להעז להיות שונה: עצות יצירתיות לצילומים במדיה החברתית

צלמי ה-TikTok רוזי לאג ואלטריקו משתפים את הטכניקות המועדפות עליהם ליצירת תמונות המושכות תשומת לב.
טיפות של תרסיס נוזלי בקשת מגביע זכוכית שמוחזק על-ידי יד מורמת, בצללית כנגד שמיים כתומים.

המפתח ליצירת תמונות בולטות שיאוכלסו בפיד הומה במדיה החברתית הוא לחשוב בצורה שונה ולהראות את העולם כפי שאתה מסתכל עליו. יוצרי ה-TikTok רוזי לאג (@rambosphotos) ופיטר ג'יי (@Eletrico) פועלים בדיוק באופן הזה. שניהם אוהבים ליצור תוכן ייחודי ולשתף את השיטות והרעיונות שלהם עם הקהל.

כאן, רוזי ואלטריקו חושפים את העצות והטריקים הטובים ביותר שלהם ליצירת תמונות ייחודיות שידהימו את העוקבים שלהם, תוך שימוש בחמש טכניקות צילום שונות.

1. שובלי אור בחשיפה ארוכה

חשיפה ארוכה של איש שעומד על מדרכה מול שובי אור אדומים מאוטובוס חולף.

"לתמונות של שובלי אור, שדורשות חשיפה ארוכה, חצובה היא חיונית כדי למנוע תנועת מצלמה," מסבירה רוזי. "אם אתה רוצה שמישהו לא יזוז בזמן הצילום, הוא צריך גם לא לנוע כלל לאורך החשיפה." צולם במצלמת Canon EOS 200D (שהוחלפה כעת על-ידי Canon EOS 250D) עם עדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM ב-2 שנ', f/5.6 ו-ISO100. © Rosie Lugg

חשיפה ארוכה של דמות עם צללית לצד עיגול אור זהוב. שובלי אור מוקרנים מקצה הטבעת.

ל חשיפות ארוכות, אלטריקו מגלה שהיצמדות להגדרת רגישות נמוכה של ISO100 עוזרת לאפשר מהירויות תריס נמוכות תוך הימנעות מעקבות כלשהם של רעש בתמונה. צולם במצלמת Canon EOS M50 Mark II עם עדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM ב-18 מ"מ, 13 שנ', f/10 ו-ISO100. © Peter Jay

טכניקות המושכות תשומת לב הן דבר הכרחי לצלמים שרוצים להצליח במדיה החברתית, וגם רוזי וגם אלטריקו מציעים ליצור תמונות מרהיבות של שובלי אור.

רוזי התנסתה לאחרונה בשובלי אור שנוצרים על-ידי אוטובוסים אדומים בגשר מצודת לונדון. "צריך לשחק עם הגדרות המצלמה כדי להשיג את האפקט המבוקש. אני מצלמת בדרך כלל במצב ידני (M) בכל מקרה, והדבר מקל עליי לשלוט במהירות התריס ובצמצם, לצד הגדרת ה-ISO. כשצילמתי מישהו עם אוטובוס שיוצר שובל אור ברקע, גיליתי שאני צריכה מהירות תריס של שתי שניות בערך, עם מפתח צמצם של f/5.6 ועם ISO100 כדי לקבל את החשיפה הכוללת הנכונה. אני אוהבת תמיד להשאיר את הגדרת ה-ISO עם ערך נמוך ככל האפשר, כדי שהאיכות תהיה מקסימלית ומידת הרעש בתמונה תהיה מינימלית."

אלטריקו יצר תמונה שובת עין באותה מידה באמצעות פריטים יומיומיים ממשק הבית. "אני שם צמר גפן שבוער באש חנוקה בתוך מטרפה ממתכת. "סחרור המטרפה סביב חוט יצר ניצוצות, וחשיפה ארוכה של 13 שניות הספיקה כדי ליצור את ציור האור." (זהירות: קיימת סכנת שריפה. ודא שיש מטף כיבוי אש או אמצעי זהירות אחרים בהישג יד.) "הצבת המצלמה על חצובה עם השהיה למשך 10 שניות בפונקציונליות טיימר עצמי אפשרה לי להכין הכל ולהגיע למקום המתאים לפני שהתריס נפתח."

ניתן ליצור אפקטים דומים של שובלי אור עם פנסים, נורות LED או אפילו זיקוקים.

2. הקפאת תנועה עם מהירויות תריס גבוהות

צילומים גדושים בפעולה שבוצעו עם מהירויות תריס גבוהות מתבלטים באמת במדיה החברתית. התנועה מוקפאת בשבריר שנייה, ונחשפים פרטים שלא ניתן לראות אותם בעין בלתי מזוינת.

לצורך צילום שקיעת השמש של מים מסתחררים מתוך כוס (בראש העמוד) אלטריקו השתמש במצב מיקוד ידני. "עם השהיה בטיימר עצמי, המיקוד האוטומטי לא ננעל בהכרח על החלק הנכון בסצנה, ולכן סימנתי נקודה על הקרקע והתמקדתי מראש. מסך המגע משנה הזווית של Canon EOS M50 Mark II היה באמת שימושי, והוא אפשר לי לבצע קומפוזיציה לצילום בזמן שעמדתי מול המצלמה."

רוזי אומרת: "אני אוהבת לצלם דוגמניות שמסתובבות במהירות בשמלות, ואם אתה לא משתמש במהירות תריס גבוהה באמת, כל הפרטים מיטשטשים והולכים לאיבוד. אני גם מעדיפה לצלם באופן ידני במקום להשתמש בחצובה, כי זה מאפשר לי לנוע ולהיות הרבה יותר ספונטנית.

בעת צילום ללא חצובה, השימוש בעדשות עם ייצוב תמונה מובנה יעזור לך לקבל תמונות ברורות. המצלמות Canon EOS R5 ו-EOS R6 כוללות ייצוב תמונה (IS) מובנה, שפועל במקביל לעדשות IS או אפילו אם העדשה אינה כוללת IS מובנה.

3. צילומי תקריב מפורטים

צורת עיגול אדומה עם שלושה חישורים שיוצאים מנקודה מרכזית, המשתקפת בטיפות מים מעליה.

"אני נדהם שעדשת EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM מספק פרטי תקריב מצוינים כל כך," אומר אלטריקו. "בעין בלתי מזוינת, אפילו לא יכולתי לראות את דפוסי האור בטיפות המים כשיצרתי את הצילום הזה." צולם במצלמת Canon EOS M50 Mark II עם עדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM ב-52 מ"מ, 1/40 שנ', f/5.6 ו-ISO400. © Peter Jay

עדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

אלטריקו השתמש בעדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM לצילום תקריב של טיפות מים צבעוניות (משמאל). זוהי העדשה הרב-תכליתית האידיאלית, שמניבה תוצאות מצוינות גם לנושאי צילום קרובים וגם לנושאי צילום רחוקים, ויכולה להתמקד במרחק של 25 ס"מ (באורך מוקד של 18-50 מ"מ).

תמונות מאקרו, החושפות פרטים עדינים במיוחד, יגרמו בוודאות למשתמשי המדיה החברתית להפסיק לגלול, ולשים לב. "תמיד חשבתי שאני צריך עדשת מאקרו מיוחדת וגדולה לצילומי תקריב קיצוניים, אבל הופתעתי לגלות עד כמה אני יכול להתקרב באמצעות העדשה Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM," אומר אלטריקו. באורך מוקד של 18-50 מ"מ, העדשה יכולה להתמקד ממרחק מינימלי של 25 ס"מ.

"מתחתי סרט שקוף סביב סליל והנחתי אותו מעל תמונה במסך הטלפון שלי לצורך תאורה, לאחר מכן התזתי כמה טיפות מים כדי שהאור יעבור דרכו.

לא הייתי צריך להשתמש בהגדרות מצלמה מיוחדות, והעדשה לכדה את הפרטים הקטנים ביותר בטיפות. טלטול מצלמה יכול להוות בעיה אמיתית בצילום מאקרו, אבל צילמתי ידנית ומייצב התמונה בעדשה הוכיח את עצמו והיה יעיל ביותר.

4. השתקפויות במים

תמונת ראי, המשתקפת בבריכה, של רגליים של אישה, המצולמות מהברך ומטה. האישה לובשת חצאית צהובה ונועלת מגפיים לבנים.

הרעיון של השתקפויות ב מים גרמו לרוזי לחשוב על שלוליות בוץ ומגפי וולינגטון. "עד כמה שהדבר נשמע מוזר, למרות מזג האוויר הבריטי, הייתי צריכה להמתין יותר משבוע לגשם כלשהו," היא אומרת. צולם במצלמת Canon PowerShot G7 X Mark II (שהוחלפה כעת על ידי Canon PowerShot G7 X Mark III ) ב-1/320 שנ', f/2.8 ו-ISO320. © Rosie Lugg

תמונת ראי, המשתקפת בבריכת מים, של ילד יושב על מזרן צף כנגד קו רקיע עירוני.

אלטריקו תכנן דבר לא שגרתי עבור הנושא של השתקפות במים. הוא יצר שלולית מים על הרצפה וצילם תמונה המוצגת בטלפון שלו, וכן בהשתקפות שלו, בחדר חשוך. התוצאה הייתה האשליה האופטית הנפלאה הזו. צולם במצלמת Canon EOS M50 Mark II עם עדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM ב-18 מ"מ, 1.6 שנ', f/14 ו-ISO100. © Peter Jay

כשאנשים רואים משהו כפול, הדבר מושך את תשומת הלב שלהם, וכפי שרוזי הוכיחה בסרטון שלה ב-ב-TikTok, היא אוהבת ליצור תמונות ראי עם השתקפויות, דבר שמוסיף את אפקט הסימטריה המיוחד לתוכן שלה. "חיכיתי ליום גשום כך שאפשר היה לשחק עם הרבה שלוליות," היא מסבירה. "בסופו של דבר תפקדתי כדוגמנית וגיליתי שהאפליקציה Canon Camera Connect היא שימושית להדהים. נדהמתי מהיכולת להתקין את המצלמה על חצובה ולשלוט בכל ההגדרות שלה מהטלפון שהחזקתי ביד.

"כדי להפיק את המרב מהשתקפויות במים, אתה צריך בדרך כלל לרדת למיקום נמוך למדי – זווית המצלמה הייתה גורם קריטי, ולכן היכולת להציג את התמונות בתצוגה מקדימה בטלפון שלי וכן לכוונן את הגדרות הצילום הפכה הכל לפשוט וברור מאוד," מוסיפה רוזי.

אם אינך משתמש באפליקציה Camera Connect כדי לשלוט במצלמה שלך מרחוק, סביר להניח שתחזיק אותה כדי לבצע צילום בזווית נמוכה יותר. בנסיבות אלה, ממשיכה רוזי, "מסך הטיה או מסך עם זווית משתנה עושה לך חיים קלים ומבטיח שלא תצטרך לכרוע או לשכב על אזור רטוב."

גם אלטריקו נהנה מהוספת סגנון יצירתי לצילומי ההשתקפויות במים. "שפכתי מיל על הרצה וכיביתי את כל האורות, כך שהיה באמת חושך. המים שיקפו את התמונה על מסך הטלפון שלי והאפקט היה באמת מגניב. השתמש במפתח צמצם צר של f/14 לעומק שדה גדול יותר, כך שהכל מוצג בצורה חדה מחזית הסצנה ועד לחלק האחורי.

5. רקעים מטושטשים

אישה מביטה למעלה וימינה, כשהיד שלה על הלחי, עם אורות קסומים מטושטשים בצורת כוכב ברקע.

רוזי משתמשת לעתים קרובות באביזרים כדי להוסיף עניין לתמונות שלה, כגון אורות קסומים או אפילו בועות פורחות, כדי ליצור אפקטי בוקה מעניינים. היא גם יוצרת צורות של מגזרות שאותן היא שמה מעל העדשה, כדי להעניק מראה יצירתי לנקודות לא ממוקדות של כתמי אור וכתמים בהירים. "אני משתמשת לעתים קרובות בעומק שדה רדוד כדי להפוך את הרקע ללא ממוקד," היא מוסיפה. צולם במצלמת Canon EOS 200D עם עדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM‏, 1/125 שנ', f/1.4 ו-ISO200. © Rosie Lugg

מבנה לבן משיש עם יותר מתריסר כיפות וארבעה צריחים שנראים דרך טבעת באור זהוב.

"תכננתי להשתמש ביד שלי בחזית, אבל אז היה לי רעיון להחזיק מסנן צפיפות נייטרלי כדי להוסיף מרכיב יצירתי יותר," אומר אלטריקו. צולם במצלמת Canon EOS M50 Mark II עם עדשת Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM ב-18 מ"מ, 1/100 שנ', f/3.5 ו-ISO100. © Peter Jay

בידוד האדם או האובייקט הראשי בסצנה על-ידי טשטוש הרקע הוא אחת מהטכניקות האהובות על רוזי. "רוב צילומי הדיוקן שמופיעים במדיה החברתית נראים דומים למדי, בייחוד אלו שצולמו באמצעות טלפון נייד. עדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM מספקת לי את היתרון, מאחר שמפתח הצמצם הרחב ביותר שלה מספק עומק שדה צר. היא ממקדת את כל תשומת הלב באדם המצולם." אם אתה משתמש בעדשת EF במצלמה עם חיישן APS-C, נושא הצילום הוא גדול יותר בחיישן מאשר בחיישן מסגרת מלאה, דבר שמגדיל למעשה את אורך המוקד של העדשה בפקטור של 1.6x. "אורך המוקד 'האפקטיבי' של עדשת ה-35 מ"מ שלי עובד ב-56 מ"מ ב-Canon EOS 200D, וזוהי אפשרות אידיאלית בצילומי הדיוקן והאופנה שלי. התמונות מתאפיינות באיכות מעולה, מראה מעורר השראה שמושך את העין וגורם לאנשים לעצור במסלול שלהם ברשתות החברתיות."

כדי להמחיש את עומק השדה הרדוד, אלטריקו צילם תמונה ארכיטקטונית של בניין במרחק. הגישה החדשנית שלו הייתה להחזיק בידו מסנן צפיפות נייטרלי בטווח קצר, כדי לכלול אותו בצילום. "בזמן ההתמקדות במסגד במרחק, המסנן יוצר הילה חלומית, רכה ולא ממוקדת סביב הבניין לקבלת אפקט מיוחד." לעתים קרובות, לחשיבה מחוץ לקופסה יכולות להיות תוצאות יפהפיות.

הפגן יצירתיות בעזרת הערכה שלך

לתוכן המרתק ביותר, אתה צריך ערכה שתתאים ליצירתיות שלך. רוזי ואלטריקו נושאים עמם מטען קל ומצלמים באמצעות ציוד שלא מכביד עליהם ועם זאת מתאפיין באינטואיטיביות וביכולת תגובה מהירה, דבר שמאפשר להם ליצור עבודות נפלאות כשיש להם השראה.

רוזי משתמשת ב-Canon PowerShot G7 X Mark II המותאמת לכיס (שהוחלפה כעת על-ידי Canon PowerShot G7 X Mark III), השותפה הניידת ורבת-העוצמה שלה למימוש רעיונות תוך כדי תנועה. היא משתמשת גם ב-Canon EOS 200D (שהוחלפה כעת על-ידי Canon EOS 250D), מצלמת DSLR קומפקטית וקלת-משקל להפליא המושלמת לשימוש גם בסטודיו ביתי וגם בחוץ. "עמידה בקצב של פעולות מהירות יכולה להוות אתגר," אומרת רוזי. "אבל למצלמת EOS 200D יש יכולת תגובה נהדרת, בייחוד בכל הנוגע למעקב של מיקוד אוטומטי."

לעדשות, רוזי מסתמכת על Canon EF 35mm f/1.4L II USM בשל עומק השדה הצר להפליא שלה, ועל Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (שהוחלפה כעת במערך EF על-ידי Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM) בשל הרב-תכליתיות של עדשת זום מבלי להתפשר על איכות התמונה.

אלטריקו, בינתיים, מעדיף את מצלמת Canon EOS M50 Mark II יחד עם העדשה הרב-תכליתית במיוחד, Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. השילוב התעלה על הציפיות הגבוהות שלו כמעט בכל תרחיש צילום.

קיבלת השראה מהטכניקות היצירתיות האלה? צפה בעצות של אלטריקו לצילומים טובים יותר ב-TikTok ולאחר מכן נסה להוסיף כמה אפקטים מהנים לתמונות שלך. שתף את התוצאות עם התג #FreeYourStory ותייג את @canonemea.


נכתב על ידי מת'יו ריצ'ארדס

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

אסתטיקה בתמונות

משפיענית הרשת שטפי מארלה מסבירה מה היא עושה כדי להבטיח שהתמונות שהיא מפרסמת יבלטו בעולם המקוון.

צילום העונות

גרום לאווירה הייחודית של כל עונה לבלוט בעזרת העצות הללו של בנג'מין האגי.

יצירת תוכן בעזרת ה-EOS R50

הזנק את העדכונים החיים שלך ברשתות החברתיות לרמה חדשה בעזרת ה-Canon EOS R50.

שדרג את הסלפי שלך

טיקטוקרית נינה קולינס מסבירה איך לצלם דיוקנאות עצמיים יצירתיים בבית.