עצות לצלמי טבע צעירים: יום צילומים עם אשת המקצוע דני קונור

צלמת הטבע וכוכבת יוטיוב דני קונור מחלקת עצות להצלחה בתחום וחוברת עם הסטודנט לצילום ג'ונטי קלארק כדי ללכוד תמונות מרהיבות של ציפורי טרף.
בז צעיר יושב על מעמד עץ, וצווח בחוזקה עם כנפיו קמורות.

הצלמת הבריטית הצעירה דני קונור ביססה את שמה המקצועי במהלך מגפת הקורונה, לאחר שנתקעה בלפלנד השוודית. דני התנדבה בשמורת טבע במחוז כאשר חלק רב מהעולם נכנס לסגר, וניצלה את הזמן לבניית חיבור חזק לטבע המקומי - בייחוד עם קבוצה קטנה של סנאים אדומים.

"ראיתי בזה הזדמנות נהדרת להזניק את הקריירה שלי," היא אומרת. "אמרתי לעצמי שאני נותנת לזה שישה חודשים, ואם לא אגיע לשום מקום, אחזור לעבודתי במוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון". לאחר חצי שנה בלבד של מאמצים מסורים, דני פיתחה קהילה של 60,000 עוקבים ב-Instagram,‏ YouTube ו-Twitter, וקיבלה תמיכה כלכלי ממנויים ב-Patreon שהתחברו לעבודתה.

ביקשנו מדני לשתף כמה עצות נבחרות עם הסטודנט לצילום ג'ונטי קלארק, שהיה להוט לדעת עוד על צילום של בעלי חיים בטבע. ציידנו את ג'ונטי ב-Canon EOS R7, שבה דני השתמשה בצילומי טבע בספרד, ומיקמנו אותם במסתור צילום, שם בהכרח יוכלו לראות ציפורי טרף חולפות.

אלה העצות שדני גילתה באותו יום, בליווי תמונות נבחרות שהיא וג'ונטי צילמו.

עצה 1: הקף את עצמך בסביבה של הנושא

במסתור צפרות, שני אנשים צעירים בוחנים תמונה של בז שיושב על מעמד עץ במסך מגע של מצלמה.

צילום במסתור צפרות אפשר לדני וג'ונטי לשבת זו לצד זה, ולהתמקד באותה פעולה. דני, שצילמה במצלמת Canon EOS R5 שלה, נתנה משוב בזמן אמת על התמונות של ג'ונטי, מה שאפשר לו להתאים את הגישה לפני שהבז הבא נכנס לפריים.

שני בזים, אחד יושב על מעמד עץ, השני מרחף באוויר עם טפרים מורמים, רבים על מזון.

מהמסתור, דני וג'ונטי היו מסוגלים ללכוד את משפחת הבזים מתקוטטים ביניהם. כאן, בז צעיר דורש מזון מאמו. צולם במצלמת Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5.-6.3 IS STM‏, 150 מ"מ, 1/200 שנ', f/10 ו-ISO2500. © Jonty Clark

צילום במסתור מאפשר לשלוט בסביבה. מפזרים מזון על חפצים בקדמת המסתור כדי לפתות ציפורים אל טווח הצילום. הפעילות כמעט מובטחת, לכן מקום שכזה הוא הבחירה המתבקשת עבור יום צילומים.

דני בילתה זמן רב במסתורים בתחילת הקריירה שלה, כאשר התגוררה בשוודיה, והיא עדיין רואה את היתרונות שלהם היום. "כשמצלמים בתוך מסתור צריך לדחוף את עצמך להיות יצירתי ולמצוא דרכים לגרום לתמונות לבלוט מבין כל התמונות שכולם צילמו באותו מקום. זאת דרך נהדרת להתאמן על הטכניקה ודרך מושלמת לצילום כתף אל כתף", היא אומרת.

הניסיון של ג'ונטי עד היום היה בסטודיו, בצילום חיות מחמד אקזוטיות כחלק מעבודת הקורס באוניברסיטה. במבט לאחור על היום, הוא אומר: "למדתי הרבה על התנהגות של בזים מדני, אבל גם בשעות שביליתי בתצפית על הציפורים מהמסתור. לקראת סוף הצילומים יכולתי לחזות מתי הם יצללו למטה מהעצים הסמוכים, וזה נתן לי יותר זמן להתכונן. צילומי סטודיו הם מלוטשים מאוד, אבל התנהגות פראית הייתה מדהימה. הציפורים הצעירות התקוטטו עם בזים בוגרים יותר מולנו ונתנו לנו הזדמנות לקבל תמונות מהממות".

עצה 2: השקעה במצלמה שיכולה לעשות הכול

בסביבת יער, אדם מצלם תמונה של משהו מעליו עם מצלמה ועדשה של Canon, ולידו אישה שגם מביטה למעלה.

מצלמת Canon EOS R7 בשילוב עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM היא המצלמה המקיפה המושלמת, עם טווח גדול מספיק כדי להתקרב לפעולה. המצלמה הרב-תכליתית והקומפקטית Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM היא אפשרות נהדרת נוספת אם רוצים להתקרב ולהקפיץ את צילום הטבע לרמה הבאה.

מצלמה ועדשה של Canon בצילום מלמטה, עם שני אנשים מחייכים ומטושטשים קלות ברקע, מביטים במסך המגע.

עם מעט הכוונה מדני, ג'ונטי, שמצלם בדרך כלל במצלמת Canon EOS 90D, הצליח להשתלט במהירות עם ה-EOS R7. "כמעט ולא נדרש לי זמן להתרגל אליה," הוא אומר.

דני היא קודם כל צלמת, אבל היא מקבלת את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים דרך הסרטונים שהיא מעלה ל-YouTube. כשמתחילים לעבוד בתחום, כדי ללמוד גם מיומנויות וידאו בסיסיות, גם אם רק לצורך קידום עצמי במדיה חברתית. כדי לעשות זאת צריכים לבחור את הערכה הנכונה.

"Canon EOS R7 היא מצלמה רב-תכליתית נהדרת עבור יוצרי תוכן מתחילים," מציעה דני. "תכונה שמבדילה אותה מהשאר היא ייצוב תמונה בגוף המצלמה (IBIS), שמועילה לא רק כשמצלמים נושאים שנעים במהירות, אלא גם כשמסתובבים ויוצרים ולוגים של עצמכם בטבע".

ג'ונטי בחר לשלב את ה-Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM שכוללת מייצב תמונה אופטי מובנה כדי להשלים את ה-IBIS שבמצלמה. "ייצוב התמונה היה טוב בהרבה מאשר במצלמת Canon EOS 90D שלי," אומר ג'ונטי, "והמצלמה הייתה פשוט שיפור גדול בכל התחומים. מצב צילום רציף מהיר יותר, טווח ISO גדול יותר, יישור אוטומטי - זאת הייתה מצלמה נפלאה לצלם איתה, ובהחלט תעניק לי את כל מה שאני צריך כדי להתחיל להפוך את זה לקריירה מלאה".

קרא את המדריך שלנו לעדשות המומלצות לצילום חיות בר כדי לגלות עוד על אפשרויות עדשה ללכידת תמונות מרהיבות של חיות וציפורי בר.

עצה 3: התמקד בעיני הנושא

בז שיושב עם הגב למצלמה על מעמד עץ. ראשו מסובב כמעט ב-180° מעלות, כך שניתן לראות את העיניים והמקור שלו.

שימוש במיקוד אוטומטי לזיהוי עין של בעל חיים של ה-EOS R5 מבטיח שהמיקוד יהיה בדיוק בנקודה הרצויה, ברגע המדויק. הבז הסתובב להביט ישירות לעדשה של דני לשבריר שנייה לפני שעף משם, אבל זה כל מה שהייתה צריכה כדי לקבל את התמונה היפהפיה הזו. צולם במצלמת Canon EOS R5 עם מתאם תושבת EF-EOS R של Canon , עדשת Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM ו-Canon Extender EF 1.4X III ב-420mm‏, 1/8000 לשנייה, f/4 ו-ISO1000. ‎© Dani Connor

שני אנשים צעירים יושבים, מכווננים את ההגדרות במצלמת Canon, בתמונה זו שצולמה מלמעלה.

מצלמת Canon EOS R7 יכולה להבחין בין בני אדם, בעלי חיים וכלי רכב עם דיוק מדהים בזיהוי נושאים. אם אתה יודע שאתה הולך לצלם בעלי חייםלאורך כל היום, בחר 'בעלי חיים' מהתפריט לפני שתצא.

מיקוד אוטומטי לזיהוי עין של בעלי חיים היא תכונה שה-Canon EOS R7 ירשה ממצלמות מקצועיות אחרות, כגון Canon EOS R5 ו-EOS R6, שמבטלת את הצורך בניחושים כאשר מתמקדים בנושאים נעים במהירות. "אני אוהבת את מצב זיהוי העין של בעל חיים ב-EOS R5 שלי לא רק בגלל שהוא עוקב בהתמדה אחר הנושאים שלי תוך כדי תנועה, אלא בגלל שהוא מתמקד על העין אוטומטית, וזה מקל מאוד על העבודה. גם ה-EOS R7 כוללת זיהוי עין של בעל חיים, תכונה שתעזור מאוד למי שצילום ציפורים וחיות בר חדש לו," אומרת דני.

היישום Canon Photo Companion הוא כלי שימושי להיכרות עם הפונקציות של המצלמה, עם הדרכות, עצות ותרגילים ספציפיים עבור דגם המצלמה ורמת המיומנות שלך. "התאמתי אישית את הכפתורים ב-EOS R7," אומר ג'ונטי, שההיכרות עם המצלמה החדשה הייתה קלה עבורו. "הגדרתי את לחצן נעילת החשיפה לבחור מיקוד על בעל חיים ואז לחצתי למחצה על לחצן התריס כדי להינעל על העין. עכשיו כשהתנסיתי בתכונות האלה, נראה לי שהם חיוניות כדי להתקדם בצילום טבע".

בנוסף ליתרונות אלה, יש מעלות בצילום עם מצלמת חיישן חיתוך (APS-C) כגון ה-Canon EOS R7. "מצלמות עם חיישני APS-C מאפשרות לך להתקרב יותר לנושא," אומרת דני. "צילמתי עם עדשת Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM ו-Canon Extender EF 1.4X III במצלמת Canon EOS R5 שלי, מה שנתן לי אורך מיקוד מקביל ל-420 מ"מ, אבל הטווח המרבי של 150 מ"מ של ג'ונטי הורחב ל-240 מ"מ, הודות לגורם החיתוך 1.6x. זה היה קרוב מספיק כדי לקבל תוצאות מדהימות מהמסתור, ויהיה באמת נהדר להליכה בעיר או בפארק המקומי כשרוצים להתקרב יותר לנושא".

עצה 4: עם מצב צילום רציף RAW לעולם לא תחמיץ תמונה

בז עם כנפיים פרוסות במלואן מתכונן לנחות על מעמד עץ בשדה.

באמצעות מצב צילום רציף RAW, דני וג'ונטי היו מסוגלים ללכוד את הרצף המלא של בזים עפים מעץ סמוך כדי לנחות על עמודי השער שהונחו מולם. בחזרתם הם יכלו לבחור את התמונות המועדפות עליהם, כמו זאת, שבה הבז נמצא בנקודה המושלמת עם אור הבוקר המוקדם שמאיר את כנפיו. צולם במצלמת Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5.-6.3 IS STM‏, 150 מ"מ, 1/200 שנ', f/10 ו-ISO2500. © Jonty Clark

שני אנשים צעירים במסתור צפרות מאופל בוחנים תמונה של בז על מסך מגע של מצלמה.

ג'ונטי לכד תמונות נהדרות ביום הזה, וזכה להערכה של דני.

דני וג'ונטי שיחקו עם מצב צילום רציף RAW כאשר צילמו בזים מהמסתור. מצלמת Canon EOS R7מאפשרת לצלם 15 פריימים לשנייה (fps) בשימוש בתריס המכני, או 30 fps בשימוש בצמצם האלקטרוני, שזה מספר פריימים לשנייה זהה לסרט. "היא מהירה מאוד ומתאימה במיוחד לציפורים במעוף, ומאפשרת לך לבחור את התמונה הטובה ביותר מהרצף" אומרת דני.

במצב זה אפשר להפעיל גם צילום מקדים, שלוכד את הרגעים חצי שנייה לפני הלחיצה על התריס ושומר את התמונות כקובצי RAW נפרדים. "זאת תכונה אדירה, כי היא נתנה לי סוג של חזרה בזמן. התנהגות הבזים הייתה לא צפויה, אבל התכונה הזאת נתנה לי חלון הרבה יותר גדול כדי להגיב ולקבל את התמונה," אומר ג'ונטי.

עצה 5: צור את ההזדמנויות שלך

אישה וגבר צעירים הולכים אחד אחרי השנייה בשדה של דשא ארוך. ברקע ניתן לראות ציפור קטנה.

דני ממליצה שכל הצלמים הצעירים יבקשו הזדמנויות לעקוב אחר צלמים מנוסים יותר. זאת אחת הדרכים המהירות ביותר ללמוד, ודרך נהדרת להתחיל להיות מוכר בתחום.

אישה וגבר צעירים יושבים על בול עץ ביער, מחייכים באושר ומתבוננים במסך מגע של מצלמה.

דני וג'ונטי למדו זה מזו באותו יום, והפיקו תוצאות נהדרות על ידי ניצול מרבי של התכונות הספציפיות לחיות בר של מצלמת Canon EOS R7.

"העצה החשובה ביותר שלי לג'ונטי, ולכל מי שרוצה להצליח כצלם טבע, היא ליצור הזדמנויות. זה שוק רווי מאוד, אבל עדיין אפשר לבלוט," אומרת דני. היא ייעצה לג'ונטי לעקוב אחר צלמים מקצועיים אחרים כדי לראות איך הם עובדים ופשוט לשאול "אפשר להתלוות אליך ליום אחד כדי לראות מה אתם עושים?" - ולזכור כמה חשוב להביא נגיעה אישית לנוכחות שלו ברשת.

"אנשים לא עוקבים אחריי בגלל הצילום שלי או בגלל שהם רוצים לראות חיות בר," ממשיכה דני. "אנשים מצפים מצלמי טבע לצלם תמונות טובות, אבל אני בניתי קהל עוקבים כי הם רצו לשמוע מה היה לי להגיד. תמיד אציג את עצמי בסרטונים ביוטיוב כי אני יודעת שברגע שאנשים רואים את הפן האישי, הם מתעניינים יותר בתוכן".

"היה נהדר ללמוד עוד על הצד השיווקי של הצילום מדני," אומר ג'ונטי. "די מרתיע לראות תיקי עבודות של צלמים מנוסים שליטשו את אומנותם במשך עשרות שנים, אבל כשראיתי מה דני השיגה בפרק זמן קצר על ידי התמקדות בסנאים אדומים ומינוף העוצמה של המדיה החברתית - קיבלתי השראה".

במבט לאחור על היום, ג'ונטי אומר: "בעזרתה של דני, ובגלל שהמצלמה עזרה לי לבודד בקלות את הנושאים, למדתי במהירות להסתגל לסביבה שמשתנה במהירות גבוהה".

ג'ונטי סיים את היום בתחושת השראה, עם שפע של תמונות מרשימות להוסיף לתיק העבודות, וגם דני קיבלה הרבה מהזמן שבילו יחד, במיוחד לגבי ניצול מיטבי של הערכה שבידך: "אני מרגישה שגם למדתי היום משהו מג'ונטי," היא מסכמת. "בין אם אני לומדת או מלמדת, המידע תמיד עובר ידיים".

נכתב על ידי מת'יו באוון

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

העדשות המומלצות עבור חיות בר

לכוד תמונות מרהיבות של חיות בר וציפורים בעזרת עדשות פריים וזום אלה.

צילום ציפורים בעדשת RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

צלם מקצועי וצלם חובב משתפים פעולה כדי להתנסות ב-RF 200-800mm F6.3-9 IS USM בשטח.

עצות לצילומי טבע וחיות בר

עצות וטכניקות שיעזרו לך לשפר באופן משמעותי את האופן שבו אתה מצלם חיות בר, ולהפיק את המרב מהמצלמה והעדשות של Canon.

כיצד לצלם ציפורים

טיפים וערכת המתחילים הטובה ביותר לצילום ציפורים.