צילום תנועה

שפר את צילום התנועה שלך בעזרת מבזקי Speedlite

הבזק אור פשוט ממבזק Canon Speedlite יכול לפתוח עולם שלם של טכניקות חדשניות לצילום תנועה. גלה איך להפיק את המרב מערכה שימושית זו.
Canon Camera

צילום עם מבזק אולי נשמע מרתיע, אבל במהותו המבזק הוא חלק פשוט ביותר בערכה. מטרתו היא להדגיש חלקים מהתמונה בעזרת תאורה בדיוק ברגע הנכון. לעתים זה נחוץ עקב תנאים חשוכים, אך במקרים אחרים תוכל להשתמש במבזק בשילוב עם תאורת אווירה כדי להשיג מראה ייחודי. מבזק Speedlite יחיד פותח פתח לסוגים שונים של אפשרויות יצירה, במיוחד בצילום פעולה וספורט. תוכל לבחור להקפיא את התנועה, לצלם תנועה מטושטשת או ללכוד את שניהם במסגרת יחידה.

בין שאתה משתמש לראשונה במבזק או מחפש דרכים רעננות להרחיב את מגוון טכניקות התאורה היצירתיות, הנה כמה טיפים לאופן השימוש במבזק Speedlite שיובילו לצילום פעולה בספורט שומט לסתות.

1. הקפאת פעולה עם סנכרון במהירות גבוהה

מצלמות רבות מוגבלות למהירות תריס מרבית של 1/200 שנ' בעת שימוש במבזק, שעשויה להיות אטית מדי להקפאת סובייקטים שנעים במהירות. אולם אם המצלמה והמבזק שלך תואמים, כמו Canon EOS RP ו-Canon Speedlite 600EX II-RT שבהם נעשה שימוש כאן, תוכל לצלם במצב סנכרון במהירות גבוהה (HSS). מצב זה מאפשר מהירויות תריס גבוהות בהרבה.

לצילום אנשים שמתהלכים, מהירות תריס של 1/250 שנ' מהירה דיה, בעוד שמהירות של 1/1000 שנ' טובה יותר אם הסובייקט נע מעט מהר יותר, כמו אצן או גולש על סקייטבורד, לצילום הפעולה ללא טשטוש. הפשרה שכרוכה במצב HSS היא בכך שעל המבזק לייצר באופן מושלם סדרה של פעימות מהירות שתהיינה מסונכרנות עם שני הווילונות של תריס המצלמה. משמעות הדבר היא שהעוצמה המרבית של המבזק פוחתת ככל שאתה מגדיל את מהירות התריס. יחד עם זאת, כשאתה רוצה להאיר את הסובייקט תוך כדי צילום תמונות פעולה, אין תחליף למצב HSS.

2. הוספת עומק בעזרת מבזק שאינו מחובר למצלמה

כדי להשתמש במבזק שאינו מחובר למצלמה, ניתן להשתמש במתגמבזק אלחוטי כמו משדר Canon Speedlite ST-E3-RT ומשדר Canon Speedlite ST-E3-RT (גרסה 2). לאחר התקנת מבזק ה-Speedlite על גבי מעמד או חצובה, הגדר אותו למצב E-TTL, שבו המבזק קובע באופן אוטומטי את העוצמה כך שתתאים לחשיפה, או הגדר אותו לעוצמה ידנית, ולאחר מכן צלם צילומי ניסיון כדי להבין את תפוקת המבזק הנכונה לסובייקט שלך.

3. צור תת-חשיפה של תאורת הסביבה כדי להבליט את הסובייקט

כאשר משלבים מבזק עם אור יום, ניתן לבצע ניסיונות ביחס שבין שני מקורות האור. לדוגמה, באפשרותך לבצע תת-חשיפה במתכוון לסביבה המוארת באור יום ולהשתמש במבזק כדי לחשוף ולבודד את הסובייקט. כדי להשיג זאת, התחל עם מבזק כבוי, וברר את החשיפה הידנית שיוצרת תת-חשיפה של תאורת הסביבה כך שהיא תיראה חשוכה ומלנכולית. לאחר מכן, הפעל את המבזק והגדר אותו לעוצמה ידנית.

צלם כמה צילומי ניסיון כדי לברר את התפוקה הנכונה לזירה שלך. כדי להתגבר על אור יום בוהק כמו זה, אנחנו זקוקים לתפוקה גבוהה, לכן יש להתחיל עם מבזק בעוצמה מלאה 1/1, ולאחר מכן להוריד אותה, אם נראה שהיא חזקה מדי. בנוסף לשינוי התפוקה, נוכל גם לכוונן את חוזק האור על ידי קירובו לסובייקט או הרחקתו ממנו. בשימוש באופן כזה, מבזק ה-Speedlite מאפשר לנו ליצור תא אור אטמוספרי סביב הסובייקט.

4. הגדר את המבזק לסנכרון וילון אחורי כדי להוסיף שובלים

כאשר המבזק מופעל במהלך חשיפה ארוכה, תוכל ליצור תערובת דינמית של טשטוש וחדות. התנועה בפריים יוצרת את הטשטוש, בעוד שפרץ קצר של המבזק מקפיא את הסובייקט בחלקיק שניה במהלך החשיפה. תוכל לבחור האם המבזק מופעל ממש בתחילת החשיפה או בסופה. בדרך כלל מוטב להגדיר את המבזק למצב וילון אחורי כדי שהוא יופעל בסיום. כך הטשטוש יוצר שובל מאחורי הסובייקט. כדי להשתמש במצב וילון אחורי, לחץ על לחצן הסנכרון במבזק Canon Speedlite עד שהוא יציג את סימן שלושת החיצים.

5. השתמש במבזק בצילומי תנועה אופקית כדי לגרום לסובייקט להיות חד

תמונה של אישה גולשת על סקייטבורד, כאשר חומת הלבנים מעוטרת הגרפיטי ברקע מטושטשת בעוד שגולשת הסקייטבורד נותרת ברורה.

כדי ליצור טשטוש בתנועה אופקית, עקוב אחר תנועת הסובייקט מצד אחד לצד השני של הפריים, תוך התאמת המצלמה למהירותו. צולם במצלמת Canon EOS RP עם עדשת Canon RF ‏24-‏105 מ"מ F4-7.1 IS STM ב-26 מ"מ, 1/30 שנ', f/16 ו-ISO100, עם מבזק Canon Speedlite 600EX II-RT.

הזזה אופקית של המצלמה עם הסובייקט עשויה להוביל לשילוב נהדר של טשטוש וחדות. תזמן אותה בצורה נכונה והסובייקט יהיה חד בעוד שכל השאר יהיה מטושטש. ניתן לבצע הזזה אופקית ללא מבזק, אך הוספתו הופכת את הסובייקט לחד ומוגדר יותר. הגדר את המבזק למצב סנכרון וילון אחורי, ואז השתמש במצב עדיפות תריס והגדר את מהירות התריס לכ-1/30 שנ' (או למהירות גבוהה יותר לסובייקטים שנמצאים בתנועה מהירה, כמו מכוניות). כשאתה מוכן, הזז את המצלמה בצורה אופקית עם התנועה. יתכן שיידרשו לך כמה ניסיונות כדי לקבל סובייקט חד, אך זה שווה את המאמץ כדי שתוכל ליצור את תחושת המהירות והתנועה.

6. הפעל פעימות במבזק כדי ליצור תמונה מעורבת

מצב MULTI הוא הגדרה יצירתית של Speedlite שמפעילה פעימות מהירות ברצף. כשמשתמשים במצב זה בשילוב עם חשיפה ארוכה, תוכל לצלם את הסובייקט שלך בכמה מצבים סביב הפריים. האתגר כאן הוא זה - בדומה מאוד לחשיפה כפולה - האזורים המוארים יותר יחפפו ויתערבבו זה בזה. לכן הדרך הטובה ביותר היא לצלם את הסובייקט כנגד רקע כהה או בלילה, וללכוד אותם נעים מצד לצד.

לאחר שתשיג שליטה בטכניקות הללו, למה שלא תמצא השראה נוספת מהצלם ספורט האדרנלין המקצועי ושגריר Canon לורנץ הולדר, כשהוא מדריך אותנו בטיפים המובלים שלו1 לשימוש במבזק לצורך צילום תנועה, או עקוב אחר צלם האקשן המקצועי, דייב מקינסון, כשהוא מצלם עם מבזק Speedlite EL-12.

נכתב על ידי ג'יימס פיטרסון

  1. זמין באנגלית בלבד.
  2. זמין בשפות נבחרות בלבד.

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

  • צילום תנועה

    לכידת תנועה בצילום

    גלה איך ללכוד תנועה ולהוסיף תחושה של תנועה לתמונות שלך.

  • יסודות הצילום

    צילום פאנינג למתחילים

    למד איך להשתמש בפאנינג לצילום טוב יותר של תנועה בעזרת הטיפים המובילים הללו.

  • צילום תנועה

    העדשות הטובות ביותר לצילומי פעולה

    המדריך שלנו לעדשות הטובות ביותר לצילומי פעולה.

  • יסודות הצילום

    טיפים בנושא מהירות התריס

    שולטים במהירות התריס עם המדריך הידידותי שלנו למתחילים ונהנים מצילומי תנועה טובים יותר.