לרבים מהצלמים ויוצרי התוכן הפעילים ביותר כיום, החלפת הציוד ל-Canon EOS R System שינתה את חייהם. מגוון המצלמות ללא המראה מסדרת EOS R System, ועדשות ה-RF של EOS R System הושק בשנת 2018, וממשיך לגדול בהתמדה. כלומר שתמיד יש דגם מושלם שאפשר לשדרג אליו, ממצלמת Canon EOS R100 עם חיישן APS-C הקומפקטי למצלמת EOS R6 Mark II – העוצמתית וההיברידית בפריים מלא.
כאן, ארבעה צלמים מקצועיים משתפים כיצד לקחו את הקריירה והכישורים שלהם רחוק יותר מאי פעם במעבר ל-EOS R System. כל צלם הוא ייחודי ומתמחה בתחומים שונים, אך ערכת EOS R System משלבת טכנולוגיה עם שימושיות צרופה, ומעניקה את כל התכונות הדרושות כדי לפרוח ולהתקדם.
ערכה
כיצד התפתחו ארבעה צלמים מקצועיים ויוצרי תוכן עם EOS R System
וריטי מיליגן – צילום טבע ונופים
וריטי מיליגן חיה בבריטניה, ומוכרת בעיקר בזכות צילום של נופי אטמוספרה. לאחר ארבע שנים פרודוקטיביות עם Canon EOS 5D Mark IV, היא שדרגה ל-EOS R System. "עם מגוון המתאמים הזמינים, הבחירה לשדרג לערכת EOS R5 הייתה ברורה מאליה", היא אומרת. "תכונות הפוקוס האוטומטי מאפשרות להגדיר את המצלמה בקלות לכל העבודה של אותו יום. זה נכון במיוחד לצילום של אנשים. שיטת הזיהוי והמיקוד האוטומטי למעקב אחר פנים היא אחד המצבים האהובים עליי".
וריטי תמיד מחפשת קומפוזיציות מרהיבות, והתכונה שהיא משתמשת בה הכי הרבה ב-EOS R5, היא מסך המגע LCD בגודל 8 ס"מ עם זווית משתנה. "העובדה שאני יכולה להעיף, לסובב או לתפעל אותה כמעט בכל זווית שאני צריכה היא סופר שימושית, ומשהו ששדרג את חוויית הצילום שלי", היא אומרת.
היא גם חושבת שהבחירה בעדשות RF היא חובה. "העדשה ששינתה הכול היא עדשת Canon RF 28-70mm F2L USM. הצמצם הקבוע והשדרוג של היכולת לצלם ב-f/2 על פני הטווח גרמו לכך שהחליפה בסופו של דבר את כל עדשות ה-EF Prime שלי". וריטי רוצה לשדרג עכשיו לעדשת Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM. בנוסף לזה, התוספת של עדשת Canon RF 15-35MM F2.8L IS USM לתיק הציוד שלה, תיתן לה את האפשרות להרחיב את טווח אורך המוקד לשני הכיוונים.
דיאנה מילוס – צילום אופנה וטיולים
דיאנה מילוס יוצרת תוכן של נסיעות יוקרה, וצריכה שהמצלמה שלה תהיה ניידת לעיתים קרובות. היא שדרגה למצלמת Canon EOS R10 בשנת 2022, בגלל גודלה הקומפקטי והמיקוד האוטומטי המהיר. הגעתי לתוצאות מצוינות עם מצלמתCanon EOS 7D Mark II, אבל לצלם תמונה בפוקוס מושלם לא היה קל ומהיר כמו במצלמת EOS R10", היא משתפת. "אני אובססיבית לטכנולוגיית זיהוי עיניים ולא יכולה לחיות בלעדיה יותר".
מצלמת Canon EOS R10 מצוידת באותה מערכת Dual Pixel CMOS AF II שיש במצלמות EOS R System מתקדמות יותר, כגון סדרת EOS R3. המצלמה יכולה בנוסף להתמקד עד -4 EV, וכך דיאנה יכולה לצלם תמונות חדות בתאורה חלשה. "בצילום שנמשך מהזריחה ועד השקיעה ואחרי שעות על גבי שעות בשטח, ציוד קל משקל הוא אידיאלי", היא אומרת. "מצלמת EOS R10 נכנסת לתיק יד, ומאפשרת לי לשמור על פרופיל נמוך כדי שאנשים לא ישימו לב שאני מצלמת תמונות מדהימות במצלמה קטנה כל כך".
דיאנה אוהבת לצלם בפרספקטיבה של זווית רחבה, ולא הייתה צריכה להחליף את עדשות ה-EF שלה כשהיא שדרגה למצלמה מתקדמת יותר. "Iאני עדיין יכולה להשתמש בעדשות Canon EF 50mm f/1.8 STM ו-Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM עם ה-EOS R10 שלי באמצעות Canon Mount Adapter EF-EOS R והן יעבדו הצורה מושלמת, היא אומרת. אם אתה מחפש מקבילות RF של עדשות אלו, תוכל לבחור מבין העדשות Canon RF 50mm F1.8 STM או Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM. לדיאנה יש רק עדשת RF אחת עד כה – העדשה מערכת Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM – אך היא השתמשה בעדשות RF אחרות while בזמן צילום של טיול בסביליה, והיא אומרת שהיא אוהבת את התמונות החדות.
מצלמת EOS R10 יכולה לשדר בשידור חי, במיוחד ב-YouTube, ויצירת תוכן בווידאו היא דרך נוספת שבעזרתה דיאנה מגדילה את מספר העוקבים שלה. "כך אני יכולה לצלם באיכות HD ו-4K והתוצאות מדהימות", היא אומרת. "אני ממליצה על המצלמה לכל יוצר תוכן באשר הוא. עכשיו, אני רוצה להוסיף את Canon EOS R6 Mark II בגלל יכולות הפריים המלא שלה".
מצלמת EOS R50 היא גם אפשרות מצוינת לצילום וידאו באיכות גבוהה לערוצי המדיה החברתית שלך. אתה יכול לקרוא על ההבדלים העיקריים בין EOS R50 ל-EOS R10 במדריך השימושי שלנו, וכך לקבל את ההחלטה הנכונה.
אנדרס מקניל – צילום רחוב וצילום מסחרי
אנדרס מקניל מתגורר בגלאזגו שבסקוטלנד, ומצלם חומרים מסחריים, דיוקנאות ופעילויות ספורט, אך התשוקה האמיתית שלו היא לצילום רחוב, ולשימוש בארכיטקטורה דרמטית כרקע. יש לו זיכרונות טובים מניסיון במצלמת Canon DSLR ישנה של חבר, והוא אוהב את התוצאה ואת תחושת המצלמה בידיו. מצלמתCanon EOS 400D הייתה המצלמה הראשונה שלי והלכה איתי לכל מקום שלמדתי לצלם", הוא משתף. "אהבתי את מצלמתCanon EOS M50 בגלל גודלה שהוא קטן יותר, המיקוד האוטומטי המעולה ואיכות הווידאו הנהדרת".
אנדרס החליף את הציוד שלו לערכת Canon EOS R System כדי לצלם צילום מקצועי. המצלמות Canon EOS R5 וגם Canon EOS R6 עם הפריים המלא, אפשרו לו להתמקד בתאורה ובקומפוזיציה באופן מיידי. "היכולת לעקוב אחר העיניים והפנים של נושאים ברחוב היא חידוש מדהים, כיוון שהיא מאפשרת לי להתרכז בהיבטים אחרים של הצילומים שלי", הוא אומר. "מיקוד אוטומטי אמין ומהירויות צילום גבוהות ברצף הם גם אפשרויות המובנות מאליהן כשעובדים עם ספורטאים מקצוענים".
שתי המצלמות כוללות ייצוב תמונה מובנה בגוף המצלמה עם 5 צירים (IBIS) – ועד 8 מצבים עם עדשות תואמות – וכך אנדרס יכול לעבוד בחללים עם תאורה גרועה ללא חצובה. היכולת לצלם מהירויות תריס איטיות יותר באחיזת המצלמה בידיים בצילומי רחוב היא מדהימה", הוא אומר.
לאנדרס יש מספר עדשות RF ו-EF שונות, אך לאט לאט הוא עבר לשימוש ב-RF בלבד. "אני אוהב את הצורה הקטנה של עדשת Canon RF 50mm F1.8 STM, כיוון שהיא מושלמת לצילומי רחוב, והצמצם המהיר של f/1.8 נהדר לצילומים בתאורה נמוכה כיוון שאני אוהב לצלם בשעות אחה"צ או בלילה", הוא מסביר. "העדשה הנוספת שני משתמש בה היא Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM שהיא עדשה נהדרת לכל מטרה. האפשרות להרחיב עם 24 מ"מ עד 105 מ"מ היא שימושית מאוד, במיוחד בצילום רחוב, כיוון שאפשר לצלם צילום רחב, ואז להגדיל את התצוגה באותה סצנה ולצלם מראה שונה". אנדרס משתמש גם בעדשת Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM שלטענתו היא חדה להפליא. "זו העדשה הקבועה שלי לצילום מוצר ולעבודה מקצועית שדורשת פירוט רב", הוא מוסיף.
אבל לטענת אנדרס עדשת Canon RF 24-70MM F2.8L IS USM היא סוס עבודה. אני משתמש בה לאירועים, לחתונות ולצילומי רחוב", הוא אומר. "טווח המוקד של 24-70 מ"מ עם צמצם מהיר של f/2.8 הוא השילוב האולטימטיבי".
כריס פריסטלי – צילום מסחרי
כריס פריסטלי הוא במאי וצלם וידאו וסטילס שמתגורר בלונדון, ויוצר חומרים ויזואליים מתקדמים לערוצי מדיה חברתית ולמותגים ברחבי העולם. הוא כל הזמן מקדם את התוכן שלו ואת המצלמות שלו. הערכה שלי עוזרת לי לגיע לתוצאות בתקציב גדול", הוא אומר.
ככל שהקריירה של כריס התפתחה, הלקוחות שלו דרשו דברים בהתאם. "התבקשתי לספק וידאו באיכות 4K באופן עקבי, ותמונות להדפסה באיכות גבוהה יותר כשערכת EOS R5 הושקה", הוא אומר, "אז זה היה הזמן המתאים לשדרג".
לעיתים קרובות הוא מצלם תמונות סטילס ווידאו בו-זמנית, וה-EOS R5 ההיברידית מספקת ביצועים מדהימים בשני התחומים. "מצלמת EOS R5 יכולה לצלם באיכות 8K 30p. אני עדיין לא צריך להשתמש בזה, אבל אני משתמש ב-Full Frame 4K 120p באופן קבוע", הוא אומר.
חיישן ה-45MP של EOS R5 הוא יתרון ענק, וה-DSLR גדול פי שניים מהקודם. במצבים שבהם אני לא יכול לשלוט בנושא שלי, לא תמיד יש לי את הפריבילגיה לצילום בפריים מושלם", הוא ממשיך. הרזולוציה הגבוהה יותר נותנת לי את היכולת למסגר מחדש את הצילומים שלי בפוסט פרודקשן, ועדיין לספק תמונות באיכות גבוהה".
עבור לשלב הבא במסע הצילום שלך
מערכת Canon EOS R הגדירה מחדש את המשמעות של להיות צלם ויוצר מבחינת משתמשים רבים. המערכת מציעה דגמים למתחילים במחירים סבירים בתוספת חבילה של אופטיקה מובילה בתחום. כך תוכל להניע את העסק, והיא יכולה לצמוח יחד איתך – אם אתה עושה את הצעדים הראשונים שלך בצילום ולוגים , או מנסה להיכנס לעולם הצילום המקצועי ואתה מחפש מצלמה שיכולה לעבוד ללא הפסקה.
מוצרים קשורים
-
מצלמות ללא מראה
EOS R10
בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C. -
-
מצלמות ללא מראה
EOS R6
ה-EOS R6 היא כלי מופלא המאפשר הבעה יצירתית בדרכים חדשות ומרתקות, בלי קשר לנושא או לאופן הצילום. -
מצלמות ללא מראה
EOS R5
תתחיל לחשוב מחדש על כל הידוע לך על מצלמות נטולות מראה. הביצועים הלא מתפשרים של EOS R5 יחוללו אצלך מהפכה בצילום ובהסרטה. -
העדשות של Canon
RF 28mm F2.8 STM
עדשת פנקייק דקה וקלת משקל לצילום בנסיעות וברחוב בעלת אורך מוקד רב-תכליתי 28 מ"מ וצמצם מהיר מרבי f/2.8. -
עדשות עבור EOS R
RF 28-70mm F2L USM
עדשת 28-70mm f/2 מהירה במיוחד מסדרה L מספקת תוצאות מרהיבות בתאורה חלשה. -
עדשות RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
העדשה היומיומית האידאלית לחובבי מצלמות פורמט מלא (Full Frame) ללא מראה. קלה לשימוש – ה-RF 24-105mm F4-7.1 IS STM היא עדשה קלילה, קומפקטית ובת-לוויה נאמנה שתיקח את הצילום שלך לרמה אחרת. -
עדשה סטנדרטית
RF 50mm F1.8 STM
עדשת RF 50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך. -
עדשות RF
RF 70-200mm F2.8L IS USM
ה-RF 70-200mm F2.8L IS USM היא אחת משלוש עדשות הזום המקצועיות החיוניות – בת לוויה אידאלית לצילומי חדשות, ספורט ונסיעות.