הצלמת עטורת הפרסים וריטי מיליגן מונעת על ידי תשוקה לצילום נופים. לעתים קרובות היא מתעוררת לפני הזריחה ויוצאת לחיק הטבע העצום. "אני מאוד אוהבת בקרים, במיוחד בקרים מעורפלים," היא אומרת. "האווירה שלהם מיוחדת כל כך. אני אוהבת לצאת לפני הזריחה ולהתחיל לצלם ב'שעה הכחולה' כשהשמש עדיין מתחת לאופק".
הערכה של וריטי כוללת טווח מרשים של מצלמות Canon ועדשות L-series lenses, אבל כדי להדגים מה ניתן לעשות באמצעות שתי עדשות קלילות וקומפקטיות בלבד, היא אתגרה את עצמה לצלם נופים מנקודות מבט שונות עם עדשת זום אחת ועדשת פריים אחת בלבד - ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM וה-RF 24mm F1.8 MACRO IS STM – בלייק דיסטריקט היפהפה בקמבריה, אנגליה.
"האיכות והביצועים של העדשות החסכוניות האלה השתפרו באופן ניכר מאז שהתחלתי לצלם," אומרת וריטי. "הזכוכית נהדרת ושתי העדשות תגובתיות מאוד. אבל מה שהכי מצא חן בעיניי אלה המידות הקטנות והנוחות שלהן. אני יכולה פשוט לקחת מצלמה ואת שתי העדשות האלה - ולצאת לשטח".
שתי עדשות, שני מבטים על צילום נוף
שתי עדשות, שתי נקודות מבט
"אחד האתגרים הגדולים בצילום נוף הוא לראות את הדברים בצורה שונה, כדי ליצור תמונות שאינן דומות לצילומים של כולם," מסבירה וריטי. "לכן שימוש בעדשות עם מגוון תצוגות יכול להועיל מאוד".
עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM אידאלית לצלמים נלהבים המעוניינים להוסיף זום בזווית רחבה במיוחד למצלמת EOS R System שלהם. היא מושלמת ללכידת נופים רחבי ידיים וכוללת ייצוב תמונה אופטי של 5.5 עצירות לתמונות ללא רעידות, אפילו בצילום נופים באחיזה ידנית או בתאורה חלשה. לרשותך עד 7 עצירות של ייצוב תמונה עם גוף EOS R System תואם כגון ה-EOS R5. זו עדשה נהדרת גם לצילום מקרוב, עם מצב מיקוד ידני המציע רמות יוצאות דופן של פירוט וחדות מרשימה, עד 12.8 ס"מ (הגדלה פי 0.52).
Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM הקטנה והקלילה, במשקל 270 גרם בלבד, משלבת זווית רחבה עם צמצם מהיר לצילום יצירתי, גם בתאורה חלשה. מייצב תמונה בעת 5 עצירות מאפשר מהירויות תריס ארוכות יותר לצילום באחיזה ידנית, ועד 6.5 עצירות עם גוף EOS R System תואם. היא נהדרת גם לצילומי תקריב עם מרחק מיקוד מינימלי של 14 ס"מ (הגדלה פי 0.5x או חצי מהגודל האמיתי) כך שניתן להראות נושא בתוך הסביבה שלו.
נופים רחבי ידיים עם עדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
וריטי השתמשה בעדשת Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM כדי לצלם תמונות מדהימות של באטרמיר השלווה ושל המורדות המשתפלים של נורת'רן פלס. "העדשה יעילה במיוחד לנופים רחבים מאוד," היא מסבירה. "אין מתחרים לשדה הראייה הרחב בצילום נופים עצומים ושמיים דרמטיים ענקיים".
הקשר בין הנוף המרוחק לנקודת העניין בחזית הוא נקודה מכריעה כשמדובר בקומפוזיציה של תמונות נוף. "אני רוצה להוביל את מבט הצופים דרך הצילום, בלי שהתמונה תהיה עמוסה מדי," היא אומרת. "חשוב למצוא נקודת איזון בין הרקע לחזית. זה מעניק לתמונות עומק".
וריטי התרשמה מאוד מהגמישות שהציעה עדשת RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM לצילום נופים, ומהאפשרויות היצירתיות. "יש לה טווח אדיר של אורכי מוקד המיועדים לנוף. טווח הזום מכסה כל מה שאני צריכה והוא מדהים לשטח מאתגר כשאני לא יכולה להגיע פיזית למקום הצילום עם עדשת פריים.
"היא יכולה גם לשלב זווית ראייה רחבה במיוחד עם מיקוד קרוב. הצלחתי להגיע מקרוב ולצלם נוריות במרכז המסגרת, והטבע מסביב היטשטש עם הרקע לקבלת הקשר".
לכידת פרטים עם Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.
תוך כדי צילום של הדשא הרך, שפירית נכנסה לתמונה - ויכולות המאקרו של ה-Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM אפשרו לווריטי לצלם מקרוב תמונות מפורטות מאוד, עם צילום ב-f/3 כדי לבודד את את השפירית על ידי טשטוש הרקע אגב שמירת הצבעים המרהיבים של הנוף.
"נפלא להחזיק יכולת כזאת בערכת הציוד," אומרת וריטי. "היא מזכירה לי שצילום טבע זה לא רק נופים עצומים".
וריטי אהבה את אורך המוקד הקבוע של העדשה ואמרה שהיא עזרה מאוד להימנע מהסחות דעת ולהתרכז בקומפוזיציה. "אורך מוקד קבוע מאמן אותך להיות צלם טוב יותר," היא מוסיפה. "עבורי, זאת עדשה יצירתית יותר. בסופו של דבר היא יוצרת תמונות נוף מדהימות".
לנצל אפשרויות יצירתיות עד תום
בעולם אידאלי לוקחים עדשות עבור מגוון תרחישים כאשר יוצאים לצלם נוף, אבל וריטי גילתה שביניהן, ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM וה-RF 24mm F1.8 MACRO IS STM די כיסו את כל צורכי הצילום שלה. "לשתי העדשות יש המון להציע לכל מי שמסתדר עם המצלמה שלו ורוצה משהו מעבר ליכולת של העדשה הכלולה בערכה," היא אומרת. זה כולל משתמשים במצלמות APS-C בסדרת EOS R System של Canon, שיוכלו ליהנות גם מהזווית הרחבה של עדשת הזום ומהצמצם הרחב של הפריים.
"ה-Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM עם זוויות הראייה הרחבות מאפשרת לצלמים לראות את הנוף בדרכים שונות, ולפתח את היצירתיות באמת," מוסיפה וריטי. "יכולת המאקרו של ה-Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM בשילוב עם צמצם f/1.8 המואר מעניקה אפשרויות יצירתיות חדשות".
וריטי התרשמה מאוד מיכולות המיקוד האוטומטי של שתי המצלמות, ומהאופן שבו ייצוב התמונה שבעדשות פעל יחד עם ייצוב התמונה בגוף המצלמה ב-EOS R5. "ייצוב התמונה עבד נהדר," היא אומרת. "אני לא חושבת שיצאה לי תמונה מטושטשת אחת בשני ימי הצילומים, גם כשהשתמשתי בצמצמים די צרים ובמהירויות תריס נמוכות בתאורה חלשה. "לפעמים צילמתי ידנית כמעט בחושך ועדיין קיבלתי תמונות חדות בעקביות. אני מאוד אוהבת חופש תנועה כשאני מצלמת, ואת האפשרות לעשות שינויים עדינים ולראות כיצד הם משנים את הפרספקטיבה של התמונה. השימוש בחצובה די מגביל מבחינה זו, וזה גם עוד משהו שצריך לסחוב".
התמונות של וריטי מהאתגר מדגימות את האפשרויות היצירתיות ששתי עדשות וקומפקטיות אלה יכולות להעניק. "נדהמתי מהאיכות והרב-תכליתיות של העדשות, ומהמיקוד שלהם במרחקים כה קצרים," היא אומרת. "הן פתחו אפשרויות חדשות לפרספקטיבות שונות ומיוחדות בצילום נוף. אפשר פשוט להביט מקרוב - ולראות הרבה יותר".
נכתב על ידי מת'יו ריצ'ארדס
מוצרים קשורים
-
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
עדשת RF קומפקטית וקלה עם זום של 15-30 מ"מ, מושלמת לנסיעות ולצילומים של נופים עירוניים, נופי טבע, אדריכלות וולוגים בדרכים. -
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
עדשת פריים 24 מ"מ קומפקטית וקלת משקל, אידיאלית לצילום נופים, ולוגים וחללים סגורים - וגם עבור תמונות מאקרו מעולות. -
EOS R6
ה-EOS R6 היא כלי מופלא המאפשר הבעה יצירתית בדרכים חדשות ומרתקות, בלי קשר לנושא או לאופן הצילום.
מאמרים קשורים
טיפים מובילים לנופים
גלה את טכניקות הצילום שיעזרו לך לקדם את תמונות הנוף שלך לשלב הבא.
תיעוד פרויקט rewilding
צלמת ומומחית ל-rewilding, מספרת כיצד היא סייעה להחיות את הנוף המקומי שלה.
איך לצלם נופים ללא חצובה
למד כיצד לצלם נופים מדהימים ללא חצובה.
כיצד לערוך תמונות נוף להדפסה
טכניקות עריכה שיהפכו את צילומי הנוף שלך ליצירות אמנות.