טכניקות תאורה

7 עצות מובילות לצילום בתאורה חלשה

גלה כיצד להפיק את המרב ממצלמת Canon שלך ולמד כיצד ניתן ליצור תמונות מדהימות מהזריחה ועד השקיעה.
אלומת אור צבעונית שעוברת מעל החלק העליון של שביל חוף.

שעות הזריחה והדמדומים הן שעות קסומות. אלו הן השבעות שבהן פסטיבלים מתעוררים לחיים, האווירה של העיר משתנה וקיימות הזדמנויות צילום רבות. אבל לכידת פרטים כשיש מעט אור יכולה להיות מאתגרת, במיוחד אם אתה משתמש במצלמה של הטלפון החכם שלך.

במצבים של תאורה חלשה, המצבים היצירתיים של מצלמת DSLR ללא מראה או מצלמה קומפקטית מתקדמת תעזור לך להשיג תמונות חדות ומפורטות שלא תוכל להשיג בקלות בצורה אחרת.

1. השתמש בצמצם רחב (מספר f נמוך) כדי להכניס כמה שיותר אור

תקריב פנים של אישה עם שיער כהה עם שפתון וצללית בצבע ורוד, בתאורה חלשה.

עדשות בעלות צמצם רחב יותר מעבירות יותר אור לחיישן התמונה, ומאפשרות מהירות תריס גבוהה יותר ללכידת פרטים והקפאת פעולות ללא הצורך להשתמש בהגדרת ISO ברמות גבוהות במיוחד, מה שעלול ליצור רעש בתמונה. צולם במצלמה Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 50mm F1.8 STM‏, ב-1/1250 שנ', f/1.8 ו-ISO1250. Ejiro Dafé ©

אם יש לך מצלמה עם הגדרות ידניות, תוכל לשלוט על הצמצם בעזרת מצב (Av) ‏Aperture Priority. הגדרת הצמצם אומרת למצלמה שלך כמה אור להכניס פנימה. בתנאי תאורה חלשה, תצטרך להכניס כמה שיותר אור כדי לקבל חשיפה טובה ולתפוס את הפרטים בסצנה. כדי לעשות זאת השתמש בצמצם רחב (מספר f נמוך). אם לצילום שלך עדיין חסרה חשיפה (חשוך מדי), שימוש במהירות תריס איטית יותר גם תכניס יותר אור על-ידי הגדלת זמן החשיפה, אך קיים סיכון לטשטוש - עיין בסעיף להלן בנושא שמירה על חדות התמונות שלך.

הגדרת הצמצם משפיעה לא רק על החשיפה. צמצם רחב מוביל גם לעומק שדה רדוד – כלומר במספר f נמוך, רק חלק צר של הסצנה יהיה במיקוד חד. זה יכול להיות אידיאלי אם אתה מצלם דיוקנאות לפני עלות השחר ורוצה רקע מטושטש יפה, אבל אם אתה רוצה ללכוד את הפרטים הקטנים והמיוחדים של נוף עירוני בשעת בין ערביים, למשל, אז שימוש בצמצם צר יותר (מספר f גבוה יותר) יוביל לעומק שדה גדול יותר, כך ששטח גדול יותר מהסצנה תהיה ממוקד. לקבלת חשיפה טובה, נסה להשתמש במהירות צמצם איטית יותר.

באופן טבעי, לעדשות מסוימות יש צמצם רחב יותר או "מהיר יותר" מאשר לאחרות. אפשרויות קומפקטיות נהדרות עבור מצלמות עם מסגרת מלאה ללא מראה ועם מערכת EOS R‏ כגון Canon EOS R6 ו-EOS RP כוללות את Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, בחירה נהדרת לצילומים בזווית רחבה של נופים עירוניים בשעות הלילה וסצנות אחרות בתנאי תאורה חלשה. עדשת Canon RF 50mm F1.8 STM מספקת נקודת מבט סטנדרטית יותר (בדומה לעין האנושית) והיא מושלמת לצילומי רחוב אמיתיים בלילה, בעוד שטווח הטלפוטו הארוך יותר של עדשת Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM הופך אותה למעולה לצילומי דיוקן בתנאי תאורה חלשה.

אם אתה משתמש במצלמת DSLR, עדשה כגון Canon EF 35mm f/2 IS USM מציעה נקודת מבט טבעית ואת היתרון בייצוב תמונה (IS) לצילומים ללא חצובה. עדשת Canon EF 35mm f/1.4L II USM, בעלת צמצם מקסימלי רחב עוד יותר, מציגה יכולות יוצאות דופן בתנאי תאורה חלשה. Iאם יש לך מצלמת DSLR עם חיישן בפורמט‏ APS-C, כגון מצלמת Canon EOS 850D, אז עדשת EF-S כגון Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM תהיה אפשרות טובה לנקודת מבט טבעית. אם אתה מחפש נקודת מבט טבעית עם זווית רחבה דומה עבור מצלמת EOS M ללא מראה כמו למשל EOS M50 Mark II, שהיא גם בעלת חיישן‏ APS-C, תמצא שעדשת הפנקייק הקומפקטית Canon EF-M 22mm f/2 STM והעדשה המהירה ביותר Canon EF-M 32mm f/1.4 STM מתאימות לך בדיוק.

2. הגדל את הגדרת ה-ISO לרגישות גבוהה יותר לאור

גוף מים גדול המוקף בגבעות והרים, בתאורה חלשה.

אם השתמשת בהגדרת צמצם רחב אבל אתה מרגיש שהתמונה שלך עדיין לא בהירה מספיק, נסה להעלות את הגדרת ה-ISO של המצלמה שלך. פעולה זו מגבירה את רגישות החיישן לאור והיא יעילה בצילומי לילה ללא מבזק. ככל שמספר ה-ISO גבוה יותר, כך הרגישות גבוהה יותר. למצלמות DSLR ללא מראה קומפקטיות ומתקדמות של Canon יש חיישנים גדולים יותר, כך שהן יכולות להפיק תמונות טובות יותר עם ISO גבוה מאשר מצלמות עם חיישנים קטנים יותר, כמו למשל מצלמות של טלפון חכם.

חיישני CMOS עם מסגרת מלאה במצלמות ללא מראה כגוןCanon EOS RP ו- EOS R6 מאפשרים להן לספק איכות ISO גבוהה יוצאת דופן כמעט ללא רעש או גירעון ניכר. החיישנים במצלמות העדכניות של Canon בפורמט APS-C הם מעט קטנים יותר, אבל עדיין מספקים איכות תמונה מפורטת עם רעש מועט, אפילו בהגדרות ISO גבוהות מאוד, מה שהופך את המצלמה לאידאלית לצילומי לילה ללא חצובה.

3. שמור על חדות התמונות שלך

בעת צילום ללא חצובה בתנאי תאורה חלשה, אתה עלול לקבל תוצאות מטושטשות. זה קורה בדרך כלל אם אתה משתמש בזמן חשיפה ארוך יותר (מהירות צמצם נמוכה יותר) כדי ללכוד יותר אור. עוד יתרון של שימוש בצמצם רחב: ככל שנכנס יותר אור לעדשה, כך ניתן להשתמש במהירות צמצם גדולה יותר. זה חשוב בגלל שמהירות צמצם גדולה יותר מקפיאה את התנועה – וככל שהתנועה שאתה רוצה ללכוד מהירה יותר, כך מהירות הצמצם שלך צריכה להיות גדולה יותר כדי להימנע מתנועה מטושטשת. בתאורה טובה, בדרך כלל ניתן ללכוד נושאים שלא זזים יותר מדי באמצעות מהירות תריס של כ-1/50 שניות, נושאים שהולכים דורשים מהירות מעט גבוהה יותר של כ-1/250 שניות, ועבור פעולה מהירה יותר ניתן להשתמש במהירות של 1/1000 שניות או יותר. בתנאי תאורה חלשה, יהיה צורך במהירויות תריס גדולות יותר.

בנוסף לתנועת הנושא, יש לקחת בחשבון את רעידות המצלמה – וככל שאורך המוקד ארוך יותר כך קשה יותר להימנע מרעידת מצלמה בעת צילום ללא חצובה. כלל האצבע הוא להתחיל בהגדרת צמצם התואמת לאורך המוקד - לכן בעדשת 50 מ"מ, השתמש לפחות ב-1/50 שניות או במהירות גדולה יותר; בעדשת 600 מ"מ, השתמש ב-1/600 שניות וכן הלאה. שימוש בעדשה עם ייצוב תמונה אופטי (IS) מאפשר שימוש במהירות צמצם נמוכה יותר וקבלת חדות זהה.

למצלמת Canon EOS R6 יש מערכת ייצוב תמונה מובנית (IBIS) שעובדת ביחד עם עדשות בעלות IS לחשיפות ארוכות וחדות ביותר במהלך צילום ללא חצובה. באפשרותך גם להשתמש בסביבה שלך כדי להפחית את תנועת המצלמה: נסה להישען על קיר או למקם את המצלמה שלך על משטח יציב. אם יש לך חצובה, השתמש בה, כך שתוכל להשיג גמישות מרבית.

4. הפק את המיטב מאפשרויות איזון הלבן

תמונה של מנזר באת' בערב, מואר באור זרקורים חם ומנורת רחוב דולקת.

התאמת הגדרת האיזון הלבן היא דרך יצירתית לשנות לחלוטין את המראה הסופי של התמונות שלך. צולם במצלמה Canon EOS 7D (שהוחלפה כעת על-ידי Canon EOS 7D Mark II) עם עדשת Canon EF 17-40mm f/4L USM במהירות 2.5 שנ', f/11 ו-ISO100. Marcus Hawkins ©

מנזר באת' מצולם בלילה, בצבעים קרים ושמיים בגוון כחול עמוק.

בגרסה זו של אותה התמונה, האיזון הלבן שונה, האבן קיבלה צבע טבעי יותר והשמיים קיבלו גוון כחול עמוק יותר. צולם במצלמה Canon EOS 7D עם עדשת Canon EF 17-40mm f/4L USM ב-21 מ"מ, 2.5 שנ', f/11 ו-ISO100. Marcus Hawkins ©

הגדרת איזון הלבן האוטומטית של מצלמות Canon מאפשרת תוצאות עקביות בצילומים באור יום ושומרת על ביצועים טובים בצילומים בשעות של תאורה חלשה. עם זאת, אתה יכול להוסיף סגנון ייחודי לתמונות שלך בתאורה חלשה על-ידי שימוש בהגדרות חלופיות של איזון לבן מוגדר מראש ליצירת אווירה מסוימת.

לצילום בתאורה עירונית בשעות הדמדומים, למשל, הגדרת איזון לבן Tungsten נוטה להעניק לאזורים עם תאורה מלאכותית טמפרטורת צבע ניטרלית יותר, כמו גם להגביר את הכחול העמוק של שמים. לחלופין, אם אתה רוצה להדגיש את החמימות של התאורה המלאכותית, השתמש בהגדרת איזון לבן Daylight.

מצלמות רבות של Canon, כולל מצלמות קומפקטיות כגון Canon PowerShot G5 X Mark II, יכולות לצלם בפרמט קובצי RAW. בחר באפשרות זו ותוכל לשנות או לכוונן את הגדרת איזון הלבן בעת עיבוד התמונות שלך לאחר שימוש בתוכנת עיבוד RAW המועדפת עליך, כולל תוכנת העיבוד החופשית והחינמית של Canon Digital Photo Professional.

5. אפקטי תאורה

חתול בחדר עם תאורה עמומה מניח את כפות הרגליים הקדמיות שלו על שני ספרים.

כשאתה ממקם את המצלמה שלך על חצובה תוכל להשתמש במהירויות תריס איטיות יותר כדי ללכוד יותר אור, תוך שמירה על איכות תמונה חדה. כמובן שגם יהיה נחמד אם הנושא ישתף פעולה וידגמן מבלי לזוז יותר מדי. צולם במצלמה Canon EOS 850D עם עדשת Canon EF 50mm f/1.2L USM‏, ב-1/160 שנ', f/2.8 ו-ISO100.

רשת כבישים בלילה ואורות קדמיים של רכבים שיוצרים שבילי אור מוגדרים.

חשיפות ארוכות אידאליות ליצירת שבילי אור מתנועת רכבים בלילה, הן הופכות סצנות רגילות לתמונות מהפנטות ויצירתיות. צולם במצלמה Canon EOS R6 עם עדשת Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM ב-61 שנ', f/16 ו-ISO400. Lorenz Holder ©

תוכל להוסיף תנועתיות לצילומי הלילה שלך בעזרת יצירת שבילי אור. תוכל להשתמש בכל דבר, החל מאורות אחוריים או אורות של רכבים נעים, ועד אורות ניאון של מתקני שעשועים. תזדקק לחשיפה ארוכה אם ברצונך לתפוס את תנועת האור במצלמה שלך, מה שואמר שתצטרך להשתמש במהירויות צמצם של מספר שניות או יותר במצלמה שעומדת על חצובה או על משטח יציב. נסה זמני חשיפה שונים. השתמש בטיימר העצמי של המצלמה או תכונת הצילום מרחוק כדי לוודא שהמצלה לא תרעד כשתלחץ על לחצן הצמצם. מצלמות רבות של Canon מצויידות ב-Wi-Fi, מה שמאפשר לך לשנות את ההגדרות ולהפעיל את הצמצמם בעזרת הטלפון החכם שלך עם היישומון Canon Camera Connect.

6. נסה את מצב הרצף

דמות קופצת על אופנוע מלוכלך מעל גבעה, כנגד שמיים מאובקים.

צילום רציף או מצב רצף הוא האפשרות המושלמת לצילום פעולה בתאורה חלשה, והוא מבטיח שתמיד תצליח ללכוד את הרגע המושלם. צולם במצלמה Canon EOS 7D Mark II עם עדשת Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM ב-35 מ"מ, 1/1600 שנ', f/8 ו-ISO3200.

מצב צילום רציף (הידוע גם כמצב רצף במצלמות מסוימות) יצלם רצף מהיר של תמונות בשברירי שנייה. אפשרות זו שימושית לצילום נושא נע או לכידת פעולה של מהירה מאוד. כך שאם למצלמה של יש אפשרות כזו, הפעל ונסה אותה – זה יגדיל את הסיכויים שלך לקבל את את הצילום המעולה שאתה מחפש של פעולה בתנאי תאורה חלשה.

7. המצלמות הטובות ביותר לצילום בתנאי תאורה חלשה

מצלמה EOS R6 של Canon

לא משנה מה התקציב או בדרישות שלך, יש מגוון רחב של מצלמות שמתאימות באופן מושלם לצילום בתאורה חלשה, כולל מצלמה Canon EOS R6.

Canon EOS R6 - מצלמה מושלמת עם מסגרת מלאה ללא מראה לצילום בתאורה חלשה

  • ייצוב תמונה מובנה אפקטיבי ביותר
  • מערכת מיקוד אוטומטי מובילה שפועלת בחושך כמעט מוחלט
  • איכות תמונה מרשימה בהגדרות ISO גבוהות

Canon EOS RP - המצלמה האולטימטיבית במחיר טוב ללא מראה לצילום לילה

  • חיישן תמונה עם מסגרת מלאה לאיכות יוצאת דופן בתנאי תאורה חלשה
  • ביצועי מיקוד אוטומטי מתקדמים בתנאי תאורה חלשה
  • מחיר תחרותי עבור מצלמה עם מסגרת מלאה ללא מראה

Canon EOS M50 Mark II - השדרוג המושלם מצילום בטלפון החכם

  • היתרונות של היעדר מראה בגוף מעוצב וקל משקל עם חיישן תמונה בפורמט APS-C
  • מיקוד אוטומטי המתפקד גם בתאורה חלשה ביותר עד ‎-4EV ומצלם ב-ISO מקסימלי של 25,600
  • מגוון ייעודי של עדשות EF-M קומפקטיות הניתנות להחלפה

Canon EOS 850D - השלב הבא בשליטה יצירתית: מצלמת DSLR קלת משקל

  • גוף קל במשקל של 515 גרם – נהדר לצילומי רחוב בשעות הערב
  • חיישן APS-C ‏24.1MP המספק איכות תמונה יוצאת דופן
  • הארגונומיה הקלאסית של DSLR ועינית אופטית לחיבור ישיר לסצנה

Canon PowerShot G5 X Mark II - קטנה ומעוצבת, ויחד עם זאת מתוחכמת

  • טווח זום מובנה ועוצמתי של 5x, השווה ערך ל-24-120 מ"מ
  • חיישן תמונה קטן אך איכותי מסוג 1.0
  • מבחר רחב של מצבי צילום לילה, כולל Star Portrait, ‏Star Nightscape, ‏Star Trails, ‏Star Time-Lapse Movie ו-Handheld Night Scene

קרא עצות לצילום בתנאי תאורה חלשה* מהמנחה של אתגר Redline, לורנץ הולדר.



נכתב על ידי מת'יו ריצ'ארדס



*זמין בשפות נבחרות.

מוצרים קשורים

  • מצלמות ללא מראה

    EOS R6 Mark II

    סטילס או וידאו, אקשן או דיוקן –מצלמת EOS R6 Mark II מציעה שילוב של ביצועים ואיכות תמונה, שמאפשרת ליצירתיות לשגשג.
  • מצלמות ללא מראה

    EOS R8

    עבור לצילום וידיאו בפריים מלא כדי לממש את השאיפות היצירתיות שלך.
  • עדשה סטנדרטית

    RF 50mm F1.8 STM

    עדשת RF ‏50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך.
  • עדשות RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    עדשת 35mm f/1.8 MACRO עם צמצם מהיר המשלבת זווית רחבה עם אפשרות למיקוד ממרחק קצר מאוד וייצוב תמונה היברידי.
  • עדשת פריים בעלת זווית רחבה

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    עדשת פריים 24 מ"מ קומפקטית וקלת משקל, אידיאלית לצילום נופים, ולוגים וחללים סגורים - וגם עבור תמונות מאקרו מעולות.
  • מאמרים קשורים

  • תקריב של הירח, כשרק רבע ממנו נראה. צולם במצלמת Canon EOS R8 על-ידי צלמת האסטרנומיה מארה ליט.

    צילומי לילה

    צילום של הירח

    מדריך מפורט לצילום יצירתי של הירח.

  • צילום באור זמין

    טכניקות תאורה

    צילום באור זמין

    למדו כיצד לחפש את האור הטוב ביותר וכיצד ללכוד אותו כדי לשפר את מראה התמונות שלכם.

  • צלם מצלם שני אנשים בבגדי חורף, שצמודים זה לזה בזמן שהם צולים מרשמלו על האש. הסצנה מוארת אך ורק על-ידי האש ושרשרת נורות ברקע.

    טכניקות לצילום וידאו

    טיפים לצילום וידאו בלילה

    גלה עולם חדש של יצירתיות באמצעות המדריך שלנו לצילום וידאו בלילה.

  • חיות בר בתאורה חלשה

    צילום טבע וחיות בר

    חיות בר בתאורה חלשה

    גלה את החיים הסודיים של בעלי חיים עם העצות המובחרות שלנו לצילום לילה.