגרי תואר ראשון שמתחילים את דרככם בתעשייה, חובבי צילום נלהבים שמשתוקקים להרחיב את התחומים שלכם או מקצוענים חסרי ניסיון שמעוניינים להתקדם בקריירה, אחד מהמרכיבים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון הוא סוג הצילום שאתם רוצים לעסוק בו. צלם סרטי תעודה שעשוי להידרש לעבוד בשקט ובאופן דיסקרטי במגוון סביבות יהיה בעל דרישות ערכה שונות בהשוואה, לדוגמה, לצלם אופנה שעובד בסביבות מתוכננות בקפידה עם דוגמנים מקצועיים.

היכולת של מצלמה לצלם וידאו היא גורם חשוב נוסף. "היא הופכת לכלי שחשיבותו רק עולה", אומר מומחה המוצר של Canon Europe, מייק ברנהיל. "וידאו הוא חלק חשוב בפלטפורמות מדיה חברתית, לדוגמה, והיכולת לצלם גם תמונות וגם וידאו פותחת באופן דרמטי אפשרויות עבודה בתעשיית הצילום".

כאן, שלושה מקצוענים צעירים, כולם מתמחים בתחומים שונים, ולכל אחד מהם יש סיפור ייחודי משלו לגבי האופן שפרץ בתעשייה, משוחחים על המצלמות והעדשות של Canon שהם משתמשים בהן ועל הסיבה לכך שהן אידאליות לסגנון שבחרו. מדובר ב: צלם האופנה והדיוקנאות הניגרי עמנואל אויילק, צלמת סרטי התעודה הגרמנייה-רוסייהננה הייטמן ואינגו לייטנר האוסטרי, חלק מצמד צלמי החתונות כרמן ואינגו. ביחד עם התובנות האישיות שלהם, ניתנות עצות מקצועיות נוספות של מייק ברנהיל.

הערכה הטובה ביותר לצילום אופנה

אישה בחולצה מקושטת בחרוזים וחצאית בעלת שכבות שוכבת על ספה, ומחזיקה יד אחת מעל פניה. עשן אדום נערם מתחתיה.

צלם האופנה והדיוקנאות עמנואל אויילק אומר שתכונות מצלמה EOS R System, כגון המיקוד האוטומטי המהיר והמדויק וייצוב התמונה בגוף המצלמה (IBIS) מעניקים לצלמי אופנה את החופש להיות יצירתיים. צולם במצלמה Canon EOS R5 עם עדשת Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM ב-28 מ"מ, 1/125 שנ', f/4.5 ו-ISO160. ‎© Emmanuel Oyeleke

אישה בשכמייה אדומה מרהיבה עומדת על שטיח של פרחים בסגול וכחול לפני סלע אפור כהה.

עמנואל מעדיף לצלם את עבודות האופנה שלו בעדשות פריים. "השתמשתי בעיקר בעדשות ה-RF החדשות ואני יכול להמליץ עליהן", הוא אומר. "אני משתמש ב-Canon RF 50mm F1.2L USM, אבל גם EF 50mm f/1.8 STM היא מצוינת אם התקציב מוגבל. צולם במצלמה Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM‏, 1/400 שניות, f/5 ו-ISO400. ‎© Emmanuel Oyeleke

עמנואל אויילק, שחקן שבץ-נא מקצועי לשעבר שהתאהב בצילום בזמן שנסע לטורנירים ברחבי העולם, זכה בפרסים כולל פרס צלם האופנה של ASFA לשנת 2019. לאחר שלמד את רזי המקצוע בעיקר בעצמו, הוא פרץ לתעשייה כצלם חתונות (חלקן עם 3,000 אורחים) במולדתו ניגריה, לפני שעבר לצילום סגנון חיים, וכעת מפיק באופן קבוע מאמרי מערכת נועזים ויפהפיים עבור מגזיני האופנה הנחשבים של אפריקה, וכן עבודה מסחרית עבור מותגים לרבות Coca-Cola ו-Unilever.

"התחלתי להשתמש ב-EOS R System ב-2018 וזה היה גילוי עבורי", הוא אומר. "לא צריך לדאוג לצד הטכני משום שהמצלמות פשוט מספקות תוצאות ומעניקות לך את החופש להיות יצירתי ללא מגבלות". הוא משתמש בעיקר ב-Canon EOS R5 מאז יציאתה לשוק ב-2020. "חיישן 45MP לוכד כמות עצומה של מידע ומאפשר לי לחתוך ועדיין לקבל תמונה ברזולוציה גבוהה.

"אם יש תקציב, הייתי אומר שהמצלמה EOS R5 אידיאלית לצילומי אופנה, אבל אם לא, אני ממליץ על EOS R6 כי היא עושה כמעט את כל מה שעושה R5, רק עם רזולוציה נמוכה יותר".

"למרות שצילום אופנה מתמקד בבגדים, כשמסתכלים על תמונות של אנשים, נוטים להימשך לפנים, ולכן מעקב הפנים/עיניים של EOS R5 ו-EOS R6 הוא חשוב", מוסיף מייק ברנהיל. "תכונות שימושיות אחרות לעבודות אופנה כוללות את מסך המגע המתכוונן, שמאפשר לך לצלם מזוויות שונות כדי לקבל תמונות מעניינות ודינמיות.

העדשות שמהוות את ברירת המחדל של עמנואל הן Canon RF 50mm F1.2L USM ו-RF 85mm F1.2L USM והוא ממליץ על שתיהן לתלמידי אופנה. "הן חדות, מהירות, בנויות היטב ושוות את ההשקעה - עדשה טובה תחזיק מעמד למשך שנים רבות," הוא אומר בהתלהבות.

"אלה עדשות מצוינות כדי לצלם כל דבר שהוא, החל מצילומים באורך מלא וכלה בצילומי דיוקן עם נקודת מבט מחמיאה", מסכים מייק. "החלופה השנייה תהיה זום, כגון RF 24-70mm F2.8L IS USM, או EF 24-70mm f/2.8L II USM המצורף באמצעות מתאם ".

הערכה הטובה ביותר לצילום סרטי תעודה

צלמת סרטי התעודה ננה הייטמן נולדה בגרמניה ב-1994 וקנתה את מצלמת ה-DSLR הראשונה שלה, Canon EOS 400D (שהוחלפה כעת על ידי המצלמה Canon EOS 850D), כשהייתה בת 14. בנעוריה, היא הושפעה מהתמונות שראתה ב-National Geographic והוציאה תואר בעיתונות מצולמת וצילום תיעודי באוניברסיטת הנובר למדעים שימושיים ואמנויות. מאז עבודתיה התפרסמו ב-National Geographic, ב-TIME Magazine וב-de Volkskrant, בין השאר. ב-2019, היא הייתה מועמדת ל-Magnum.

בשנים האחרונות, ננה, שעובדת בעיקר על פרויקטים לטווח הארוך כגון תיעוד הקהילה מסביב למכרה הפחם האחרון של גרמניה, משתמשת ב-Canon EOS R וב-Canon EOS R5. "השתמשתי לאחרונה ב-Canon EOS 5D Mark III, אבל עכשיו אני אוהבת לעבוד עם המצלמות ללא מראה של Canon", היא אומרת. "כשאני מסתובבת כל היום עם הציוד שלי, עדיף לעבוד עם מצלמה קלה יותר".

ננה אומרת שהחידושים שהוצגו ב-EOS R וב-EOS R5, כולל מיקוד אוטומטי בתאורה חלשה עד ‎-6 EV, מועילים מאוד לעבודת סרטי התעודה. "רגישות התאורה החלשה חשובה בעת העבודה בתאורה חלשה ללא מבזק, והיכולת להשתמש במצב הצילום השקט של המצלמה מאפשרת לעבוד באופן דיסקרטי", היא אומרת. "אני בהחלט ממליצה גם על EOS R וגם על EOS R5 לתלמידי צילום תיעודי".

עבור מי שהתקציב שלו דחוק יותר, מצלמה מסדרה EOS R System נוספת, EOS RP, היא גם אפשרות. "זוהי מצלמה קטנה וקלה יותר וכוללת תכונות מצוינות רבות, כולל מצב הצילום השקט, וכמו מצלמות EOS R System אחרות, היא תואמת לגמרי לעדשות EF", אומר מייק.

"אם התקציב מאפשר לקנות את EOS R6, יכולת התאורה החלשה המדהימה שלה מאפשרת להתמודד עם מגוון רחב של תנאי תאורה, בעוד שמעקב הפנים/עיניים מבטל את הצורך לדאוג לגבי מיקוד ומאפשר להתמקד במקום זאת בתזמון, קומפוזיציה והבעות פנים".

משום שננה אוהבת להתקרב לאנשים שהיא מצלמת, היא משתמשת כמעט תמיד בעדשות Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM ו-RF 50mm F1.2L USM. "שתי עדשות מספיקות לי", היא אומרת. "אני מעדיפה עדשות פריים על פני עדשות זום, משום שהן מאפשרות לזוז ולעבוד יותר על התמונות".

מייק מסכים ששתי העדשות הללו הן השילוב המושלם. "אורכי המוקד 35 מ"מ ו-50 מ"מ היו תמיד פופולריים עבור צילום תיעודי ועבודת כתבות משום שהם מעניקים נקודת מבט שמחקה את דרך הטבע", הוא אומר. "ה-RF 35mm F1.8 Macro IS STM היא קטנה, בעלת מחיר סביר ויש לה מייצב תמונה של 5 מצבים עבור צילומים חדים ללא חצובה".

הערכה הטובה ביותר לצילום חתונות

זוג מחייך ורוקד, מחזיק ידיים, בשדה חציר שנחתך ועץ עירום יחיד.

צלמי החתונות ביעדים שונים, כרמן ואינגו לייטנר, מצלמים מגוון תמונות ווידאו בגופי מצלמות Canon EOS R5 ו-EOS R6, כולל צילומים ספונטניים כשאנשים זזים. מייק מסביר מדוע הן המצלמות המושלמות עבור אירועים חשובים. "מעקב פנים/עיניים ב-EOS R5 ו-EOS R6 הוא אמין במיוחד ומאפשר להתמקד בהענקת המסגרת ובלכידת הרגע. צולם במצלמה Canon EOS R6 עם עדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM ו- Canon Mount Adapter EF-EOS R‏, 1/1600 לשנייה, f/1.4 ו-ISO160. ‎© Carmen and Ingo Photography

חתן וכלה מתנשקים בתשוקה בחדר מלא באורות קסומים ושולחנות ערוכים.

אינגו ממליץ על עדשות פריים מהיר עם אורכי מוקד של 35 מ"מ ו-50 מ"מ עבור צילום חתונות, המשמשות עם המפתח פתוח לרווחה כשרוצים להפריד את הנושא מהרקע. צולם במצלמה Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM‏, 1/200 שנ', f/1.4 ו-ISO4000. ‎© Carmen and Ingo Photography

כרמן ואינגו לייטנר נפגשו על חוף ים באיטליה ב-2003. לאחר שגילו את אהבתם המשותפת לצילום בזמן שטיילו ביחד, הם התחילו לצלם את החתונות של בני המשפחה והחברים שלהם, לפני שקפצו למים העמוקים והקימו עסק משלהם ב-2009.

הצוות הזה של בעל ואישה שהתחילו את הקריירה שלהם כמהנדס טכני ומאפרת, בהתאמה, צילמו מאז חתונות בכמה מהמיקומים היפים ביותר בעולם. מצלמת ה-DSLR הראשונה שלהם, שעדיין נמצאת בבעלותם, הייתה Canon EOS 350D (שהוחלפה כעת על ידי מצלמת Canon EOS 850D) וכעת הם משתמשים במצלמתEOS R5 ובמצלמת EOS R6 ולעתים קרובות עובדים בו-זמנית כאשר אחד מצלם תמונות והשני מצלם וידאו.

"התכונה החשובה ביותר עבורנו היא מערכת המיקוד המדויקת להפליא גם ב-EOS R5 וגם ב-EOS R6", אומר אינגו. "גם כשהעדשות פתוחות לרווחה, הצילומים חדים להפליא. היתרון הגדול הנוסף, גם עבור וידאו, הוא ייצוב התמונה בגוף המצלמה (IBIS) שמעניק ייצוב של עד 8 מצבים עם עדשות מסוימות והמשמעות היא שאין צורך בחצובות או תומכים חד-רגליים".

עבור כל מי ששואף לעבוד כצלם חתונות, אינגו מרגיש ש-EOS R5 היא בהחלט מצלמה ששווה את ההשקעה. "אם אין צורך בקובצי 45MP, תהיו מרוצים מאוד גם מ-EOS R6", הוא מוסיף.

"שני היתרונות הגדולים ביותר של המצלמות האלה עבור צילום חתונות הם מעקב הפנים/עיניים ותכונת הצילום השקט, שמאפשרת לך לצלם תמונות מבלי שאנשים מודעים, בפרט במיקומים שקטים", מוסיף מייק. "בנוסף, הן מצלמות היברידיות שיכולות לצלם וידאו באיכות של עד 8K RAW ו-4K ב-120p במצלמה EOS R5 ו-4K UHD בעד 60p במצלמת EOS R6".

כרמן ואינגו משתמשים בעיקר בעדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM, עדשת RF 50mm F1.2L USM ועדשת RF 85mm F1.2L USM, בנוסף לעדשת RF 28-70mm F2L USM. עבור מישהו שמתחיל בצילום חתונות, לאינגו יש את העצה הבאה: "אני מציע עדשת 35 מ"מ ו-50 מ"מ, עם מפתח מרבי רחב - עדשות מסדרה L-Series, אם התקציב מתאים."

"כשמתחילים לעבוד כצלמי חתונות, זום רב-תכליתי כגון RF 24-105mm F4L IS USM הוא שימושי במיוחד. זוהי עדשה שיכולה לעשות קצת מכל דבר", מציין מייק. "אפשר לשלב אותה עם RF 50mm F1.8 STM או EF 85mm f/1.8 USM – משהו מהיר, קטן ומצוין. זה יאפשר לכם לצלם תמונות מסוגים שונים, כגון שימוש במפתח הרחב ביותר כדי לבודד את הנושא מהרקע. בעזרת עדשת זום ועדשת פריים מהיר, תהיו מוכנים לרוב המצבים".

לא משנה מה המסלול שאתם מתכננים לעצמכם, צילום אופנה ודיוקנאות, צילום תיעודי, צילום חתונות ועוד, השקעה בערכה מצוינת היא השקעה בעתיד שלכם. ההרפתקה שלכם כמקצוענים מתחילה כאן…


נכתב על-ידי דיוויד קלארק

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

המדפסות הטובות ביותר עבור סטודנטים

כל סטודנט צריך מדפסת - גלה את האפשרויות החסכוניות הטובות ביותר שיתאימו לצרכים שלך.

הקם סטודיו ביתי משלך

גלה כיצד להיות יצירתי עם מבזק ולצלם דיוקנאות מדהימים בתקציב נמוך.

איך לבחור עדשה

כל מה שצריך לדעת על עדשות, החל מסוגי עדשות ועד לתכונות שצריך לחפש.

כיצד EOS R System יכולה לשדרג את הקריירה

מצלמות ועדשות מסדרת Canon EOS R משדרגות את עבודתם של צלמים מזה חמש שנים. אתה מוזמן לשמוע אנשי מקצוע מספרים על החלטתם לעשות את המעבר.