צילום של אנשים שאתה פוגש ברחוב יכול להיות חוויה מרתיעה, אבל זה לא חייב להיות ככה, אומר קים מוזלי, טיקטוקר וצלם פופולרי שצבר יותר מ-180,000 עוקבים בפלטפורמה החברתית.
צילום דיוקנאות ברחוב אינו זר לקים. למעשה, הוא זכה לרוב הצלחתו באינטרנט בכך שניגש לאנשים שאינו מכיר ושאל אם הוא יכול לצלם אותם. הוא גילה שבעוד שחלק מהאנשים יהיו נבוכים להצטלם, לאחרים הדבר יחמיא והם ידגמנו עבורו בשמחה, בייחוד אם הוא מציע לשתף איתם בהמשך את התמונה בתמורה.
כאן, קים, שמשתמש ב-Canon EOS R6, מספר כיצד רכש את הביטחון העצמי כדי לגשת לאנשים, על היתרונות של פתיחות למצבים לא צפויים ועל הערך של משוב כן. הוא גם מגדים כיצד, בעזרת Canon SELPHY Square QX10, אפשר לא רק להציג לנושאים תמונה במסך ה-LCD של המצלמה, אלא להעניק להם תמונה מודפסת למזכרת.
לקחת את אומנות הדיוקן לרחוב
ערכת כלים והגדרות
צלמים מתחילים רבים מעוניינים לנוע עם מטען קל. כדי לעשות זאת, קים ממליץ כמה מהעדשות האהובות עליו, כגון Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM ו-Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
קים מצלם עם מצלמה מדגם Canon EOS R6, שאותה בחר בזכות יכולות 4K, מהירות תריס גבוהה ומיקוד אוטומטי מעולה – תכונה חיונית לצילומי דיוקנאות. כשמדובר בדיוקנאות, קים אוהב לטשטש את הרקע כדי למשוך את תשומת הלב לנושא.
בכל עדשה שאני משתמש בה, תמיד אבחר את עומק השדה הרדוד ביותר ואקבע את שאר ההגדרות סביבו", הוא מסביר. "הצמצם נשאר תמיד ב-f/2.8 או f/1.8, תלוי בעדשה. העדיפות הבאה היא ISO, שאני משתדל להשאיר ב-100, ומכוונן את מהירות התריס בהתאם. באור יום מלא אבחר כנראה במהירות תריס של 1/2000 שניות עם ISO100 ו-f2.8, וככל שיורד החושך, מהירות התריס תרד".
להשלמת הציוד שלו לצילומי דיוקן ברחוב, קים הוסיף את Canon SELPHY Square QX10 הניידת לערכת הכלים, כדי שיוכל לצלם, להדפיס ולשתף על הדרך.
איך בוחרים נושא
לך לכל מרכז עיר ומיד תוכל לשים לב שיש המון אפשרויות לצילום אנשים. הנקודה שמושכת אותך לצלם אדם ספציפי ייחודית לך, בחירת נושא היא תהליך סובייקטיבי ביותר.
תחילה, קים מחפש אנשים שנראה סביר שיעצרו. " בדרך כלל לא אבחר באנשים שממהרים בבירור או מרכיבים אוזניות", הוא אומר. "אני לא רוצה להפריע לאנשים.
כשרק התחלתי, ניסיתי עם כולם, וככה למדתי איך נראים האנשים שעשויים לעצור", הוא ממשיך. "הדבר השני הוא תכונה פיזית ייחודית שצריכה להיות להם. הם צריכים לעניין אותי – חייב להיות משהו יוצא דופן. ראיתי בחור לבן ג'ינג'י עם תסרוקת אפרו, הוא התקרב לעץ ירוק כהה והייתי חייב לעצור אותו. ידעתי שהירוק הכהה ייצור ניגודיות מדליקה עם השיער שלו, וצדקתי. הסרטון הזה זכה לכ-300,000 צפיות".
בגדול, צריך למצוא משהו שיעניין אותך. עבור קים, זו "לא בהכרח אטרקטיביות במובן המקובל. זה חייב לרגש אותי".
איך לגשת לזרים
לפני שניגשים לאנשים, קים מציע להתכונן נפשית ולהגיד לעצמך: "רק בשבילך זה סיפור גדול. אף אחד לא חושב שאתה נראה מוזר כמו שנדמה לך!"
אחרי שזיהה נושא פוטנציאלי, הוא בדרך כלל מציג את עצמו ואומר: "היי, אני עובד על פרויקט בנושא צילום אנשים זרים. יש לך שתי דקות להצטלם?"
"אני יודע שהמשפט הזה הוא הדרך הטובה ביותר להרגיע בנאדם מיד ולעניין אותו מספיק כדי שירצה לשתף פעולה", הוא מסביר. אם תעצור מישהו ותגמגם, הוא יאבד את הסובלנות ופשוט ילך. אם אתה ביישן, תשתדל לזייף ביטחון עד שתצליח. זה משהו שעשיתי בהתחלה, ועכשיו אני הרבה יותר בטוח. עכשיו כשאני ניגש לאנשים, זה בא בטבעיות. אם הם מתלבטים, אני מוסיף, 'אני יכול לשלוח לכם את התמונות בסוף", הוא אומר.
איך להתנהל עם הנושאים
צלמי רחוב מסוימים ינחו את הנושאים, ולאחרים תהיה גישה ספונטנית יותר. קים מעדיף להסתפק במינימום הנחיות. "אני מנסה לא לחלק יותר מדי הוראות, כי אני לא רוצה לבזבז הרבה זמן למישהו", קים אומר. "אני נותן מעט משוב אבל בלי לרדת לפרטים. לפעמים אני אומר 'בוא ננסה משהו אחר' אם זה לא עובד, אבל לא אבקש משהו מסוים, כמו 'שים יד כאן' אני פשוט מבקש ממישהו ללכת מנקודה A לנקודה B ומשתמש במצב צילום ברצף מהיר, או שאני מבקש מהם לעקוב אחר האגרוף שלי, כך שהם יפנו לכיוון מסוים בלי לגעת בהם. את זה למדתי מצילום חתונות".
הרושם שאתה יוצר הוא חשוב מאוד, ויכול אפילו להוביל להזדמנויות בעתיד. קים זוכר את הפעם שבה קיבל עבודה לאחר שביקש לצלם זר ברחוב. "פעם אחת עצרתי אדם שלבש חליפה מהממת והתברר שהיה לו עסק תפירה והוא היה זקוק לצלם וידאו. הוא רשם את הפרטים שלי כי הוא אהב את האינטראקציה שהייתה בינינו בזמן הקצר שבילינו יחד".
הדפסה ושיתוף תמונות
לאחר שצילמת תמונה, אי אפשר לדעת איך אנשים יגיבו אליה בדיוק. לקים היו מספיק תגובות חיוביות וגם שליליות. "אני תמיד מראה לאנשים את התמונה על מסך המצלמה קודם ומציע לשלוח להם את התמונה", הוא אומר. "אני גם מבקש מהם לתת משום. זה עניין של כנות אצלי".
נשיאת המדפסת SELPHY Square QX10 הוסיפה ממד נוסף להצעה של קים, כי הוא יכול לתת לנושא משהו לקחת הביתה. "מדפסת SELPHY Square QX10 הייתה מהירה מאוד, בהתחשב שהיא מדפיסה תמונה", הוא אומר.
קים העביר את התמונה מהמצלמה EOS R6 לטלפון החכם באמצעות היישומון SELPHY Photo Layout כדי להדפיס אותה. "כל התהליך אורך כ-60 שניות", הוא אומר. "מדהים לחשוב שאני יכול להדפיס תמונה באיכות טובה בלי כבלים או משרד, או בלי לבקש מהאנשים להיפגש בעתיד כדי לתת להם תמונה", הוא אומר.
מקווים שהטיפים והעצות של קים העניקו לכם ביטחון לצאת ולנסות ליצור דיוקנאות רחוב משלכם – לעולם אין לדעת אילו תוצאות תוכלו לקבל. אל תשכח לשתף את התוצאות שלך עם התג FreeYourStory#, ותייג את canonemea@.
נכתב על ידי נטליה פול
מוצרים קשורים
-
EOS R6
ה-EOS R6 היא כלי מופלא המאפשר הבעה יצירתית בדרכים חדשות ומרתקות, בלי קשר לנושא או לאופן הצילום. -
RF 16mm F2.8 STM
עדשת 16 מ"מ קומפקטית בפורמט מלא (Full Frame) עם זווית רחבה במיוחד שזמינה במחירים נוחים. העדשה מתאימה למצלמות EOS מסדרה R ומיועדת לוולוגרים וליוצרי תוכן. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
עדשת 35mm f/1.8 MACRO עם צמצם מהיר המשלבת זווית רחבה עם אפשרות למיקוד ממרחק קצר מאוד וייצוב תמונה היברידי. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
היתרון המקצועי לבעלי מצלמות פורמט מלא (Full-Frame) ללא מראה, עם עדשת זום 24-70 מ"מ מהירה ומייצב תמונה התומך ב-5 מפתחי צמצם. -
RF 70-200mm F2.8L IS USM
ה-RF 70-200mm F2.8L IS USM היא אחת משלוש עדשות הזום המקצועיות החיוניות – בת לוויה אידאלית לצילומי חדשות, ספורט ונסיעות. -
SELPHY SQUARE QX10
לשמור את הרגעים המיוחדים כתדפיסים בגימור מקסים, שאפשר להפיק בכל מקום, באמצעות תקשורת אלחוטית.