Markus Varesvuo uses the Canon EOS 90D in the woods.

צילום טבע וחיות בר

מרקוס ורסבואו על הסיבה לכך שהמצלמה מדגם Canon EOS 90D היא הפתרון האידיאלי לצילום חיות בר

צלם חיות הבר עטור הפרסים מרקוס ורסבואו המתגורר בהלסינקי, פינלנד, אף פעם לא רחוק מאזורי הטבע שגורמים ללבו לצהול.

מרקוס מתלהב מחיות בר מאז שהיה נער והוא היה צפר וצלם נלהב. ב-2005, הוא החליט להפוך את התחביבים שלו לקריירה, וויתר על עבודתו בניהול עסקים כדי להפוך לצלם חיות בר מקצועי.

מרקוס היה משתמש Canon מראשית דרכו עם צילום, והתחיל עם מצלמות הקולנוע. כעת, כצלם מצליח ומחברם של מספר ספרי צילום ציפורים, הוא משתמש בדרך כלל במצלמה מדגם Canon EOS-1D X Mark II ברמה מקצועית ובמהירות גבוהה ובעדשות סופר טלפוטו.

מרקוס הפך לצלם הראשון באירופה שבדק את יכולותיו של ה-DSLR המתקדם של Canon EOS 90D. כאן הוא מסביר איך המצלמה שלו עזרה לו ללכוד את התמונות שהוא אוהב, ומגלה כיצד צלמי חיות בר צעירים וחובבי טבע יכולים להפיק את המרב מהתכונות שלו.

עם חיישן APS-C CMOS של 32.5 מגה-פיקסל ומעבד עוצמתי בגוף DSLR קומפקטי, Canon EOS 90D היא מצלמה תגובתית במיוחד שאפשרה למרקוס ללכוד פרטים ייחודיים. חיישן APS-C מקרב אותך באמצעות הגדלת טווח ההגעה של עדשת הטלפוטו היעילה, בעוד שמיקוד אוטומטי (AF) מושג בעזרת מערכת 45 נקודות בחתך רוחבי/אופקי שהיא גמישה ומהירה. אזור המיקוד הכולל מתחלק לאזורים, או נקודות נפרדות, שניתן לבחור ישירות עם הג'ויסטיק.

צילום רציף ומהיר בקצב של עד 10 פריימים לשנייה (fps) עם מעקב מיקוד מסוג מעקב וזיהוי חכם (iTR) הופכים את ה-Canon EOS 90D לפתרון אידיאלי עבור צלמי חיות בר כמו מרקוס, שעבורו מהירות היא חיונית.

בין אם מדובר בסנונית שפותחת במעוף, דוב צד או בציפור צוללת שחולפת על פניך, ברגע שמרקוס מאתר הזדמנות לצילום נפלא, הוא מוכרח לנצל אותה. “Canon EOS 90D היא מצלמה מהירה", הוא אומר. "צילמתי בעיקר עם Canon EOS-1D X Mark II, ברמה מקצועית ומהירות ההתמקדות היא דומה".

מאמרים קשורים
An Iberian lynx on a large rock looking directly at the camera.

צילום טבע וחיות בר

העדשות המומלצות עבור חיות בר

לכוד תמונות מרהיבות של חיות בר וציפורים בעזרת עדשות פריים וזום אלה.

A young kestrel perched on a wooden post, and with its wings arched, squawks fiercely.

צילום טבע וחיות בר

עצות לצילום טבע

אשת המקצוע דני קונור משתפת את העצות המובחרות שלה להצלחה בתחום עם צלם טבע מתחיל צעיר.

A red squirrel looks straight at the camera as it runs across a carpet of dried leaves and fallen petals.

צילום טבע וחיות בר

עצות לצילומי חיות בר

עצות וטכניקות שיעזרו לך לשפר באופן משמעותי את האופן שבו אתה מצלם חיות בר, ולהפיק את המרב מהמצלמה והעדשות של Canon.

בכל מה שנוגע לפרטים שצריך להתמקד בהם, קל למצוא בפינלנד אזורי בר עם נושאי צילום נפלאים, אומר מרקוס. הוא ממהר להרגיע צלמי חיות בר מתחילים ש"בכל מקום שבו אתה נמצא, יש לך הזדמנות למצוא מקומות נחמדים. ציפורים בפרט נמצאים בכל מקום - בעיר, אולי בפארק או על קו החוף. לא צריך לנדוד מאות ק"מ, הם קרובים יותר מכפי שנראה לך".

הידע המקומי הוא דבר חשוב, וחזרה לאותו מיקום יכולה לחסוך זמן ולעזור לך ללטש את הרעיונות באמצעות תאורה וזוויות שונות. "הדבר החשוב ביותר בצילום ציפורים הוא הכרות עם המינים. עד כמה אפשר להתקרב? האם צריך להסתתר? אם אתה מפריע לציפורים, לא תשיג את התמונות", הוא אומר.

עצות לצילומי חיות בר של מרקוס

1. השתמש בכל נקודת מיקוד

מרקוס אולי יצטרך לחכות שעות או אפילו ימים לרגע המושלם, אבל סבלנות היא רק אחת מהמעלות הרבות הדרושות לצלם חיות בר. אתה צריך גם להגיב במהירות, כי הפעולה עשויה להסתיים תוך שניות בודדות. "יש לי תגובות מהירות מאוד", הוא מסביר. "אבל אתה זקוק להרבה מציוד המצלמה ומהאופטיקה. ככל שהמצלמה יכולה לטפל במספר רב יותר של פריימים לשנייה, כך טוב יותר, וזה נכון גם לגבי מיקוד אוטומטי".

כמו שכל צלם ציפורים מתחיל יגיד לך, קבלת תמונות חדות, בפרט של ציפורים בזמן מעופן, היא אחד מנושאי הצילום המאתגרים ביותר עבור כל מערכת מיקוד אוטומטי של מצלמה.

"בדרך כלל, כשאני מצלם תמונות של ציפורים עפות, אני משתמש בכל נקודות המיקוד של המצלמה - 45 ב-Canon EOS 90D. המיקוד האוטומטי כל כך טוב ורב-תכליתי כך שקל לשמור על הציפור באזור המיקוד. הדבר היחיד שאני נוטה לשנות הוא רגישות המעקב. אם הרקע עמוס, אני מוריד אותה", הוא אומר.

2. עקוב אחר תנועה עם מצב AI Servo

אחת מהציפורים שמרקוס אוהב לצלם היא צוללן שחור גרון. בעוד שציפורים אלה שוחות בחינניות על פני המים, אין ניגודיות רבה בין נוצות הקיץ האפורות של ראש הצוללן לבין הרקע השחור שמרקוס מעדיף.

ועדיין, זו משימה פשוטה עבור Canon EOS 90D לעקוב אחר העין האדומה הלוהטת של הציפור ולשמור עליה במוקד. "הציפורות זזות על המים לאט למדי, ולכן אני משתמש בתשע נקודות מיקוד", אומר מרקוס. "אני משתמש ב-AI Servo כדי לעקוב אחר הציפור ולשמור עליה חדה, ובג'ויסטיק אני משתמש כדי לבחור את נקודות המיקוד השונות. מצבים בצילום ציפורים משתנים במהירות רבה, והג'ויסטיק הופך זאת לפשוט", הוא מוסיף.

3. הקפא את התמונה בעזרת מהירות תריס גבוהה

דירוגי רצף גבוהים חיוניים ללכידת הרגעים החמקמקים שבהם הציפורים מתגלות, כגון ברגע שהן תופסות טרף או במהלך ההזדווגות האופיינית להן. "כדי לקבל את הצילום המושלם, הציפורים מוכרחות להיות במיקום הנכון והקצב של 10 פריימים לשנייה עוזר לי להפיק את המרב מהמצב", אומר מרקוס.

הציפורים לא תמיד יוצאות ממקום המסתור בתנאי תאורה מושלמים, ואפילו במהלך ימי הקיץ הארוכים והמרהיבים של פינלנד, מרקוס מוצא את עצמו לעתים קרובות עובד באור חלש. "במצבים אלה, כדי להקפיא פעולה עליך להשתמש בהגדרת ISO גבוהה. אני משתמש ב-ISO 6400, או אפילו בהגדרה גבוהה יותר, באופן יומיומי", אומר מרקוס. Canon EOS 90D מספקת ISO מרבי של 25,600, מה שהופך צילום באור חלש לפשוט.

אתה זקוק גם למהירות תריס מהירה, אבל אפילו זה תלוי בציפור. "עבור סנוניות אסם אני זקוק ל-1/3200 לשנייה; ינשופים אפורים גדולים אינם מהירים מאוד, ולכן 1/2000 לשנייה, ואפילו 1/1000 לשנייה יכולים להספיק. גם בתאורה טובה, אתה זקוק להגדרת ISO גבוהה למדי כדי להגיע למהירות תריס כזאת", הוא מוסיף.

4. לכוד יותר בעזרת סוללה בעלת חיים ארוכים

בין אם מרקוס מצלם ציפורי מים על פני אגם ובין אם הוא מצלם ינשופים מתחת לחופה הצפופה של יער פיני, הוא נמצא בדרך כלל ק"מ רבים מכל מקום מגורים של בני אדם, ולכן חשובה עוצמת סוללה. זה אולי פשוט למדי לצאת לדרך עם מספר סוללות טעונות במלואן, אבל חשוב שברגע שהן יהיו בשימוש, הן יחזיקו מעמד לאורך זמן רב.

ל-Canon EOS 90D יש חיי סוללה ארוכים של 1,300 תמונות ובמהלך חודשי הקיץ החמים, מרקוס אומר שסוללה אחת יכולה להחזיק מעמד לאורך יום שלם.

The back of a Canon EOS 90D, showing an owl on the screen.

5. צלם ברזולוציה גבוהה

מרקוס מספק את התמונות שלו למוציאים לאור של מגזינים וספרים, וגודל התמונה הנדרש יכול להשתנות במידה ניכרת, אבל האיכות צריכה לעמוד תמיד באמות המידה הגבוהות ביותר. "התמונות שלי מגיעות בסופו של דבר למקומות רבים ומשמשות בדרכים רבות. הדפסים לתערוכות צריכים להיות ברוחב של עד מטר או יותר", הוא אומר.

לא רק שחיישן 32.5 מגה-פיקסל של Canon EOS 90D מאפשר למרקוס לספק קובצי תמונה להדפסים גדולים, אלא שגם נותרת מספיק רזולוציה לאחר החיתוך. "זה מספק לי חופש רב לאחר מכן ליצור את הקומפוזיציה הרצויה במחשב".

נכתב על-ידי קווין קרטר

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.

חזרה לכל הסיפורים