תפקידו של עובד משאבי האנוש עבר אבולוציה מהירה בחמש השנים האחרונות בלבד. הודות לשינויים חברתיים, כלכליים וטכנולוגיים דרמטיים, אנו עדים לכך שמקום העבודה משתנה כמעט בכל היבט. ומנהלי משאבי האנוש נמצאים במוקד העניין. הם אלה שעזרו להביא את עידן העבודה ההיברידית והעבודה מרחוק, למדו להיות מומחים בניהול נתונים אישיים, והובילו את השיירה במעבר החשוב לעבר שיטות עבודה אתיות, הוגנות וייצוגיות יותר.
אבל יחד עם כל ההתקדמות הזו, מדוע דרכי העבודה של משאבי האנוש לא עמדו באותו קצב? בקצרה, מדוע כל כך הרבה עובדי משאבי אנוש עדיין נדרשים לצלם חוזים ולהזין נתונים באופן ידני בגיליונות אלקטרוניים כאילו אנחנו בשנת 2005?
גם כאשר השינויים הגדולים במדיניות הגיוס ובדרכי העבודה בעסקים רבים מעמידים את משאבי האנוש במרכז הבמה ומאיצים את האבולוציה שלהם מפונקציית מנהלה לפונקציה בעלת עדיפות אסטרטגית, מחלקות משאבי אנוש רבות ממשיכות להישאר מאחור בשל תהליכים ידניים, זרימות עבודה איטיות ומערכות שאינן משולבות.
למרות ההתקדמות הטכנולוגית במקום העבודה, 48% מאנשי משאבי האנוש מדרגים את ניהול המידע שלהם כבינוני או גרוע1. רבים מהם מסתמכים עדיין על תהליכים מבוססי נייר, חילופי דוא"ל וגיליונות אלקטרוניים כדי לעקוב אחר רשומות עובדים, תאימות וסקירות ביצועים. חוסר יעילות זה מבזבז זמן, מוסיף סיכונים ומגביל את יכולתם של צוותי משאבי האנוש לספק ערך אסטרטגי.
כדי שצוותי משאבי האנוש יוסיפו את הערך הרב ביותר בעסק המודרני, יש לעבור מבזבוז זמן על השלמת משימות תגובתית, אל חיזוי צורכי העסק. כדי שזה יקרה, צוותי משאבי אנוש זקוקים לכלים שישלימו את הפעולות הניהוליות בצורה היעילה יותר, עם פחות צורך בפיקוח, ויפנו להם בכך זמן לקידום שינויים בארגונים שלהם.