שלושת צווארי הבקבוק השקטים בתפעול שלך (ואיך לפתור אותם)

אין צורך לשכנע את אנשי התפעול בדבר הצורך בטרנספורמציה דיגיטלית – הם כבר מובילים את הארגונים שלהם בתהליך זה. זו מציאות יומיומית, לא רעיון תיאורטי. עם זאת, גם הצוותים המוכנים ביותר מגלים לעיתים שהמסע הדיגיטלי שלהם אינו מתקדם כפי שציפו בתחילה.

מנהלי תפעול השקיעו סכומים משמעותיים במערכות ERP, באוטומציה של זרימות עבודה ובכלים מבוססי ענן – אך רבים עדיין מבחינים בחוסר יעילויות, בסיכוני ציות ובתהליכים מקוטעים שמאטים את העסק.

האתגר כיום אינו עוד דיגיטציה של זרימות העבודה, אלא שילובה באופן מלא בעסק כדי לשפר יעילות, לחזק ציות ולהגביר את הגמישות העסקית.

ברור שטכנולוגיה לבדה אינה מבטיחה יעילות. תהליכים רבים נותרים לפחות בחלקם ידניים, עם נתונים הכלואים במערכות מבודדות, אישורים שמתעכבים ומעקב ציות שעדיין דורש התערבות אנושית. לא מפתיע ש־69% ממנהלי התפעול והשרשרת האספקה אומרים שההשקעות הטכנולוגיות שלהם לא סיפקו את התוצאות שציפו להן1, לפי מחקר של PWC.

על ידי התמקדות בשלושה אתגרים שנוטים להתעלם מהם – תהליכים ידניים, מערכות מנותקות והיעדר שקיפות בציות – מנהלי התפעול יכולים להסיר חסמים במידע ולהפיק את מלוא הפוטנציאל מההשקעות הדיגיטליות שלהם.

רוצה לבצע מהפך במחלקת התפעול שלך, אבל חושש מאתגרי ההטמעה? לא בטוח כיצד לאזן בין שאיפה לפרקטיות במסע הדיגיטציה שלך?

קרא את "המדריך לניהול מידע למנהלי תפעול" – ספר מקיף עם כל המידע שאתה צריך כדי להפוך את הטרנספורמציה הדיגיטלית של המחלקה שלך להצלחה.

הסוגים השונים של חוסר יעילות חבוי שמעכבים עסקים

למרות שרוב התהליכים מבוססי הנייר כבר חלפו מן העולם, חוסר יעילות עדיין קיים בזרימות עבודה חצי־אוטומטיות, במערכות מנותקות ובנקודות חולשה בציות. התמודדות עם אתגרים אלה אינה מחייבת בהכרח שימוש בטכנולוגיה נוספת, אלא גישה חכמה ומקושרת יותר לניהול מידע.

1. תהליכים ידניים

למרות שאנו חיים בסביבות מודרניות וממוחשבות, רבים עדיין מוצאים עצמם עובדים על תהליכים עסקיים קריטיים בדרכים שהולכות ומתיישנות. תהליכים כגון אישור חשבוניות, דיווחי ציות (Compliance) וניהול חדרי דואר כוללים לעיתים קרובות הזנת נתונים ידנית מיותרת, שרשראות מיילים וגיליונות אקסל מנותקים.

עיבוד חשבוניות ספקים (Accounts Payable – AP) הוא דוגמה בולטת לכך. צוותי AP רבים עדיין מסתמכים על אישורי חשבוניות במייל והזנת נתונים ידנית – שמובילים לעיכובים מרובים וטעויות יקרות. לעומת זאת, אוטומציה נכונה של קליטת חשבוניות, אימות ואישורן מאיצה את תזרים המזומנים, משפרת את הדיוק ומפנה לצוותי הכספים את הזמן להתמקד בעבודה אסטרטגית יותר.

53% מהעסקים חסרים בקרת גישה אוטומטית למסמכים.

2. מערכות מבודדות (Siloed Systems)

מערכות מנותקות מאטות את התפעול בצורה משמעותית. כאשר המערכות אינן משתלבות בצורה חלקה, העובדים נאלצים להעביר ידנית נתונים בין מערכות ERP‏, CRM, מערכות פיננסיות ופלטפורמות לניהול מסמכים. ואלה מובילים לטעויות, צווארי בקבוק ואובדן זמן נוסף.

תהליך ניהול החוזים הוא דוגמה מובהקת: חברות רבות עדיין מנהלות חוזים באמצעות מיילים וגיליונות אקסל, שמקשים על מעקב אחר אישורים, ניהול גרסאות ואכיפת דרישות ציות. אוטומציה של תהליכי החוזים – משלב הטיוטה ועד האישור והביצוע – מספקת שקיפות מלאה, זמני טיפול מהירים ומעקב ציות רציף.

3. מערכות מנותקות מאטות את התפעול בצורה משמעותית.

הדרישות הרגולטוריות עולות, אך ארגונים רבים חסרים שקיפות לגבי סיכונים פוטנציאליים באבטחת מסמכים, בשליטה במידע ובציות הכולל. לדוגמה, 53% מהעסקים חסרים בקרת גישה אוטומטית למסמכים2 – שמעלה משמעותית את החשיפה שלהם לקנסות רגולטוריים ולפרסום שלילי.

פתרון פשוט להתמודדות עם אתגרים אלו הוא חדר דואר דיגיטלי, המסייע לייעל את הציות על ידי קליטה והפניה אוטומטית של מסמכים נכנסים – בין אם הם מגיעים במייל, מנייר סרוק או מטפסים דיגיטליים. חדר דואר דיגיטלי מבטיח שכל מסמך עסקי יגיע באופן מיידי לאדם או למחלקה הנכונה, ללא סיכון שמידע רגיש יגיע לידיים הלא נכונות.

כאשר המערכות אינן משתלבות בצורה חלקה, העובדים נאלצים להעביר ידנית נתונים בין מערכות ERP‏, CRM, מערכות פיננסיות ופלטפורמות לניהול מסמכים.

שיפור ניהול המידע מביא יתרונות רבים לארגון – מחיזוק החוסן, דרך שיפור הגמישות, ועד הגברת היעילות הכלכלית בכל רחבי הארגון. עם זאת, כפי שהוסבר בחלק הקודם, גם עסקים שכבר עברו לתהליכים ולזרימות עבודה דיגיטליות מתקשים לעיתים עם אוטומציה חלקית, בידוד נתונים ופערי אבטחה – שמגבילים את יכולת קבלת ההחלטות. אז איך יכולים צוותי התפעול למצות את ההזדמנויות מההשקעות הדיגיטליות שלהם?

1. חיפוש תחומים לביצוע אוטומציה

הפחתת ההתערבות הידנית בזרימות עבודה מרכזיות יכולה לשפר בצורה משמעותית את היעילות של תהליכים עסקיים ליבה. לפי מחקר של ‏‏‏3‏‏‏‏‏‏‏‏Canon‏, אוטומציה יעילה יכולה לקצר את זמני העיבוד בעד 50% – זמן שצוותים יכולים להקדיש במקום זאת לשיפורים אסטרטגיים במקום למשימות חוזרות.

2. חיבור המערכות

חיבור זרימות המידע בין מערכות עסקיות כמו ERP, ‏CRM וניהול מסמכים מסיר חסמים פוטנציאליים ומאפשר קבלת החלטות מהירה ומבוססת נתונים. חברות המיישמות אוטומציה מקצה לקצה נוטות ב־75% יותר להשיג יתרון תחרותי על פני מתחרותיהן שלא יישמו אוטומציה4.

3. הגדרת הקצב בציות

תחום נוסף שבו לניהול מידע חכם יש תפקיד מרכזי הוא הציות (Compliance). רק 51% מצוותי ה-IT מדווחים שמדיניות שמירת המסמכים שלהם אוטומטית באופן מלא5 – מה שלא רק מגביר את הסיכון להפרת כללי הציות, אלא גם יוצר עומס עבודה עצום לניהול ידני של התהליך. הטמעת השליטה המקיפה במידע ארגוני מחזקת באופן מיידי את אבטחת המסמכים, מייעלת את הציות ומצמצמת את החשיפה לסיכונים משפטיים.

והתוצאה? מחקרים מראים שעסקים המייעלים את זרימות המידע יכולים לצמצם את עלויות התפעול6 בעד 30%. על ידי קיצור זמני עיבוד המסמכים, ביטול העברות ידניות ואוטומציה של בדיקות הציות – כל עסק יכול לחסוך בעלויות ובו בזמן לשפר את הפרודוקטיביות.

חברות המיישמות אוטומציה מקצה לקצה נוטות ב־75% יותר להשיג יתרון תחרותי על פני מתחרותיהן שלא יישמו אוטומציה.

כיצד ללטש את זרימות המידע שלך

למרות שאופטימיזציה דיגיטלית עשויה להיראות כתהליך מאיים, בפועל מדובר בסדרה של צעדים פשוטים:

  1. הערכת זרימות העבודה הקיימות כדי לזהות צווארי בקבוק והתערבויות ידניות שמאטות את התפעול.
  2. שבירת מחסומים על ידי שילוב המידע בין מערכות ERP, ‏CRM ומערכות ניהול ציות (Compliance).
  3. אוטומציה של תהליכים בעלי השפעה גבוהה כגון אישורי חשבוניות, ניהול חוזים והפניית מסמכים מיידית באמצעות חדר דואר דיגיטלי.
  4. שיפור האבטחה והציות באמצעות יישום מדיניות שמירה אוטומטית, בקרות גישה ויוזמות פיקוח ברחבי הארגון.
  5. שיתוף פעולה עם מומחים שמבינים כיצד לשלב פתרונות לניהול מידע בצורה אפקטיבית.

עתיד התפעול: חלק, חכם וגמיש

השלב הבא בטרנספורמציה הדיגיטלית של התפעול אינו אימוץ עוד ועוד טכנולוגיות. אלא הפיכת הטכנולוגיה לחכמה יותר. חברות שיצליחו לגשר על פערי היעילות – לבצע אוטומציה חכמה, לשלב את המערכות שלהן ולהבטיח זרימה חלקה של נתונים ברחבי הארגון – ירוויחו יתרון קריטי במהירות, בחיסכון בעלויות ובחוסן תפעולי.

המפתח הוא זיהוי הזדמנויות לאוטומציה של זרימות עבודה מרכזיות, חיבור מערכות IT שונות ברחבי העסק והפחתת התלות בתאימות ידנית. רק אז יוכלו העסקים לחבר את הנקודות ולהפיק את המרב מהטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם.

ניהול מידע אפקטיבי אינו שאיפה גבוהה בלבד – הוא נכס אסטרטגי שכל ארגון חייב לתת עליו את הדעת. הוא מניע השפעה עסקית מדידה. ועם הפתרונות הנכונים, כגון חדרי דואר דיגיטליים, ניהול חוזים ואוטומציה של תהליכי ספקים, ארגונים יכולים סוף־סוף להתקדם מעבר לזרימות עבודה מקוטעות ולבנות את מודל התפעול של העתיד.

מחפש מפת דרכים מעשית, שלב אחר שלב, ליצירת מחלקת תפעול דיגיטלית חלקה?

קבל את העותק שלך של "המדריך לניהול מידע למנהלי תפעול" כאן.

פתרונות קשורים

Therefore™‎

Therefore™‎ היא תוכנת ניהול מסמכים המאפשרת ניהול תוכן ברמה ארגונית וזרימות עבודה יעילות של מסמכים.

IRIS Powerscan

IRISPowerscan™‎
פתרון לכידת מסמכים במהירות גבוהה, מגביר את היעילות שלך מהלכידה ועד לשילוב בנתונים העסקיים.

Scan2X™‎

Scan2x™‎ הוא פתרון חכם ללכידת מסמכים שהופך את הסריקה לפעולה פשוטה לכל אחד.

מידע נוסף

מדריך טרנספורמציה למנהלי תפעול

הענק לצוות התפעול שלך דחיפה בפרודוקטיביות וקדם יעילות ארגונית כוללת באמצעות אוטומציה של תהליכים עסקיים.

המדריך של מנהל הכספים לניהול מידע

גלה כיצד צוותי כספים וספקים יכולים לשפר יעילות ועמידה בדרישות באמצעות ניהול מידע חכם יותר.

עתיד האוטומציה העסקית: רתימה של עיבוד מסמכים חכם

Infosource מסבירה מדוע עיבוד מסמכים חכם יכול לסייע לעסקים להפוך תהליכי עבודה לאוטומטיים, לאבטח את הנתונים ולחסוך כסף.

המקרה העסקי של חדר הדואר הדיגיטלי

הצג לשותפים המרכזיים שלך תיק עסקי מבוסס ומשכנע עבור חדר דואר דיגיטלי, בעזרת מדריך זה.

למידע נוסף ולשאלות, צור עימנו קשר