בצילום רחוב הכול יכול לקרות. רגעים צילומיים מדהימים יכולים להופיע לפתע משום מקום ולהיעלם בדיוק באותה המהירות. זהו האתגר האולטימטיבי לצלמים. אתם צריכים להיות מוכנים לכל דבר, וכדאי שתהיה לכם ערכת צילום שיכולה לתת תוצאות.
אנדרס מקניל, המתגורר בגלזגו, בריטניה, בנה קהל עוקבים מרשים בזכות סגנון צילום הרחוב הייחודי שלו, שעושה שימוש בארכיטקטורה ההיסטורית רבת העיטורים של העיר כבנקודת הפתיחה. "תמיד נהניתי לצפות באנשים," אמר, ולכן כשנכנס לעסקי הצילום בצורה רצינית בשנת 2020, הוא נמשך באופן טבעי אל הרחוב.
אנדרס נוהג ללכת ברחובות העיר עד שהוא מוצא פריים מעולה ואז ממתין עד שהאדם הנכון יופיע – מרכיב אחרון אבל חיוני אשר משלים לו את הקומפוזיציה.
כמו צלמי רחוב רבים כיום, אנדרס אינו מקובע על אורך המיקוד הקלאסי הקבוע של 35 מ"מ, שהיה האופציה המועדפת בימיו הראשונים של הז'אנר, אלא מתנסה בכל מה שעובד טוב עם נושא הצילום. בדרך כלל, הוא יוצא לדרך עם מצלמת Canon EOS R5 או EOS R6, ועם מתאם תושבת Canon EF-EOS R עבור עדשות ה-EF שלו.
כדי לבדוק אם ניתן לקבל את המראה הייחודי לו בעזרת ציוד מינימלי, הוא משתמש במצלמת מסגרת מלאה ללא מראה EOS R8 של Canon עם עדשת פריים רחבת זווית אחת בלבד – העדשה הקומפקטית במיוחד Canon RF 28mm F2.8 STM. כאן נגלה אם הערכה עמדה באתגר בהצלחה.
אתגר העדשה לצילום רחוב
להיטמע בסביבה
העדשות הטובות ביותר לצילום רחוב הן אלו שמאפשרות לכם להיות זריזים וניידים, כדי שתוכלו להתאים את עצמכם בזריזות לתנועה המהירה ברחוב, ואחת התכונות המרכזיות של עדשת Canon RF 28mm F2.8 STM היא עיצוב הפנקייק הדק שלה.
עדשת RF 28mm F2.8 STM שוקלת 120 גרם בלבד, ומתאפיינת במשקל קליל בהשוואה לעדשות זום או לעדשות פריים מהירות יותר, והיא אידאלית לטיול רגלי ברחבי עיר כמו גלזגו. "היא ממש קטנה," אומר אנדרס. "בשילוב עם מצלמת Canon EOS R8, פשוט לא האמנתי כשראיתי את הגודל שלה. הרגשתי כאילו אני כמעט בלתי נראה."
בשביל אנדרס, שגובהו מעל 1.80 מטר, להצליח להיטמע בסביבה זה יתרון עצום. "אתם יכולים להיות ממש קרובים למרכז העניינים, ובכל זאת לתפוס רגעים אותנטיים – והייתי פחות בולט מאשר אילו הסתובבתי עם הציוד הרגיל שלי."
נקודת מבט רחבה יותר
אנדרס נשאר במרכז העיר גלזגו לצורך הצילומים, "כי זה המקום שבו הכול קורה," לדבריו. "יש כאן מין שילוב אקלקטי של אנשים, אז זה המקום הטוב ביותר להשגת תמונות."
הצילום עם אורך מיקוד 28 מ"מ וזווית רחבה היה חוויה חדשה עבור אנדרס, ששמח על ההזדמנות להכניס יותר ארכיטקטורה לתוך המסגרת. "אני יכול להתקרב מאוד לאנשים כי טביעת הרגל של המצלמה והעדשה מאוד קטנה, אבל אני גם יכול לצלם את הצד הרוחבי של הבניינים," הוא מסביר.
אנדרס מצלם מגוון תמונות שמראות אנשים העוברים בין פנינים ארכיטקטוניות כשהם בתוך כיסים של אור ומטילים צל ארוך. "עשיתי גם כמה צילומים בחשיפה ארוכה יותר, עם מכוניות חולפות שיוצרות שובל אחריהן," הוא מוסיף.
צמצמם מהיר לצילום בתאורה חלשה
סקוטלנד אינה מפורסמת בזכות האור, ולכן חשוב לאנדרס שתהיה לו עדשה המסוגלת להתמודד עם סצנות אפרוריות במזג אוויר מעונן.
"הזמן המועדף עלי לצילום הוא 'השעה הכחולה', מיד לאחר שקיעת השמש אך מאוחר מספיק כדי שיראה כאילו כבר לילה," הוא מסביר. "צמצם f/2.8 מושלם למצבים אלו. כך אין צורך להשתמש ב-ISO יותר מדי כדי להשיג תמונה בחשיפה סבירה. אפשר להשתמש במהירויות צמצם מעט נמוכות יותר ב-f/2.8 ולקבל תמונה ממש חדה."
ההשראה של אנדרס למראה החזותי שהוא שואף אליו מגיעה מהקולנוע. כך הוא מציין למשל את גווני הכחול-סגול-טורקיז הייחודיים המאפיינים את הצילום הקולנועי בסרט 'אור ירח' משנת 2016 כדוגמה לסוג של פלטת הצבעים שהוא אוהב בתמונות שלו.
בצילומי לילה, אנדרס משתמש בתאורה הזמינה מחלונות משרדים ומשלטי פרסום של מזון מהיר כדי לשפר את התמונות. לאחר רדת החשיכה, הוא התרשם במיוחד מהבוקה שהוא מצליח להפיק ממצלמת Canon RF 28mm F2.8 STM.
לדבריו, "ככל שמספר עלי הצמצם גדול יותר, כך הבוקה חלק יותר ונראה מושלם ומעגלי יותר," "לי זה חשוב מכיוון שיש לי פנסי רחוב ופנסי מכוניות המאירים ברקע. הבוקה כל כך נעים לעין וממש מוסיף לצילומים."
בנוסף לצילום סטילס, אנדרס עוסק גם בצילום וידאו. עדשת RF 28mm F2.8 STM היא עדשה אידאלית ליוצרי תוכן שעובדים עם תנועה וליצירת סרטים, מכיוון שיש לה תיקון סטיות מיקוד עקב נשימה המאפשר מסגור יציב ועקבי במעבר בין נקודות מיקוד שונות.
אפשרות מושלמת לצילומי רחוב
זו הייתה הפעם הראשונה שבה אנדרס השתמש במצלמת Canon EOS R8 והוא גילה שזו מצלמה מעולה לצילום רחוב. הוא אהב במיוחד את המיקוד האוטומטי החכם שאפשר לו לשמור את נושאי הצילום שלו במיקוד מדויק. "הרגשתי כמעט כאילו אני מרמה קצת לפעמים. זה כאילו שרק אמרתי לה מה לעשות בכוח המחשבה שלי, וזה פשוט קרה."
צילום רחוב מוצלח מספר סיפור בתוך מסגרת. אנדרס זוכר דוגמה חזקה במיוחד לכך – אדם שיושב בתוך בריכה של אור, כשהוא לוקח לעצמו הפסקה (למעלה מימין). הודות לציוד הבלתי מורגש של אנדרס, הוא הצליח לצלם את התמונה תוך כדי כך שהאיש ממשיך ליהנות מרגעי השלווה שלו באין מפריע. עבור נושא הצילום שלו זה כנראה היה עוד יום רגיל, אבל דרך המצלמה של אנדרס הרגע הזה הפך לדבר מה קסום.
"העצה הכי טובה שלי לצלמי רחוב היא פשוט לצאת ולעשות יותר," מציע אנדרס. "אני יכול לתת רשימה של טכניקות, אבל מה שבאמת חשוב זה לאמן את העין שלכם לראות את הרגעים האלה שאתם מחפשים. וזה מה שיהפוך אתכם לצלמי רחוב טובים יותר."
מוצרים קשורים
-
EOS R10
בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C. -
RF 28mm F2.8 STM
עדשת פנקייק דקה וקלת משקל לצילום בנסיעות וברחוב בעלת אורך מוקד רב-תכליתי 28 מ"מ וצמצם מהיר מרבי f/2.8.