A man and two children sit in a sunny field enjoying a picnic. Photo by Hannah Clark on a Canon EOS 250D.

צילום קיץ

צילום קיץ פשוט יפהפה ונושק לשמש במצלמה מדגם Canon EOS 250D

צילומי הקיץ של הצלמת השבדית האנה קלארק מעוררים את התחושה של ימי אובך בשמש. הסגנון הטבעי שלה של צילום חברים ובני משפחה הוא בעל אור נפלא ואסתטיקה חמה.

במשך שנים האנה עסקה בצילום כתחביב, והשתמשה במצלמות קומפקטיות כדי לצלם כל דבר, החל מרחובות צבעוניים בשטוקהולם וכלה בנופים רחבי ידיים בטיולים שלה. לאחרונה היא החליטה לקחת צילום קצת יותר ברצינות, והשקיעה במצלמת Canon DSLR כדי להפוך את התחביב שלה לעסק קטן שהיא מנהלת כעת לצד עבודתה היומיומית.

האנה בחרה את מצלמה מדגם Canon EOS 250D הקלה והפשוטה לשימוש, שכוללת מגוון תכונות שלא היו במצלמות הקומפקטיות הישנות שלה, כגון תאימות לעדשות מערכת EOS ומבזקי Speedlite, עינית אופטית וממשק משתמש מונחה (GUI) שעוזרים לה להתחיל לצלם במהירות.

בעזרת Canon EOS 250D, עדשת Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM ועדשת Canon EF 50mm f/1.8 STM בתיק שלה, האנה התמודדה עם סדרת אתגרי צילום כדי להרחיב את מגוון המיומנויות שלה. אתגרים אלה נעו בין חשיבה מחדש על קומפוזיציה לבין ניסוי אורכי מוקד שונים, מה שהרחיב את הגבולות היצירתיים שלה וגרם לה להתוודע לערכה החדשה שלה. הנה מה שלמדה, כולל מספר טכניקות שתוכל לקבל מהן השראה כאשר תצלם את חופשת הקיץ המהנה שלך.

1. מצא זוויות לא שגרתיות

צילום תמונות מזוויות לא שגרתיות הוא משהו שהאנה נהנית לבחון בצילום שלה. "אני חושבת רבות על קומפוזיציה", היא אומרת. "אני מדמיינית את הדרך האופיינית שבה הייתי מצלמת את התמונה ואז משחקת עם זה – מצלמת מלמעלה ולמטה ומציבה את האדם במקומות שונים במסגרת. אם אני זזה מעט, אני יכולה ליצור תמונה חדשה לגמרי".

Canon EOS 250D היא מצלמת DSLR הקלה ביותר עם מסך ניתן להזזה*, מה שמוכיח את עצמו כשימושי כשמחזיקים את המצלמה מעל הראש או מתכופפים על האדמה כדי לקבל צילום מעניין יותר.

A composite photo shows a yellow flower and a girl in a yellow dress, photographed by Hannah Clark on a Canon EOS 250D.

2. השתמש במיקוד אוטומטי של העין כדי לקבל עיניים חדות ביותר

קבלת תוצאות חדות הפכה לפשוטה הודות למערכת המיקוד האוטומטי במצלמה מדגם Canon EOS 250D. מיקוד אוטומטי של העין מבטיח שעיני נושא הצילום שלך יהיו במוקד בעת שימוש במסך ב'תצוגה חיה', שניתן להפעיל בקלות על ידי לחיצה על לחצן 'תצוגה חיה' בגב המצלמה.

"כמעט תמיד אני משתמשת במצב 'מיקוד אוטומטי של העין' כשאני מצלמת תמונות של הילדים משחקים, משום שללא קשר למה שהם עושים, העיניים שלהם הם התכונה האקספרסיבית ביותר", אומרת האנה.

"אני מדמיינת את הדרך האופיינית שבה הייתי מצלמת את התמונה ומשחקת עם זה."

3. שחק עם אורכי מוקד שונים

האנה התנסתה גם עם עדשת פריים (אורך מוקד קבוע) וגם עם עדשת זום - בפרט עדשת הפריים Canon EF 50mm f/1.8 STM ועדשת הזום Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM. למרות שהיא נהנית להזיז מיקום לצילומי מסגרת בעזרת עדשת הפריים, היא אומרת, "כיף להשתמש בזום כי אני יכולה לקבל זויות שונות של הילדים בפעולה, גם אם הם מרוחקים".

בעת בדיקת Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM על-ידי צילום ילדיה בשדות עשב וליד אגם, היא גילתה את משקלה הקל. "אהבתי לשחק עם Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM", היא אומרת. "היא קלה מאוד, וזה הפתיע אותי - לקחתי אותה לחופשה והשתמשתי בה הרבה".

עם זאת, עדשת Canon EF 50mm f/1.8 STM אפשרה לה לקבל עומק שדה רדוד וליצור טשטוש רקע בדיוקנאות שלה - והמשמעות היא שעדיין יש לה מקום בתיק שלה. "ל-50mm יש צמצם רחב יותר, כך שהיא מושלמת אם מעט חשוך יותר, או אם אני רוצה ליצור רקע מטושטש. בשילוב עם Canon EOS 250D, עדשת 50mm מצוינת לדיוקנאות. אם הייתי צריכה לבחור עדשה אחת בלבד כדי לעבוד איתה, הייתי בוחרת בעדשה הזאת", היא אומרת.

מאמרים קשורים
A woman and girl look at the back of a Canon EOS 250D

צילום משפחתי

כיצד לקבל תמונות משפחתיות מושלמות באמצעות ה-EOS 250D

למד כיצד להשתמש ב-Canon EOS 250D לצילום תמונות משפחתיות עם קומפוזיציה משופרת, חשיפה מושלמת ותוספת של מגע אישי משלך.

A mother holds her sun, wearing sunglasses.

צילום משפחתי

איך מצלמים תמונות דיוקן משפחתיות טבעיות ויצירתיות

צלם הדיוקנאות המקצועי כריסטיאן אנדרל משתף כמה טיפים על האפשרויות לשימוש במצלמת Canon כדי ללכוד תמונות לא מבוימות של כיף משפחתי.

A girl in a playwark holds a frisbee up, framing her face.

צילום משפחתי

תמונות דיוקן טובות יותר: אתגרים כיפיים לצילום משפחתי

בלוגרית המשפחה קאטיה גסקל החליפה את הטלפון החכם שלה במצלמת EOS M50 ונדהמה מהתוצאות – הדהימו את עצמכם בעזרת הטכניקות האלה.

A baby sits with an abacus.

צילום תינוקות

12 טיפים לצילום תינוקות שתוכל להתחיל ליישם כבר היום

הנה כמה דרכים חכמות שיעזרו לך להנציח רגעים מופלאים, לתעד את התפתחות התינוק שלך ולהפוך את צילום התינוקות לכיף של ממש עם תוצאות מעולות

A composite shows two children looking at a flower, and a boy sitting on a dock, photographed by Hannah Clark on a Canon EOS 250D.

4. צלם דיוקן בתאורה חלשה

האור הרך שמטילה השמש כשהיא נמוכה יותר בשמים, בפרט בשעות עלות השחר ושעות בין הערביים ב'שעת הזהב', הוא פופולרי בקרב צלמים. תאורה עדינה זו היא חלק מפלטת צבעי הצילום האישית של האנה והיא יוצרת מראה חמים, כשברק השמש מאיר בצורה נפלאה את גווני העור.

"האור האהוב עליי הוא אור הערב ואני מעדיפה לצלם בתאורה חלשה על פני אור שמש בהיר – זה עדין יותר", היא אומרת. עם זאת, מעבר לצילום בפנים או צילום כאשר השמש שוקעת הוא פשוט בעזרת Canon EOS 250D. "ניסיתי עד ISO 3200 והתמונות אינן רועשות", אומרת האנה. "אני אוהבת לשחק עם ה-ISO, להגדיל אותו כדי שיאפשר לי להשתמש במהירות תריס גבוהה יותר וללכוד תנועה גם בתאורה חלשה. שמעתי שאנשים רבים חוששים להגדיל את ה-ISO, אבל Canon EOS 250D עדיין מספקת תוצאות מצוינות בערכי ISO גבוהים יותר".

יתרה מכך, המיקוד האוטומטי ב-Canon EOS 250D פועלת ברמות שעיניך יחשיבו לחשוכות מאוד (עד ‎-4EV ב'תצוגה חיה') – למצלמה יש ראיית לילה טובה יותר מזו שלך, ולכן סמוך עליה שתקלוט את נושא הצילום שלך.

A composite shows a girl in a field of long grass, then standing with a boy in the same field, photographed by Hannah Clark on a Canon EOS 250D.

5. ראה לאן תוכל להגיע בעזרת מצב 'אוטומטי'

כאשר האנה שכללה את יכולות הצילום שלה, היא עברה לצילום במצב 'ידני' בעיקר. ועם זאת היא מעריכה את ההגדרות האוטומטיות שמעניקות לך תוצאות באיכות גבוהה בנגיעת לחצן ועוזרות לך ללמוד לאורך הדרך. היא חקרה את ההגדרות האוטומטיות ב-Canon EOS 250D, כולל מצב צילום אוטומטי חכם של סצנות האוטומטי לגמרי, אשר מנתח את הסצנה לפניך ובוחר את ההגדרות הטובות ביותר עבור סביבתך.

"השתמשתי בהגדרות הסצנה בתחילה כדי שיהוו דרך להתחיל להשתמש במצב ידני", היא אומרת. "הן מושלמות עבור מישהו שלא השתמש במצלמה זמן רב או מעולם לא הייתה לו מצלמת DSLR. המצלמה בוחרת את ההגדרות לשימוש, שניתן ללמוד מהן. כשקיבלתי לראשונה את המצלמה, השתמשתי במצב סצנת ספורט כדי להתמקד בילדים זזים, וכן בהגדרת 'דיוקן'".

האנה שמחה לתעד פרטים קטנים בצילומים שלה והיא הפכה את המצלמה שלה למצב 'אוטומטי' כדי לצלם את בנה שוטף את ידיו בדלי מים ורוד בהיר. "אני אוהבת לצלם פרטים וליצור סיפור בעזרת התמונות", היא אומרת. "זה יכול להיות ידיים שלופתות כתף, כפות רגליים, משקפי שמש על שולחן, כובע מונח על חוף הים - פרטים קטנים מסצנה גדולה יותר". במקרה זה, ההגדרות האוטומטיות צילמו ב-f/5.6‏, 1/500 שניות ו-ISO 200. מהירות התריס המהירה של 1/500 שניות פירושה שהיא הצליחה להקפיא טיפות מים המותזים על ידיים.

6. אל תפספס אפילו שנייה מהפעולה

"הדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא לקחת איתי את המצלמה לכל מקום", היא אומרת. "אם היא לידי, אני לומדת תמיד ומתוודעת אליה יותר, וזה הופך אותי לבטוחה יותר". בזמן שצילמה את המשפחה שלה עבור אתגרים אלה, האנה עקבה לעתים קרובות אחר ילדיה לאן שלקחו אותי והניחה להם לשחק באופן טבעי. במקום לבקש מאנשים לעמוד בתנוחה, היא מעדיפה לצלם אותם כשהם נהנים. "אני זורמת ועושה את מה שהם רוצים לעשות, כשהמצלמה איתי כל הזמן. הצילומים הטובים ביותר של ילדים משחקים מתקבלים כשהם לא מתמקדים במצלמה".

כדי לוודא שהיא לא פספסה אפילו רגע, האנה צילמה פרצי צילום במצב 'צילום רציף', שלוכד חמישה פריימים לשנייה (fps) במצלמה מדגם Canon EOS 250D. "הגדרת פרץ הצילום תמיד מופעלת אצלי כך שהיא מצלמת תמונות רבות בשנייה", אומרת האנה. "יש סיכוי גבוה יותר לקבל תמונה מצוינת אם יש סדרת פריימים - אני אוהבת את הצילום הזה (להלן), עם ההתזה בצד – יש לו תחושה אנרגטית.

7. השתמש בקישוריות המצלמה

בעת הצילום בדרכים בטיולי יום, זה נפלא שאפשר לשתף את התמונות עם חברים ובני משפחה. ניתן לקשר את המצלמה Canon EOS 250D בקלות לטלפון החכם או למחשב הלוח, באמצעות Bluetooth או Wi-Fi והיישומון Canon Camera Connect, כך באפשרותך להעביר תמונות ולהעלות לרשתות החברתיות או לשלוח לאהוביך.

"לעתים קרובות אני רוצה להעלות את התמונות שאני מצלמת ב-Instagram, לכן זה אידיאלי שאני יכולה להעביר אותן מהמצלמה אל הטלפון ולאחר מכן לפרסם", אומרת האנה. "אני משתמשת בתכונה זו עם Canon EOS 250D ואני חושבת שהיא חלקה ופשוטה במיוחד - ואני לא טכנית מאוד! יש מדריך ביישומון Canon Camera Connect שמספק לך גם הוראות לגבי אופן חיבור המצלמה".

לקבלת עצות נוספות לגבי האופן שבו תוכל להפיק את המרב מתכונות המצלמה, יישומון Canon Photo Companion כולל עצות לגבי הדרך שבה תוכל להצליח בכל ז'אנר של צילום, עם עצות ממומחים, ערכות לימוד ועצות המותאמות לדגם המצלמה שברשותך.

נכתב על-ידי לוסי פולפורד

*EOS 250D (שחורה/אפורה) היא המצלמה הקלה בעולם מבין כל המצלמות הרפלקס הדיגיטליות עם חיישן גודל APS-C ועדשה אחת שכוללות צג LCD מפרקי. ההשוואה כוללת סוללה וכרטיס זיכרון, לפי הנחיות CIPA. נכון ל-9 באפריל, 2019 (הבדיקה בוצעה על ידי Canon).

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.

חזרה לכל הסיפורים