כוחו של הדפוס בתקשורת שיווקית רב-ערוצית

מקסם את ההחזר על הוצאות השיווק בעזרת הדפסה פרוגרמטית.

כוחה של ההדפסה במסמכי תקשורת שיווקית רב-ערוצית

מהי הדפסה פרוגרמטית ולמה כדאי לך להשתמש בה

הודות למנגנונים כמו הדפסה פרוגרמטית, לחומרי שיווק מודפסים יכולה עכשיו להיות השפעה רגשית שזהה לזו של הדפסה אישית, בשילוב עם המיידיות של שיווק דיגיטלי.

מדי יום, בזמן שצרכנים מקבלים מאות מודעות דיגיטליות והודעות דוא"ל שיווקיות, למותגים קשה יותר ויותר לבלוט ולחדור דרך 'הרעש הדיגיטלי'. זו הנקודה שבה להדפסה יכולה להיות השפעה משמעותית על אסטרטגיית השיווק הרב-ערוצית שלך. לפי מחקר משנת 2023 שנערך על-ידי JICMAIL, משתמשים מסתכלים בהודעת דואר ישיר במשך 108 שניות במהלך חודש אחד והודעת דואר שמובילה לאתר של המפרסם נחשפת למשך חמש דקות בכל פעם, בממוצע.1

הדפסה פרוגרמטית מקשרת בין שיווק מקוון לבין תהליכי עבודה של הדפסה דיגיטלית עם רמה גבוהה של אוטומציה, וכתוצאה מכך מאפשרת שיווק מותנה ומותאם אישית על בסיס הדפסה. ביחד עם החידושים בתחום טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית ותהליכי עבודה אוטומטיים של ייצור מרשת להדפסה, ניתן לשלב הדפסה פרוגרמטית בצורה הדוקה לתוך קמפיין שיווקי רב-ערוצי, תוך שילוב של הודעות ממוקדות בזמן אמת עם ההשפעה של נכס מודפס.

המשמעות היא שעל-ידי שימוש בנתוני צרכנים קיימים שמגיעים ממותגים וממשווקים, כל החומרים שניתן להתאים אישית בצורה מקוונת זמינים עכשיו להתאמה אישית גם בהדפסה ויכולים להגיע לידי הלקוחות תוך 48 שעות. בנוסף, הודות לקודי QR, לקודי הנחה שמאפשרים מעקב, למציאות מתוגברת ולשיווק מקומי ממוקד, אפשר עכשיו למדוד בקלות את ההשפעה של קמפיין מבוסס הדפסה.

לפי מחקר שנערך על-ידי IPA‏2, דיוור מודפס הוביל לכך ש-25% מהנמענים המבוגרים הונעו לפעולה, כך שיש סיבה ברורה לשלב את ההדפסה במכלול הפעילות השיווקית. אבל איך המשווקים יכולים לנצל בצורה מלאה את היתרונות של ההודעות הנוספות האלו ולשפר את החזר ה-ROMI שלהם (החזר על הוצאות השיווק)? יצרנו את סרטון ההדגמה הזה כדי להראות עד כמה הדפסה פרוגרמטית יכולה להיות נוחה ולהשפיע בצורה משמעותית על התוצאות.

סרטון – כמה נוחה ומשמעותית הדפסה פרוגרמטית יכולה להיות

הטמעת הדפסה פרוגרמטית

הדפסה פרוגרמטית מאפשרת למשווקים ליצור חוויית משתמש ייחודית ולהגדיר נקודות מגע שונות במסלול של הלקוחות שבהן יופעלו חומרים שיווקיים מודפסים, ממוקדים ומותאמים אישית שניתן לשלוח תוך 48 שעות. המשמעות היא שספקי שירותי הדפסה יכולים לעזור למשווקים להגיע במהירות ללקוחות עם התוכן הנכון ובשלב שבו אותם הלקוחות הכי פתוחים לקבל הצעות, וכתוצאה מכך למקסם את ההחזר על הוצאות השיווק.

עם מודלים חדשים של הדפסה לפי דרישה ותהליכי עבודה מונעי נתונים, קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית לא חייבים לכלול עלויות אחסון במצבים שבהם לא ניתן להדפיס את הכמות המדויקת של העותקים הדרושים, וכתוצאה מכך אפשר לחסוך בהוצאות האחסון ולמנוע בזבוז של חומרים עודפים. בנוסף, תהליכי עבודה מודרניים יכולים להיות אוטומטיים לחלוטין, כך שהעלויות של העבודה נמוכות יותר וישנן פחות שגיאות וכתוצאה מכך גם פחות בזבוז.

כפי שאפשר לראות בדוגמה של Mirasphere, הדפסה יכולה להשתלב היטב עם הפעילות בדיגיטל. הדפסה יכולה להיות מהירה מאוד ויעילה מאוד הודות לחידושים האחרונים בתחום טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית ותהליכי העבודה הדיגיטליים, כך שבחירת ספק הטכנולוגיה הנכון היא חשובה במיוחד.

משולש המומחיות של Canon

ספק מתאים של פתרונות טכנולוגיים יעניק לך גישה לידע מעמיק לגבי המתרחש בשוק בקנה מידה רחב, מהצעות ליישום וביצוע ועד לניתוח הנתונים, לתהליכי העבודה ולפתרונות התוכנה שדרושים כדי לאפשר לפתרונות של טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית לתת מענה לצרכים שלך.

ב-Canon, אנחנו מדברים על 'משולש המומחיות'. בפינה אחת נמצא ספק שירותי ההדפסה, בפינה השנייה נמצא רוכש שירותי ההדפסה (במקרה הזה מדובר במשווקים) ואנחנו נמצאים בפינה השלישית – ספק הפתרונות הטכנולוגיים. התפקיד שלנו הוא להפגיש בין ספקי שירותי ההדפסה לרוכשי שירותי ההדפסה/המשווקים, כדי לזהות הזדמנויות כמו הדפסה פרוגרמטית ולגבש תוכנית שתעזור להם לנצל את ההזדמנויות האלו במלואן.

  1. מקור: JICMAIL, ‏The Time We Spend With Mail, ‏2023
  2. מקור: ‎©IPA, ‏Touchpoints 2019: SuperHub Database, ‏2019

רוצה לדעת איך לנצל את היתרונות של הדפסה פרוגרמטית? חברי הצוות המסורים שלנו עומדים לרשותך.

מידע נוסף

תחילת העבודה עם הדפסה פרוגרמטית

קבל מידע נוסף על האופן שבו הדפסה פרוגרמטית יכולה לעזור לעסק שלך.

לקוחות הם גם בני אדם

איך הדפסה אישית ממוקדת מוסיפה ממד אנושי לשיווק ללקוחות.