צילום מזון

השג דריסת רגל בתחום צילום המזון: איך להפוך למקצוען

צלמת המזון ושגרירת Canon, יסמין אלבאטול, מסבירה כיצד קידמה את הקריירה שלה ומציעה טיפים לצלמים בתחילת דרכם.
Tea splashing up into the air from a tall patterned mug on a saucer.

צילום מזון נותר פופולרי כמו תמיד וממלא מיליוני הזנות באינסטגרם מדי יום. אבל עם כמות גדולה כל כך של תוכן זמין, לצלמי אוכל מתחילים הולך ונעשה קשה יותר לבלוט מתוך הקהל. גלה כיצד אפשר לגרום גם למנות הביתיות הפשוטות ביותר להיראות שוות כוכב מישלן.

שגרירת Canon יסמין אלבטול היא צלמת שעברה בהצלחה מצלמת חובבת למקצועית. יסמין מתגוררת בבטנה, אלג'יר ורכשה את הידע בכוחות עצמה. עבודתה מתאפיינת בסגנון שקל לזהות, היא נעזרת בתנועה ואנרגיה שמבחינות בינה לבין עבודות אחרות. "הכי מדבר אליי האתגר שבהפיכת משהו רגיל, משהו שרואים כל יום כמו אוכל, למחזה יפהפה ואומנותי", היא אומרת.

יסמין התחילה לצלם בשנות העשרה המוקדמות שלה, בהשראת הקטלוגים של עיצוב פנים צרפתי של אביה. "בכמה מהם היו יותר מ-4,000 עמודים וביליתי זמן רב מאוד בעיון בהם, מייחלת שאוכל לצלם תמונות כאלה".

כמה שנים לאחר מכן, יסמין גילתה את המדיה החברתית ונעזרה בהדרכות ב-YouTube כדי ללמוד לשלוט בפקדים הידניים במצלמת Canon EOS 600D שלה (שאת מקומה תפסה בהמשך מצלמת Canon EOS 850D). ככל שניסיונה גדל, כך גם קהל העוקבים שלה ולא עבר זמן רב עד שהייתה צלמת אוכל מקצועית מדופלמת. היום מספר העוקבים שלה באינסטגרם מתקרב ל-50,000 והיא ביצעה עבודות מקצועיות רבות.

ממרום הצלחתה יסמין יכולה להשקיף על הישגיה וכאן היא מגלה את השיעורים החשובים ביותר שלמדה בדרכה לפסגה.

1. התנסה בטכניקות שונות

שתי כוסות מלאות בנוזל ורוד בהיר ובתוכו צפים עלי כותרת. הנוזל נמזג מגבוה וגורם לנתז באחת מהכוסות.

יסמין אומרת שהמפתח להצלחה שלה ברשת היה מציאת סגנון מרשים וייחודי, דבר שעזר לה לבלוט לעומת המתחרים. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת RF 24-105mm F4L IS USM ב-85 מ"מ, 1/200 שניות, f/4 ו-ISO100. © ‎* Yasmin AlBatoul

צלחת צ'ורוס על שולחן, אחד מהם טבול בקערה עם רוטב שוקולד ואחד מרחף מעל לקערה.

כאשר מצלמים אוכל, התמקדות באזור אחד של האובייקט מאפשר יצירתיות רבה יותר. צולם במצלמת Canon EOS 5D Mark IV עם עדשת EF 100mm f/2.8L Macro IS USM‏, 1/200 לשנייה, f/6.3 ו-ISO250. © ‎ Yasmin AlBatoul

כדי ליצור סגנון משלך, יסמין מעודדת להתנסות.

"תמיד מרתק אותי לראות צלמים מקצועיים משתמשים בטכניקות לא שגרתיות", היא מסבירה. "אישית, אני מעדיפה מהירויות תריס גבוהות כדי לצלם אובייקטים שעפים או טיפות מים, זה יוצר אפקטים מעניינים ברקע. זו הייתה אחת הטכניקות הראשונות שלמדתי כשהתחלתי עם מצב ידני". צביעה באור היא שיטה נוספת שיסמין משתמשת בה מאז שהייתה צלמת חובבנית. כאשר הדבר נעשה מתוך שליטה, זה יכול להוסיף לתמונה נגיעה אמנותית יפהפייה.

עבור צלמים שמעוניינים ללכוד תנועה כמו יסמין, מצלמת Canon EOS M50 יכולה לצלם במהירות של 10fps במצב צילום רציף כדי להבטיח שלא פספסתם דבר.

2. השקיעו בצד האמנותי

מבחר פירות שנראים כמו תלויים באוויר, משופדים על מזלג, על רקע כחול בהיר.

פיתוח קהילה מקוונת הוא דרך נהדרת לראות מה כבר קיים - כך תוכלו להתחבר עם עוקבים ולחזק את המותג שלך. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת RF 24-105mm F4L IS USM ב-105 מ"מ, 1/100 שניות, f/7.1 ו-ISO100. ‎© Yasmin AlBatoul

שלוש ביצים מטוגנות, שנדמה כאילו הן מרחפות בטור על רקע צהוב.

יסמין ממשיכה להשתמש במצלמה הראשונה שלה כדי לצלם תמונות מקצועיות, מה שמוכיח שאפשר להשיג תמונות באיכות גבוהה בלי לקחת משכנתה. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת RF 24-105mm F4L IS USM ב-70 מ"מ, 1/125 שניות, f/4.5 ו-ISO100. © ‎ Yasmin AlBatoul

"הדבר הראשון שלמדתי הוא ליצור משהו שונה כדי למשוך את תשומת הלב", אומרת יסמין. "ההתעניינות בצילום אוכל ותוכן קשור הולכת וגדלה בכל הפלטפורמות, כך שכל מי שרוצה להיות משפיען בתחום האוכל צריך לזכור את החלק האמנותי שבעבודה.

"חשבו על האסטטיקה", היא אומרת. "תמונות של אוכל נוטות להיות דומות, צור סגנון משלך. למשפיענים מצליחים בתחום האוכל יש סגנון המיוחד רק להם. תוכל להשיג תוצאה ייחודית על ידי השקעה בצד האמנותי שלך".

3. בניית קהילה

מרק צהוב נמזג לקערה, מתיז נוזלים למעלה.

הטכניקה המועדפת על יסמין מוסיפה תנועה ושעשוע לתמונות והופכת אותם לייחודיות מתמונות דוממות של שגרת חיים. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת RF 24-105mm F4L IS USM ב-105 מ"מ, 1/160 שניות, f/6.3 ו-ISO200. © ‎ Yasmin AlBatoul

בתוך ים של צלמים בעלי חשיבה דומה, יסמין ידעה שהדרך היחידה להתבלט היא להביא לשולחן משהו חדש. "הבנתי שיש המון מבקרי מזון ופודיז בדרכים בפלטפורמות כמו אינסטגרם, אבל רק מעטים מהם צלמי אוכל ממש. זה היה הרגע שלי. חשבתי, 'למה לא לשתף תוכן מנקודת מבט של צלם אוכל?'

"כשהתחלתי, לא היו צלמי אוכל רבים באלג'יר וחשבתי שיהיה מעניין לחקור את התחום הזה. בישול הוא חלק ישוב מאוד בתרבות שלנו באלג'יר, אנחנו מייחסים לאוכל חשיבות רבה, כך שהנושא היה טבעי עבורי".

מהמדיה החברתית יסמין למדה את הערך של יצירת קשרים עם אנשים. ההשקעה בפיתוח רשת של קשרים עזרה לה לצמוח, גם כצלמת וגם כמשפיענית.

"כאשר התחלתי לפרסם את התמונות, המשוב נתן לי את הביטחון להמשיך בעבודה", היא אומרת. "מפעילותי כמשפיענית למדתי שאנשים מתעניינים בעבודה שלי. הם רוצים לדעת יותר. וכאשר 'המשפחה' שלי ברשת גדלה, זה יוצר התעניינות בתוכן שלי".

4. עדשות פותחות דלת ליצירתיות

תקריב של ערמונים קלויים, כשאחד מהם בוקע מהקליפה.

תוכל להתנסות במגוון מרקמים ודפוסים שונים של מאכלים באמצעות עדשת מאקרו. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת RF 24-105mm F4L IS USM ב-105 מ"מ, 1/200 שניות, f/8 ו-ISO100. © ‎ Yasmin AlBatoul

תמונות מקצועיות לא דורשות תקציב מקצועי. "התחלתי עם מצלמת Canon EOS 600D כי זו מצלמה אידאלית למתחילים: חסכונית ואיכותית. לדעתי, זו אחת המצלמות האמינות ביותר בשוק", אומרת יסמין. אבל לא עבר זמן רב מאז שיסמין התחילה לצלם עד שרצתה להתקדם מעבר לעדשה הכלולה בערכה. התוצאות היו טובות אבל רציתי יותר. בחרתי בעדשת Canon EF 50mm f/1.8 STM", היא אומרת.

יסמין גילתה שעדשה חדשה הביאה איתה הזדמנויות חדשות ליצירה. "הצמצם אפשר לקבל רקעים מטושטשים שמוסיפים לתמונה קסם ועוצמה. יכולתי לראות את השיפור מיד, במיוחד בפרטים, בצבעים באיכות הכללית".

יסמין משתמשת גם בעדשת Canon EF 100mm f/2.8L Macro USM שאותה היא משלבת תכופות עם מצלמת Canon EOS 5D Mark IV. "זאת העדשה האהובה עליי. המאקרו מקפיץ את תמונות האוכל שלי לרמה אחרת, הוא מעניק מראה אינטנסיבי ובוהק יותר, עשיר במרקם ופרטים".

כדאי לשקול את עדשת EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM עם ה-EOS M50 או שאפשר להשתמש בעדשת EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM בשילוב עם DSLR.

5. המשיכו ללמוד מיומנויות חדשות

קומקום ורוד מוזג תה לספל, שמרחף באוויר מעל צלוחית.

התנסות עם עדשות שונות, כגון מאקרו, יכולה לעשות הבדל משמעותי בתוצר הסופי. העדשה המועדפת על יסמין היא Canon EF 100mm f/2.8L Macro USM. © ‎ Yasmin AlBatoul

ערימת קערות מתמלאות באורז, שנשפך אליהן מכף עץ שמרחפת מעליהן.

הדחף להמשיך להשתפר הוא המפתח עבור כל מי שרוצה ללכת בעקבות יסמין. צולם במצלמת Canon EOS 5D Mark IV עם עדשת EF 100mm f/2.8L Macro IS USM‏, 1/160 לשנייה, f/9 ו-ISO100. ‎© Yasmin AlBatoul

היבט חיוני של ההצלחה המתמדת של יסמין הוא היכולת והמוכנות שלה ללמוד דברים חדשים, גם לאחר שהתבססה כמקצוענית.

"כשאני רואה תמונות שצילמתי לפני שנתיים או שלוש, אני מרוצה מאוד מהתוצאה, אבל גם שמחה שהמשכתי להתקדם כי אני יודעת שהיום אני יכולה לעשות עבודה הרבה יותר טובה", היא אומרת. "הסוד לכך פשוט - פשוט המשיכו ללמוד. לכן אני שמחה מאוד לחלוק עצות עם כל מי שמבקשים להשתפר".



תוכלו לעקוב אחר מסע האוכל של יסמין בערוץ אינסטרגרם שלה: @yasmin_albatoul

נכתב על ידי נטלי דנטון

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

  • צילום אוכל

    למדו את רזי צילום המזון

    הצלמת לינדה לומלינו משתפת מספר מרכיבי מפתח ליצירת צילומי מזון מעוררי תיאבון.

  • VIDEO

    איך לצלם סרטוני אוכל איכותיים כמו מקצוען

    Jessie Bakes Cakes צברה יותר מ-100,000 עוקבים עם סרטוני הווידאו המדהימים שלה בנושא אוכל. כאן היא מסבירה איך להפוך למומחה בצילום סרטוני אוכל.

  • טיפים להדפסה

    להדפיס את ספר המתכונים שלכם.

    נטאשה אליפור-פרידני מסבירה כיצד להדפיס ספר מתכונים משלכם.

  • צילום מקרו

    צילום אוכל בעדשת מקרו

    צרו תמונות מופשטות מעניינות של מזון עם עדשות המקרו של Canon.