צילום טבע וחיות בר

התמזג עם הטבע באמצעות Canon PowerShot ZOOM

קומפקטית, עוצמתית וקלה לשימוש: גלה מדוע מצלמה נישאת זו הנה אידיאלית לצלמי טבע וחיות בר שלא רוצים להחמיץ דר.
אדם עומד בין העצים ומשתמש ב-PowerShot ZOOM.

כל חובב טבע וחיות בר יודע שמרחק הוא מהות הסיפור. רחוק מדי ותחמיץ את האקשן; קרוב מדי ותסתכן בהפחדה ובהרחקה של בעל החיים. אבל, אלא אם אתה מקצוען שנושא אתך עדשת טלפוטו עצומה, ודאי תמצא עצמך חרד ולחוץ לצלם נופים עוצרי נשימה כדי להציג אותם בבית. כאן נכנסת לתמונה התועלת שמציעה Canon PowerShot ZOOM. מצלמה חד-עינית זו כוללת את כל מה שאתה צריך; היא שקטה ודיסקרטית, עם יכולת זום יוצאת מן הכלל, המאפשרת לך לראות יותר וכן לצלם ולהסריט טבע וחיות בר. מכיוון שהיא קטנה מספיק כדי לאחוז בה ביד אחת ומכיוון שהיא לגמרי אוטומטית, היא דואגת לכל מה שקשור לצילום ומאפשרת לך להתמזג עם החוויה.

טולגה אקטס הבלוגר הצעיר הדוגל בשימור משאבי טבע, שעובד כעיתונאי בעיתון מצולם, לקח את Canon PowerShot ZOOM אתו לסיבוב לנהר הסוורן באזור מגוריו שבגלוסטרשייר, בריטניה. טולגה, בן 28, במקור מדרום לונדון וכעת סטודנט לתואר שני במדעים בחוג לאקולוגיה יישומית באוניברסיטת גלוסטרשייר, השתתף בפרויקטים של מחקר מטעם קבוצות שונות לשימור איכות הסביבה, כגון Wildlife ACT ו-The Mammal Society. הוא חולק עם העולם את התשוקה שלו לטבע על-ידי כתיבה וצילום דרך הבלוג שלו, Ways of the Natural World. "עולם הטבע העניק לי השראה בדרכים כה רבות, יותר ממה שאפשר לתאר", הוא אומר. "החיבור שלנו לטבע הוא בלתי נמנע, וזה משהו שאנחנו שוכחים לפעמים".

יסודות הצפייה בחיות בר: לשאת מעט ציוד

אדם עומד ליד תעלה, אוחז במצלמה Canon PowerShot ZOOM.

הודות לקומפקטיות שלה ולגודלה הקטן, ניתן לאחוז במצלמה PowerShot ZOOM ביד אחת, או לתלות אותה על רצועה בפרק כף היד. לכן ניתן להשתמש בה במהירות רבה והיא מאפשרת לך לשמור על ציוד מינימלי.

זבוב רחפן התיישב על Canon PowerShot ZOOM שהונחה על גז עץ.

המצלמה Canon PowerShot ZOOM היא אוטומטית לגמרי, לכן כשאתה מזהה משהו קסום, אתה יכול פשוט להצביע וללחוץ. "אני אוהב ללכוד זכרונות כשאני יוצא עם המצלמה שלי", אומר טולגה. "בעיקר כשאני זוכה לצפות ברגעים נדירים של טבע וחיות בר או מוקף בנופים טבעיים עוצרי נשימה".

בשטח, טולגה מעדיף לטייל עם מעט ציוד. "אני בדרך כלל מקפיד על תרמיל מינימליסטי שמאפשר לי להתמקד בסביבה ולא בדברים שאני סוחב על הגב", הוא אומר. הפריטים החיוניים שהוא לוקח הם נעליים חזקות, פריטים עמידים במים, מחברת ועט, תערובת של אגוזים ופירות יבשים שמתאימים לטיולים רגליים, מים, קפה וכלי רב-תכליתי. כמובן, הוא לרוב גם נושא אתו משקפת ואת ציוד הצילום שלו.

טולגה, שחוקר את התעלות, השדות ושמורות הטבע של גלוסטרשייר בעזרת Canon PowerShot ZOOM, יכול לצמצם את תכולת התרמיל שלו, הודות לגמישות הציוד. "המצלמה Canon PowerShot ZOOM שימשה אותי גם כמצלמה וגם כמשקפת - עובדה זו חסכה לי משקל רב".

לאחר טעינה בכבל USB, המצלמה PowerShot ZOOM יכולה לצלם ולאחסן עד 150 צילומים או 60 דקות של קטעי וידאו (המצולמים 10 דקות בכל פעם) לפני שתצטרך לטעון אותה מחדש. באפשרותך לצלם ולאחסן תמונות נוספות; תלוי אם אתה משתמש בכרטיס microSD, ‏microSDHC או microSDXCon.

ניתן גם לטעון את PowerShot ZOOM בעזרת מקור אנרגיה והיא יכולה להיטען אפילו תוך כדי תנועה ברכב עם כבל ה-USB*. ניתן להעביר את התמונות לטלפון החכם באמצעות היישומון Canon Camera Connect.

מפגשים משמעותיים עם חיות בר

אדם חולף בהליכה דרך עצים בשיחים גבוהים, ואוחז במצלמה PowerShot ZOOM ביד אחת.

בעבודת השימור שלו, טולגה למד מניסיון שחשוב להתמזג עם הטבע במקום לפלוש אליו ולצלם כל מה שאתה רואה מולך. "אתה לעולם לא יכול לדעת מתי תוכל לחזור למקום מסוים, לכן עליך קודם לספוג אותו", הוא אומר.

צילום תקריב של ברווזה ממין ברכייה.

טולגה הבחין בברווזה הזו ממין ברכייה כשהיא נחה ליד תעלה. "ברווזים הם זן אחד ממגוון עופות המים הרבים שמבקרים או מתגוררים באזור לאורך כל השנה", הוא אומר. הודות לייצוב התמונות הפנימי שלה, המצלמה Canon PowerShot ZOOM מפיקה תמונות ברורות כשאתה מצלם תוך כדי תנועה ומתמזג עם הרגע. צולם במצלמה Canon PowerShot ZOOM של 800 מ"מ, 1/500 שנ', f/6.3 ו-ISO100. ‎© Tolga Aktas

עבור טולגה, עיקר המהות של צפייה בחיות בר הוא להאט ולהיות ערני. "אני חושב שחשוב להשקיע את רוב הזמן שלך פשוט בצפייה בעולם הטבעי שסביבך", מסביר טולגה, "להקשיב לצלילים, להריח את הריחות השונים שסביבך או לגעת במבנים ביולוגיים שונים, שלכל אחד מהם תחושה ייחודית".

הבנתי את זה לעומק בטיול שעשיתי לדרום אפריקה בשנת 2018 כדי לחקור זנים בסכנת הכחדה. "כל כך שמחתי להיות שם; צילמתי ממש כל דבר אפשרי! כשאתה עושה את זה, אתה יכול להחמיץ הרבה רגעים יפים אחרים", הוא אומר.

כאשר טולגה שב לדרום אפריקה, שנה לאחר מכן, לצורך פרויקט צילום של שמורת אריות וכלבי בר, הוא היה יותר נוכח. "לא סחבתי אתי יותר מדי ציוד והצלחתי פשוט להתחבר לטבע ולהיות עד לכל היופי שדרום אפריקה הציעה לי".

מצלמת PowerShot ZOOM פשוטה לשימוש ומאפשרת חוויה סוחפת יותר לצפייה בחיות בר.

צפייה מרחוק

עלי חבצלות צפים בשלולית.

המצלמה PowerShot ZOOM מאפשרת לך להתמקד בפרטים הקטנים מבלי להתקרב יותר מדי - אידיאלי לצילום של חיות בר חמקניות ובלתי צפויות. צולם במצלמה Canon PowerShot ZOOM של 100 מ"מ, 1/640 שנ', f/5.6 ו-ISO100. ‎© Tolga Aktas

שפירית ירוקה נחה על ענף צף, בשלולית דוממת המכוסה בעלי חבצלת.

השפירית הזו שבמים, צולמה בזום של 400 מ"מ, אך המצלמה PowerShot ZOOM יכולה להתקרב עוד יותר. צולם במצלמה Canon PowerShot ZOOM של 400 מ"מ, 1/500 שנ', f/6.3 ו-ISO125. ‎© Tolga Aktas

בין שהוא נמצא במקום מרוחק או באזור המקומי שלו, טולגה מתייחס לחיות הבר באותה מידה של כבוד. כלומר, הוא נמנע מתנועות או מצלילים פתאומיים שעלולים להפחיד אותן, הוא לעולם לא מפריע לבית הגידול של החיה ותמיד נותן להן מרחב. "אין צורך לגעת בבעלי חיים או להשפיע באופן שלילי על בטיחות של זן מסוים רק לטובתנו האישית", הוא מדגיש. "עדיף ליהנות ממשהו ממרחק ולא להתקרב מדי".

צילום תקריב של שפירית ירוקה עם כנפיים מורמות באוויר, נחה על מקל צף בשלולית.

עם יכולת זום מרבית, המצלמה PowerShot ZOOM יכולה לצלם בזום של 800 מ"מ, כך שהשפירית הזו צולמה בחדות ובפירוט רב בהשוואה לתמונה שצולמה בזום של 100 מ"מ. צולם במצלמה Canon PowerShot ZOOM של 800 מ"מ, 1/500 שנ', f/6.3 ו-ISO160. ‎© Tolga Aktas

אדם אוחז במצלמה Canon PowerShot ZOOM ביד אחת.

המצלמה PowerShot ZOOM כוללת תיקון דיופטרי של העינית אשר מכוונן את עצמו בהתאם לעיניים שלך וניתן להשתמש בערכה הקומפקטית בעזרת היד או העין, מה שמגדיל את הנגישות שלה למגוון אנשים.

טולגה התרשם מכך שעל אף הקומפקטיות של Canon PowerShot ZOOM, היא מציעה יכולות זום רבות-עוצמה שאינן נופלות מאלה של עדשות טלפוטו של 400 מ"מ, עם אפשרות להשתמש בזום דיגיטלי עד 800 מ"מ. "היא הייתה קלה ומוכנה לשימוש מהרגע שהפעלתי אותה, ולא הפריעה לחיות הבר. ועם האפשרות לצלם בזום של 100 מ"מ, 400 מ"מ ו-800 מ"מ, שאפשר לעבור ביניהם בלחיצת לחצן אחת, לא ייאמן כמה חופש זה מאפשר לך!"

צילום של כל פרט ופרט

תקריב של שני שחפים נחים על גג.

כפי שטולגה אומר, "לכל דבר בטבע שסביבנו יש זכות להתקיים ממש כמו הזכות שלנו להתקיים". אם נושא הצילום שלך נמצא במקום גבוה ומרוחק - יושב על עץ או על גג - אתה עדיין יכול לצלם צילומים מפורטים הודות ליכולות הזום של המצלמה הקומפקטית הזו. צולם במצלמה Canon PowerShot ZOOM של 800 מ"מ, 1/640 שנ', f/6.3 ו-ISO100. ‎© Tolga Aktas

גודל הידית והפונקציונליות האינטואיטיבית של PowerShot ZOOM מאפשרים לצפות ולצלם תמונות, עם עינית אלקטרונית המותאמת למצלמות ללא מראה של Canon. כלומר, טולגה הצליח לצלם תמונות בעלות רזולוציה גבוהה של יצורים שמתיישבים על ענף גבוה, או צורות מורכבות של עצים. "אם הייתי רוצה לצלם שחף על גג בזום של 400 או 800 מ"מ - הייתי עושה זאת בלי בעיה. או אם הייתי רוצה לצלם אצטרובל בעץ אורן לפרטי פרטים, המצלמה הקטנה הזו לא הייתה מאכזבת אותי", הוא אומר. "מה שהכי אהבתי היה ייצוב התמונות האופטי, אשר אפשר לי לצלם קטעי וידאו ותמונות חדים במיוחד. לרוב הידיים שלי רועדות, לכן שמחתי לגלות ש-Canon מגבה אותי".

להישאר ברגע

אדם יושב בחוץ ומביט בתמונות של טבע וחיות בר בטלפון שלו, אוחז במצלמה Canon PowerShot ZOOM

חיבור הטלפון החכם שלך אל יישומון Canon Camera Connect מאפשר לך להציג, להוריד ולשתף את התמונות שלך בזמן שאתה עדיין בשטח.

אדם שנמצא ביער, מכניס לכיס החולצה שלו מצלמה Canon PowerShot ZOOM.

המצלמה הקומפקטית Canon PowerShot ZOOM אידיאלית לצילום בסיורי טבע וחיות בר והיא יכולה להתאים בקלות לתיק שלך, או אפילו לכיס.

ניתן לשאת את המצלמה החד-עינית Canon PowerShot ZOOM ללא התערבות ידיים הודות לרצועה האפנתית המיועדת לפרק כף היד, ובמשקל מזערי של 145 גר', היא שוקלת פחות מרוב הטלפונים החכמים. המצלמה שתוכננה לאפשר שימוש קל, היא אוטומטית לגמרי, עם מעקב של מיקוד אוטומטי אשר יעזור לך לצלם תמונות ברורות וחדות של חיות הבר החמקניות ביותר.

להבדיל מטלפון חכם, Canon PowerShot ZOOM אינה כוללת יישומונים שמסיחים את הדעת ועלולים לשאוב אותך הרחק מהרגע. עם זאת, אם תבחר לקחת את הטלפון שלך אתך, אתה יכול להשתמש בתצוגה החיה הכלולה ביישומון Canon Camera Connect כדי לחלוק את החוויה שלך עם צופה אחר, בזמן שהאדם שמפעיל את המצלמה רואה הכל דרך העינית.

ניתן גם לצפות בתמונות בעינית האלקטרונית של PowerShot ZOOM, והודות לקישוריות ה-Bluetooth וה-WiFi המוכללת שלה, כשתהיה מוכן להתחבר מחדש, תוכל לשתף מיד את הרגעים הללו עם שאר העולם דרך מדיה חברתית.

מתאים לכל אחד

אדם בטיול מביט דרך המצלמה Canon PowerShot ZOOM.

טולגה נהנה לשאת אתו את המצלמה PowerShot ZOOM לטיולים בטבע, מכיוון שהיא הוסיפה לחוויה שלו ואפשרה לו לצפות בטבע מקרוב מבלי להפחיד את בעלי החיים. "אפשר פשוט להדליק אותה וליהנות מהמקומות שאליהם היא לוקחת אותך, וללכוד את הרגעים החשובים ביותר עבורך", הוא הוסיף.

אין צורך להיות מקצוען בתחום שימור משאבי טבע או צלם מיומן כדי לגלות את התועלת שמספקת המצלמה Canon PowerShot ZOOM. "מנקודת מבט של חובב טבע וצפר, זהו כלי נהדר לשיפור החוויה, בנוסף לכל ציוד אחר שאתה מביא אתך בדרך כלל", אומר טולגה. "אבל היא אינה אקסקלוסיבית בשום צורה: מדובר בפריט ציוד מגוון שהייתי ממליץ עליו לכל מי שאוהב לשהות בחוץ".


נכתב על-ידי רייצ'ל סגל המילטון


*ניתנת לטעינה/הפעלה עם USB Type-C. לא מסופק מטען עם המצלמה. דרישות הטעינה המינימליות הן מקור מתח תואם USB PD המספק לפחות 5 וולט, 1.5 אמפר עם יציאת USB Type-C ושימוש בכבל USB Type-C ל-Type-C המסופק.

מוצרים קשורים

  • דיגיטלית קומפקטית

    PowerShot ZOOM

    מצלמת PowerShot בגודל של כף יד, לתיעוד רגעי קסם עם המשפחה או בטבע בעזרת אורך מוקד של 100 מ"מ, 400 מ"מ2 או עם הרחבה דיגיטלית של 800 מ"מ.
  • Man holding a binocular for birdwatching

    משקפות

    כל משקפות הצפרות שלנו מציעות את האופטיקה המדויקת של Canon ומיצב תמונה אופטי שמבטיח חוויית צפרות נוחה ורגועה לטווחי זמן ארוכים.

    • בחר הגדלה של 8‏× עד 14‏×
    • מיצב תמונה אופטי לתצפית יציבה
    • אטומה למזג האוויר ועמידה
  • A PowerShot SX740 to capture every detail

    מצלמות סופר זום

    צלם כל פרט עם זום אופטי של 40‏× ברזולוציה של Ultra High Definition (4K)‎ ממצלמה קומפקטית שאפשר להכניס לכיס.

מאמרים קשורים

  • מצלמות נישאות

    רואים רחוק: PowerShot ZOOM

    גלה מה הופך את מצלמת הכיס הקומפקטית הזו לפתרון אידיאלי להרפתקאות משפחתיות.

  • חיות בר

    חד-עינית מול דו-עינית –איזו הכי מומלץ לצפרות?

    PowerShot ZOOM של Canon היא מצלמה חד-עינית שמתאימה לנשיאה בכיס ומומלצת לצפרות - אבל כיצד היא משתווה למשקפת הדו-עינית של Canon?

  • צילום טבע

    טבע בשחור-לבן

    צור תמונות טבע מדהימות בשחור-לבן עם המצלמה PowerShot G7 X Mark III.

  • חיות בר

    כיצד לצלם ציפורים

    טיפים וערכת המתחילים הטובה ביותר לצילום ציפורים.