בצילום רחוב הכול יכול לקרות. רגעים צילומיים מדהימים יכולים להופיע לפתע משום מקום ולהיעלם בדיוק באותה המהירות. זהו האתגר האולטימטיבי לצלמים. אתם צריכים להיות מוכנים לכל דבר, וכדאי שתהיה לכם ערכת צילום שיכולה לתת תוצאות.
אנדרס מקניל, המתגורר בגלזגו, בריטניה, בנה קהל עוקבים מרשים בזכות סגנון צילום הרחוב הייחודי שלו, שעושה שימוש בארכיטקטורה ההיסטורית רבת העיטורים של העיר כבנקודת הפתיחה. "תמיד נהניתי לצפות באנשים," אמר, ולכן כשנכנס לעסקי הצילום בצורה רצינית בשנת 2020, הוא נמשך באופן טבעי אל הרחוב.
אנדרס נוהג ללכת ברחובות העיר עד שהוא מוצא פריים מעולה ואז ממתין עד שהאדם הנכון יופיע – מרכיב אחרון אבל חיוני אשר משלים לו את הקומפוזיציה.
כמו צלמי רחוב רבים כיום, אנדרס אינו מקובע על אורך המיקוד הקלאסי הקבוע של 35 מ"מ, שהיה האופציה המועדפת בימיו הראשונים של הז'אנר, אלא מתנסה בכל מה שעובד טוב עם נושא הצילום. בדרך כלל, הוא יוצא לדרך עם מצלמת Canon EOS R5 או EOS R6, ועם מתאם תושבת Canon EF-EOS R עבור עדשות ה-EF שלו.
כדי לבדוק אם ניתן לקבל את המראה הייחודי לו בעזרת ציוד מינימלי, הוא משתמש במצלמת מסגרת מלאה ללא מראה EOS R8 של Canon עם עדשת פריים רחבת זווית אחת בלבד – העדשה הקומפקטית במיוחד Canon RF 28mm F2.8 STM. כאן נגלה אם הערכה עמדה באתגר בהצלחה.
אתגר העדשה לצילום רחוב
להיטמע בסביבה
לפריים קל המשקל של Canon RF 28mm F2.8 STM יש אורך מוקד רב-תכליתי וצמצם מרבי מהיר. אנדרס גילה שחיבור עדשה קומפקטית כזו ל-EOS R8 אפשר לו יותר הזדמנויות להיות יצירתי.
אנדרס הצליח לצלם תמונות שאולי היו מתפספסות אם המצולמים היו מבחינים במה שהוא עושה ומתנהגים אחרת.
העדשות הטובות ביותר לצילום רחוב הן אלו שמאפשרות לכם להיות זריזים וניידים, כדי שתוכלו להתאים את עצמכם בזריזות לתנועה המהירה ברחוב, ואחת התכונות המרכזיות של עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM היא עיצוב הפנקייק הדק שלה.
עדשת RF 28mm F2.8 STM שוקלת 120 גרם בלבד, ומתאפיינת במשקל קליל בהשוואה לעדשות זום או לעדשות פריים מהירות יותר, והיא אידאלית לטיול רגלי ברחבי עיר כמו גלזגו. "היא ממש קטנה," אומר אנדרס. "בשילוב עם מצלמת Canon EOS R8, פשוט לא האמנתי כשראיתי את הגודל שלה. הרגשתי כאילו אני כמעט בלתי נראה."
בשביל אנדרס, שגובהו מעל 1.80 מטר, להצליח להיטמע בסביבה זה יתרון עצום. "אתם יכולים להיות ממש קרובים למרכז העניינים, ובכל זאת לתפוס רגעים אותנטיים – והייתי פחות בולט מאשר אילו הסתובבתי עם הציוד הרגיל שלי."
נקודת מבט רחבה יותר
צילום באמצעות Canon RF 28mm F2.8 STM מאפשר לאנדרס להתקרב למצולמים ועדיין להציג את הסביבה הרחבה יותר. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/1250 שניות, f/2.8 ו-ISO100. © Andres McNeill
לצאת לרחובות עם מצלמה יכול להיות מרתיע, אבל מעט הכנה מאפשרת להשתלב בקלות רבה יותר עם הסביבה. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/800 שנ', f/2.8 ו-ISO 100. © Andres McNeill
אנדרס נשאר במרכז העיר גלזגו לצורך הצילומים, "כי זה המקום שבו הכול קורה," לדבריו. "יש כאן מין שילוב אקלקטי של אנשים, אז זה המקום הטוב ביותר להשגת תמונות."
הצילום עם אורך מיקוד 28 מ"מ וזווית רחבה היה חוויה חדשה עבור אנדרס, ששמח על ההזדמנות להכניס יותר ארכיטקטורה לתוך המסגרת. "אני יכול להתקרב מאוד לאנשים כי טביעת הרגל של המצלמה והעדשה מאוד קטנה, אבל אני גם יכול לצלם את הצד הרוחבי של הבניינים," הוא מסביר.
אנדרס מצלם מגוון תמונות שמראות אנשים העוברים בין פנינים ארכיטקטוניות כשהם בתוך כיסים של אור ומטילים צל ארוך. "עשיתי גם כמה צילומים בחשיפה ארוכה יותר, עם מכוניות חולפות שיוצרות שובל אחריהן," הוא מוסיף.
צמצמם מהיר לצילום בתאורה חלשה
העצה הטובה ביותר שאנדרס קיבל היא להפסיק לחפש תמונות ולהתחיל לחפש סיפורים. "צור כאילו אתה מצלם סרט", הוא מציע. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/100 שנ', f/2.8 ו-ISO 400. © Andres McNeill
סקוטלנד אינה מפורסמת בזכות האור, ולכן חשוב לאנדרס שתהיה לו עדשה המסוגלת להתמודד עם סצנות אפרוריות במזג אוויר מעונן.
"הזמן המועדף עלי לצילום הוא 'השעה הכחולה', מיד לאחר שקיעת השמש אך מאוחר מספיק כדי שיראה כאילו כבר לילה," הוא מסביר. "צמצם f/2.8 מושלם למצבים אלו. כך אין צורך להשתמש ב-ISO יותר מדי כדי להשיג תמונה בחשיפה סבירה. אפשר להשתמש במהירויות צמצם מעט נמוכות יותר ב-f/2.8 ולקבל תמונה ממש חדה."
ההשראה של אנדרס למראה החזותי שהוא שואף אליו מגיעה מהקולנוע. כך הוא מציין למשל את גווני הכחול-סגול-טורקיז הייחודיים המאפיינים את הצילום הקולנועי בסרט 'אור ירח' משנת 2016 כדוגמה לסוג של פלטת הצבעים שהוא אוהב בתמונות שלו.
אנדרס מרבה לצלם בלילה ומחפש סצנות עירוניות שבהן הוא יכול לנצל את האור הזמין לקומפוזיציות מעניינות. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/100 שנ', f/2.8 ו-ISO 800. © Andres McNeill
לדברי אנדרס, ישנם שני מחנות של צלמי רחוב – הציידים והדייגים. אנדרס שייך למחנה השני. "אני נוטה לחכות שדמויות שונות יחשפו את עצמן", הוא אומר. צולם במצלמת Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM ב-1/160 שנ', f/2.8 ו-ISO 100. © Andres McNeill
בצילומי לילה, אנדרס משתמש בתאורה הזמינה מחלונות משרדים ומשלטי פרסום של מזון מהיר כדי לשפר את התמונות. לאחר רדת החשיכה, הוא התרשם במיוחד מהבוקה שהוא מצליח להפיק ממצלמת Canon RF 28mm F2.8 STM.
לדבריו, "ככל שמספר עלי הצמצם גדול יותר, כך הבוקה חלק יותר ונראה מושלם ומעגלי יותר," "לי זה חשוב מכיוון שיש לי פנסי רחוב ופנסי מכוניות המאירים ברקע. הבוקה כל כך נעים לעין וממש מוסיף לצילומים."
בנוסף לצילום סטילס, אנדרס עוסק גם בצילום וידאו. עדשת RF 28mm F2.8 STM היא עדשה אידאלית ליוצרי תוכן שעובדים עם תנועה וליצירת סרטים, מכיוון שיש לה תיקון סטיות מיקוד עקב נשימה המאפשר מסגור יציב ועקבי במעבר בין נקודות מיקוד שונות.
אפשרות מושלמת לצילומי רחוב
"כשאתה מתחיל בפעם הראשונה, אתה חושב, 'אני צריך לשנות את מהירות התריס'", אומר אנדרס. "זה טבע שני. אני כבר לא חושב על החוגות של המצלמה יותר".
אנדרס נהנה לשחק עם התריס האלקטרוני של Canon EOS R8 של 40fps, מה שאומר שהתאפשר לו מבחר איכותי במיוחד בכל הקשור לעריכה. "לא האמנתי כמה פריימים אני יכול לתפוס", הוא משתף בהתלהבות. צולם במצלמה Canon EOS R8 עם עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM, 1/400 שנ', f/4 ו-ISO100. © Andres McNeill
זו הייתה הפעם הראשונה שבה אנדרס השתמש במצלמת Canon EOS R8 והוא גילה שזו מצלמה מעולה לצילום רחוב. הוא אהב במיוחד את המיקוד האוטומטי החכם שאפשר לו לשמור את נושאי הצילום שלו במיקוד מדויק. "הרגשתי כמעט כאילו אני מרמה קצת לפעמים. זה כאילו שרק אמרתי לה מה לעשות בכוח המחשבה שלי, וזה פשוט קרה."
צילום רחוב מוצלח מספר סיפור בתוך מסגרת. אנדרס זוכר דוגמה חזקה במיוחד לכך – אדם שיושב בתוך בריכה של אור, כשהוא לוקח לעצמו הפסקה (למעלה מימין). הודות לציוד הבלתי מורגש של אנדרס, הוא הצליח לצלם את התמונה תוך כדי כך שהאיש ממשיך ליהנות מרגעי השלווה שלו באין מפריע. עבור נושא הצילום שלו זה כנראה היה עוד יום רגיל, אבל דרך המצלמה של אנדרס הרגע הזה הפך לדבר מה קסום.
"העצה הכי טובה שלי לצלמי רחוב היא פשוט לצאת ולעשות יותר," מציע אנדרס. "אני יכול לתת רשימה של טכניקות, אבל מה שבאמת חשוב זה לאמן את העין שלכם לראות את הרגעים האלה שאתם מחפשים. וזה מה שיהפוך אתכם לצלמי רחוב טובים יותר."
מוצרים קשורים
-
מצלמות ללא מראה
EOS R10
בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C. -
העדשות של Canon
RF 28mm F2.8 STM
עדשת פנקייק דקה וקלת משקל לצילום בנסיעות וברחוב בעלת אורך מוקד רב-תכליתי 28 מ"מ וצמצם מהיר מרבי f/2.8.