מהי הדפסה פרוגרמטית ולמה כדאי לך להשתמש בה
הודות למנגנונים כמו הדפסה פרוגרמטית, לחומרי שיווק מודפסים יכולה עכשיו להיות השפעה רגשית שזהה לזו של הדפסה אישית, בשילוב עם המיידיות של שיווק דיגיטלי.
מדי יום, בזמן שצרכנים מקבלים מאות מודעות דיגיטליות והודעות דוא"ל שיווקיות, למותגים קשה יותר ויותר לבלוט ולחדור דרך 'הרעש הדיגיטלי'. זו הנקודה שבה להדפסה יכולה להיות השפעה משמעותית על אסטרטגיית השיווק הרב-ערוצית שלך. לפי מחקר משנת 2023 שנערך על-ידי JICMAIL, משתמשים מסתכלים בהודעת דואר ישיר במשך 108 שניות במהלך חודש אחד והודעת דואר שמובילה לאתר של המפרסם נחשפת למשך חמש דקות בכל פעם, בממוצע.1
הדפסה פרוגרמטית מקשרת בין שיווק מקוון לבין תהליכי עבודה של הדפסה דיגיטלית עם רמה גבוהה של אוטומציה, וכתוצאה מכך מאפשרת שיווק מותנה ומותאם אישית על בסיס הדפסה. ביחד עם החידושים בתחום טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית ותהליכי עבודה אוטומטיים של ייצור מרשת להדפסה, ניתן לשלב הדפסה פרוגרמטית בצורה הדוקה לתוך קמפיין שיווקי רב-ערוצי, תוך שילוב של הודעות ממוקדות בזמן אמת עם ההשפעה של נכס מודפס.
המשמעות היא שעל-ידי שימוש בנתוני צרכנים קיימים שמגיעים ממותגים וממשווקים, כל החומרים שניתן להתאים אישית בצורה מקוונת זמינים עכשיו להתאמה אישית גם בהדפסה ויכולים להגיע לידי הלקוחות תוך 48 שעות. בנוסף, הודות לקודי QR, לקודי הנחה שמאפשרים מעקב, למציאות מתוגברת ולשיווק מקומי ממוקד, אפשר עכשיו למדוד בקלות את ההשפעה של קמפיין מבוסס הדפסה.
לפי מחקר שנערך על-ידי IPA2, דיוור מודפס הוביל לכך ש-25% מהנמענים המבוגרים הונעו לפעולה, כך שיש סיבה ברורה לשלב את ההדפסה במכלול הפעילות השיווקית. אבל איך המשווקים יכולים לנצל בצורה מלאה את היתרונות של ההודעות הנוספות האלו ולשפר את החזר ה-ROMI שלהם (החזר על הוצאות השיווק)? יצרנו את סרטון ההדגמה הזה כדי להראות עד כמה הדפסה פרוגרמטית יכולה להיות נוחה ולהשפיע בצורה משמעותית על התוצאות.