כאשר אזהרות ההדגשה והצל מופעלות ב-DPP, אזורים בהירים הנמצאים בסיכון לחיתוך הם בעלי שכבת-על אדומה. אזורים העלולים להיות כהים מדי, ולכן מסתכנים בחתימת גוני צל, מסומנים בשכבת-על כחולה.
כצלם נלהב, אתה ודאי רגיל להשתמש בהגדרות המצלמה ובאפשרויות שלה כדי לשפר את המיקוד, את החשיפה ואת הקומפוזיציה של תמונותיך. אתה כנראה סוקר אותן בתצוגת ה-LCD של המצלמה, ואחר כך מצלם אותן שוב עם שינויים קטנים בהגדרות כך שיתקבלו כמו שצריך. עם כל כך הרבה תשומת לב המוקדשת לצילום, תמונה המצולמת ישירות מתוך המצלמה מספיקה בדרך כלל לתיעוד החוויות שלך – אבל ישנם מקרים מיוחדים המצדיקים אפילו יותר תשומת לב. חתונות, ימי שנה לנישואין, מסיבות יום הולדת, סיום לימודים, צעדיו הראשונים של ילדך... זיכרונות מרגעים של 'פעם בחיים' ראויים להיזכר באופן הטוב ביותר, ולכן חשוב ללמוד איך לערוך את התמונות. זה אומר שאתה יכול לתקן הרבה טעויות, לשפר את הקומפוזיציה, את הבהירות והיבטים טכניים אחרים, לתת מראה מיוחד לכל התמונות של אירוע אחד – ועוד הרבה יותר.
כדי לתת לעצמך מרחב תמרון גדול יותר כשאתה עורך את תמונותיך, כדאי לצלם במצב RAW, כלומר להגדיר כי התמונות המצולמות יישמרו כקובצי RAW ולא כקובצי JPEG. קובץ RAW הוא בעיקרו תשליל דיגיטלי המכיל את הנתונים הגולמיים הלא מעובדים מחיישן המצלמה, ומתוכו ניתן ליצור פרשנויות מרובות של התמונה. תמונות JPEG עברו עיבוד של המצלמה וניתנות להעברה בקלות מן המצלמה, אבל נותנות לך מרווח קטן מאוד לשינויי עריכה ותיקונים. אחת הדרכים המעשיות ליהנות משני העולמות היא להגדיר במצלמה שמירה של קובצי RAW ו-JPEG גם יחד – כך ניתן לקבל בקלות הן תמונה הניתנת להעברה והן קובץ RAW שאותו תוכל לשפר ולבחון מאוחר יותר. עם זאת, ברור שתזדקק ליותר מקום בזיכרון המצלמה כדי לשמור את שני סוגי הקבצים עבור כל תמונה.
כדי ליצור תמונה מקובץ RAW, תצטרך לעבד אותו. תוכל לעשות זאת במצלמה, וגם לבצע מספר שנויים בהמשך הדרך על ידי שינויי בהירות, תיקון סטיות עדשה, יישום אפקטים קבועים מראש, כגון חדות או רכות, ועוד. עם זאת, הגיוני לעבד את התמונה במסך (הגדול בהרבה) של מחשבך, תוך שימוש בתוכנת עריכת המיועדת לקובצי RAW, כגון תוכנת Canon החינמית Digital Photo Professional (DPP) או Adobe® Lightroom®. קל לעשות זאת, וכך גם תקבל הזדמנות ליצור סגנון תמונה שונה, לבצע איזון לבן, להגדיר הפחתת רעשים ועוד. כל העריכות שתעשה בקובץ RAW (בין במצלמה ובין במחשב) הנן הפיכות, כלומר הקובץ המקורי לא יושפע ותוכל לבטל את כל השינויים, לכוונן או להסיר בכל זמן שהוא, אפילו אם תסגור את הקובץ ותפתח אותו מאוחר יותר.