איך המומחים הקולינריים מחברת Miele הפכו ליוצרים שמתבססים על Canon

מהופעה לפני המצלמה ועד לשליטה בבקר מאחורי הקלעים, למד איך ענקית המטבחים Miele הפכה את השפים שלה ליוצרים שמאפשרים לחסוך בעלויות, הודות לפתרונות של Canon שהותאמו במיוחד לשימוש בסטודיו הפנימי של החברה.

למצוא את גן העדן של האוכל

דמיין את המטבח האידיאלי שלך. יש סיכוי טוב שהוא מכיל מוצר של Miele. Miele היא חברה בבעלות משפחתית שהתפרסמה בזכות מכשירי החשמל האיכותיים וזוכי הפרסים שלה. החברה היא יצרנית בינלאומית חשובה משנת 1889. מבחינת מותג עם ותק של 100 שנים ומוניטין של עיצובים מעולים, תדמית היא חשובה מאוד בכל נקודת מגע על הלקוחות, כולל התוכן המקוון של החברה.

כדי לשפר את יכולות התוכן הדיגיטלי של החברה, המטרה של צוות הקולינריה בשווייץ הייתה להשיק סדרה של שידורים חיים שתלמד את הלקוחות לנצל את כל היתרונות של מוצרי החברה, בעזרת סרטוני הדגמה ומדריכים בנושא בישול – בדומה לתוכן שאפשר לצפות בו בטלוויזיה. האולפן המקצועי שהוקם באתר החברה כולל מקום פנוי שמאפשר לארח קהל חי בסביבה אינטימית, ומצריך פתרון קבע עם מספר מצלמות שגם צוות ללא מומחיות טכנית יכול להפעיל, מאחר שבחברה רצו להכניס את כל ההפקות לתוך הארגון.

לפני כן, בכל פעם שבה הם רצו להפיק תוכן – כמו סרטוני הדגמה בנושא בישול או סרטוני הכרת מוצרים – הם הסתמכו על סוכנויות שגררו עלויות גבוהות, שינויים מורכבים בעיצוב של האולפן ומחזורי הפקה ארוכים.

"עם Canon, מצאנו את הכלי המושלם שנותן מענה לצרכנים שלנו מבחינת וידאו וגם צילום", כך לדברי ברברה מארקלי, מנהלת החוויה הקולינרית ב-Miele AG. "חסכנו בעלויות שנבעו משיתופי הפעולה עם הסוכנויות, והחיסכון הזה הגיע להיקף של בין 50,000 ל-100,000 אירו. בנוסף, אנחנו צופים שהאולפן יחזיר את כל ההוצאות שהיו כרוכות בבנייתו במהלך שלוש השנים הבאות".

לקוח: Miele AG
מיקום: שפרייטנבך, שווייץ

"מבחינת Miele, הגורם המשכנע ביותר היה הדיוק של הצבעים והביצועים של המצלמה. זו חברה שמאוד מתמקדת באוכל ויש לה ציפיות גבוהות במיוחד כשמדובר באיכות התמונה."

האתגר

ב-Miele Switzerland, השאיפה הייתה לפתח יכולות הפקת תוכן בתוך הארגון. כדי לעשות זאת, נציגי החברה פנו לספקית שירותי שילוב המערכות Ganz Supravision כדי למצוא פתרון אודיו/וידאו יעיל יותר. בגלל האופי של התוכן בתחום האוכל, איכות תמונה מקצועית וצבעים מדויקים היו קריטריונים מרכזיים. מאחר שמדובר ביצירה של כמה סרטונים מדי חודש, ב-Miele רצו שליטה יצירתית ואת היכולת להשתמש במומחי מוצר ובמומחי קולינריה פנימיים משלהם, כך שהטכנולוגיה הייתה צריכה להיות נוחה לשימוש מבחינת משתמשים שנמצאים בתחילת דרכם. לפני Canon, החברה הסתמכה על מפיקים חיצוניים שהיו צריכים לפחות יום אחד להכנות ועוד חצי יום לפירוק הסט.

הפתרון

עם סיוע מ-Ganz Supravision בהובלת כריסטיאן מוסנר, ב-Miele בחרו חבילה מקיפה שכוללת את מלוא מבחר המצלמות: Cinema ‏(C70), ‏Hybrid ‏(R5C) ו-PTZ ‏(CR-N300 ו-CR-N500) מ-Canon, בנוסף לבקר RC-IP100. בקרת המצלמות, שמקושרת באמצעות NDI ומערכת כבלים יעילה, היא מרכזית ומקבלת תמיכה מלאה מ-Canon. עם ערכים משותפים שמתמקדים באיכות יוצאת מהכלל ובטכנולוגיה אינטואיטיבית שלא גורמת לשיבושים, Canon הייתה האפשרות המושלמת מבחינת Miele.

"חסכנו בעלויות שנבעו משיתופי הפעולה עם סוכנויות חיצוניות, והחיסכון הזה הגיע להיקף של בין 50,000 ל-100,000 אירו."

מחיתוך לחיבור

"לפני שעמדתי לפני המצלמה בתור שף, הצורך להשתמש במצלמה מקצועית קצת הדאיג אותי", כך לדברי בנואה קרוסט. "אבל עכשיו, אחרי שהתאמנתי עם כריסטיאן, אני יכול להפעיל מצלמת PTZ. היא מאוד, מאוד נוחה לשימוש."

בנואה הוא אחד מהשפים ומומחי המוצרים של Miele שעכשיו מביים ומפיק את תוכניות הבישול של החברה ממקומו מאחורי המצלמה, ביחד עם עמיתו, השף מארקו.

אחרי שהשניים יצרו בעצמם סרטוני הדגמה בנושא בישול במשך תקופה מסוימת, הם מכירים היטב את החוויה של מציגי הסרטונים, ואיך ההפקה צריכה להיות גמישה מספיק כדי לא להפריע להם ובאותו זמן להדגיש את מקומם של מכשירי החשמל כחלק מתהליך הבישול.

בישול בשידור חי הוא בלתי צפוי. הצוות צריך ציוד שמאפשר להגיב באופן אינסטינקטיבי ברגעים שבהם הדברים לא מתנהלים לפי התסריט. לדוגמה, במקרים שבהם הבישול בתנור לא מתקדם לפי התוכניות, חשוב שתהיה יכולת לכוון בזריזות את מצלמת ה-PTZ לאזור אחר. אף אחד לא רוצה לראות צילומי תקריב של פיצה שרופה.

"הייתי מדגישה את הטכנולוגיה המתקדמת, חוויית התפעול המעולה והביצועים האמינים מ-Canon."

אנחנו אוכלים עם העיניים

מבחינת כריסטיאן מוסנר, שמכהן כמנכ"ל-שותף ב-Gans Supravision AG, האותנטיות של המותג מקבלת יותר ביטוי כאשר בתהליך מעורבים טאלנטים פנימיים שמכירים היטב את הסיפור, הטכנולוגיה והתהליך. הוא מסביר: "הגורם המשכנע ביותר מבחינת Miele היה הדיוק של הצבעים והביצועים של המצלמה. זו חברה שמאוד מתמקדת באוכל ויש לה ציפיות גבוהות במיוחד כשמדובר באיכות התמונה."

והתוצאה? תוכניות בישול ממותגות באיכות טלוויזיונית שמופקות בתוך הארגון על ידי שפים שהפכו ליוצרים. לפני המצלמה או מאחורי העדשה, הצוות השווייצרי של Miele מוכיח שהפקת וידאו בתוך הארגון היא עכשיו חלק בלתי נפרד מהמציאות. לדברי כריסטיאן, "יהיו עוד הרבה חברות שילמדו מ-Miele ויעשו את אותו הדבר".

מבחינת ברברה, הדובדבן שבקצפת הוא "הטכנולוגיה המתקדמת, חוויית התפעול המעולה והביצועים האמינים מ-Canon".