צילום הרחוב הוא חלק בלתי נפרד מתולדות הצילום, כבר מאז שמצלמות הפכו להיות ניידות. מדובר בסוגת צילום הכוללת מגוון רחב של סגנונות, וכולם נכללים פחות או יותר בהגדרה של תמונות לא מבוימות שצולמו במקומות ציבוריים. עבור רוב האנשים, תמצית צילום הרחוב מתגלמת בסגנון הניו יורקי שאפיין את התקופה שבין שנות ה-60 לשנות ה-80 של המאה הקודמת – צילומים מהירים, של צלמים שחלקם ממש 'תקעו' את המצלמה מול פני המצולמים. אבל, כמו כל סוגי הצילום האחרים, גם צילום הרחוב התפתח רבות מאז.
בעידן שבו כל אחד מחזיק בכיסו טלפון חכם, צלמי רחוב רציניים מבדלים את עצמם על ידי איכות התמונות שהם יוצרים במצלמתם ורמת היצירתיות שלהם. חלקם עשויים לדבוק בסגנון הצילום הישן והטוב שתיארנו לעיל, אבל הם עושים זאת בדרך ייחודית להם.
קחו לדוגמה את אנדרס מקניל. הוא מתגורר בעיר גלזגו שבבריטניה והצליח לצבור מספר רב של עוקבים במדיה החברתית בזכות צילומי האדריכלות הדרמטיים של העיר הסקוטית. אם תשאלו את אנדרס, אצלו בניינים נמצאים במקום הראשון ורק אחר כך אנשים.
כאן הוא משתף את הטיפים שלו לצילום רחוב.
טיפים מועילים לצילום רחוב ייחודי וסרטוני וידאו ייחודיים
צפה בעולם שסביבך
אנדרס מתמקד באדריכלות, אבל הוא גם אוהב לכלול בני אדם בצילומים האורבניים שלו, כדי להוסיף תנועה ונופך אנושי וכדי להחיות את התמונה. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם מתאם תושבת Canon EF-EOS R ועדשת Canon EF 70-200mm f/4L IS USM ב-200 מ"מ, 1/800 שנ', f/4 ו-ISO 400. © Andres McNeill
הסימונים על הכבישים ועבודות המתכת על חזיתות הבניין מסייעים למשוך את עיני הצופה אל דמות הזקן ההולך עם המקל שלו לאורך קירות הלבנים האדומות המרשימים. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/800 שנ', f/2.8 ו-ISO 100. © Andres McNeill
כשאנדרס יוצא ליום צילום בחוץ, הוא נמנע בכוונה מלתכנן את המסלול שלו, ובמקום זאת הוא פשוט זורם עם מה שהוא רואה. למרות זאת, הוא בדרך כלל יודע מה הוא מחפש. "נראה לי שאני מעט שונה מצלמי רחוב אחרים, משום שאני לא שוכח להתחשב באדריכלות האורבנית," הוא מסביר. "יחסי גודל מעניינים אותי. אני אוהב לכלול בצילומים שלי אנשים ליד בניינים גדולים כדי ליצור ניגוד."
אנדרס נוהג לשוטט עד שהוא מאתר מקום שלדעתו ייצור קומפוזיציה עוצמתית, ואז הוא מכין את המצלמה ומחכה. "אני מוצא בניין יפה שישמש כרקע, והאנשים החוצים לפניו הם כמעט עניין משני," הוא אומר. פעמים רבות, נושאי צילום אידאליים מבוססים על חזרתיות חזותית או על צירוף מקרים – "אדם החובש כובע ירוק עומד ליד שלט פרסום ובו תמונה של מישהו שחובש כובע ירוק, וכדומה."
כשאנשים מצולמים כחלק מסצנה, חשוב לבחור נקודת מיקוד – בין אם אלה העיניים של הנושא העיקרי, הפנים של אדם מרכזי בקהל או מישהו שהולך במהירות ברחוב.
מצאו סגנון שממלא אתכם השראה
היתרון בשימוש בבניינים גבוהים כמסגרת בתוך מסגרת, הוא שאפשר לצלם בכל שעה של היום. "זה לא משנה אם מצלמים בשעות הצוהריים, זמן שרוב הצלמים מנסים להימנע ממנו משום שהשמש יוצרת את הצללים החזקים ביותר, כי אפשר בכל זאת למצוא ניגוד יפה בין האורות והצללים," אומר אנדרס. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/250 שנ', f/2.8 ו-ISO 200. © Andres McNeill
אנדרס אוהב ליצור תמונות הנראות כלקוחות מתוך סרט, משום שהדבר יוצר "מראה נוסטלגי, המזכיר את גלזגו של ילדותי," הוא אומר. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF-S 24-105mm F4-7.1 IS STMב-1/6 שנ', f/4.5 ו-ISO 100. © Andres McNeill
הקולנוע מהווה נקודת מגע חשובה עבור אנדרס, והוא יוצר את הקומפוזיציה שלו "באופן שלא שונה בהרבה מיצירת שוט בסרט קולנוע".
הוא מדגיש כי כשמדובר בצילום הרחוב של ימינו אין תבנית אחת עבור כולם. מה שלרוב תופס את עינו של אנדרס הוא צורות ותבניות של בניינים, בין אם מדובר בבנייני מידות ויקטוריאניים של המאה ה-19 ובין אם באותם מבנים אקראיים בסגנון ה'ברוטליסטי', הנפוצים ברחובות גלזגו. אנדרס אומר, "אני אוהב להשתמש בקווים מובילים, כאשר קווי הבניין מובילים את העין אל הנושא. לפעמים הקומפוזיציה כוללת בניין אחד בכל צד של הפריים ובאמצע אדם או אולי מונית שנוסעת לכיוון שלי.
"יש פשוט כל כך הרבה דרכים לגשת לזה," אומר אנדרס. "בעבר כולם השתמשו בעדשות 35 מ"מ, כשהצילום נעשה מגובה המותן ומקרוב מאוד, אבל היום אנחנו משתמשים במגוון רחב של אורכי מוקד. צלם שהוא שקצת יותר מופנם וביישן, יכול להשתמש בעדשת 85 מ"מ או אפילו 200 מ"מ ולצלם מהצד השני של הרחוב כדי ללכוד רגע שאולי היה מתפספס עם עדשת 35 מ"מ."
כבדו את הזולת
בתחילת דרכו, אנדרס ניסה לחקות צלמי רחוב מפורסמים מהעבר, שהיו נוהגים להתקרב ככל שניתן לנושאי הצילום שלהם. "אני לא ממש אוהב לפלוש למרחב הפרטי של אנשים אחרים," זו המסקנה שאליה הגיע במרוצת הזמן. "זה לא בדיוק הסגנון שלי." צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 IS STM ב-1/500 שנ', f/4.5 ו-ISO100. © Andres McNeill
תמיד חשוב לבדוק את הצד החוקי של צילום רחוב במקום שבו מצלמים – אבל באופן כללי, ברוב הארצות מותר לצלם במקומות ציבוריים כל עוד לא נאמר אחרת. כולל צילום של הולכי רגל ברחוב ואנשים במקומות ציבוריים כמו פארקים.
למרות זאת, צילום של אנשים זרים עלול להרתיע רבים. "אני מציע לנהוג בכנות בכל הקשור למה שעושים, וכך לאפשר לתשוקה שלך לכבוש את לב האנשים," אומר אנדרס, שבדרך כלל קודם מצלם ורק לאחר מכן, אם זה מתאפשר, הולך לדבר עם האדם המצולם ומראה לו את התמונה במסך שבגב המצלמה. אפשר להציע למצולמים לשתף אתם את התמונה או לתת להם את הפרטים שלך במדיה החברתית כדי שיוכלו לצפות בתמונות באינטרנט.
רוב האנשים מגלים הבנה, אבל אנדרס ימחק בשמחה את התמונה אם יבקשו ממנו.
צילום רחוב בסגנון קולנועי
אין זה מפתיע שאהבתו של אנדרס לאסתטיקה הקולנועית הובילה אותו לצלם קטעי וידאו מעוררי השראה לצד צילומי הרחוב שלו. הוא מרבה להשתמש במצלמת Canon EOS R5 (שהוחלפה כעת על ידי EOS R5 Mark II) כשהוא רוצה לעבור בין תמונות סטילס לבין וידאו. אבל כשמדובר בצילום וידאו בלבד הוא עובר למצלמת הקולנוע EOS C70 , שמציעה יתרון משמעותי הודות למסנני ה-ND המובנים שלה שמשנים את כללי המשחק ומאפשרים שליטה טובה יותר בחשיפה.
כשמדובר בצילום רחוב בסגנון קולנועי, אנדרס ממליץ להיות מודעים יותר לאופן שבו ממסגרים סצנה. "צילום רחוב הוא יותר סלחני. עדיין צריך למסגר את התמונות בזהירות, אבל אפשר לשנות את החיתוך מאוחר יותר. בצילום וידאו, אם משהו לא נראה טוב או מסתיר את הפריים, קשה יותר לפתור את זה' אבל עם מצלמות 8K של Canon אפשר לחתוך את הסצנה כדי ליצור פריים ברזולוציית 4K או Full HD".
הוא גם מציע לאמץ גישה של צלם חיות בר כדי לפתח סבלנות בעת צילום סצנות רחוב: "כשאתה חושב ששום דבר לא קורה ואתה עומד לעבור למיקום אחר, תישאר שם ותצלם לעוד 10 שניות – זה תמיד הרגע שבו משהו קורה!"
הוא אומר שהגישה שלו לצילום וידאו "דומה מאוד אבל גם שונה מאוד" לעומת הגישה שלו לצילום תמונות. "אני יודע שזה לגמרי פרדוקס!" אני אוהב וידאו בסגנון דוקומנטרי של "תוך כדי ריצה" כי הוא דומה לצילום רחוב בכך שאתה פשוט שם וצופה ברגעים. אבל אלה גם תחומים שונים. בצילום רחוב יש התמקדות באנשים שייכנסו לתמונה שלך, אבל בצילום רחוב בסגנון קולנועי האנשים הם כמעט משניים בחשיבותם. צילום בסגנון קולנועי קשור יותר לאור ולבניינים ולמעשה עוסק בייצור סצנה שלמה".
הגישה הציורית הזו רלוונטית גם לשלב גמר ההפקה: "אני ממש אוהב לראות את התוצר הסופי מתגבש, להכניס צבעים ולראות אילו תמונות מטורפות אפשר לקבל. אני מעריץ גדול של סרטים כמו "בלייד ראנר", ששם לפעמים ממש הכניסו צבעים לא מציאותיים".
בנוגע לעריכה וחיבור של רצפים למדיה החברתית, אנדרס אומר "אני מחפש קומפוזיציה טובה של אדריכלות, ואני אוהב למסגר אותה כשיש אנשים שנכנסים לפריים ויוצאים ממנו או לפעמים כשיש אנשים שהולכים בתוך המון כשהמיקוד הוא בבניין. אני גם אוהב לצלם צילומים פנורמיים של אנשים הולכים או של רוכבי אופניים כדי להכניס קצת תנועה".
צילום למדיה חברתית
לפעמים צריך להתאזר בסבלנות כדי להשיג את 'התמונה'. אנדרס עשוי להישאר חצי שעה באותה נקודה מבלי להצליח להשיג את התמונה שרצה, לדוגמה אדם הנכנס אל תוך הפריים. אבל לאחר שמזהים מיקום מעניין, אפשר תמיד לחזור אליו. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם מתאם תושבת Canon EF-EOS R ועדשת Canon EF 70-200mm f/4L USM ב-1/250 שנ', f/4.5 ו-ISO 3200. © Andres McNeill
למצלמת Canon EOS R50 V המותאמת לווידאו יש שקע אנכי לחצובה, שמקל על צילום אנכי עבור פלטפורמות מדיה חברתית. כאן נעשה בה שימוש עם ידידת החצובה HG-100TBR של Canon.
שיתוף צילומי הרחוב וסרטוני הרחוב בעמודי הרשתות החברתיות שלך היא דרך מצוינת להגיע לקהלים חדשים וגדולים יותר. אנדרס אומר שמדיה חברתית הייתה קריטית כשהוא רק התחיל: "זה היה הכול, כי אני לא מבין כלום באתרי אינטרנט ובקידום אתרים".
וידאו מקבל עדיפות עליונה ברשתות החברתיות, הוא אומר, וכעת הוא מצלם קטעי וידאו ייעודיים לערוצים שלו. "צלם שדוגל בגישה הטהורה כנראה היה אומר שצריך לצלם הכול אופקית, אבל זה לא אידיאלי לרשתות חברתיות אלא אם כן מדובר ב-YouTube. אז לפעמים אני מצלם בכוונה סצנות רחוב במצב מאונך. זה כן משתלם, כי המעורבות שלי ב-TikTok משתפרת מאוד כשאני מצלם אנכית". מצלמת Canon EOS R50 V שמותאמת לצילום וידאו מצוידת בשקע אנכי לחצובה כדי לעזור להפיק את המרב מההזדמנויות האלה.
קומפוזיציה אנכית מתאימה לעתים קרובות לצילום רחוב שמותאם לאדריכלות שקיימת ברחוב, אבל אנדרס נהנה לצלם אופקית. "באינסטגרם אפשר ליצור שלישייה של תמונות אופקיות, כלומר שלוש סצנות אופקיות שונות זו על גבי זו במסגרת של 4x5. אפשר להשתמש בפתרון הזה לפעמים גם כדי לספר סיפור בצורה ויזואלית".
כשמדובר בבחירת התמונות לפרסום ברשתות החברתיות, אנדרס ממליץ לא לנסות לרצות אף אחד מלבד את עצמך: "למדתי לא לצלם יותר עבור אנשים אחרים, ואני פשוט מנסה לצלם את מה שמעניין אותי".
למרות השינויים שקורים כל הזמן בנוף של המדיה החברתית, לאנדרס יש טיפ שבו הוא משתמש כבר זמן רב להגדלת קהל העוקבים של צילומי הרחוב ולשמירה על מעורבותם: תמיד להיות אינטראקטיביים. "אני לא כמו היוצרים שפשוט מפרסמים ומתעלמים מהודעות. יש לי בסיס קהל טוב שמקיים איתי אינטראקציה יומיומית, ואין לי הרבה עוקבים, אבל אני בכל זאת מקדיש את הזמן כדי לענות לכל התגובות ולדבר עם כל מי שיוצר קשר. ברור שאם יש לך מיליון עוקבים אתה לא יכול לעשות את זה, אבל אני חושב שרשתות חברתיות צריכות להיות דרך דו-סטרית".
שפר את ארגז הכלים שלך לצילום רחוב
צילום רגעים ספונטניים וסצנות "מוזרות" היא אחת ההנאות הגדולות של צלמי רחוב, ומצלמה המסוגלת לצלם מקבץ תמונות ברצף מהיר היא כלי אידאלי לשם כך. מצלמת EOS R8 מסוגלת לצלם במהירות המגיעה עד 40fps באמצעות התריס האלקטרוני שלה והיא מציעה גם מצב צילום רציף במהירות של 30fps ובפורמט RAW עם צילום מקדים (pre-capture), המאפשר להתחיל ליצור קובצי RAW עם חצי לחיצה על לחצן הצילום.
מצלמות Canon EOS רבות כוללות מסך בעל זווית מתכווננת, מה שמקל על יצירת תמונה בעת צילום מזוויות יוצאות דופן. גם למצלמת Canon PowerShot V1 יש תכונה זו, בנוסף למגוון רחב של אפשרויות מכוונות וידאו.
הממדים הקומפקטיים והביצועים המעולים בתנאי תאורה חלשה של מצלמות Canon מסדרת EOS R System, החל במצלמות פול פריים כמו EOS R8 ו-EOS R6 Mark II וכלה במצלמות APS-C כמו EOS R10 ו-EOS R50, הופכים אותן לבחירה נהדרת לצילום רחוב. אם אתה מחפש דגם קומפקטי שמתאים לכיס, שקול מצלמה קומפקטית כמו Canon PowerShot V1, המשלבת איכות תמונה גבוהה עם תכונות מתקדמות של תמונות ווידאו עבור יוצרי תוכן.
על פי רוב, אנדרס מצלם במהירות תריס גבוהה ובמצב צילום רציף מהיר. "אני רוצה להקפיא את התנועה ולא להסתכן בהחמצה של התמונה," הוא מסביר.
באופן מסורתי, צלמי רחוב נהגו להשתמש בעדשות 35 מ"מ או 50 מ"מ, משום שהן הקרובות ביותר לאופן שבו העין האנושית רואה את העולם, ועל כן יוצרות נקודת מבט טבעית יותר. העדשות Canon RF 50mm F1.8 STM ו-RF 35mm F1.8 MACRO IS STM מצטיינות בבוקה חלק ויפה ובמפתח צמצם גדול המאפשר ליצור אפקט קולנועי, תוך בידוד הנושא על פני רקע מטושטש.
אבל אם הרקע לא פחות חשוב מהנושא, עדשה רחבת זווית עשויה להיות אופציה טובה יותר. העדשה הסופר-קומפקטית Canon RF 28mm F2.8 STM מעניקה טווח רב-תכליתי של אורכי מוקד לצד מפתח צמצם גדול, והודות לכך היא עדשה אידאלית לצילום רחוב. העדשה הרב-תכליתית Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM כוללת ייצוב תמונה אופטי כדי לצמצם את השפעת הרעד של המצלמה, ומעניקה גמישות המאפשרת לצלם סצנות אורבניות בזווית רחבה לצד דיוקנאות רחוב אינטימיים יותר. "לפעמים, אני רוצה שתהיה לי אפשרות לעשות זום וליצור פרספקטיבות שונות," אומר אנדרס.
שימוש בעדשת טלפוטו מאפשרת לשמור על מרחק מסוים מהנושא, כדי לא לפלוש למרחב הפרטי שלו או שלה. עדשת Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM היא עדשה רב-תכליתית במיוחד עם זום ×10, והיא אידאלית כשרוצים עדשה אחת שמתאימה למגוון תרחישים.
חמישה טיפים מועילים לצילום רחוב יצירתי
1. אמץ לעצמך נקודות מבט יצירתיות
אנדרס הפך סצנה שהייתה יכולה להיות משעממת וחסרת עניין לתמונה מעניינת על ידי שימוש בקרקע ובצדו התחתון של הגשר כאלמנטים טבעיים היוצרים מסגרת, ועל ידי הקפדה על כך שהבניין והעצים משתקפים בשלולית המים הגדולה שעל הכביש. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/1000 שנ', f/3.5 ו-ISO 100. © Andres McNeill
אפשר להוסיף עניין לצילום אורבני כאשר מצלמים רחוב מלמעלה למטה או להפך, מגובה הקרקע כלפי מעלה. צולם במצלמת Canon EOS R6 עם מתאם תושבת Canon EF-EOS R ועדשת Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM ב-16 מ"מ, 1/160 שנ', f/5 ו-ISO 100. © Andres McNeill
כדי ליצור תמונות ייחודיות, אנדרס מציע לצלם מזווית יוצאת דופן או מנקודת מבט לא שגרתית. אנדרס אוהב בגלזגו את נקודות המבט והשכבות השונות שאפשר לכלול בפריים עקב היותה של העיר בנויה על גבעות. הנקודות הגבוהות האלה הן גם מקומות מעולים לצילום שקיעות.
טכניקה שימושית נוספת היא חיפוש השתקפויות בחלונות או במשטחים מבריקים אחרים. בנוסף לחלונות, אפשר להתנסות עם שלוליות ונהרות כדי ליצור קומפוזיציות מעניינות.
כמי שמצלמים ברחוב, תמיד כדאי לחשוב מה מייחד את העיר שלכם ולהשתמש בייחודיות זו כדי להוסיף עניין ואווירה מיוחדת לצילום.
2. תעד את טשטוש המצלמה
כשאתה מצלם במטרה ליצור טשטוש במצלמה, חפש עצמים מעניינים שייצרו דפוסים עזים, כגון המטריות הצבעוניות התלויות מעל הרחוב כאן. תנועת מצלמה למעלה ולמטה בשילוב עם אורך חשיפה של 1/15 שניות תהפוך סצנה יומיומית ברחוב לטשטוש מרהיב. צולם במצלמת Canon EOS RP (שהוחלפה כעת על ידי EOS R8) עם עדשת Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ב-35 מ"מ, 1/15 שניות, f/22 ו-ISO100.
טלטול המצלמה הוא בדרך כלל דבר שצלמים רוצים להימנע ממנו, אך תנועה מכוונת במהלך החשיפה יכולה להוביל לצילומי רחוב מופשטים מרשימים, וזוהי דרך נפלאה להעביר תחושת מקום.
המפתח הוא להגדיר מהירות תריס נמוכה מספיק כדי ליצור טשטוש, אך גבוהה מספיק כדי להותיר את הרושם של אנשים וצורות. נסה להגדיר את המצלמה למצב Shutter Priority (Tv) עם מהירות תריס של 1/15 שנ'. הגדר את הרגישות לאור של המצלמה ל-ISO100 כנקודת מוצא, וכוונן אותה בהתבסס על כמות האור בסביבה שלך עד שתשיג את החשיפה שתהיה מרוצה ממנה. לאחר מכן, כאשר תלחץ על לחצן התריס, בצע תנועה קצרה וחדה עם המצלמה. תנועה מעלה ומטה עובדת היטב בסצנות הכוללות אנשים, מאחר שהיא משמרת את צורת הדמויות, אך ניתן גם לנסות תנועה הצדה, סיבוב חד וזום מהיר.
במצב Shutter Priority (Tv) ניתן גם להגדיר את ה-ISO לאוטומטי – אפשרות הזמינה ברוב המצלמות – דבר המאפשר לך להתרכז אך ורק במהירות התריס.
3. חשוף לפי הבהירויות
בעת יצירת תמונות מופשטות, כדאי לנסות לצלם אזורים של תאורה וצבע בוהקים או מנוגדים – ניגודיות זו מסייעת לראות את העולם כסדרה של צורות. צולם במצלמת Canon EOS 90D עם עדשת Canon EF-S 18-55 מ"מ f/3.5-5.6 IS STM ב-39 מ"מ, 1/160 שנ', f/8 ו-ISO100.
השתמש בפיצוי חשיפה והפחת את החשיפה בסטופ או בשני סטופים, לחשיפה לפי הבהירויות בימי שמש בהירים. שים לב שכדי לעשות זאת, עליך להשתמש בהגדרות חשיפה אוטומטית כמו Aperture Priority (עדיפות צמצם) או Shutter Priority (עדיפות תריס).
צלמים יימנעו בדרך כלל מצילום באור שמש ישיר במהלך היום מאחר שהדבר יוצר ניגודיות עזה לצללים עמוקים. אבל בכל הנוגע לצילום רחוב, ניגודיות זו יכולה לאפשר לך לפשט סצנות עמוסות ולהפוך אותן לצורות מופשטות מרשימות. בעת חשיפה לפי הבהירויות, הצללים בתמונות יהפכו לשחורים כמעט לחלוטין, וייווצרו צורות ללא פרטים.
הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בפיצוי חשיפה. פשוט הפחת את החשיפה בספוט אחד או בשני ספוטים כדי להחשיך את הסצנה כך שהצללים יהפכו לעמוקים ושהחלקים בסצנה באור שמש בהיר יישארו עזים.
4. צלם בחשיפה כפולה
כאשר מצב חשיפה מרובה מופעל, המצלמה מציגה תצוגה חיה של התמונה המשולבת בזמן הצילום. כך ניתן להרכיב בקלות את החשיפה השנייה באופן שישתלב בהרמוניה עם הראשונה. צולם במצלמת Canon EOS 90D עם עדשת Canon EF-S 18-55 מ"מ f/3.5-5.6 IS STM ב-55 מ"מ, 1/160 שנ', f/7.1 ו-ISO100.
על-ידי הפיכת המצלמה עבור הפריים השני של חשיפה כפולה, ניתן ליצור נופים עירוניים סוריאליסטיים.
חשיפה כפולה, שזוכה לפופולריות מאז המאה ה-19, מאפשרת לך להניח תמונה אחת מעל תמונה אחרת לקבלת תוצאות מרשימות. מצלמת Canon EOS R8, מצלמת EOS R7 ומצלמות חדשות רבות אחרות מציעות מצב חשיפה מרובה ייעודי שמאפשר לך ליצור את האפקט בעת הצילום. פשוט הפעל את המצב, הגדר את מספר החשיפות הרצוי והתחל לצלם. למרבה המזל, תוכל לצפות בתצוגה מקדימה של האפקט כשתצלם את הפריים השני (או השלישי, או הרביעי – המצב מאפשר עד תשעה פריימים), כך שתוכל לכוונן את הצילום כדי ליצור את השילוב המעניין ביותר.
בעת חיפוש סובייקטים וסצנות לחשיפות כפולות, זכור שאזורים בהירים יישארו כפי שהם או יהפכו לבוהקים יותר, לעולם לא חשוכים יותר. משמעות הדבר שבניינים וצורות כהים על רקע בהיר כמו השמיים יכולים ליצור תמונות עזות.
5. בחר פרטים
כשאתה מסתובב עם המצלמה שלך, חפש נקודות מעניינות של ניגודיות, דפוסים הרמוניים, צורות גיאומטריות, מרחבים עזים של צבע או פרטים ארכיטקטוניים מופשטים. צילום תקריבים של מאפייני בניינים, כגון תמונה זו שצולמה בזווית, מהווה דרך נהדרת להעניק מראה מופשט למבנים ארכיטקטוניים.
אחת מההנאות הגדולות של צילום רחוב היא המגוון העצום של פרטים מעניינים שנמצאים סביבך, החל מקווים ארכיטקטוניים מופשטים וכלה בשלטים, מרקמים, טיפוגרפיה והשתקפויות צבעוניים. לעתים קרובות, לתמונות המופשטות הטובות ביותר יש קומפוזיציות פשוטות. על-ידי התמקדות בפרט אחד או שניים ואי-הכללת כל הפרטים האחרים, תוכל ליצור תמונות יפהפיות שרומזות על הסביבה הרחבה המקיפה אותן. תמונות כגון זו גם מהוות אמנות קיר נהדרת, אז למה שלא תדפיס את התמונות המועדפות עליך?
צילום רחוב הוא סוג הצילום הנגיש ביותר לרוב האנשים. אין צורך בציוד מורכב ויקר כדי להתחיל. לא צריך לנסוע אל מעבר לים, לטפס על הרים או להמתין בסבלנות במקום מחבוא במשך שבועות עד שבעל חיים נדיר מופיע. כל מה שצריך זה לקחת את התרמיל, לצאת לרחוב במקום שבו גרים ולהתחיל לצלם. זו מיומנות שמשתכללת עם הזמן. "עד שלא מאמנים את העיניים, לא מבחינים בכך שרגעים מדהימים מתרחשים כל הזמן," אומר אנדרס. "פשוט צריך לגלות סבלנות."
נושאים מרתקים נמצאים במרחק צעדים ספורים ממפתן הבית. אז צא לרחוב והיה מוכן ללחוץ על לחצן הצילום.
נכתב על-ידי רייצ'ל סגל המילטון, ג'יימס פטרסון ומרקוס הוקינס
מוצרים קשורים
-
דיגיטלית קומפקטית
PowerShot V1
מצלמת קומפקטית מונחת-וידאו עם הקלטת 4K, מיקוד אוטומטי מדויק וצליל חד וברור - אידיאלי עבור יוצרי תוכן בדרכים. -
מצלמות ללא מראה
EOS R10
בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C. -
מצלמות ללא מראה
EOS R50 V
המצלמה היצירתית הזו מיועדת במיוחד לווידאו, עם עדשה ניתנת להחלפה ותכונות קולנועיות מתקדמות שישדרגו את התוכן שלך. -
עדשות RF
RF 28-70mm F2.8 IS STM
עדשת זום קטנה, מהירה וקלת משקל f/2.8 28-70mm למצלמות פריים מלא, עם ייצוב תמונה ואיטום למזג אוויר. מושלמת לנסיעות, דיוקנאות ויצירתיות יומיומית. -
עדשה סטנדרטית
RF 50mm F1.8 STM
עדשת RF 50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך.