אירועים מיוחדים כמו חתונות, אירועי ספורט וחגיגות משפחתיות הם הזדמנות נהדרת לצלם דיוקנאות קבוצתיים של חברים ואהובים שתוקירו בשנים הבאות.
עם זאת, השגת צילום קבוצתי טוב הוא אמנות - ואומנות ערמומית. כשאתה מתמודד עם מספר אנשים, עליך להיות מסוגל לחשוב במהירות היכן למקם אותם ולתקשר בבירור מה אתה רוצה שהם יעשו. זה אומר שאתה צריך כבר לשלוט ביסודות הדיוקן הקבוצתי.
יש עצות שמתאימות לכל מצב. לא משנה איזה סוג של צילום קבוצתי אתה מצלם, עליך לוודא שכולם מוצגים בצורה טובה, שיש לך קומפוזיציה טובה וחשופה היטב, והרקע אינו עמוס או מסיח את הדעת.
גם התאורה חשובה מאוד. לדוגמה, אם אתה מצלם בחוץ ביום שטוף שמש, חפש אזור עם צל מלמעלה כך שהמצולמים שלך לא יצמצמו עיניים במהלך הצילום.
שימוש במצלמה עם עינית אלקטרונית, כגון Canon EOS RP או Canon EOS R6, יעזור לך לראות את הצילומים הקבוצתיים שלך תוך כדי הצילום ולהתאים את החשיפה, בעוד שמסך עם זווית משתנה יאפשר לך לצלם מנקודות מבט שונות מסיבות יצירתיות או מעשיות.
כאשר אתה מצלם בתוך הבית באור טבעי, שימוש בעדשות מהירות, כגון Canon RF 50mm F1.8 STM יכול לעזור. ואם אתה מוצא את עצמך מצלם קבוצה גדולה בשטח קטן יחסית, אתה יכול לקבל תמונה טובה יותר בעזרת עדשת Canon RF 16mm F2.8 STM עם זווית רחבה במיוחד.
כאן, ארבעה שגרירי Canon, כולם אנשי מקצוע מנוסים בתחומם, משתפים את העצות המועילות שלהם לצילום קבוצתי נהדר בכל תרחיש.
צילום פורטרטים
איך לצלם דיוקנאות קבוצתיים יוצאי דופן
1. דיוקנאות של משפחות
צילום קבוצות הוא חלק מעבודתה היומיומית של הלן בארטלט כאחת מצלמות המשפחה המובילות בבריטניה. "לצילום קבוצתי, במידת האפשר, טוב לסדר אנשים בקומפוזיציה מעניינת, לשחק עם הגובה והמיקום כדי ליצור תמונה מאוזנת", היא אומרת.
"אני ממליצה להתחיל ולהסתכל דרך המצלמה ואז לחכות בזמן שהאקשן מתפתח. בדרך כלל הצילום אחרי צילום הדיוקן הפורמלי הוא הטוב ביותר, כשבני המשפחה מסתכלים זה לזה ומשוחחים וצוחקים".
בין אם אתה מצלם בגינה או בפארק, הלן מציעה לקבץ את המצולמים שלך סביב אובייקטים בסביבתך. עץ שנפל יכול להיות אביזר אטרקטיבי לילדים צעירים, למשל.
"אם אתם מצלמים בפנים, תחשבו על האור ובאופן אידאלי תבקש שהמשפחה תפנה לחלון כדי שהאור יתפזר באופן שווה על כל הפנים שלהם," ממשיכה הלן. "כשאתה עובד בחלל קטן ומצלם ילדים צעירים, אם ההורים מרימים את הפעוטות, הם לא יכולים לברוח וכך הראשים של כולם נמצאים באותו הגובה.
"אם אתה מושיב משפחה על ספה, ילדים קטנים יותר יכולים לשבת על הברכיים של הוריהם. ככל שהם מתבגרים, אפשר למקם את הילדים על הזרועות או גב הספה, כדי לשנות את הקומפוזיציה".
לבסוף, אם אתה רוצה להשתמש בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי לצלם תמונות משפחתיות ספונטניות באירועים כגון מסיבות ילדים או מפגשים משפחתיים, Canon PowerShot PX היא התשובה. זוהי מצלמה חכמה המשתמשת בטכנולוגיית זיהוי תמונות שמרכיבה תמונות באופן אוטומטי, ומשאירה לך את החופש ליהנות מהאירוע.
2. דיוקנאות של קבוצות בחתונה
סנג'אי ג'וגיה מצלם חתונות מאז 2008, ומתמחה בחתונות הודיות ובחתונות ביעדים במקומות ברחבי העולם. למרות שברוב החתונות יהיה איש מקצוע שיצלם את התמונות הרשמיות, יש לו עצות לכל מי שרוצה לצלם תמונות קבוצתיות בעצמו.
"כדי להימנע ממצבי תאורה בניגודיות גבוהה, הייתי מציע למקם את הקבוצות שלך במקום מוצל פתוח כלשהו, למשל מתחת לעץ גדול או בצל של בניין שיש בו רקע נחמד", אומר סנג'אי. "אתה לא רוצה למקם אנשים מול קיר בהכרח - אתה רוצה ליצור הפרדה מסוימת בין הנושא לרקע, כך שהמיקוד יהיה על האנשים".
סנג'אי ממקם את הקבוצות שלו כך שהמסגרת תתמלא בעיקר באנשים, עם קצת מרחב מרווח סביבם, תוך הימנעות מהפרעות רקע. אם החתן והכלה נמצאים בתמונה, הוא ממקם אותם במרכז.
"אני בדרך כלל ממקם את החתן והכלה ופשוט מזיז את האנשים מסביבם", הוא אומר. "אם זו קבוצה שעומדת אני מנסה למקם אותם בשורה אחת, כך שיש לי מספר שווה של אנשים משני הצדדים, כולם פונים לכיוון החתן והכלה ועומדים קרוב אחד לשני כדי להקטין את המקום שהקבוצה תופסת".
3. דיוקנאות של קבוצת ספורט
מארק אספלנד הוא צלם הספורט הבכיר של העיתון Times. למרות שחלק ניכר מעבודותיו מתמקדות בלכידת האקשן, הוא מצלם גם קבוצות. "קבוצת צוות אחידה, מסודרת ומדויקת היא תמיד טובה יותר מקבוצה אקראית בתמונה", הוא אומר.
אם אתה מצלם קבוצת כדורגל, למשל, מארק מייעץ למקם את הקבוצה בשתי שורות, כשהשורה האחורית עומדת והשורה הראשונה כורעת עם יד אחת על הברך, או עם ידיים משולבות. הקפטן צריך להיות באמצע השורה האחורית והמנהל יעמוד לצד הקבוצה. מומלץ גם לצלם בזווית נמוכה, כמעט בקו אחד עם ראשי האנשים בשורה הראשונה.
עדשה עם זום זווית רחבה או זום טלפוטו בטווח בינוני, כגון Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, תצלם את כל הקבוצה ותאפשר לך להתגמש בקומפוזיציה. "קבוצת הצוות צריכה להתאים כמעט בדיוק למידות של עינית ה-DSLR שלך", ממשיך מארק. "לא צריך להשתמש במהירות תריס מהירה מאוד, אבל עומק השדה חשוב בכדי להבטיח שהשורה הקדמית והשורה האחורית יהיו ממוקדות. מפתח צמצם של f/5.6 או f/8 יאפשר הגדרה טובה".
אם משהו מסיח את דעת הקבוצה שלך, הקפד למשוך את תשומת ליבם על-ידי צעקות או נופף בידיים כדי שהם יסתכלו עליך. מארק מוסיף, "אתה גם צריך לוודא שאף אחד מהם לא עושה "קרניי" מאחורי ראשו של השחקן שעומד לצדם!"
4. דיוקנאות של קבוצה בתחום האופנה
ג'ולי פייק היא צלמת אופנה שממוקמת באוסלו בנורבגיה, ומצלמת את תמונותיה הקסומות, בעלות המראה הספונטני למותגים ולמגזינים מרכזיים. אם אתה רוצה לצלם קבוצה קטנה עבור צילומי אופנה או סגנון חיים, היא מציעה לבחור מיקום כגון גינה או בית שבהם כולם מרגישים בנוח. היא גם ממליצה להשתמש בעדשת זום אחת בלבד, כך שלא תבזבז זמן על החלפת עדשות.
"בתחילת הצילומים, טייל עם הקבוצה כדי להשתחרר מעט", היא אומרת. "אני תמיד מתחילה בשיחה עם אנשים. אני מעדיפה לדבר איתם במשך 15 דקות ולצלם במשך חמש דקות מאשר לעשות את ההפך. תמיד תהיה מוכן עם המצלמה. ואז, כשכולם נינוחים, תתחיל לצלם".
אם אתה מצלם, למשל, שלוש דוגמניות ואתה רוצה לוודא שכולן יהיו ממוקדות, ג'ולי מייעצת לצלם בf/8 או ב-f/11, במהירות תריס של לפחות 1/250 שניות אם הדוגמניות שלך זזות. בעת צילום בתאורה חלשה יותר, מצלמות כגון Canon EOS RP או Canon EOS R6 מאפשרות לך לצלם בהגדרות ISO גבוהות יותר ללא צורך במבזק. "המצלמות כיום כל כך טובות שאפשר להגביר את ה-ISO שלך, וזה עדיין יראה נהדר", היא אומרת.
לסגנון תמונות האופנה של ג'ולי, היא אומרת לדוגמנים שלה לדמיין שהם מוסרטים ולהמשיך לזוז, לא לחכות לצילום הבא. "הם לא צריכים להסתכל על המצלמה כל הזמן", היא אומרת. "אני מעדיפה פשוט לבקש מהם להסתכל עלי כשאני רוצה. אני רוצה שהם ישכחו מהמצלמה".
באירוע הבא שלך עם משפחה או חברים, הקפד לאסוף את כולם כדי לצלם דיוקן קבוצתי ממוקד ומדהים.
נכתב על-ידי דיוויד קלארק
מוצרים קשורים
-
-
עדשות RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
עדשת 35mm f/1.8 MACRO עם צמצם מהיר המשלבת זווית רחבה עם אפשרות למיקוד ממרחק קצר מאוד וייצוב תמונה היברידי. -
עדשת פריים בעלת זווית רחבה
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
עדשת פריים 24 מ"מ קומפקטית וקלת משקל, אידיאלית לצילום נופים, ולוגים וחללים סגורים - וגם עבור תמונות מאקרו מעולות. -
מצלמות ללא מראה
EOS RP
מצלמה קטנה, קלה ואינטואיטיבית, נטולת מראה, לצילום במסגרות מלאות, שתוכננה לנסיעות ולצילום יומיומי. -
מצלמות ללא מראה
EOS R6
ה-EOS R6 היא כלי מופלא המאפשר הבעה יצירתית בדרכים חדשות ומרתקות, בלי קשר לנושא או לאופן הצילום. -
עדשה סטנדרטית
RF 50mm F1.8 STM
עדשת RF 50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך. -
עדשות זווית רחבה
RF 16mm F2.8 STM
עדשת 16 מ"מ קומפקטית בפורמט מלא (Full Frame) עם זווית רחבה במיוחד שזמינה במחירים נוחים. העדשה מתאימה למצלמות EOS מסדרה R ומיועדת לוולוגרים וליוצרי תוכן. -
דיגיטלית קומפקטית
PowerShot PX
לכוד את הרגעים היקרים ביותר בחיים באופן אוטומטי בעזרת מצלמה חכמה זו המזהה פרצופים ומתחברת למכשיר החכם שלך.