רשימת ציוד לצילום אופנה

שלושה צלמים שעשו קריירה בצילום אופנה חושפים את הציוד בו הם משתמשים ואת המלצותיהם לכל מי שמתחיל בתחום.
Fashion photographer Ian Hippolyte holding a Canon EOS R5 camera up to his eye.

במאמרים הקודמים בסדרה זו, שוחחנו עם צלמי האופנה נינה זימולונג, איאן היפוליט ועמנואל אויילק על הדמוקרטיזציה של צילום האופנה וראינו כיצד הם בונים קריירה בתעשייה. הפעם אנו נכנסים לעומק של המצלמות והעדשות שעוזרות לצלמים אלה להפיח חיים בתוכן האופנה שלהם, ומבקשים את התובנות שלהם לגבי האופן שבו הם מפעילים את המצולמים שלהם ומבטיחים צילומי אופנה מוצלחים.

המלצותיה של נינה

נינה החלה את דרכה עם מצלמת Canon EOS 5D Mark II בשילוב עם עדשת "nifty fifty‏" (EF 50mm). מצלמה מקבילה ללא מראה בימינו יכולה להיות ה-EOS R6 Mark II עם מסגרת מלאה ועדשת RF 50mm F1.8 STM. עם הזמן, היא חסכה ורכשה עדשת Canon 70-200mm, שהפכה לעדשה המועדפת ברוב עבודותיה. עדשה מקבילה בימינו היא ה-RF 70-200mm F2.8L IS USM, אחת משלישיית העדשות המקצועיות f/2.8 של Canon.

"ממש התאהבתי בעדשת 70-200mm. אני חושבת שזה העומק שלה. זה לא משהו שהעין יכולה לראות, וזה מה שאני אוהבת בה."

המצלמה הנבחרת שלה כיום היא ה-EOS R5 Mark II ללא מראה עם עדשת RF 85mm F1.2L USM. עם זאת, היא אומרת, "למישהו שמתחיל היום, הייתי ממליצה על EOS R8 או EOS R7 – שתיהן מצלמות קלות ונגישות ללא מראה עם ביצועים חזקים בצילומי סטילס ווידאו. אם התחום שלך הוא יצירת תוכן או צילום היברידי, EOS R6 Mark II היא מצלמה רב-תכליתית מדהימה – מהירה, אינטואיטיבית ומעולה באור חלש."

לגבי לעדשות, נינה ממליצה על Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM כ"עדשה כללית מועדפת. היא חדה, מהירה ומכסה טווח רחב שמתאים לדיוקנאות, אופנה, סרטים תיעודיים ותוכן שמאחורי הקלעים." אם התקציב שלך מצומצם יותר, RF 28-70 F2.8 IS STM היא אופציה נהדרת. RF 35mm F1.8 MACRO IS STM היא עדשת פריים קומפקטית ויפהפייה עם אפקט בוקה מרהיב ופירוט חד, והיא נהדרת גם לצילומי סטילס וגם לווידאו ללא חצובה.

צלמת האופנה נינה זימולונג עומדת על רקע כהה ובוחנת את המסך האחורי של מצלמת Canon EOS R5 עם עדשת RF 85mm F1.2L USM.

נינה משתמשת ב-EOS R5 Mark II של Canon עם עדשת RF 85mm F1.2L USM של Canon, אך למי שרק מתחיל, היא ממליצה על EOS R8 או EOS R7, שהן קלות ונגישות יותר, עם עדשת RF 85mm F2 MACRO IS STM. ‎© Nina Zimolong

צלם האופנה איאן היפוליט עומד בסטודיו ומחזיק מצלמת Canon EOS R5 כשלצדדיו שני פנסי סטודיו.

איאן מצלם תמיד ללא חצובה כי הדבר מאפשר לו לנוע בסטודיו, והוא מוצא שה-EOS R5 של Canon היא בגודל ובמשקל האידיאליים לכך. EOS R6 Mark II גם היא אפשרות קלה להפעלה עם מסגרת מלאה. ‎© Ian Hippolyte

המלצותיו של איאן

המצלמה הראשונה של איאן הייתה Canon EOS 600D, שלדבריו הייתה "מאוד ידידותית למתחילים" – היא הייתה שימושית במיוחד עבורו כיוון שהציעה מסך LCD עם זווית משתנה. מצלמה מקבילה ללא מראה בימינו היא אולי EOS R10 של Canon, אבל לדבריו, ככל שהקריירה שלו התקדמה, השדרוג ל-EOS R5 "שינה לחלוטין את כללי המשחק" עבורו, בזכות יכולות המיקוד האוטומטי שלה.

"אני חושב שלמישהו שרק מתחיל, EOS R10 תהיה הבחירה הנכונה. היא קטנה, קלת משקל ומסוגלת להפיק תמונות באיכות גבוהה כמו גם וידאו באיכות 4K, כך שהיא מושלמת לצלמים היברידיים כמו גם ליצירת תוכן."

לגבי עדשות, איאן מציע להתחיל עם עדשת הערכה RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM של Canon, אבל "הייתי מוסיף גם את עדשת הפריים RF 35mm F1.8 MACRO IS STM לערכה שלך, שזו תוספת נהדרת למצבים של אור חלש ולמשחק עם עומק השדה."

המלצותיו של עמנואל

עמנואל אומר שאחת המצלמות הראשונות שהוא השתמש בהן באופן מקצועי הייתה Canon EOS 60D. "היא הייתה קלת משקל, משתלמת ואמינה." כיום הוא משתמש ב-EOS R5 Mark II, אותה הוא מכנה "עוצמה ללא מראה לצילום תמונות סטילס ותוכן וידאו ברמה הגבוהה ביותר", זאת בשילוב עם עדשות RF 50mm F1.2L USM ו-RF 85mm F1.2L USM.

למי שמתחיל בתעשייה כיום, אם מטרתך היא לעבוד באופן מקצועי בצילום וגם בווידאו, הוא ממליץ על EOS R6 Mark II, אותה הוא מכנה "המצלמה האידאלית לכל מטרה – תמונות סטילס של 24MP, ביצועי וידאו חזקים באיכות 4K, והיא מצוינת באור חלש. היא מעולה לאירועים, דיוקנאות, צילומים מאחורי הקלעים ויצירת תוכן. אני משתמש בה לכל תוכן הווידאו שלי."

לעבודה היברידית, עמנואל ממליץ על עדשת זום מהירה וקלת משקל כמו RF 28-70 F2.8 IS STM, שכוללת ייצוב תמונה וצמצם מרבי קבוע של f/2.8 לקבלת תוצאות עקביות.

צלם האופנה עמנואל אויילק עומד על רקע סטודיו חום אדמדם ומחזיק מצלמת Canon EOS R5.

עמנואל אומר שה-EOS R5 Mark II חוללה מהפכה בתהליך העבודה שלו. "עם המיקוד האוטומטי, הרזולוציה של 45MP, ייצוב תמונה מובנה ואיכות וידאו מדהימה, היא המענה המושלם לדרישות היוצרים ההיברידיים בימינו." עם זאת, אינך זקוק לציוד צילום מתקדם כדי להתחיל בצילום אופנה: "Canon הציעה תמיד ובעקביות ציוד צילום עם ביצועים גבוהים בכל טווחי התקציב", הוא קובע.

אישה במחוך לבן, מגפיים בגובה הברך וכיסוי ראש מעוצב ונוצץ נשענת על סדין לבן גולש, על רקע שמיים כחולים-סגולים ועננים לבנים רכים. תמונת אופנה שצולמה על ידי עמנואל אויילק עם Canon EOS R5 ועדשת Canon RF 50mm F1.2L USM.

בתחילת דרכו, עמנואל נזכר שלא הייתה לו גישה לתקציבים אולפניים גדולים או לציוד יוקרתי, אבל "מצלמות Canon למתחילים ולרמת הביניים נתנו לי את הכלים לצלם תוכן אופנה ברמה מקצועית שעמד בתקני התעשייה. המהימנות שלהן, העיצוב האינטואיטיבי והמדע שמאחורי הצבעים אפשרו לי להתמקד בהעברת הסיפור ובתאורה, שני גורמים קריטיים באופנה, מבלי ללכת לאיבוד בשל מגבלות טכניות. זה היה מעצים מאוד." צולם במצלמת Canon EOS R5 עם עדשת Canon RF 50mm F1.2L USM ב-1/200 שנ', f/5 ו-ISO 200. ‎© Emmanuel Oyeleke

מרחבים בטוחים ותמונות נהדרות

ככל שהציוד חשוב, נינה מאמינה שלא תמיד צריך את הציוד הבזבזני ביותר ולמעשה, הטכניקה היא שמייחדת את העבודה שלך. "החשוב הוא איך מצלמים את התמונה ואיך ממסגרים אותה."

מבחינתה, היא אומרת, "החיבור הוא מעל הכל. אני מקדישה זמן ליצירת מרחב בטוח ופתוח על הסט – כך שאנשים מרגישים שהם נראים, נשמעים ומובנים. אני לא ממהרת לצלם. אני מדברת עם הנושא, מוצאת את הקצב הנכון ומאפשרת הפסקות בין לבין. גיליתי שהתמונות הטובות ביותר מתקבלות כשיש אמון – כשמישהו מוריד את ההגנות ומרגיש שהוא יכול פשוט להיות.

"אני מאמינה גם בבימוי באמצעות אנרגיה, לא שליטה. אני מנחה בעדינות, מציעה רמזים למצב רוח או תנועה, אבל משאירה לאישיות של הנושא מקום לזרוח. אם זה דוגמן, אמן, או מישהו שמעולם לא צולם קודם לכן, הקסם קורה ברגעים שבהם הם מרגישים שהם יכולים להיות עצמם."

גם לאיאן, תקשורת היא המפתח. "כדי להפיק את המרב מהנושאים שלי, אני מנסה תמיד לתקשר ולשתף אותם בחזון שלי ככל שניתן. חשוב מאוד לזכור שגם הם חלק מתהליך שיתופי, לכן אני משתף אותם תמיד בתרשימי מצב רוח ורעיונות חזותיים, כדי שיוכלו לקבל מושג מה אני מחפש. גם השמעת מוזיקה טובה על הסט עוזרת מאוד!"

הגישה של עמנואל דומה מאוד. "אני מקדיש כמה דקות כדי להתחבר לנושא שלי," הוא אומר. "וגם אם אלה דוגמנים ותיקים או מתחילים, ההרגשה שהם בטוחים, נראים ומכובדים מאפשרת ביטוי אותנטי.

"אני מנחה את המצולמים שלי בבהירות, אך מקפיד לשמור על אווירה שובבה ושיתופית", הוא מוסיף. "מוזיקה, צחוק והכרה עוזרים לאנשים להשתחרר ולהיפתח."

נינה, איאן ועמנואל מראים שהחזון של האמן, המתאפשר על ידי הציוד הנכון ותמיד בשיתוף פעולה, הוא זה שמעורר את הסיפור לחיים. זוהי תזכורת לכך שצילום אינו רק לכידת תמונה, אלא גם יצירת אמן שתהדהד אצל הצופה זמן רב אחרי שהתמונה צולמה.

Mabinty Taylor-Kamara & Sarah Kay Bland

מוצרים קשורים

  • EOS R6 Mark II

    סטילס או וידאו, אקשן או דיוקן –מצלמת EOS R6 Mark II מציעה שילוב של ביצועים ואיכות תמונה, שמאפשרת ליצירתיות לשגשג.
  • EOS R8

    עבור לצילום וידיאו בפריים מלא כדי לממש את השאיפות היצירתיות שלך.
  • EOS R7

    גלה את הטבע הפראי עם מצלמה שכוללת מהירות ואיכות תמונה יוצאות דופן בגוף APS-C נייד עם עיצוב עתידני.
  • EOS R10

    בצע את הצעדים הבאים שלך בעולם הצילום ובווידאו עם מצלמה בעלת מערכת EOS R ללא מראה הבנויה סביב חיישן בגודל APS-C.
  • RF 85mm F2 MACRO IS STM

    ה-RF 85mm F2 MACRO IS STM היא עדשה רב-תכליתית. היא מצטיינת בצילומי תקריב עם דחיסת טלפוטו קלה וכוללת מייצב תמונה התומך ב-5 מפתחי צמצם בגוף קומפקטי וקל משקל.
  • RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    עדשת 35mm f/1.8 MACRO עם צמצם מהיר המשלבת זווית רחבה עם אפשרות למיקוד ממרחק קצר מאוד וייצוב תמונה היברידי.
  • RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM

    עדשת זום APS-C סטנדרטית לסדרת EOS R המושלמת למצבים יומיומיים כמו צילומי משפחה, סגנון חיים, דיוקנאות וחופשות.

מאמרים קשורים

ערכת הדיוקנאות הטובה ביותר למתחילים

מצלמות ועדשות לצילום דיוקנאות מכל סוג.

העדשה המושלמת לצילומי דיוקן

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת עדשה לצילומי דיוקן.

איך לצלם את החברים שלך כאילו הם דוגמני אופנה

צלם האופנה והיופי מלונדו, ג'ייד קשיה גורדון, מציע 6 עצות פשוטות ליצירת צילומים מעוצבים יותר למדיה החברתית.

הקם סטודיו ביתי משלך

גלה כיצד להיות יצירתי עם מבזק ולצלם דיוקנאות מדהימים בתקציב נמוך.