הצלמת הבריטית הצעירה דני קונור ביססה את שמה המקצועי במהלך מגפת הקורונה, לאחר שנתקעה בלפלנד השוודית. דני התנדבה בשמורת טבע במחוז כאשר חלק רב מהעולם נכנס לסגר, וניצלה את הזמן לבניית חיבור חזק לטבע המקומי - בייחוד עם קבוצה קטנה של סנאים אדומים.
"ראיתי בזה הזדמנות נהדרת להזניק את הקריירה שלי," היא אומרת. "אמרתי לעצמי שאני נותנת לזה שישה חודשים, ואם לא אגיע לשום מקום, אחזור לעבודתי במוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון". לאחר חצי שנה בלבד של מאמצים מסורים, דני פיתחה קהילה של 60,000 עוקבים ב-Instagram, YouTube ו-Twitter, וקיבלה תמיכה כלכלי ממנויים ב-Patreon שהתחברו לעבודתה.
ביקשנו מדני לשתף כמה עצות נבחרות עם הסטודנט לצילום ג'ונטי קלארק, שהיה להוט לדעת עוד על צילום של בעלי חיים בטבע. ציידנו את ג'ונטי ב-Canon EOS R7, שבה דני השתמשה בצילומי טבע בספרד, ומיקמנו אותם במסתור צילום, שם בהכרח יוכלו לראות ציפורי טרף חולפות.
אלה העצות שדני גילתה באותו יום, בליווי תמונות נבחרות שהיא וג'ונטי צילמו.
צילום טבע וחיות בר
עצות לצלמי טבע צעירים: יום צילומים עם אשת המקצוע דני קונור
עצה 1: הקף את עצמך בסביבה של הנושא
צילום במסתור מאפשר לשלוט בסביבה. מפזרים מזון על חפצים בקדמת המסתור כדי לפתות ציפורים אל טווח הצילום. הפעילות כמעט מובטחת, לכן מקום שכזה הוא הבחירה המתבקשת עבור יום צילומים.
דני בילתה זמן רב במסתורים בתחילת הקריירה שלה, כאשר התגוררה בשוודיה, והיא עדיין רואה את היתרונות שלהם היום. "כשמצלמים בתוך מסתור צריך לדחוף את עצמך להיות יצירתי ולמצוא דרכים לגרום לתמונות לבלוט מבין כל התמונות שכולם צילמו באותו מקום. זאת דרך נהדרת להתאמן על הטכניקה ודרך מושלמת לצילום כתף אל כתף", היא אומרת.
הניסיון של ג'ונטי עד היום היה בסטודיו, בצילום חיות מחמד אקזוטיות כחלק מעבודת הקורס באוניברסיטה. במבט לאחור על היום, הוא אומר: "למדתי הרבה על התנהגות של בזים מדני, אבל גם בשעות שביליתי בתצפית על הציפורים מהמסתור. לקראת סוף הצילומים יכולתי לחזות מתי הם יצללו למטה מהעצים הסמוכים, וזה נתן לי יותר זמן להתכונן. צילומי סטודיו הם מלוטשים מאוד, אבל התנהגות פראית הייתה מדהימה. הציפורים הצעירות התקוטטו עם בזים בוגרים יותר מולנו ונתנו לנו הזדמנות לקבל תמונות מהממות".
עצה 2: השקעה במצלמה שיכולה לעשות הכול
דני היא קודם כל צלמת, אבל היא מקבלת את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים דרך הסרטונים שהיא מעלה ל-YouTube. כשמתחילים לעבוד בתחום, כדי ללמוד גם מיומנויות וידאו בסיסיות, גם אם רק לצורך קידום עצמי במדיה חברתית. כדי לעשות זאת צריכים לבחור את הערכה הנכונה.
"Canon EOS R7 היא מצלמה רב-תכליתית נהדרת עבור יוצרי תוכן מתחילים," מציעה דני. "תכונה שמבדילה אותה מהשאר היא ייצוב תמונה בגוף המצלמה (IBIS), שמועילה לא רק כשמצלמים נושאים שנעים במהירות, אלא גם כשמסתובבים ויוצרים ולוגים של עצמכם בטבע".
ג'ונטי בחר לשלב את ה-Canon EOS R7 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM שכוללת מייצב תמונה אופטי מובנה כדי להשלים את ה-IBIS שבמצלמה. "ייצוב התמונה היה טוב בהרבה מאשר במצלמת Canon EOS 90D שלי," אומר ג'ונטי, "והמצלמה הייתה פשוט שיפור גדול בכל התחומים. מצב צילום רציף מהיר יותר, טווח ISO גדול יותר, יישור אוטומטי - זאת הייתה מצלמה נפלאה לצלם איתה, ובהחלט תעניק לי את כל מה שאני צריך כדי להתחיל להפוך את זה לקריירה מלאה".
קרא את המדריך שלנו לעדשות המומלצות לצילום חיות בר כדי לגלות עוד על אפשרויות עדשה ללכידת תמונות מרהיבות של חיות וציפורי בר.
עצה 3: התמקד בעיני הנושא
מיקוד אוטומטי לזיהוי עין של בעלי חיים היא תכונה שה-Canon EOS R7 ירשה ממצלמות מקצועיות אחרות, כגון Canon EOS R5 ו-EOS R6, שמבטלת את הצורך בניחושים כאשר מתמקדים בנושאים נעים במהירות. "אני אוהבת את מצב זיהוי העין של בעל חיים ב-EOS R5 שלי לא רק בגלל שהוא עוקב בהתמדה אחר הנושאים שלי תוך כדי תנועה, אלא בגלל שהוא מתמקד על העין אוטומטית, וזה מקל מאוד על העבודה. גם ה-EOS R7 כוללת זיהוי עין של בעל חיים, תכונה שתעזור מאוד למי שצילום ציפורים וחיות בר חדש לו," אומרת דני.
היישום Canon Photo Companion הוא כלי שימושי להיכרות עם הפונקציות של המצלמה, עם הדרכות, עצות ותרגילים ספציפיים עבור דגם המצלמה ורמת המיומנות שלך. "התאמתי אישית את הכפתורים ב-EOS R7," אומר ג'ונטי, שההיכרות עם המצלמה החדשה הייתה קלה עבורו. "הגדרתי את לחצן נעילת החשיפה לבחור מיקוד על בעל חיים ואז לחצתי למחצה על לחצן התריס כדי להינעל על העין. עכשיו כשהתנסיתי בתכונות האלה, נראה לי שהם חיוניות כדי להתקדם בצילום טבע".
בנוסף ליתרונות אלה, יש מעלות בצילום עם מצלמת חיישן חיתוך (APS-C) כגון ה-Canon EOS R7. "מצלמות עם חיישני APS-C מאפשרות לך להתקרב יותר לנושא," אומרת דני. "צילמתי עם עדשת Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM ו-Canon Extender EF 1.4X III במצלמת Canon EOS R5 שלי, מה שנתן לי אורך מיקוד מקביל ל-420 מ"מ, אבל הטווח המרבי של 150 מ"מ של ג'ונטי הורחב ל-240 מ"מ, הודות לגורם החיתוך 1.6x. זה היה קרוב מספיק כדי לקבל תוצאות מדהימות מהמסתור, ויהיה באמת נהדר להליכה בעיר או בפארק המקומי כשרוצים להתקרב יותר לנושא".
עצה 4: עם מצב צילום רציף RAW לעולם לא תחמיץ תמונה
דני וג'ונטי שיחקו עם מצב צילום רציף RAW כאשר צילמו בזים מהמסתור. מצלמת Canon EOS R7מאפשרת לצלם 15 פריימים לשנייה (fps) בשימוש בתריס המכני, או 30 fps בשימוש בצמצם האלקטרוני, שזה מספר פריימים לשנייה זהה לסרט. "היא מהירה מאוד ומתאימה במיוחד לציפורים במעוף, ומאפשרת לך לבחור את התמונה הטובה ביותר מהרצף" אומרת דני.
במצב זה אפשר להפעיל גם צילום מקדים, שלוכד את הרגעים חצי שנייה לפני הלחיצה על התריס ושומר את התמונות כקובצי RAW נפרדים. "זאת תכונה אדירה, כי היא נתנה לי סוג של חזרה בזמן. התנהגות הבזים הייתה לא צפויה, אבל התכונה הזאת נתנה לי חלון הרבה יותר גדול כדי להגיב ולקבל את התמונה," אומר ג'ונטי.
עצה 5: צור את ההזדמנויות שלך
"העצה החשובה ביותר שלי לג'ונטי, ולכל מי שרוצה להצליח כצלם טבע, היא ליצור הזדמנויות. זה שוק רווי מאוד, אבל עדיין אפשר לבלוט," אומרת דני. היא ייעצה לג'ונטי לעקוב אחר צלמים מקצועיים אחרים כדי לראות איך הם עובדים ופשוט לשאול "אפשר להתלוות אליך ליום אחד כדי לראות מה אתם עושים?" - ולזכור כמה חשוב להביא נגיעה אישית לנוכחות שלו ברשת.
"אנשים לא עוקבים אחריי בגלל הצילום שלי או בגלל שהם רוצים לראות חיות בר," ממשיכה דני. "אנשים מצפים מצלמי טבע לצלם תמונות טובות, אבל אני בניתי קהל עוקבים כי הם רצו לשמוע מה היה לי להגיד. תמיד אציג את עצמי בסרטונים ביוטיוב כי אני יודעת שברגע שאנשים רואים את הפן האישי, הם מתעניינים יותר בתוכן".
"היה נהדר ללמוד עוד על הצד השיווקי של הצילום מדני," אומר ג'ונטי. "די מרתיע לראות תיקי עבודות של צלמים מנוסים שליטשו את אומנותם במשך עשרות שנים, אבל כשראיתי מה דני השיגה בפרק זמן קצר על ידי התמקדות בסנאים אדומים ומינוף העוצמה של המדיה החברתית - קיבלתי השראה".
במבט לאחור על היום, ג'ונטי אומר: "בעזרתה של דני, ובגלל שהמצלמה עזרה לי לבודד בקלות את הנושאים, למדתי במהירות להסתגל לסביבה שמשתנה במהירות גבוהה".
ג'ונטי סיים את היום בתחושת השראה, עם שפע של תמונות מרשימות להוסיף לתיק העבודות, וגם דני קיבלה הרבה מהזמן שבילו יחד, במיוחד לגבי ניצול מיטבי של הערכה שבידך: "אני מרגישה שגם למדתי היום משהו מג'ונטי," היא מסכמת. "בין אם אני לומדת או מלמדת, המידע תמיד עובר ידיים".
נכתב על ידי מת'יו באוון