אחד ההיבטים הקשים ביותר של צילום פורטרטים הוא לכידה של גווני עור טבעיים מדויקים. תאורה לא שגרתית והטלות צבע משונות יכולות להעניק לנושא של הדיוקן עור במראה חולני שיידרש זמן רב כדי לתקן בעריכה שלאחר הצילום. אבל מכיוון שלא כולנו יכולים להרשות לעצמנו מאפרים מקצועיים על הסט, יש כמה דרכים לקבל גוונים רעננים ונקיים היישר ממצלמת ה-EOS ולצמצם את כמות הריטוש שעליכם לבצע.
כאן, צלמת היופי והאופנה עטורת הפרסים ג'ייד קשייה גורדון נותנת חמש עצות פשוטות ללכידת גווני עור מושלמים. היא מסבירה כיצד היא מעניקה טיפול שונה לעור שחור, לבן ומעורב וכיצד מגדירה את מצלמת EOS שלה לתוצאות עקביות.
היעזרו בעצות של ג'ייד ותוכלו לצלם גווני עור מושלמים במהירות!
צילום דיוקנאות
כיצד לצלם גווני עור טבעיים בדיוקנאות
1. הימנעו מאור ישיר ובוהק
בדרך כלל, התאורה הרכה מחמיאה יותר. צילומים בחוץ ביום בהיר אך מעונן יעניקו תאורה מפוזרת שמתאימה לכל סוגי גווני העור. בימים שמשיים בהירים, כאשר האור עז ואינו מסונן, עדיף למצוא מקומות מוצלים קלות כדי שתוכלו למנוע צללים והבלטות בפנים.
"כשמדובר בגוון עור, הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו הוא התאורה", מאשרת ג'ייד. "אם האור פוגע ישירות בנושאים וגוון העור שלהם בהיר, הם עשויים להיראות 'מחוקים'. חשוב להיות מוכנים לצמצם את החשיפה או לחלופין לסובב את הנושא כדי שהאור יגיע מאחוריו.
"כשאני עובדת בסטודיו, אני אוהבת סט עם שני פנסים, אחד מאחורי הנושא שיאיר את הרקע ואז ביוטי דיש לפניו, מעט הצידה מהמודל כדי להאיר את הפנים".
2. חשיפה מתאימה של גווני עור שונים
ג'ייד מצלמת בקביעות דוגמניות ודוגמנים עם גווני עור שונים ומאמצת גישה שונה עבור כל אחד.
"חשוב להימנע מחשיפת יתר של עור לבן כאשר מצלמים דיוקן", היא מסבירה. "צריך לוודא שרואים את המרקמים, את הנמשים, את האיפור. אם האור החזק 'שורף' את הדגשים, קשה עד בלתי אפשרי להחזיר אותם".
"עם גוון עור שחור יש צורך בהמון אור", ממשיכה ג'ייד. "שחור סופג אור, לכן חייבים לדאוג לתאורה מספיקה כדי להדגיש את תווי הפנים. אבל זה קו עדין, כי עודף תאורה יחשוף את העור יותר מדי ויגרום לדהייה של תווי הפנים.
"אני רואה שתאורה אחורית עובדת היטב עם גווני עור של גזעים מעורבים, בין אם זו תאורת סטודיו או אור השמש. היא מאירה היטב את צידי הפנים ואפשר להשתמש במחזיר אור כדי לשקף חלק מהאור הזה על הפנים".
3. שימוש בסגנון התמונה 'דיוקן'
אפשר לטפל במערך הגדרות שלם בבחירת אחת מאפשרויות של 'סגנון תמונה' במצלמה - כל סגנון תמונה מציע שילוב אחר של חדות, ניגודיות, רוויה וגוון צבע ויש להם השפעה שונה באופן ניכר על גוון העור בדיוקן. כמו שהייתם מצפים, סגנון התמונה 'דיוקן' ממוטב עבור תמונות שכוללות בני אדם, עם חדות מופחתת ובהירות מוגברת מעט ליצירת מראה עור רך.
"כאן, אני מעדיפה את ההגדרה 'דיוקן', כי התמונה שצילמתי באמצעות סגנון תמונה 'רגיל' היה מעט סתמי", אומרת ג'ייד. "הגדרת 'דיוקן' מדגישה בעדינות גווני בסיס אדומים בתמונה. היא הציגה לטובה את החולצה הוורודה של הדוגמנית ומכיוון שהעור שלה שחור, הדגש האדום עזר להחיות את גוון עורה בלי לצבוע אותה באדום-כתום".
אם לדעתכם סגנון התמונה 'דיוקן' המהווה ברירת מחדל יוצר גווני עור אדומומיים או צהובים מדי בתנאי התאורה הקיימים, השתמש במחוון 'גוון הצבע' בתפריט 'סגנון תמונה' כדי לתקן זאת.
4. הגדירו את איזון הלבן ידנית
לקבלת גווני עור עקביים, בחר הגדרה קבועה מראש של איזון לבן שתתאים לתנאי התאורה או צרו הגדרה משלך באמצעות האפשרות 'איזון לבן מותאם אישית' בתפריט הראשי של המצלמה. כל עוד התאורה לא משתנה, תקבלו תוצאות זהות, תמונה אחר תמונה.
אם תשאירו את איזון הלבן מוגדר ל'אוטומטי', המצלמה תתאים את טמפרטורת הצבע כדי להסיר הטלות צבע. זה יכול לייצר גווני עור 'חמים' (כתומים) או 'קרירים' (כחולים) מדי. אם תצלם במצב RAW, אפשר לשנות את איזון הלבן מאוחר יותר בעריכה, אבל הגדרה מדויקת במצלמה תאפשר תצוגה מקדימה מדויקת יותר.
"בדוגמאות אלה אפשר לראות את ההשפעה של שימוש בסוגים שונים של איזון לבן על גוון העור של הדוגמנית", אומרת ג'ייד. "אני מעדיפה את התוצאות שמתקבלות משימוש בהגדרת Daylight (אור יום), כי היא לא 'מוחקת' אותה ולא מעניקה לה גוון כתום מדי. ההגדרה רק מקפיצה מעט את הצבעים וקרובה יותר למה שראיתי בעיניי באותו זמן".
5. צלם בפורמט RAW
אם אתה מצלמים בפורמט JPEG או HEIF, עליך לקבוע את ההגדרות המדויקות במצלמה לפני שתתחיל לצלם. זה כולל את חלל הצבע, שקובע את טווח הצבע שאפשר להציג בתמונה. אפשר להגדיר אפשרות זאת בתפריט הראשי של המצלמה.
ג'ייד תמיד מצלמת במצב RAW וממליצה לעשות זאת גם אם צילום פורטרטים חדש לך, מכיוון שכך קל יותר לכוונן בהמשך את גוון העור. קובצי RAW כוללים יותר מידע על התמונה מקובצי JPEG או HEIF ואפשר להתאים בחופשיות פרמטרים של תמונה כגון איזון לבן, מאפייני צבע וחדות באמצעות תוכנה לעיבוד ועריכה של פורמט RAW כגון Canon Digital Photo Professional בלי להשפיע על נתוני התמונה המקוריים.
נכתב על-ידי מרקוס הוקינס
מוצרים קשורים
-
עדשות עבור DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
זום יומיומי מקצועי מסדרה L המספק איכות תמונה גבוהה עם צמצם f/2.8 קבוע. -
עדשות עבור EOS R
RF 85mm F1.2L USM
RF 85mm F1.2L USM מציעה חדות בלתי מתפשרת לפורטרטים יחד עם ביצועים מעולים בתאורה נמוכה ופוטנציאל יצירתי. -
מצלמות ללא מראה
EOS R6
ה-EOS R6 היא כלי מופלא המאפשר הבעה יצירתית בדרכים חדשות ומרתקות, בלי קשר לנושא או לאופן הצילום. -
עדשות RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
עדשת 35mm f/1.8 MACRO עם צמצם מהיר המשלבת זווית רחבה עם אפשרות למיקוד ממרחק קצר מאוד וייצוב תמונה היברידי. -
עדשות RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
העדשה היומיומית האידאלית לחובבי מצלמות פורמט מלא (Full Frame) ללא מראה. קלה לשימוש – ה-RF 24-105mm F4-7.1 IS STM היא עדשה קלילה, קומפקטית ובת-לוויה נאמנה שתיקח את הצילום שלך לרמה אחרת.