Alan Rowan stands on the side of a hill, with yellow gorse bushes, grassy fields and a river in the valley behind him. He holds a compact camera to take a photo of the natural view.

טיפוסי חצות: כיצד מונרו מונווקר מצלם נופים הרריים

כשאלן רואן סיים את המשימות שלו כעיתונאי בעיתון מרכזי בשעת חצות, הוא היה מתוח מכדי לישון. בהיותו מטפס הרים נלהב, מחדר החדשות, הוא החליט לצאת היישר אל ההרים הסקוטיים. הוא עלה בחושך, צפה בשמש הזורחת, "בלי נפש חיה עד האופק" וירד כששאר העולם רק התחיל להתעורר.

"אחד הדברים הנפלאים בהליכה בשעה זו של הלילה הוא שהיום מתעורר לחיים יחד איתך", הוא אומר.

The sun sets over a low mountain landscape.

סגנון החיים הייחודי של אלן התאים לו באופן מושלם כל כך שהוא המשיך לשמר אותו לאורך 20 שנה, כשהוא מתאים את האהבה שלו להרים ללוח הזמנים של העבודה, וצובר כ-300 פסגות ליליות בסך הכל.

לאחר שהפך לעיתונאי וסופר עצמאי, פרסם אלן שני ספרים על הרפתקאותיו הליליות, וכרגע הוא עובד על ספר שלישי על המשימה שהציב לעצמו, לטפס על הר אחר בכל לילה של ירח מלא בשנה זו.

התשוקה שלו לטיפוס לילי פירושה שהתרמיל שלו נשאר ארוז ומוכן ליציאה אל כל אחת מהפסגות הגבוהות ביותר בסקוטלנד בהתראה של רגע – הרפתקאות שהוא מתעד תחת השם Munro Moonwalker בבלוג שלו ובמדיה החברתית.

מצלמה קומפקטית של Canon, קטנה מספיק כדי להיכנס לכיס הז'קט שלו, מלווה אותו תמיד בטיולים אלה כדי ללכוד את נופי ההרים. "אתה רוצה לצעוד במטען כמה שיותר קל, וזו הסיבה לכך שאני זקוק למצלמת כיס טובה במיוחד", אומר אלן. "אני יוצא לראות הרים וגם לצלם, אני לא יוצא לצלם וגם להיות על ההר – יש הבדל. אני לא רוצה להתעסק עם החלפת עדשות ודברים כאלה. לכן מצלמת כיס היא הדבר המושלם לצרכים שלי".

"כל תמונה מספרת סיפור – זהו יומן המקומות שהיית בהם ושל מי אתה"

אלן השתמש ב-PowerShot SX740 HS כדי ללכוד זיכרונות בגובה ההר. בנוסף להיותה ניידת וקלה לשימוש, המצלמה מציעה מספר תכונות רבות עוצמה, החל מווידאו באיכות 4K ועד לזום האופטי המדהים 40x שלה – כלומר היא יודעת לצלם פרטים קרובים במיוחד, כמו גם חיות בר ונושאים מרוחקים.

"הצילום חשוב לי כל-כך", הוא אומר. "כל תמונה מספרת סיפור – זהו יומן המקומות שהיית בהם ושל מי אתה. זו גם דרך להראות לאנשים אחרים מה הם הפסידו. כל כך הרבה פעמים אתה מגיע לראש ההר וחושב, 'הלוואי שזה וזה היה יכול לראות את זה.' זו מורשת נהדרת – התמונות עוברות הלאה, ואני מקווה שהנכדים שלי ייהנו לראות מה שעשיתי".

טיפים של אלן לצילומי טבע

1. לקחת אתך זום גדול

הטיפוסים של אלן לוקחים אותו למקומות תלולים שבהם השמירה על הבטיחות מחייבת היצמדות לשבילים בדוקים. "זום מוצלח פירושו שכשאתה מזהה חיות בר כמו צבאים או עופות דורסים, אתה יכול להתקרב אליהן הרבה יותר", הוא אומר.

"אם אתה רואה משהו במרחק של קילומטר וחצי, אתה לא יכול להחליט פתאום לרוץ לשם כדי לצלם אותו כי הוא ייעלם עד אז. אתה צריך להיות מסוגל ללכוד את הצילום מהמקום שאתה עומד בו".

A rusty red boat sits in the middle of a lake on a sunny day
A close-up of the boat’s hull shows flaky red and blue paint with a metallic texture.

Canon PowerShot SX740 HS מחברת בין זום אופטי 40x לגוף קומפקטי ומאפשרת לכידה של אובייקטים רחוקים בפירוט גדול, כאשר טכנולוגיית ZoomPlus מכפילה באופן דיגיטלי את הזום האופטי כדי להשיג הגדלה של 80x, עם אובדן איכות קטן בהשוואה לדגמי זום דיגיטלי אחרים. בתמונות למעלה, שימש זום של 80x כדי ללכוד פרטי חלודה על גוף סירה רחוקה.

הוא מאפשר לאלן לצלם אפילו צילומי תקריב של הרקיע הלילי. "אני עובד על ספר שעוסק כולו בשהות על הרים בלילות ירח מלא", הוא אומר. "המצלמה עם זום רב עוצמה מאפשרת לי לצלם תמונות מקרוב יותר".

2. להיות תמיד מוכן לפעולה

מצבי הצילום ברצף שימושיים מאוד בפסגות ההרים. "אתה מוצא את עצמך בתוך נוף עצום, אבל יכול לעתים קרובות לזהות תנועה הרחק למטה ויש לך רק שניות ספורות כדי לעשות עם זה משהו", אומר אלן. "אם אתה מזהה הבזק בשיחים, אתה רוצה לסגור עליו במהירות. במקרה כזה, מהירות הצילום ברצף של Canon PowerShot SX740 HS מעניקה לך יתרון גדול בלכידת הפעולה".

מצב צילום ברצף זה של 10 מסגרות בשנייה לוכד חלק גדול יותר מהסיפור ומתאים לנושאים בתנועה, מחיות בר ועד לימי ספורט בבית הספר.

3. לוודא שאפשר ללכוד גם את הפרטים הקטנים

מאמרים קשורים
A person wearing hiking gear and a large rucksack stands on top of a rocky outcrop with their dog. In the background, acres of remote moorland can be seen.

צילום הרפתקאות

צילום הרפתקאות בחיק הטבע

הצלמת, אנה בלקוול, מטיילת במרחבים הפראיים של דארטמור עם מצלמת Canon EOS R6.

Water droplets catching the light on a spiderweb.

צילום טבע

טבע בשחור-לבן עם Powershot G7 X Mark III

שגרירת Canon הלן ברטלט משתפת את העצות שלה ליצירת צילומי טבע מעוררי השראה בשחור-לבן באמצעות המצלמה הקומפקטית שלך גם בחוץ.

A man standing among the trees using the PowerShot ZOOM.

צילום טבע וחיות בר

התמזג עם הטבע

צלם הטבע וחיות הבר, טולגה אקטס, מספר על האופן שבו PowerShot ZOOM יכולה לעזור לך להיות נוכח ברגע.

"כשאתה בראש ההר, יש לך נוף מושלם שעליך ללכוד בצורה הטובה ביותר שניתן", אומר אלן. זו הסיבה שמצלמה שמסוגלת לצלם כמה שיותר פרטים משתלמת במיוחד. "צילום וידאו באיכות 4K לוכד כל פיסת דשא נפרדת. הצילום באיכות 4K מאפשר לך לקלוט פרטים קטנים שאחרת היית מחמיץ".

מצב הווידאו באיכות 4K של Canon PowerShot SX740 HS מספק רזולוציה חדה ומציע אפשרות להפיק תמונות מסרטון הווידאו. אלן מצא שגם פונקציית הסרט בהילוך מהיר מוצלחת מאוד. "צילום בהילוך מהיר מעולה לזריחות ושקיעות. אתה יכול ללכוד את שינויי האור ואת ערכות הצבעים השונות ברצף קצר מאוד".

4. שיתוף מכל מקום שבו אתה נמצא

A purple and grey landscape lies on the floor with walking poles and a camera on top of it.

"השיתוף הפך להיות חשוב מאוד", אומר אלן. "במדיה החברתית, אנשים מחכים באופן פעיל לכך שאפרסם סיפורים חדשים. לפעמים לא מסתדר לי להכין סיפור, ומיד אנשים אומרים, "חיכיתי לפוסט הזה, איפה הוא?"

קישוריות ה-Bluetooth וה-Wi-Fi של Canon PowerShot SX740 HS פירושה שאלן יכול לשתף תמונות מהדרכים, כשהוא מחבר את המצלמה לטלפון הנייד שלו כדי לפרסם עדכונים מצלע ההר. התמונות מועברות באופן אוטומטי לטלפון שלו עם Auto Transfer ביישומון Canon Camera Connect, הוא יכול להוסיף תיוג גיאוגרפי לתמונות שלו באמצעות ה-GPS של הטלפון שלו לפני הפרסום בבלוג ובמדיה החברתית שלו.

5. שימוש בייצוב תמונה לצילומים חדים של חיות בר ומאקרו


בין אם אלן מצלם את נכדתו עושה גלגולים הצידה בגינה או לוכד נשר שהמריא מעליו, הוא גילה שייצוב התמונה החכם של Canon PowerShot SX740 HS הוא בעל ערך רב לשמירה על וידאו יציב ותמונות חדות. הוא אומר שהדבר עובד באותה מידה עם צילומי מאקרו וצילומי תנועה.

"אני מצלם תקריב של זחלים, פרפרים וכל מיני דברים עבור הנכדה שלי ולוקח אותם איתי כדי להראות לה", הוא אומר. "היא תמיד מתרגשת ויש לנו קשר חזק הודות לכך. זה נהדר שהיא רוצה להמשיך ולחקור. אם אתה מגדל דור צעיר שמתעניין בטבע ובעולם החי, אין דבר טוב מזה".

A macro shot shows bluebells with wet grass behind.

נכתב על-ידי לוסי פולפורד

גלה את העוצמה והרבגוניות של מבחר מצלמות Canon באיכות 4K

מאמרים קשורים

ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.

חזרה לכל הטכניקות והטיפים