מהירות תריס
למד כיצד לעבוד עם מהירות תריס
5 הטיפים הבסיסיים הללו יסייעו לך לשלוט במהירות התריס כדי ללכוד נושאי צילום בתנועה ולשפר את צילום התנועה שלך.
צילום חוץ
הגולש והאופנוען הנלהב טום בינג מכור לתחביבים מהירים אלה בדיוק כמו לנושאים שהוא מצלם. הוא פגש את אשתו, סאלי, גם היא גולשת נלהבת, בבית ספר לאמנות, והזוג בילה 12 חודשים ברכיבה על אופנועים מסנטיאגו לסן פרנסיסקו עם הגלשנים שלהם. כעת הם עברו ל-Tynemouth בצפון מזרח אנגליה, מרכז גלישה הידוע בחופי זהב ובים קר.
טום אומר שגם סבו המנוח, שאהב לשוט ולדוג בים, עורר את העניין שלו בצילום. "סבא שלי מאוד אהב צילום וסידר חדר חושך בבית כדי לפתח תמונות – ועדיין יש לי כמה מהמצלמות הישנות שלו," אומר טום. "בגללו חשבתי שאוכל לתעד וללכוד רגעים לעצמי ולאנשים אחרים."
כעת טום, צלם מקצועי, מתמחה בגלישה ובמרוצי אופני שטח, וזה לוקח אותו לחוף המקומי שלו ולכל רחבי העולם. התשוקה שלו הפכה לתיעוד של הקהילות, החופש והכיף הגלום בלב התחביבים האלה.
כאן הוא חולק את הגישה שלו, הטכניקות והטיפים שלו ללכידת הבילויים שלכם בחוץ עם מגע יצירתי.
טום השתמש ב-Canon EOS 90D עם עדשת Canon EF 70-300 מ"מ f/4-5.6L IS II USM, הגדרה אידיאלית ללכידת חיות בר וספורט בתנועה מהירה, עם תכונות הנעות מצילום רציף במהירות של 10 פריימים לשנייה ל-45 נקודות מיקוד אוטומטי חוצות.
כשהוא רוכב על אופניים או מטייל למקומות שקשה להגיע אליהם, הוא משתמש גם ב-Canon EOS M6 Mark II הקלה, הקטנה יותר, חסרת המראה עם עדשות STMCanon EF-M 55-200 מ"מ f/4.5-6.3 IS STM ו-Canon EF-M 32 מ"מ f/1.4. "מצלמה ללא מראה משמעותה שתוכלו לארוז הרבה יותר בחבילה קטנה יותר," אומר טום, וזה מושלם כאשר אתם צריכים קלילות בנסיעה.
כאשר אתם בשטח, הוא מייעץ, היו מציאותיים לגבי כמה אתם צריכים לסחוב. "אולי אתם לא צריכים אתכם 10 עדשות, רק שתיים שבאמת עושות את מה שאתם צריכים," הוא אומר.
לפעולה מהירה מאוד, העינית האופטית ב-DSLR יכולה לאפשר לכם לעמוד בקצב הזעיר של העינית האלקטרונית במצלמה ללא מראה, אבל מבחינת איכות התמונה, הוא מוסיף, "אני חושב שמצלמות ללא מראה הן טובות באותה מידה."
"תמיד קיבלתי השראה מצלמי העתונות ג'יימס נכטווי ודון מק'קולין ומסגנון הצילום התיעודי הזה. אהבתי את העובדה שהם היו שוקעים בתוך הסיפורים שהם מצלמים," אומר טום, שמטרתו היא להעביר את הרגש וההתרגשות שבהשתתפות בפעילויות, ולא רק איך הן נראות לצופים מבחוץ.
"לפני שבכלל הוצאתם את המצלמה, אתם צריכים להבין את התרבות של מה שאתם מצלמים," הוא אומר. "אם אתם יודעים איך זה מרגיש לרכוב על אופני הרים דרך שמורה יפה, אז אתם יודעים מה אתם מנסים לתפוס ובאיזו אלפית שנייה ללחוץ על התריס," הוא אומר.
ברמה הפרקטית הפשוטה, אם אתם יודעים מניסיונכם כיצד לקרוא את תנאי הגלישה, למשל, תוכלו לצפות היכן האקשן הולך להתרחש ולהיות בעמדה, מוכנים לצילום. "כשזה ברור, זה ברור," אומר טום, "וזו הרגשה נהדרת לדעת איפה להיות מתי."
"אני מצלם במצב צבר תמונות כמעט כל הזמן," אומר טום. "לצילום פעילות, זה לא יסולא בפז שכן הבעות הפנים משתנות ממש מהר ואתם לא יכולים לצפות לקבל את זה בצילום אחד בדיוק כשמישהו עובר דרך הפריים. אתם צריכים בערך 10."
ה-Canon EOS M6 Mark II מסייעת ליכולת שלו לצלם במהירות של 14 פריימים לשנייה, עם היתרון הנוסף של מעקב פוקוס אוטומטי רציף בחדות גבוהה. היכן שהמהירות היא קריטית, הוא יכול אפילו לצלם קובצי RAW במהירות מדהימה של 30 פריימים לשנייה, עם מיקוד רציף, במצב צבר תמונות מהיר של 18MP.
בינתיים, ה-Canon EOS 90D כוללת טווח מהירות תריס גדול יותר – עד 1/8000 שנייה, או עד 1/16000 שנייה עם תריס אלקטרוני, בהשוואה למקסימום 1/4000 שנייה ב-EOS M6 Mark II – דבר המעניק לכם את הסיכוי האפשרי הטוב ביותר להקפיא תנועה מהירה, והעינית האופטית שלה מאפשרת לכם להתעדכן בפעולה אפילו בלי ההשהיה הזעירה של העיניות האלקטרוניות הטובות ביותר.
פרספקטיבות יוצאות דופן, פניות, צלליות והשתעשעות בעומק שדה הן טכניקות בהן טום משתמש כדי להיות יצירתי ולתרגם את מה שהנושא שלו מרגיש על המסלול או במים.
"ההקשר יכול להיות הכול, ואם אני לא יכול להתקרב לפעילות אבל יכול לצעוד אחורה וללכוד את הסצנה הרחבה יותר, זה לפעמים יכול להיות חזק יותר," הוא אומר. "אני מצלם [גם] לכיוון השמש כי אני אוהב לשחק עם הפגמים המובנים שמגיעים עם זה. זה אולי יותר ממה שהרוכב מרגיש."
תכונות שעוזרות להגביר את היצירתיות שלו ב-Canon EOS M6 Mark II כוללות את העינית האלקטרונית הניתנת להסרה ומסך המגע הנפתח, שניהם יקרי ערך עבור אותם קומפוזיציות יצירתיות ורגעים מסובכים בזווית נמוכה.
כמו רבים אחרים בקהילת הגלישה, התשוקה של טום היא לא רק התחביב שלו אלא גם חיק הטבע, האוקיינוס והאזור בו הוא חי. אז אל תחכו רק לרגעי הפעולה, הוא מייעץ, אלא לכדו את כל הסצנה. צלמו במשך כל היום, ותגלו שבסופו של דבר יהיו לכם כמה תמונות בלתי נשכחות של האנשים והמקום, וכן כמה צילומי אקשן נהדרים.
"אני מנסה לתעד דברים כמו שאני רואה אותם," אומר טום. "אני אוהב ללכוד מקומות וחוויות, את העוצמה והמגוון של האוקיינוס. וכגולש בעצמי, אני אוהב לראות גולשים נענים לאתגר בסטייל."
נכתב על ידי לורנה דורקיל
ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.
חזרה לכל הטכניקות והטיפיםמהירות תריס
5 הטיפים הבסיסיים הללו יסייעו לך לשלוט במהירות התריס כדי ללכוד סובייקטים בתנועה ולשפר את צילום התנועה שלך.
צילום ספורט
למד על צילומי ספורט ופעולה באמצעות כיתת אמן של אשף צילומי רכיבה על אופני הרים.