לפעמים, כדי למצוא את עצמנו באמת ובתמים, צריך לחזור לנקודה שממנה התחלנו. ללא ספק, ככה זה היה אצל שטפי מארלה. יוצרת התוכן הגרמנייה כבר הצליחה לרתק מעל 99.5 אלף עוקבים לתמונות הרומנטיות שהיא מפרסמת, בסגנון קוטג'קור – הכל בהשראת ילדותה הכפרית. כאשר מתבוננים בתמונות שלה – דיוקנאות עצמיים בסביבות כפריות שנתונות לשינויי העונות, מיערות בשלהי הסתיו ועד שדות מוריקים בקיץ – קשה לדמיין שהיא חיה דווקא בברלין הסואנת.
"גדלתי בחווה ועברתי לברלין בגיל 20", מספרת שטפי, שעיסוקה הוא עיצוב שיער והיא גם אם לשניים. המסע שלה בתחום הצילום החל באמת ובתמים לאחר לידת הילד השני, כשהחלה לתעד את חיי היום-יום. תחילה הרגישה חוסר ביטחון כאשר פרסמה את התמונות שלה ברשתות החברתיות, אך עד מהרה הן נעשו פופולריות. "מבחינתי הרשתות החברתיות היו גם פלטפורמה מעולה למפגש עם אנשים, להחלפת רעיונות ולהתנסויות בדברים חדשים. עד מהרה התמכרתי", היא מספרת בהתלהבות.
נוכחות עקבית ונעימה מבחינה אסתטית ברשתות חברתיות יכולה לסייע לך להגדיל את מספר העוקבים ולבסס זהות אישית ומותג אישי – אז איך עושים את זה? שטפי חולקת עימנו את העצות השימושיות ביותר שלה ומתארת לנו את התהליך.
דע את הסגנון שלך: מדריך משפיענים לתמונות אסתטיות
לזהות את הסגנון האישי שלך
במילים פשוטות: המאפיינים האסתטיים הם הסגנון שלך. אסתטיקת 'קוטג'קור' מתאפיינת באידיאליזציה של סגנון כפרי-מסורתי, אסתטיקת 'אקדמיה דארק' עוסקת בבלייזרים מבד טוויד משובץ וספרים ישנים בכריכות עור; סגנון E-girl מבטא את רוח האנימֶה ואילו סגנון 'נורמקור' נוטה לפשטות אלגנטית ומעדיף אותה על פני בולטוּת. אמנם מקובל לשייך סגנון לענייני אופנה, אך יש בו הרבה מעבר למה שאנחנו לובשים. אצל מי שיוצר תוכן, הסגנון מחלחל לכל הדימויים החזותיים – מבחירת אתרים וקשת צבעים ועד איכות האור, הקומפוזיציה וסוג הציוד והאביזרים שהיוצר נעזר בהם כדי להגיע לאותו סגנון ייחודי. קיימים כל כך הרבה אסתטיקות וסגנונות, עד שקל להתבלבל ולהרגיש מוצפים. "תחשבו על דברים שגורמים לכם הנאה, דברים שיש לכם תחושה טובה לגביהם", מציעה שטפי. "אל תקשיבו לאנשים אחרים."
דווקא במהלך מגיפת הקורונה מצאה את עצמה שטפי נמשכת בחזרה לטבע ואל מקורותיה הכפריים. "המשפחה שלי ואני נסענו לכפר יותר מבדרך כלל ואני פשוט אהבתי את זה", היא נזכרת. "יש כל כך הרבה יופי סביבנו."
תוכן קוטג'קור מתחיל באופן שבו שטפי מציגה את עצמה במסגרת – ניצבת בחוץ עם זוג אופניים ישנים, או אוחזת סלסלה קלועה או ספר בידה, שיערה הארוך אסוף בזנב סוס רופף, כשהיא לבושה בשמלות וחצאיות רחבות עשויות מבדים אורגניים.
"לקח לי הרבה זמן עד שמצאתי את הסגנון הנוכחי שלי", מודה שטפי. "התחלתי דווקא בצילום עירוני, אבל התמונות נעשו בהדרגה רומנטיות יותר ופרחים החלו לככב בהם. הטבע נהיה נוכח יותר ויותר ובנקודה מסוימת התחלתי לכלול גם את עצמי בתמונה."
כאשר עוסקים בפיתוח סגנון אישי, הדפסת התמונות יכולה לעזור מאוד לחדד וללטש את המראה שלך. כדי לגלות מה עובד ומה לא, הכי טוב להכין תדפיסים מהתמונות, להציג אותם ולהתרגל 'לחיות איתם'.
לתת לסגנון האישי להתבטא בכל בחירה
מבחינתה של שטפי, צבע הוא מרכיב מרכזי: בתמונות שלה היא תמיד משתדלת להישאר בגבולות של 'משפחת צבעים' אחת. "צבעים הרמוניים חשובים מאוד בעיני", היא מסבירה. "אני מתאימה את מה שאני לובשת לסביבה. אני שואלת את עצמי 'באילו צבעים אני אתקל שם?' בשדה ירוק אני אוהבת להתלבש בצבע תואם או בצבע משלים. צילמתי פרחי מגנוליה כשאני לבושה בשמלה בצבע סגול בהיר וזה עבד יפה מאוד."
לא רק מה שמצלמים הוא שמעניק לתמונות סגנון מובהק, אלא גם האופן שבו מצלמים. שטפי אוהבת לצייד את מצלמת ה-Canon EOS R שלה בעדשת Canon EF 85mm f/1.4L IS USM בעזרת מתאם תושבת Canon EF-EOS R. "התמונות נראות מדהים ואני אוהבת את הרקע המטושטש" היא מסבירה. "כאשר אני מחפשת מקומות יפים אני משתדלת למצוא פריים מאוזן. הרבה פעמים אני עובדת עם עקרון יחס הזהב. כדי להתכונן, אני חושבת לאן אלך ובאילו תנאים אתקל שם. במרחב מוגבל אני זקוקה לעדשת זווית רחבה, שמאפשרת לי לתמרן, כמו למשל עדשת 50 מ"מ. אם יש לי מקום רב, אני מעדיפה עדשת 85 מ"מ."
מכיוון שהשראה יכולה לצוץ בכל רגע, שטפי ממליצה להביא אביזרים שונים שאפשר 'לשחק' איתם במקום ולראות מה הכי מתאים לתמונה.
לשמור על עקביות כדי להגדיל את מספר העוקבים
על אף שהתמונות של שטפי מושפעות מהעונה ומהסביבה, יש אלמנטים משותפים מסוימים שהיא מקפידה להיצמד אליהם. "הרקע הוא דבר חשוב מאוד, וכך גם הצבעים והתאורה", לדבריה. "אביזרים זה יופי. כובע, ספר, צעיף או זר פרחים יכולים להפוך את התמונה למעניינת יותר. בנוסף, אני מעדיפה שהתמונות שלי לא יכללו זרים."
הדברים האלה תורמים לאווירה ייחודית, שנשארת עקבית בכל התמונות שהיא מפרסמת. זה מה שמושך את העוקבים וגורם להם לחזור ולבקר שוב ושוב. "גם העוקבים שלי אוהבים את החיים הרומנטיים והשקטים האלה", היא מסבירה. "לרבים מהם יש כמיהה לקצת יותר שלווה ולעולם אידיאלי. כל אחד יכול לדמיין את עצמו בתוך התמונות שלי."
האטרקטיביות במדיה החברתית היא השיח שיכול להתפתח. שטפי לא מסתפקת בפרסום של פוסטים. על אף שהיא טרודה בחיי משפחה ובחיי עבודה, היא מקפידה לתקשר עם העוקבים ומשיבה למי שמשאירים תגובות על הפוסטים שלה. "אני אדם ידידותי ותמיד משתדלת להיות פעילה", היא אומרת. "אני מפרסמת פוסטים בקביעות ומשתדלת להראות משהו אישי."
כל אחד צריך להיות נאמן לעצמו
"נראה לי שבאופן לא מודע אנחנו תמיד בתהליכי התפתחות וכנראה שאיננו יכולים להימנע מלהשתנות", אומרת שטפי. "באופן אישי, מרגש אותי לראות איך הסגנון שלי משתנה לאורך זמן."
עם זאת, התפתחות צריכה להיות הדרגתית. אחרי שבחרת סגנון או מאפייני אסתטיקה, העוקבים יחזרו אליך בדיוק בשביל הדבר הזה, לכן כל אחד צריך להקפיד 'ללכת' עם דברים שבאמת משקפים את אישיותו. "אני ממש אוהבת שתמונות או מצבים מבטאים הרמוניה, בייחוד כשנוצר איזון בין צבעים, פרופורציות ואור", אומרת שטפי.
כל תמונה שאתה משתף אמורה להיות נטועה בסגנון האישי שלך. המאפיינים הסגנוניים שלך צריכים להיות בבסיס של כל החלטה צילומית שאתה מקבל ולהשפיע על המיקום, הקומפוזיציה ועוד. הפילוסופיה האישית שלך היא זו שמעצבת את התוכן שאתה יוצר, לכן בחר איזה כיוון שתבחר – אבל 'לך עליו' באופן מלא.
נכתב על-ידי רייצ'ל סגל המילטון
*Adobe, Photoshop ו-Lightroom הם סימנים מסחריים רשומים או סימנים מסחריים של Adobe בארצות הברית ו/או במדינות אחרות.
מוצרים קשורים
-
EOS R
מצלמת פורמט מלא (Full-Frame) ללא מראה, הפותחת הזדמנויות חדשות ויצירתיות בפני צלמי תמונות ויוצרי סרטים כאחד. -
RF 50mm F1.8 STM
עדשת RF 50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
ה-RF 85mm F2 MACRO IS STM היא עדשה רב-תכליתית. היא מצטיינת בצילומי תקריב עם דחיסת טלפוטו קלה וכוללת מייצב תמונה התומך ב-5 מפתחי צמצם בגוף קומפקטי וקל משקל.