צא מאזור הנוחות ותראה מה תוכל ללכוד בשבעה ימי צילום רצופים

תופתע לגלות מה אפשר להספיק בשבוע. צלם משהו שונה מדי יום, במשך שבעה ימים והרחב את גבולות היצירתיות שלך.
Canon Camera

שבירת השגרה עשויה להיות מאתגרת, אבל אם רוצים להצית את הניצוץ היצירתי ולנסות משהו חדש, אתגר בן שבעה ימים הוא נקודת התחלה טובה. התחייב לצלם תמונה חדשה של נושא אחר בכל יום למשך שבעה ימים ואתה עשויים לגלות מחדש את כל הסיבות שהביאו אותך לצילום מלכתחילה.

מונע על ידי תשוקתו ללכוד רגעים יפים, הצלם אליס ריד נטל לראשונה את מצלמת Canon EOS 550D שלו (שאת מקומה תפסה כעת Canon EOS 850D) לפני שמונה שנים, בגיל 18. כעת, בעזרת מצלמת Canon EOS R, הוא מתמחה בצילום תיירות, לייפסטייל ונוף ומאתגר ללא הרף את היצירתיות שלו.

התשוקה של אליס לסביבה המקומית שלו ויכולתו לראות סביבות מוכרות בעיניים חדשות הפכו אותו לצלם המושלם לקחת לאתגר הצילום שלנו שאורך שבעה ימים. הוא יצר שבעה תמונות שונות בשבעה ימים ובחר בנושא הקשיבות כדי לקשור כל אחד מהרגעים הנפלאים במסע זה יחד - נושא שלדעתו השתלב היטב עם גילוי מחדש.

כאן הוא מדבר על החוויה שלו ומחלק עצות ליציאה למסע צילום בן שבעה ימים משלך.

יום ראשון: ללכוד את הזריחה

השמש של שעות הבוקר המוקדמות משתקפת מחלון בשורת בתים בצורת חצי סהר.

"יש לזה יתרון גדול כשאתה מכריח את עצמך לצאת החוצה עם המצלמה ועושה משהו יצירתי על הבוקר, כשאין עוד איש בסביבה", אומר אליס, שצילם את התמונה מלאת האווירה הזאת של קרני השמש משתקפות מחלון בשעת בוקר מוקדמת. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-57 מ"מ, 1/800 שניות, f/2.8 ו-ISO100. © ‎Ellis Reed

גשר פולטני הזהוב משתקף במימיו השקטים של הנהר שמעליו הוא מתוח.

אליס צילם את התמונה הזאת של גשר פלוטני המרהיב בעיר מגוריו, באת', בשעת זריחה. מה תוכל אתה לצלם בקרבת הבית? צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-26 מ"מ, 1/400 שניות, f/2.8 ו-ISO160. ‎© Ellis Reed

צילום בזריחה הוא דרך נהדרת להתמקד ביצירתיות, אומר אליס.

"להתעורר לבד כשכולם עדיין ישנים זו שיטה מעולה לנקות את הראש ומצוינת להצבת היעדים לא רק לשאר היום, אלא גם להמשך האתגר. הפתיחה הראשונה הזו נהדרת כשמנסים לא לתת למתח היומיומי של העבודה או הרשתות החברתיות להשפיע עליכם", הוא אומר.

אליס יצא מביתו כדי לצלם את הזריחה כשהוא לוקח איתו רק את ה-Canon EOS R ואת עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM, שילוב רב-שימושי במיוחד לדעתו. "הייתי מציע להשאיר את הטלפון בבית, רק להיות שם עם המצלמה וליהנות מהטיול בשעת הזריחה".

העדשה הקבועה שלי היא ה-RF 24-70mm F2.8L IS USM, זה סוס עבודה מושלם ואיתה אני מצלם 90% מהזמן - והגודל של ה-EOS R הרבה יותר נוח ממצלמת DSLR רגילה".

יום שני: מקסמו את יכולות הערכה

תקריב של פריחה לבנה על ענף.

עבור האתגר הזה, אליס השתמש בעדשת RF 24-70mm F2.8L IS USM שלו, שלרוב לא משמשת לצילומי מאקרו, כדי לנסות להשיג תקריבים של פריחה לבנה על העצים המקומיים. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 1/2000 שניות, f/2.8 ו-IS1000. © ‎ Ellis Reed

פריחה ורודה צומחת על עץ.

העדשה Canon RF 24-70mm F2.8L IS המהירה אך קומפקטית מאפשרת לאליס ללכוד פירוט בלתי רגיל, בין שהוא מצלם דיוקנאות מהודרים או את הנופים בגווני הכתום כמיטב המסורת שלו - כאן הוא השתמש בסגנון המוכר שלו לצורך אחר, כשצילם פרחים מלבלבים ובדק את היכולות של הציוד שלו.
צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 1/2000 שניות, f/2.8 ו-ISO250. ‎© Ellis Reed

לדברי אליס, שימוש בעדשה אחת בלבד כדי לחוות אפשרויות חדשות הוא דרך פשוטה לראות את העולם סביב מפרספקטיבה חדשה. הצלם השתמש אך ורק בעדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM הרב-תכליתית בכל אחד מימי האתגר.

הרעיון הוא להכריח את עצמי לצאת ולצלם הכל עם עדשה אחת במקום לארוז עדשות ספציפיות עבור נושאים ספציפיים", הוא אומר. "בין אם אני מצלם נופים רחבים של העיר או תמונות תקריב, העניין הוא לנסות להבין איך אפשר לגרום לעדשה לעשות את העבודה".

יום שלישי: צלם משהו שקרוב ללבכם

עדשת Canon EF 85mm f/1.8 USM, טלפון ומדפסת Canon Zoemini S מונחים על שולחן שיש.

מבחינת אליס, עדשת Canon הייתה פריט בעל ערך סנטימנלי לצילומים ביום השלישי. "סבא שלי היה גם כן צלם ומעריץ נלהב של Canon, כך ש-Canon נשארה חלק מהמשפחה שלי. עדשת Canon EF 85mm f/1.8 USM מזכירה לי את הימים שבהם ביליתי עם סבי, זה כמעט כמו קעקוע קטן, משהו שמלווה אותי לכל מקום", אומר אליס. ‎© Ellis Reed

"עדשת Canon EF 85mm f/1.8 USM שלי הייתה שייכת לסבי ועל אף שהיא קצת חבוטה, זה משהו שקיבלתי ממנו לפני שנפטר".

צילום של משהו שיקר לך יכול להיות שיטה טובה להמשיך ולשמר את הזיכרונות.

"זאת עדשה ישנה אבל אני אוהב להשתמש בה", הוא אומר. "לעולם לא אפרד ממנה - זה משהו שמעורר אצלי תשוקה גדולה. בכל פעם שאני מרים אותה היא מזכירה לי את סבי ועל כך שהצילום נשאר במשפחה במשך דורות".

למרות שאליס לא השתמש בעדשה זו באתגר שבעת הימים, הוא מצלם איתה לעתים קרובות במצלמת ה-EOS R, באמצעות מתאם תושבת EF-EOS R של Canon.

נוסף על צילום של עדשה יקרה כל כך, אליס השתמש ב-Canon Zoemini S כדי ליצור מספר הדפסים אישיים כדי להציג אותה לראווה ולשמור אותם באלבום.

יום רביעי: לגרום למישהו לחייך

גבר מחבק אישה, שמחזיקה בידה תצלום שלה ושל הגבר.

"בעיניי, זה נחמד שיש תמונות שצולמו כשעצרתם לרגע ונהניתם זה מחברתו של זה", אומר אליס בהתייחס לתמונה שבה צילם את חבריו. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-46 מ"מ, 1/100 שניות, f/2.8 ו-ISO800. © ‎ Ellis Reed

אדם עומד מאחורי אישה ומחבק אותה בסמטה, מבנים היסטוריים משני צדדיהם.

"השתמשתי בהגדרת 'Eye AutoFocus' (מיקוד אוטומטי בעיניים) המהירה להפליא ב-Canon EOS R כדי לוודא שהדיוקנאות חדים ככל האפשר וב-f/2.8 עבור מפתח הצמצם שלי כדי לבודד את הזוג לקבלת עומק שדה נאה", אומר אליס. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 1/100 שניות, f/2.8 ו-ISO800. ‎© Ellis Reed

אליס השתמש בקונספט הזה כנקודת מוקד ליום רביעי וצילם שניים מחבריו הטובים במהלך צילום זוגות ויצר עבורך הדפסים קטנים באמצעות מצלמת Canon Zoemini S. כצלמים מקצועיים, נדיר שהם יצטלמו יחד, עובדה שהוסיפה חשיבות מיוחדת לתמונה זו.

"זה עובד בשני הכיוונים: כשגורמים למישהו לחייך, אנחנו גורמים אושר לעצמנו", אומר אליס. "אני חושב שעל ידי תרומה לקהילה, למישהו שחשוב לך או אפילו למישהו שאתה לא מכיר בכלל תוכלו להגיע לדפוס מחשבה חיובי יותר".

"האפשרות להציע לזוג הדפסים מיידיים שאפשר למסגר או להדביק באלבום הייתה דרך נהדרת לסיים את הצילומים".

יום חמישי: צאו החוצה

סוס פוני פראי בשביל בהרי ברקון ביקונס.

בין שאתה נוסע למקום חדש או למסלול הטיול האהוב עליך, היציאה לטובה עם מצלמה מאפשרת לך לתעד הכול, מעולם החי והצומח המקומי לדפוסי עננים ושמי הלילה. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 1/6400 שניות, f/2.8 ו-ISO320. ‎© Ellis Reed

שני סוסי פוני פראיים עומדים כשראשיהם סמוכים זה לזה בברקון ביקונס.

אליס נסע לצלם צילומי טבע בוויילס, אבל גם תמונה של אדום החזה בגינה יכול להרשים לא פחות, עם הקומפוזיציה הנכונה. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 1/6400 שניות, f/2.8 ו-ISO320. ‎© Ellis Reed

הטבע מציע לנו הזדמנות להתחבר לסביבה שלנו הרחק מהמסך, דבר שתורם לבריאות הנפש. אליס נסע לברקון ביקנס (Brecon Beacons) כדי לצלם סוסי פוני פראיים, אתגר שהעניק לו תחושת הישג מתגמלת.

"זה חוזר לנושא של דפוס חשיבה חיובי, מכיוון שהטבע הוא מורה גדול לסבלנות. לאחר שמקבלים בסוף את התמונה, מרגישים הרבה יותר טוב לגבי ההמתנה", הוא מוסיף. "יש תחושה אמיתית של הישג ותגמול".

יום שישי: צאו מאזור הנוחות

תמונת נוף של צוקים לבנים מעל חוף הים, כשכוכבים זוהרים בשמיים מעליהם.

"האתגר ביציאה מאזור הנוחות הוא ללמוד מזה וליהנות מהתהליך והדרך", אומר אליס. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-24 מ"מ, 20 שניות, f/4 ו-ISO400. ‎© Ellis Reed

כוכבים מנצנצים בשמי הלילה מעל צוקים וחוף ים.

"השתמשתי כהרגלי ב-ISO400, מהירות תריס של 15 שניות ומפתח צמצם של סביב f/5 כדי לוודא שאני מגיע לרמה מספקת של פירוט ותאורה בתמונה, בלי יותר מדי שובלי כוכבים", אומר אליס. העינית והמסך האחורי המסתובב פשוט מעולים לתצוגה מקדימה של תמונות, כדי שאפשר יהיה לוודא שהכול מתאים". צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-70 מ"מ, 15 שניות, f/5 ו-ISO400. ‎© Ellis Reed

"פעולה שמפחידה אתכם או שאינכם מרגישים לגביה ביטחון עצמי מוציאה אתכם מאזור הנוחות. אני חושב שמגבלות הסגר חיזקו את ההסתמכות של בני אדם על אזור הנוחות שלהם וגם אני חטאתי בזה. כאשר אני עושה משהו שונה, זה עוזר לשמור על רעננות ומאפשר למידה".

"שעות הלילה וצילום חלל הם ז'אנרים שאני לא רגיל אליהם, אבל רציתי לעשות את זה שנים", אומר אליס. הוא ביקר ב-Durdle Door בדורסט כדי להפיח חיים חדשים בתמונות שלו.

מצלמת Canon EOS R טיפלה באופן מושלם בחלק זה של הצילומים הליליים של אליס הודות לחיישן מסגרת מלאה גדול של 30.3 מגה-פיקסל, שאיפשר לו ליצור חשיפות ארוכות מרהיבות. ועל הדרך מסך ה-LCD הבהיר הקל על הרכבת הקומפוזיציה של התמונות בחושך.

יום שבע: צלם יחד עם חבר.

שני גברים עומדים על סלע מול עמק שנהר זורם בו.

הזמנת חבר או חברה לאתגר בן שבעה ימים, היא דרך מהנה לגיוון ולחיזוק הקשר. צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-24 מ"מ, 1/1600 שניות, f/2.8 ו-ISO250. ‎© Ellis Reed

יד המחזיקה מצלמת Canon Zoemini S עם שני הדפסים מעליה, מול גבעות משתפלות.

"אם יש לך שיטה לתכנן קומפוזיציה של תמונה עוד לפני כיוון המצלמה אל הנושא, אני מאמין שזה עוזר לשפר את התוצאה," אומר אליס. "אחת הדרכים שבהן אני, באופן אישי, אוהב להעניק לתמונות סגנון היא דרך העריכה שלהן, מכיוון שיש לי סגנון די מגובש בעריכה. אני מבליט את הגוונים הרגועים, המחממים." צולם במצלמת Canon EOS R עם עדשת Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM ב-24 מ"מ, 1/400 שניות, f/2.8 ו-ISO160. ‎© Ellis Reed

אמנות הצילום לא חייבת להיות תמיד הרפתקאת יחיד. לדברי אליס, שיתוף פעולה עם חבר יכול להיות נהדר לשיפור מצב הרוח וחיי החברה.

"מעל לכל, הקהילה היא זו שמניעה אותי, היכולת להיפגש עם אנשים שחושבים כמוני ולבנות קשרי ידידות באמצעות קהילות צילום וקהילות אינסטגרם. לאחר חודשים שבהם לא הייתה לנו אפשרות להיפגש, זה פשוט נהדר לשלוח הודעה לצלם אחר ולומר, 'היי, רוצה להיפגש ולצלם קצת?' ואז לייצר את הסיפורים ואת הזיכרונות האלה."

גבר מצלם תמונת סלפי עם מצלמת Canon Zoemini S.

אליס השתמש במצלמת האינסטנט ובמדפסת הניידת Canon Zoemini S כדי לצלם חלק מתמונות הדיוקן שלו וכדי להדפיס את התמונות האהובות עליו, שהעביר השבוע ממצלמת EOS R שלו.

אליס מוכיח לכם שמסע צילום אתגרי בן שבעה ימים יכול לעזור לצלם להפוך למספר סיפורים מוצלח אף יותר. ובעוד שנושא המיינדפולנס שלו קשור למטרתו לשנות את תפיסת הצילום שלו, הנושא שלך יכול להיות כל מה שתרצה.

"אתגר כזה גורם לך לחשוב אחרת," הוא אומר, "מכיוון שבדרך כלל, צלמים רבים מתקבעים בסגנון מסוים וחוזרים על אותו תהליך. ואתגר עצמי יכול לעזור מאוד בבחינת האופן שבו אתה רואה מיקומים ומספר סיפורים."



נכתב על ידי לורנה דורקיל

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

תיעוד פרויקט rewilding

צלמת ומומחית ל-rewilding, מספרת כיצד היא סייעה להחיות את הנוף המקומי שלה.

איך לצלם מים

בין אם מדובר במים זורמים, נופלים, ניתזים או דוממים, גלה כיצד ניתן לצלם מים בעזרת חמש עצות אלה מהמומחה.

דיוקנאות להדפסה

צלם וכוכב טיקטוק קים מוזלי מחלק עצות לצילום ושיתוף של תמונות מדהימות של זרים.

התנסות בשבעה סגנונות שונים

קח את הצילום שלך לכיוונים חדשים וצור תמונות יוצאות דופן תוך התנסות בסגנון חדש אחד ביום.