צילום בהילוך מהיר
לכידת תנועה בסרטון בהילוך מהיר
טכניקות בטוחות לצילום וידאו בהילוך מהיר, הילוך מהיר בתנועה והילוך איטי.
טכניקות לצילום וידאו
יצירת סרטון אנימציית סטופ-מושן (stop-motion) היא פרויקט כיפי עם מצלמה שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנו. בעזרת צילום סדרת תמונות של אובייקט והזזתו במרווחים קטנים בין כל צילום, ניתן ליצור רצף של תמונות שניתן לנגן כסרט וליצור אשליה שהאובייקט זז.
הגדרת מצלמת ה-EOS שלך לקבלת התוצאות הטובות ביותר היא החלק הקל - להפיח חיים באובייקט דומם ולהוסיף קצת אישיות, שם טמונה המיומנות האמיתית.
כאן, האנימטור המקצועי אד ג'קסון מציע את העצות שלו הנוגעות לצעדים הראשונים באנימציית סטופ-מושן. מאז שהשלים את התואר באנימציית סטופ-מושן, אד עבד עבור לקוחות רבים בתעשייה – כולל אולפני ארדמן, שם השתתף בסדרת הטלוויזיה 'שון כבשון', סרטו של ניק פארק 'הקדמונים', הסרט 'שון כבשון', 'שון כבשון הסרט: עף על החלל'.
אד מדגים כמה קל להתחיל אנימציית סטופ-מושן באמצעות הגדרה פשוטה: מצלמה מדגם Canon EOS 250D, כמה מקורות אור וכדור חימר לפיסול.
יש מגוון עצום של חפצים בבית ובסביבתו שיכולים להפוך לנושאים נהדרים לפרויקט שלך. לדוגמה, תוכל להציג אבני בניין שמרכיבות את עצמן והופכות למבנה, שקית ממתקים שנפתחת מעצמה, או מכוניות צעצוע דוהרות סביב משטח עבודה במטבח. אד מציע להתחיל בדברים פשוטים, כפי שעשה בסרטון הכדור המקפץ שלו.
"אני מעדיף להשתמש בפלסטלינה או בחימר פיסול, כי הם חומרים שקל לעבוד איתם. בסרט הקצר שיצרתי, פשוט צילמתי את הכדור מלמעלה והזזתי אותו לאורך שולחן, ותוך כדי שיניתי את צורתו כדי ליצור אשליה של קפיצה.
"העצה שלי היא בהתחלה לא להיסחף ולהקים משהו מורכב מדי. שמור על רקע פשוט והתמקד בהנפשה. אם יש לכך סיפור, השאר אותו קצר ופשוט - ונסה קודם פרויקט קטן כדי שתוכל לבדוק הכל לפני שאתה צולל לתוך משהו ארוך מאוד".
יחס הגובה-רוחב הסטנדרטי עבור סרטים הוא 16:9, אך המצלמה שלך מוגדרת לצלם תמונות סטילס ביחס גובה-רוחב של 3:2 כברירת מחדל. כדי לוודא שסרט הסטופ-מושן שלך יוצג ב"מסך רחב", שנה את יחס הגובה-רוחב בתפריט הראשי לפני שתתחיל לצלם. ייתכן שיהיה צורך להגדיר את מצלמת ה-EOS שלך למצב Live View כדי להציג אפשרות זו.
אד ממליץ להגדיר את המיקוד, החשיפה ואיזון הלבן באופן ידני. כך ההגדרות יישארו נעולות, ולכל פריים של הסרט הסופי שלך יהיה מראה עקבי. שימוש באור מלאכותי יספק לך יותר עקביות.
"תוכל לצלם בחוץ או ליד חלון, אבל ברור שהאור הטבעי ישתנה כל הזמן. עבודה בחדר חשוך עם כמה מנורות שולחן תיתן לך יותר שליטה, אבל גם אז אתה עלול לקבל הבהוב בסרט הסופי, כפי שניתן לראות בדוגמה שלי. זה מוסיף לאפקט הכללי".
תמיכה במצלמה עם חצובה תבטיח שהמסגרת הכללית לא תשתנה מצילום לצילום וכל תמונה שתצלם תהיה חדה. מצלמת EOS עם מסך עם זווית משתנה מאפשר לך למסגר את התמונה שלך בקלות, גם כשאתה מצלם בזווית מוזרה. "ודא שהכל נעול היטב, כי אתה לא רוצה שהמצלמה כל הזמן תזוז", מדגיש אד.
שימוש בחצובה גם מאפשר לך יותר חופש בכל הנוגע להגדרת החשיפה. השאר את ה-ISO ברגישות נמוכה, כמו למשל ISO 200, כך שהתמונה לא תהיה מגורענת. צלם צילומי מבחן עם צמצמים שונים כדי לראות איזה מראה אתה מעדיף, ולאחר מכן כוונן את מהירות התריס כדי לוודא שהתמונה בהירה מספיק.
אנימטורים מקצועיים משתמשים בתוכנות מתקדמות כמו Dragonframe כדי לשלוט במצלמה, לצלם ולצפות ברצפים, לתכנת אפקטי תאורה ועוד. אבל בהתחלה אפשר לפשט את הדברים, ופשוט לצלם כל תמונה באופן ידני.
במקום ללחוץ על לחצן שחרור התריס כדי לצלם כל תמונה, השתמש בשחרור מרחוק. כך לא תזיז את המצלמה בטעות במהלך הרצף שלך. אם למצלמה שלך יש Wi-Fi מופעל, תוכל גם להשתמש ביישומון Canon Camera Connect כדי לצלם כל פריים ולהציג את רצף התמונות מבלי לגעת במצלמה.
משך פרויקט הסטופ-מושן שלך יהיה תלוי במספר תמונות הסטילס שתצלם ובקצב הפריימים של הסרט שלך. לדוגמה, אם הרצף שלך יתנגן במהירות של 25fps (פריימים לשנייה), זה אומר שתצטרך לצלם 25 תמונות סטילס עבור כל שנייה של הסרטון שלך. באפשרותך גם לצלם ב-24fps כדי לקבל מראה קצת יותר קולנועי.
מספר התזוזות של האובייקט בכל צילום יהיה תלוי בקצב הפריימים. "אם למשל אתה מצלם בקצב של 25fps, המרווחים צריכים להיות קטנים יחסית כדי שתתקבל תנועה מונפשת עדינה יותר, אחרת הכל יזוז מהר מדי", מסביר אד. "עם זאת, בקצב של 12 פריימים לשנייה, כל המרווחים יכולים להיות גדולים יותר ואתה יכול להעז יותר כאשר אתה ממקם מחדש את האובייקט. בסופו של דבר זה תלוי במה שקורה בתוך הצילום ומהי התנועה שאתה מנסה להראות".
אם צילמת פריימים בודדים לסרט שלך מבלי להשתמש ביישומונים או בתוכנות נוספות, תצטרך להרכיב אותם לסרטון. אד הוא משתמש ותיק ב-Adobe Premiere Pro, אבל ניתן להשתמש בכל תוכנת עריכת וידאו בסיסית. פשוט ייבא את התמונות הבודדות לציר הזמן, הוסף פסקול אם תרצה, ואז ייצא את הסרט כקובץ MP4, MOV או קובץ וידאו דומה שניתן לשיתוף.
ישנם מספר יישומונים פשוטים הזמינים עבור מכשירים ניידים ומחשבים שיכולים להפוך את התהליך לאוטומטי ולאפשר לך לסקור את האנימציה תוך כדי עבודה, כמו גם להפיק סרט גמור. אד מציע יישומון שנקרא Stop Motion Studio.
מבחינה טכנית אנימציית סטופ-מושן היא אחת מצורות הווידאו הקלות ביותר ליצירה. אין צורך בציוד או במקום רב - למרות שצריך להתאזר בסבלנות! ניתן להשתמש בכל מצלמת EOS, להגדיר אותה לתפעול ידני ולהתחיל עוד היום.
ברגע שאתה מרגיש בנוח עם העקרונות הבסיסיים, אתה יכול להתחיל להתנסות בטכניקות חדשות ולהתחיל לבנות סגנון משלך. "בסדרת טלוויזיה כמו 'שון כבשון', אנחנו בדרך כלל מזיזים את הבובות 12 פעמים עבור כל שנייה של צילומים", אומר אד. "אנחנו מצלמים שתי תמונות של כל מיקום כדי לספק את המספר הנכון של פריימים הנדרשים להפעלת הסרטון. צילום של שתי תמונות בין כל תנועה חוסך זמן והוא מאט את האנימציה כשהיא מופעלת, מה שגורם לה להיראות דומה יותר לסרט מצויר עם זאת, כאשר אנחנו מצלמים סרט, אננחנו נוטים להזיז את הבובות בכל אחד מ-24 או 25 הפריימים, מכיוון שזה נותן מראה אמיתי יותר".
מדובר בהתנסות, מעודד אד. "תהיה יצירתי, תלמד מהטעויות שלך ותהנה".
נכתב על ידי מרקוס הוקינס
ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.
חזרה לכל הטכניקות והטיפיםצילום בהילוך מהיר
טכניקות בטוחות לצילום וידאו בהילוך מהיר, הילוך מהיר בתנועה והילוך איטי.
הילוך מהיר
הפוך צילום של הילוך מהיר לתמונה בודדת בעזרת מדריך זה המלמד כיצד לערום סדרה של תמונות זמן.