48 שעות בסביליה עם ה-EOS R10

בין אוכל לפלמנקו, גלה כיצד בלוגרית הנסיעות דיאנה מילוס לכדה את הרוח של העיר הספרדית עם ה-EOS R10.
אישה בשמלת קיץ וכובע שמש עומדת מול מבנה בסגנון אדריכלי ספרדי ומחזיקה את Canon EOS R10 מול פניה כדי להביט בעינית.

אם אתה רוצה לראות אתר תיירות באור חדש, כוון את השעון המעורר, ממליצה יוצרת התוכן דיאנה מילוס. "הזריחה היא הזמן המועדף עליי לטייל ולצלם תמונות," היא מסבירה. "בדרך כלל אין אנשים בסביבה והאור רך מאוד. זו השעה הקסומה ביותר ביום".

דיאנה צילמה את הזריחה ברחבי העולם עם מצלמת Canon EOS 80D (שהוחלפה כעת על-ידי Canon EOS 90D) ו-Canon EOS 7D Mark II. התמונות שלה הביאו לה יותר מ-135 אלף עוקבים ב-Instagram, והיא ביקרה במיקומים רבים ומגוונים - החל מיעדים מרוחקים כגון הודו, מקסיקו ווייטנאם, ועד חופשות אירופאיות עירוניות ברומניה, גאורגיה ואיטליה.

בחופשה עירונית שאליה יצאה לאחרונה בספרד, ארץ מולדתה, התלוותה אל דיאנה שותפה חדשה למסע: מצלמת Canon EOS R10. ה-EOS R10 היא אחת משתי מצלמות ללא מראה ב-EOS R System, לצד ה-EOS R7, שכוללות חיישן APS-C, המהווה פריצת דרך עבור Canon. רזולוציית 24.2MP המרשימה של EOS R10, העיצוב הקומפקטי - במשקל 429 ג' בלבד - ותכונות יצירתיות לצילום ווידאו הופכים אותה לבחירה מושלמת עבור צלמים מטיילים שמחפשים לספר את הסיפור שלהם בדרכים ייחודיות וחדשניות.

דיאנה לקחה את ה-EOS R10 כדי ללכוד סצנות מסביליה במסע בן 48 שעות לבירת אנדלוסיה. צילום אדריכלות הוא אחד מתחומי המומחיות שלה, והיא ביקרה במספר נקודות ציון מפורסמות של העיר, כולל הפלאזה דה אספניה, הגירלדה (מגדל הפעמון של קתדרלת סביליה) והמטרופול פראסול - אחד ממבני העץ הגדולים בעולם.

מצלמת Canon EOS R10 מונחת על בסיס של עמוד קרמי מצויר.

"התעוררתי לפני הזריחה כל יום כדי לנצל את האור היפהפה", מגלה דיאנה. "בפברואר הייתה תחושה של קיץ. סביליה היא עיר ציורית מאוד, והיא כל כך יפה.

"השתמשתי ב- EOS R10 במגוון סיטואציות, מצילום של רקדניות פלמנקו לצילום של חותרים על הנהר, והשתעשעתי באפשרויות המיקוד האוטומטי, הצילום הרציף במהירות גבוהה והוידאו של המצלמה".

בטיול זה דיאנה צילמה לראשונה את סביליה, וזו גם הייתה ההזדמנות הראשונה שלה להשתמש במצלמה ללא מראה. "היה לי קל מאוד לעבור ל-EOS R10," היא אומרת. "היו כמה כפתורים שונים למעלה, אבל היא הייתה קלה מאוד לשימוש".

דיאנה הצטיידה גם בשתי עדשות זום RF-S חדשות שנועדו עבור APS-C EOS R System, שתיהן מציעות איכות תמונה נהדרת. מלצמת Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM הקטנה והדיסקרטית יחסית מאופיינת בטווח מוקד של 18-45 מ"מ למגוון תרחישים תיירותיים, ו-RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM הרב-שימושית כוללת יכולות תקריב נהדרות וטווח טלפוטו וזום גדול עם טווח מיקוד של 18-150 מ"מ. שתי העדשות כוללות גם ייצוב תמונה.

רזולוציה ומהירות לדרמה ואקשן

אישה בשמלה צהובה עומדת מתחת לשער קשת מעוטר מול בריכת מים צרה וארוכה שבה מופיעה השתקפותה.

אדריכלות היא אחד מנושאי הצילום האהובים על דיאנה. "היא מספרת סיפור על מקום," היא אומרת. "אני תמיד מחפשת מיקומים צבעוניים, או מיקומים עם המון פרטים". צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM ב-35mm‏, 1/2000 שנ', f/5.6 ו-ISO12800.

אישה בשמלה צהובה הולכת בשביל תחום בעצי דקל, עם מגדל אבן ברקע.

דיאנה מעדיפה לעבוד עם מצלמות מהירות. "אני אוהבת להשתמש בצילום רציף במהירות גבוהה, כדי לקבל יותר תמונות לבחירה," היא אומרת. ה-EOS R10 יכולה לצלם במהירות של עד 23fps עם התריס האלקטרוני שלה ועד 15fps עם התריס המכני 1 . צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-45mm F4.5.-6.3 IS STM‏, 18 מ"מ, 1/1000 שנ', f/5.6 ו-ISO100.

התחנה הראשונה של דיאנה הייתה הפלאזה דה אספניה, מבנה ציון דרך שמציג לראווה מגוון סגנונות אדריכליים. "הוא משלב את ההשפעה של המורשת הערבית הקיימת בספרד עם אדריכלות איברית," אומרת דיאנה. "מי שעוקבים אחריי ברשתות החברתיות יודעים שהתמונה הטיפוסית שלי היא צילום זווית רחבה של בניין ואני מולו, אז השמשתי ב-RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM המחוברת ל- EOS R10, אבל עברתי גם ל-RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM כדי לצלם תמונות תקריב של האריחים המרהיבים בכיכר".

לאחר מכן דיאנה התמקדה בלכידת הדרמה והתנועות של רקדניות פלמנקו. כאן, היא ניצלה את יתרונות המיקוד האוטומטי המתקדם של EOS R10, המשתמשת במיקוד אוטומטי לזיהוי עיניים כדי לעקוב אחר אנשים בדיוק משופר, וכן במהירות הצילום הרציף המרשימה של 15 פריימים לשנייה (fps) באמצעות התריס המכני של המצלמה1.

שתי רקדניות פלמנקו בלבוש מסורתי מדגמנות בחצר עם ידיהן מורמות באוויר.

למרות שהרקדניות הסתובבו ונעו ממקום למקום כל הזמן, המצלמה נשארה ממוקדת עליהן, אפילו בפרצי תמונות מהירים, זה היה מדהים," אומרת דיאנה. "בחלק מהתמונות השתמשתי במהירות תריס איטית יחסית, שטשטשה מעט את פינות השמלות של הנערות, כדי להעביר את תחושת התנועה של הרקדניות. אני אוהבת איך הכל נשאר ממוקד וכמה חדות התמונות ניראות".

דיאנה אומרת שהעינית האלקטרונית (EVF) היוותה יתרון כאשר היה צריך להבטיח חדות של התמונות. "אפשר לראות את זיהוי הפנים וזיהוי העיניים פעילים בעינית, וזה כל כך שימושי, מכיוון שאפשר לדעת בדיוק מה נמצא במוקד".

ה-EVF שימושית גם בצילומים בימים שטופי שמש, כי היא מאפשרת לך לבדוק את החשיפה ולבצע התאמות לפני הלחיצה על כפתור הצילום. היכולת לראות את האפקטים של הגדרות המצלמה שימושית במיוחד לצלמים פחות מנוסים, מכיוון שהיא עוזרת לקבל צילום אינטואיטיבי יותר.

תמונות תקריב של מזון בפירוט מרהיב

קערת סלט מלאה בגזר קצוץ, רבעי ביצה קשה, כרוב אדום פרוס, פטריות ותירס מתוק.

דיאנה ניסתה את פונקציות המיזוג העמוק של תיחום מיקוד המובנה במצלמה, שאפשרו לה לצלם תמונות תקריב של מזון עם אזור גדול יותר מהנושא במיקוד חד. אפליקציית Canon Photo Companion היא כלי שימושי אם מנסים מצלמה חדשה בפעם הראשונה, כי היא מסבירה את כל הפונקציות והחוגות. צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF 18-150mm F3.5.-6.3 IS STM‏, 44 מ"מ, 1 שנ', f/5 ו-ISO600.

תמונת תקריב של תות.

"אני מצלמת את הפירות עם תכונת המאקרו של מיקוד במרכז של Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM," מסבירה דיאנה. "היה נהדר להתקרב כל כך וללכוד את כל המרקמים," היא אומרת. צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5.-6.3 IS STM‏, 35 מ"מ, 1/200 שנ', f/10 ו-ISO400.

בנוסף לאדריכלות ייחודית, גם תמונות של המטבח המקומי הן מרכיב חיוני ביומני הנסיעות של דיאנה. "אני אוהבת לעבוד עם צבעים, ולעתים קרובות צבעי המקומות שאני מבקרת בהם קשורים לאוכל," היא אומרת. "אוכל הוא חלק מהתרבות וחשוב לצלם אותו כשרוצים ללכוד את מהות המקום".

דיאנה השתמשה ב-EOS R10 כדי ללכוד תמונות תקריב של אוכל בבר טאפאס ובשוק מקומי. "רציתי לצלם את המרכיבים הצבעוניים ואת המרקמים," היא אומרת, "אז השתמשתי בתכונת מאקרו של מיקוד במרכז שלה-RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM."

ההתנסות במיקוד ידני ומאקרו אפשרה לדיאנה להתקרב עוד יותר לנושאים שלה - אורך מוקד של 35mm מעניק הגדלה מרבי של 0.59x - כך היא יכולה ללכוד כל פרט.

דיאנה ניסתה גם את פונקציות המיזוג העמוק של תיחום מיקוד המובנה של המצלמה. "זה לא משהו שניסיתי קודם, והיה ממש מדליק לצלם סדרת תמונות בלחיצה אחת על כפתור הצילום, ואז לראות איך הן מתחברות לתמונה אחת - והכל במיקוד. המצלמה גם שמרה כל תמונה בנפרד, עם חלקים שונים של הפריים במיקוד. אהבתי מאוד את התכונה הזאת".

נופים עירוניים פנורמיים וזוויות מעניינות

צילום פנורמי של קו הרקיע של סביליה.

דיאנה השתמשה במצב צילום פנורמי של Canon EOS R10, שמחבר בתוך המצלמה סדרת תמונות שנלכדות תוך סיבוב אופקי או אנכי של המצלמה, כדי לצלם את קו הרקיע של סביליה. צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-45mm F4.5.-6.3 IS STM‏, 45 מ"מ, 1/500 שנ', f/7.1 ו-ISO100.

ביום השני של החופשה העירונית שלה, דיאנה ביקרה במטרופול פראסול, המכונה גם Mushrooms of the Incarnation (פטריות ההתגלמות). "מהמבנה הזה נשקף נוף מרהיב על כל סביליה, ואפשר לצלם את כל הגגות והבניינים שבמרחק," היא אומרת. מבנה העץ המודרני יצר ניגוד עם האדריכלות המסורתית, ודיאנה ידעה שההתנגשות תעניק לה תמונות מעניינות.

אישה בשמלה צהובה נשפכת מתכופפת כדי להתאים את המיקום של מצלמת Canon EOS R10 על חצובה קטנה.

מצלמת EOS R10 ניתנת לשליטה אלחוטית מטלפון חכם דרך אפליקציית Canon Camera Connect או עם שלט רחוק אלחוטי BR-E1 של Canon.

אישה בשמלה צהובה מדגמנת למצלמה על מדרכה מעוקלת.

לעתים קרובות דיאנה פונה לרשתות החברתיות כדי לקבל השראה לצילומי הנסיעות שלה, אבל היא תמיד מנסה לחפש זוויות יצירתיות שטרם נוסו. "הדרך האהובה עליי לצלם תמונות היא ללכת למקום שנראה מעט אקראי ולראות אם יש שם הזדמנות שווה לצילום," היא אומרת. צולם במצלמת Canon EOS R10 עם עדשת Canon RF-S 18-150mm F3.5.-6.3 IS STM‏, 18 מ"מ, 1/500 שנ', f/5.6 ו-ISO100.

כדי למקם את עצמה בתמונה, דיאנה משתמשת בדרך כלל בחצובה קטנה לתמיכה במצלמה, ולטיול הזה היא לקחה את ידית החצובה Canon HG-100TBR. "זו חצובה קצרה, אז ה-EOS R10 הייתה די קרובה לרצפה, אבל מסך המגע משנה הזווית אפשר לי לראות את התמונה בקלות, בדיוק כמו שניתן עם ה-EOS 80D", היא אומרת.

יכולות וידאו לצילום היברידי

הגב של Canon EOS R10, מציג את אפשרויות הווידאו של המצלמה.

ה- EOS R10 כוללת אפשרות Movie digital IS שאפשר להפעיל כדי לייצב את ההסרטה בצילום תוך הליכה או באחיזה ידנית.

מצלמות הנסיעות הטובות ביותר צריכות להעניק ביצועים היברידיים משמעותיים, וה-EOS R10 בכללן. מצלמה זו מצוידת בערכת תכונות וידאו מרשימה ויכולה להסריט מעבר למגבלת הזמן המקובלת של 30 דקות, מה שמאפשר לכידה של זיכרונות מנסיעות באיכות חדה של 4K 60p, 4K 30p, עם דגימת יתר של 6K ו-Full HD באיכות גבוהה, תכונות שהופכות מצלמה זו לאחת המצלמות הטובות ביותר לצילום ולוגים בהיצע של Canon.

ה-4K UHD 60/50fps המהיר של המצלמה אידיאלי לצילום סרטוני אקשן בפירוט חד ודיאנה השתמשה בשתי יכולות וידאו אלה בהסרטת חותרים על הנהר. התמונה חתוכה2 כאשר מצלמים במהירות גבוהה זו, דבר שיכול להוות יתרון בצילום של נושאים מרוחקים שנרצה שיהיו גדולים יותר בפריים.

הקלטה בקצב פריימים גבוה נתמכת כאשר ה-EOS R10 מוגדרת לווידאו Full HD, ומאפשרת לכידת וידאו בהילוך איטי חלק במיוחד בקצב של 120/100fps. "כדי לצלם וידאו אחד, עקבתי אחרי החותרים והצלחתי לכלול בתמונה גם משפחה של ברווזים", אומרת דיאנה. "זה ממש מגניב כשרואים את זה בהילוך איטי".

מהפאר של אדריכלות היסטורית ורקדניות פלמנקו ססגוניות ועד למאכלים הצבעוניים בתמונות תקריב מעוררות תיאבון, ה-EOS R10 של Canon נועדה להעניק ליוצרי תוכן חופש רב יותר לגלות את העולם בדרכים חדישות ויצירתיות. היא מציעה את כל יתרונות של מצלמות EOS R System של Canon, ועדיין תהיה אפשרות מוכרת עבור ולוגרים ובלוגרים כמו דיאנה שרגילים לצלם ב-DSLR ורוצים מצלמה קומפקטית, מהירה וחסכונית. "זה מה שאני הכי אוהבת אצלה," מוסיפה דיאנה. "היא קטנה וקלילה, אבל כל כך עוצמתית".

נכתב על ידי מרקוס הוקינס

  1. מהירות צילום ברצף עשויה להשתנות בהתאם למצבים שונים, ראה פירוט לקבלת פרטים.
  2. מצב צילום 4K 60p נחתך ל-64% מהאזור האנכי.

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

בת הלוויה האידאלית לנסיעות

הצלם מארטין ביסיג יוצא לטייל בסרי לנקה עם ה-EOS R10.

10 עצות לצילום בטיול

הצלמת והבלוגרית דיאנה מילוס משתפת את הטיפים המובילים שלה ליצירת תמונות טיולים מדהימות.

המצלמות והעדשות הטובות ביותר לטיולים

כשמגלים את רחובות העיר, חוקרים את השטחים הפתוחים או אפילו טסים לצד השני של העולם, משתלם לנסוע עם מטען מינימלי. זוהי הערכה הכי מתאימה של Canon לתיעוד החוויה, מבלי לנפח את התקציב.

EOS R50 לעומת EOS R10

אנו משווים תכונות מרכזיות ומאפייני עיצוב בשתי מצלמות APS-C של EOS R System.