צילום יצירתי

מבט מלמעלה: שישה טיפים לצילום תמונות מרהיבות מזווית עילית

צלם סגנון החיים ומשתמש ה-Tik Tok הפופולרי כריס פריסטלי מדגים איך לקחת את הצילומים שלך מזווית עילית לגבהים חדשים.
אדם המסדר תמונה מזווית עילית, עם שעון ורוד, מחברת, מקלדת ועוגיות מקרון ורודות על צלחת.

צילום מזווית עילית הוא דרך יצירתית להציג סוגים שונים של נושאי צילום ומוצרים - החל מאיפור ותכשיטים וכלה באוכל והודעות על היריון. בלוגרים ויוצרי תוכן ברשתות החברתיות מהווים מקור השראה עשיר לסוגי תמונות אלה, אבל היכן מתחילים בכל מה שנוגע לתכנון ועיצוב של הצילומים שלך מזווית עילית, ואיך מוודאים שהצילומים שלך מלמעלה למטה יבלטו בהזנות החברתיות?

צריך לשמור על הפשטות, מציע צלם המוצרים וסגנון החיים המסחרי כריס פריסטלי, שיוצר צילומים מזווית עילית של חיים כחלק מעבודתו היומיומית ויש לו 54,000 עוקבים ב-Instagram ולמעלה ממיליון עוקבים ב-TikTok. "פחות זה באמת יותר בהקשר של עזרים בתמונה מזווית עילית, ורקע שמסיח את הדעת יכול להרוס תמונה".

החדשות הטובות הן שצילום מזווית עילית הוא זמין לכולם. אין צורך בציוד מיוחד - עדשה מערכה סטנדרטית או אפילו מצלמה קומפקטית הן כל מה שדרוש לך כדי לנסות טכניקה מקסימה זו. למעשה, הכל מתחיל בעיפרון ונייר, כמו שמסביר כריס בששת הטיפים הראשונים להלן.

1. תכנן את הקומפוזיציה

צילום מזווית עילית של שעון אדום ושחור הממוקם על אבנים לבנות קטנות, עם עלים לבנים ועזרים לבנים מפוזרים מסביבו.

"אני אוהב לעבוד עם ערכת נושא צבעונית בעת צילום תמונה מזווית עילית," אומר כריס פריסטלי. "קודם כל אני מחפש צבעים מודגשים במוצר הראשי. בשעון האדום הזה, חריצי המספרים היו מודגשים בלבן, וידעתי שרקע לבן ישלים אותו. לא מצאתי את כל העזרים שרציתי בלבן, ולכן צבעתי באמצעות ריסוס את הקרבינר, את המצפן ואת העלים המזויפים כדי ליצור את התמונה השלמה". צולם במצלמה מדגם Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM ב-1/200 שניות, f/5.6 ו-ISO100. ‎© Chris Priestley

כריס מתחיל בציור פריסות על גיליון נייר שיעזרו לו עם הקומפוזיציה, משום שלדבריו, זה יכול להרתיע להתחיל מאפס כשהמצלמה נמצאת במיקום המתאים.

"כשאני משרטט צילום מזווית עילית, אני מתמקד בכך שהאובייקט הראשי ממוקם במיקום שיגרום לו לבלוט", הוא מסביר. "הרקע וכל העזרים הנלווים צריכים להשלים את נושא הצילום, בין אם מבחינה אסתטית, בין אם מבחינה פונקציונלית או באמצעות סגנון החיים של קהל היעד".

כריס מוסיף שהידיעה מתי תמונה מזווית עילית הופכת לעמוסה ומסיחת דעת מדי נרכשת באמצעות ניסוי וטעייה. הוא מציע לבנות את הכל מסביב לאובייקט הראשי ולרקע שבחרת. "אני אוהב להשתמש בכלל השלישים, ולחלק את התמונה שלי לתשע קוביות. לאחר מכן אני מוודא שכל עזר או רכיב בעיצוב הוא בעל קובייה משלו".

2. צור את אוסף העזרים שלך

מסך ה-LCD של מצלמת Canon מציג תמונה מזווית עילית של שעון ורוד ועזרים משלימים בוורוד ולבן.

"אני אוהב לחתוך עזרים, כך שלא יהיו במלואם במסגרת, כמו המקלדת והמחברת כאן", אומר כריס. "רציתי גם שהעזרים ייצרו צורות שינחו את העין דרך התמונות, ולכן יישרתי את המקלדת, המגן לשולחן העבודה, המחברת, העט והשעון כדי להשיג את זה". ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

תמונה מזווית עילית של שעון ורוד עם מקלדת, מחברת, עט, עלי כותרת ועוגיות מקרון ממוקמים בקפידה מסביבו - כולם בצבעי ורוד ולבן.

"אני לא אוהב שיש יותר מדי מקום שלילי, כי זה מוציא את התמונה מאיזון", אומר כריס. "כשהמקלדת ממוקמת בפינה הימנית העליונה של תמונה זו, רציתי למצוא משהו עבור הפינה השמאלית התחתונה, גם אם זה היה רק עלה כותרת. המשמעות היא שהמקום לא נראה כאילו שנשכח, וכל התמונה מעניקה הרגשה 'סגורה'". Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM ב-1/200 שניות, f/8 ו-ISO100. ‎© Chris Priestley

כריס ממליץ שלא לזרוק אף פעם את העזרים שאתה רוכש עבור הצילומים מזווית עילית. "אי אפשר לדעת מתי תזדקק להם", הוא אומר. "עכשיו יש לי קופסה גדולה של עזרים שאפשר לבחור מהם. זה טוב שדברים יהיו בהישג יד, רק כדי למלא את החללים שלא מסתדרים".

אבל במקום לאחסן מספר גדול של רקעים מסורבלים, כריס מציע להשתמש ברקעי צילום קלים הזמינים באופן מסחרי. "אפשר לקנות לוחות תמונות בגודל A1 שיש להם סגנונות שונים, כולל אפקטים של עץ, שיש וצפחה". בזה הוא השתמש עבור רקע השיש בצילומי השעון שלו מזווית עילית לעיל.

העזרים בצילום מזווית עילית עוזרים לספר את הסיפור ומעניקים הקשר לנושא הצילום, ובכך מציגים למי המוצר צריך להשתייך.

לא משנה באילו עזרים אתה בוחר עבור הצילום שלך מזווית עילית, כריס ממליץ לוודא תמיד שהם נקיים ללא רבב. "דבר אחד שלמדתי מעבודה עם לקוחות גדולים הוא שאם יש כתמים או אבק או משהו כזה, התמונה נהרסת. לא משנה כמה טובה התמונה, עינו של הצופה תימשך באופן טבעי לחוסר השלמות.

"אם יש שריטות וסימנים, נסה להסתיר אותם בעזרת עזרים אחרים, וודא שהכל מושלם לפני שאתה מצלם", כריס ממשיך. "לא כדאי לך לחזור שוב לתמונות שפרסמת ולנקות את כולן, כי זה סיוט".

3. הגדרת המצלמה והגדרות עבור צילומים מזווית עילית

גבר מתכונן לצלם תמונה מלעמלה למטה של שעון שחור ומשתמש במצלמת Canon על חצובה. תאורת אולפן גדולה מאירה את הסידור.

"שמור על החלק האחורי של המצלמה מקביל לתמונה שלך מהזווית העילית", אומר כריס. "אם זה לא המיקום הנכון, זה מעוות את התמונה". חצובות מסוימות כוללות פלסי בנאים המובנים בראש החצובה, שעשויים להיות שימושיות להפליא כדי לוודא שהמצלמה בזווית ישרה. ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

אתה לא זקוק לערכה מיוחדת כדי לצלם תמונות מרשימות מזווית עילית, אבל חצובה תשמור על המצלמה שלך במקומה בזמן שאתה מארגן את העזרים.

כריס משתמש במצלמה מדגם Canon EOS R5 ואומר שהמשקל שלה היה יתרון כשצילם את הצילומים האלה מזווית עילית במאמר הזה. "המשמעות הייתה שלא הייתה לי בעיה להטות אותה מעל השולחן. עם מצלמה כבדה יותר, הייתי נאלץ להוסיף משקל לחצובה כדי למנוע ממנה ליפול. המסך המתכוונן אפשר לי להזיז אותו למיקום המתאים שבו יכולתי גם לראות את התמונה".

בכל מה שנוגע לבחירת עדשה עבור צילומים מזווית עילית, כריס ממליץ על עדשת 50 מ"מ סטנדרטית כמו Canon RF 50mm F1.2L USM. "הסיבה לכך שהייתי מעדיף 50 מ"מ על פני עדשה רחבה יותר הוא שאינה מציגה עיוותי עדשה במרחקים שמהם תצלם. אם אתה מצלם מזווית עילית עם עדשת 16 מ"מ, לדוגמה, מקבלים עיוות פרספקטיבה מסביב לקצוות, וזה לא נראה טוב בצילומים של מוצרים".

גם מצלמה כמו Canon EOS RP היא בחירה מצוינת עבור סוג זה של תמונה, בשילוב עם עדשת ערכה כמו עדשת Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM – זה ייתן מענה לטווח 50 המ"מ ולמפתחי הצמצם שכריס ממליץ כאן. אפשר גם להשתמש במצלמה קומפקטית כמו Canon PowerShot G7 X Mark III ובפרט אם התקציב דחוק יותר. היא שוקלת 304 גרם בלבד (כולל סוללה וכרטיס זיכרון), אבל מצלמת פרטים רבים בעזרת חיישן 20.1MP הנפלא שלה.

למרות שמפתחי צמצם קטנים כמו f/16 ו-f/22 יאפשרו לחלק גדול יותר מהתמונה מזווית עילית להיות במיקוד חד, כריס משתמש בדרך כלל בהגדרות מצב f שבין f/5.6 ל-f/8. "אני לא אוהב הגדרות גבוהות יותר, כי כך חלק גדול מדי מהתמונה ייראה בפירוט", הוא אומר. "אני אוהב ליצור קצת יותר עומק, כך שכל עוד אתה עדיין מסוגל להבין בבירור מהו הרקע, הוא יוצא מעט ממיקוד - מה שמושך את העין באופן טבעי לנושא הראשי".

4. האר את ההגדרה שלך מזווית של 45°

גבר לבוש כולו בשחור מכוונן תאורת אולפן גדולה בסביבת מטבח.

בכל מה שנוגע לתאורה של תמונות מזווית עילית, כריס ממליץ להשתמש במקור תאורה יחיד, בין אם זו תאורת אולפן כמו זו שמופיעה בתמונה או אור טבעי שמגיע מחלון. "אור טבעי מתאים לצילום תמונות בהירות דמויות חלום", הוא אומר. ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

צלם המשתמש ביישומון Canon Camera Connect בטלפון חכם כדי לצלם תמונה של שעון אדום מוקף בציוד טיפוס.

כריס השתמש ביישומון Canon Camera Connect כדי לצלם את התמונות שלו. "כמובן שברגע שהסידור לתמונה מזווית עילית מוכן, אני לא רוצה להזיז אותו", הוא אומר. "שימוש ביישומון אפשר לי לקיים אינטראקציה עם המצלמה מבלי לגעת בה. הצלחתי לשנות את המפתח ואת מהירות התריס, להפעיל את התריס וגם להגדיל את גודל התצוגה כדי לבדוק את התמונה ברזולוציה הגבוהה". ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

בכל מה שנוגע לתאורה, כריס ממליץ לשמור עליה בסיסית יחסית. "עבור עבודות רבות, אני מצלם עם מקור תאורה יחיד שממוקם בזווית של 45°, הן אופקית והן אנכית מנושא הצילום. זה יוצר בדרך כלל תאורה נעימה מאוד בתמונה.

"יש סוגי תאורה רבים ושונים שאפשר להשתמש בהם", הוא ממשיך. "משום שאני עובד ברמה מסחרית, אני משתמש בדרך כלל בתאורת אולפן, כי קל להשתמש בהתקני שינוי לעיצוב וריכוך של התאורה. גם תאורה רציפה היא אפשרות מצוינת, כי אפשר לראות היכן נופלים הצללים, וכך קל יותר לסדר עזרים בצילום מזווית עילית".

מבזק Speedlite של Canon, כגון Canon Speedlite EL-1, המופעל מרחוק באמצעות Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, מספק לך גם כן שליטה ביצירתיות של תאורת הצילום מזווית עילית, בפרא כשמשתמשים בו עם מטרייה או מרכך תאורה כדי לפזר את האור.

לחלופין, אפשר גם להשתמש באור טבעי, לדברי כריס. מומלץ בדרך כלל לצלם ביום מעונן ולא באור שמש בהיר, כי עננים משמשים כמו מפזרים טבעיים שמרככים את האור. "אם אתה מצלם מזווית עילית בזווית של 45° מחלון", אומר כריס, "בסופו של דבר תקבל את אותה תוצאה שהיית מקבל באמצעות תאורה מלאכותית".

5. התאם אישית את הפריסות שלך עבור ערוצים חברתיים שונים

תמונה מזווית עילית עם תקריב של שעון שחור עם רצועות שחורות שממוקמות בכל אחד מהצדדים שלו על רקע צפחה שבורה.

עבור רוב התמונות מזווית עילית שלו, כריס מעדיף למסגר את התמונה הסופית במצלמה. אבל עבור מבנה הצפחה העגמומי הזה, הוא צילם קצת יותר רחב כך שהייתה לו היכולת לחתוך את התמונה לאחר מכן. צולם במצלמה מדגם Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM‏, 1/100 שנ', f/8 ו-ISO100. ‎© Chris Priestley

תמונה מלמעלה למטה של שעון שחור ושתי רצועות שחורות על שברי צפחה. ניתן לראות את המצלמה על החצובה בחזית.

כריס תכנן במקור להשתמש בתחתית צפחה עבור הרקע של תמונה זו מזווית עילית, אבל זה לא היה מעניין מספיק. אז הוא שבר אותה עם פטיש וארגן את השברים לפני שמילא את המרווחים עם חצץ שחור של אקווריום. הוא ממליץ להשתמש בנעצים דביקים בעת מיקום ומיקום מחדש של פריטים. "זה ללא ספק עזר מומלץ בכל מה שנוגע לתמונות מזווית עילית וצילום של מוצרים. לאחר שאני מסדר את הרקע, אני אוהב לסדר את האובייקט הראשי לפני שאני מלביש את שאר הפריסה. כדי לוודא שהוא לא זז ממקומו, אני משתמש בנעץ שלא רואים".‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

"אחד הדברים האהובים עליי במצלמה מדגם Canon EOS R5 שלי הוא שיש לה מספר מגה-פיקסלים גבוה, כך שאני יכול לחתוך מבלי לפגוע באיכות התמונה", אומר כריס. אבל הוא גם מציין שלערוצי מדיה חברתית יש דרישות שונות עבור גדלי תמונה ומפרטים. במקום לצלם תמונה אחת מזווית עילית ולחתוך מגוון תמונות חלופיות ממנה באמצעות תוכנת עריכה, כריס מציע להקדיש את הזמן כדי לעצב תמונה עבור כל סוג של שימוש מקוון.

"אני מצלם ביחס רוחב-גובה של 3:2 כי צילומים מזווית עילית משמשים בדרך כלל עבור תמונות בבלוג או תמונות באתרי אינטרנט", הוא מסביר. "אבל דבר אחד שהייתי לוקח בחשבון הוא שאם אתה מתכוון להתאים את התמונה שלך לערוצים חברתיים שונים, כגון 4:5 עבור Instagram או אפילו 9:16, יהיה עליך לשנות את מיקום העזרים. הייתי ממליץ גם להסיר חלק מהעזרים כי אתה תעבוד עם שטח קטן יותר".

6. התנסה עם רכיבים נעים

אם אתה רוצה להרחיב את הגבולות בכל מה שנוגע לצילומים שלך מזווית עילית, אתה יכול להתנסות בתנועה, כמו שעשה כריס בפריט החזותי לעיל. כדי להשיג את האפקט המרהיב הזה, הוא ממליץ לצלם את הרכיבים הנעים בנפרד, במקום לנסות ללכוד הכל בצילום אחד. תוכל לבדוק עבודות נוספות שלו ב-TikTok.

אדם מתקין מצלמה על חצובה שפונה כלפי מטה ומצלם שעון ורוד על לוח לבן עגול עם עלי כותרת ורודים של שושנה שנופלים מסביבו.

"הנחתי את רצועת השעון וסידרתי את כל עלי הכותרת מסביבה, ולאחר מכן השלכתי לאט עלי כותרת תוך כדי צילום סדרת תמונות," הוא מסביר. "לאחר מכן חתכתי כל עלה כותרת שאהבתי ב-Adobe Photoshop ויצרתי תמונה מרוכבת. ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

מצלמה על חצובה הפונה כלפי מטה כדי לצלם תמונה מזווית עילית של שעון על לוח לבן עגול עם עלי כותרת ורודים של שושנה הנופלים מסביבו.

הוספת תנועה לתמונה מזווית עילית היא דרך נפלאה להפוך אותה לדינמית יותר. דרך פשוטה לכלול תנועה היא הוספת עזרים והסרה שלהם כך שהסרטון הסופי יציג מוצר זז או נעלם. ‎© Andy Holbrook/ Chris Priestley

"אחד מהיתרונות של יצירת תמונה מרוכבת ב-Photoshop הוא שאני יכול למקם את עלי הכותרת בשכבות שונות", ממשיך כריס. "לקחתי את השכבות האלה אל Adobe After Effects, ושם הוספתי מצלמה וירטואלית. העברתי את המצלמה דרך השכבות לעבר השעון, כדי לקבל את אפקט התלת-ממד שרואים כאן".

אם אתה מעדיף לשמור על פשטות, אפשר לנסות ללכוד רכיבים נעים במיקום הנכון בתמונה יחידה. זה כרוך במעט ניסוי וטעייה, ולכן כדאי להגדיר את המצלמה למצב הפעלה רציפה ולצלם פרצי תמונות כשאתה מוסיף את התנועה. כדי להפיח חיים בתמונות, נסה לשלב אותן ב-GIF מונפש באמצעות Adobe Photoshop או עורך התמונות המועדף עליך.

מרגיש שקיבלת השראה? נסה צילום מזווית עילית בעצמך, ושתף את התוצאות שלך עם ההאשטג ‎#FreeYourStory, ותייג את ‎@canonemea.



*Adobe‏, After Effects‏, Lightroom ו-Photoshop הם סימנים מסחריים רשומים או סימנים מסחריים של Adobe בארצות הברית ו/או במדינות אחרות.



נכתב על ידי מרקוס הוקינס

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים