VIDEO

אוכל בתנועה: המעבר לצילום סרטוני אוכל

יוצרת התוכן Jessie Bakes Cakes משתפת בטיפים שלה לצילום סרטוני אוכל מעוררי תיאבון.
מצלמת Canon EOS R8 ומבחר עדשות RF של Canon מוצגות בצילום מלמעלה ומוקפות בעוגות, בעוגיות ובמרכיבים.

לאוכל יש הכוח לאחד אנשים מכל שכבות החברה, וצילום תמונות אוכל וצילום סרטוני אוכל שובים מזה שנים את הלב של הקהל, בייחוד לאחר עליית המדיה החברתית. עם זאת, לא קל לצלם אוכל תוך כדי תנועה – ויוצרת התוכן ג'סיקה מרסדן-אורקהארט יודעת זאת היטב.

בחשבון המדיה החברתית שלה, Jessie Bakes Cakes, שבו יש לה יותר מ-100,000 עוקבים, ג'סי יוצרת סרטונים קצרים שמדגישים את התהליך היצירתי ואת שעות העבודה שנדרשות כדי להכין אוכל. מסע צילום האוכל שלה התחיל במהלך סגר. "תמיד אהבתי לאפות, ואני זוכרת שצילמתי תמונות נוראיות בטלפון שלי ב-2013," ג'סי צוחקת. "ב-2020, התחלתי להתייחס לכך יותר ברצינות ושאלתי את עצמי, 'מה אני אוהבת לעשות?'. התחלתי לשפר את המתכונים שלי, אבל גם התחלתי להתמקד יותר בהיבט הצילומי."

כאן, ג'סי מתארת את המסע שלה מצילום תמונות אוכל לצילום סרטונים, והיא משתפת טיפים וטריקים מעשיים למען אנשים אחרים ששוקלים לצלם סרטוני אוכל.

המעבר מתמונות סטילס לסרטוני וידאו בנושא אוכל

אישה עומדת מאחורי מצלמת Canon EOS R8 שמותקנת על חצובה כדי לצלם אוכל.

אינך צריך להשתמש בווידאו כדי להציג תנועה בצילומי האוכל שלך. כדי לשנות את האופן שבו הצופה תופס את התמונות, מספיק לצלם טפטוף של גבינת שמנת על רול קינמון. עם זאת, המעבר לווידאו מוסיף ממד חדש לחלוטין לתוכן שלך. ההנאה שלנו מאוכל מושפעת במידה עצומה מהמראה שלו, וקל הרבה יותר להדגיש מראה וקנה מידה באמצעות וידאו. ביסודו של דבר, אנחנו אוהבים לצפות בסרטוני וידאו בנושא אוכל כי אנחנו רוצים לאכול אותו, והווידאו גורם לנו לרצות עוד יותר לאכול אותו.

יוצרי תוכן חייבים גם להסתגל לנוף המדיה החברתית המשתנה. "הדבר שבאמת גרם לי לרצות לעבור מצילום תמונות לצילום וידאו היה השינוי במגמות," אומרת ג'סי. "ידעתי שאני צריכה ללמוד איך להשתמש בווידאו כדי שהקריירה והעסק שלי ישגשגו."

השג את הערכה המתאימה כדי להבליט את האוכל

זוג ידיים מחברות עדשת Canon למצלמת Canon EOS R8.

"אני עדיין לא תופסת עד כמה עדשות RF של Canon הן קלות משקל בהשוואה לעדשות EF," אומרת ג'סי. "שלא לדבר על השיפור באיכות קטע הווידאו, יכולות המיקוד וטווח מפתח הצמצם."

אישה יושבת על ספה, מחייכת ומחזיקה מזלג מעל קאפקייק על צלחת שניצבת לפניה.

לניסוי וטעייה יש תפקיד מרכזי בשיפור המיומנות שלך ובלמידה מה עובד עבורך ועבור העוקבים שלך, אומרת ג'סי. ואם העניינים משתבשים, אתה נשאר עם הרבה אוכל טעים.

הערכה שבה תשתמש לצילום סרטוני אוכל יכולה להשפיע באופן משמעותי על העבודה שלך, אבל אינך צריך להשקיע כסף רב כדי לקבל תוצאות נהדרות. ג'סי סבורה שבחירת העדשה חשובה יותר מבחירת המצלמה, וממליצה על עדשת 50 מ"מ עם מפתח צמצם רחב כגון Canon RF 50mm F1.8 STM. "זה מה שמספק לי את הרזולוציה והאיכות המבוקשות," היא אומרת. עומק השדה הצר מבליט גם הוא את האוכל ומבטיח שהוא יהיה במרכז תשומת הלב.

ג'סי השתמשה גם בעדשת Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM בצילום זה, ואומרת שהיא התאהבה בה מיד. "היא אידיאלית כשאתה רוצה להתקרב לאוכל, והחדות של קטע הווידאו היא מדהימה," היא אומרת. "אני רוצה להשתמש בה כדי להציג את המרקמים הטעימים של עוגה. מתג AF/MF מקל עליי מאוד לעבור בין מיקוד ידני, כשאני רוצה להמשיך להתמקד בנושא, ומיקוד אוטומטי, כשאני רוצה לעקוב אחר תנועה בסצנה." בנוסף, שימוש במפתח צמצם נמוך מאפשר לג'סי להדגיש את האוכל וליצור רקע מטושטש, חלומי. העדשה מתאפיינת ב-5.5 מצבים של IS אופטי לקטעי וידאו ללא רעידות, אבל יכולה לספק 8 מצבים בעת עבודה עם מצלמה שכוללת ייצוב תמונה מובנה (IBIS), כגון Canon EOS R6 Mark II. צמד מנועי Nano USM מבטיח גם מיקוד אוטומטי מדויק ומהיר בשקט כמעט מוחלט, כך שהרעש בעדשה לא יפריע לנושא.

העדשה הרב-תכליתית Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM היא אפשרות קומפקטית וקלת-משקל. "אורך המיקוד הרחב מאפשר לי לבצע צילומים ארוכים כדי להציג את הנושא כולו, ולאחר מכן לעשות זום לצילומי תקריב ללא צורך בהחלפת העדשה או בהזזת החצובה, ומבלי לפגוע ברזולוציה," אומרת ג'סי. "היא גם מגיבה במהירות לתנועה ומתמקדת בנושא מבלי ליצור רעש – וזה מושלם בעת הקלטת וידאו עם סאונד." עדשה זו כוללת עד 5 מצבים של ייצוב תמונה (IS) אופטי ואם אתה מבצע צידוד עם העדשה כאשר IS מופעל, היא עוברת אוטומטית מ-IS סטנדרטי ל-IS של צידוד. משמעות הדבר שניתן לצלם סרטוני וידאו ללא חצובה ולנוע עם המצלמה ממקום למקום כדי לתעד כל פרט ופרט.

ובנוגע למצלמה, עד תחילת 2023, ג'סי השתמשה ב-APS-C DSLR. ואז שדרגה ל-Canon EOS R8 במסגרת מלאה ללא מראה. "אני משתמשת בתאורה מלאכותית ולכן אני צריכה להתאים אותה לצבע במצלמה, אחרת אקבל גוני ירוק או ורוד," היא אומרת. "חשוב עוד יותר להקפיד על כך בנוגע לצילומי אוכל, כי לא תרצה ששמנת לבנה תיראה צהובה. EOS R8 באמת עזרה לי כי היא מאפשרת להגדיר איזון לבן מותאם אישית כך שאוכל לקבל בדיוק את הצבעים שאני צריכה."

EOS R8 מתאימה במיוחד לווידאו משום שהיא מקליטה 4K בקצב של עד 60p בדגימת יתר של נתוני 6K מהחיישן, דבר שיוצר וידאו 4K באיכות גבוהה יותר בהשוואה לווידאו שמוקלט ברזולוציית 4K המקורית. בנוסף, לא תצטרך לחשוש שתחמיץ רצף מאחר ש-EOS R8 כוללת תכונת הקלטה מראש שמתעדת 3-5 שניות של קטע וידאו לפני שאתה לוחץ על לחצן ההקלטה.

יעל את זרימת העבודה של צילום סרטוני האוכל

מצלמת Canon EOS R8 מותקנת על חצובה בזווית של 90° כדי להקליט לאורך במקום לרוחב.

ג'סי מצלמת בדרך כלל לאורך, משום שהיא יודעת שרוב התוכן שלה מוצג בסמארטפונים. כדי לחסוך זמן, היא מתכננת את הצילומים שברצונה לבצע. "כתוב רשימת צילומים, תוך מחשבה על הסיפור שברצונך לספר," היא מייעצת. "אני כותבת את זוויות המצלמה, העדשה שבה אני רוצה להשתמש וההגדרות שלדעתי יעבדו היטב. ההתארגנות באמת עוזרת לי."

תמונה של יד מפזרת זיגוג מעל עוגה, הפתוחה בתוכנת Canon EOS Utility על מסך של מחשב נייד.

"חשוב כיצד תוכל להוסיף מרקם לצילום, משהו שיגרום לצופים שלך לרצות להושיט יד למסך ולקחת את האוכל," אומרת ג'סי. "בין שמדובר בשימוש בסכין זילוף כדי לפזר זיגוג על קאפקייק, או בהזרמה באמצעות זרבובית ספציפית." ג'סי משתמשת בתוכנה Canon EOS Utility כדי להתבונן במרקם של התמונות שלה ביתר פירוט מהמחשב הנייד.

חשוב שתמצא פתרון שמתאים לך. כשאתה מתעסק במתכונים, באפייה או בבישול, ואז בהקלטה, זה יכול להיות מאתגר ולגזול זמן, ולכן ג'סי מבצעת תמיד כמה משימות במקביל. "כשאני מפתחת מתכון, אני חושבת גם על האופן שבו הוא יתורגם לווידאו," היא אומרת. למשל, כשאני כותבת מתכון לבראוניז, אני חושבת, 'בנקודה הזאת השוקולד צ'יפס נכנסים לתמונה, ואצלם את זה.' סביר להניח שתצלם 30 דקות, שתחתוך אותן אחר כך ל-30 שניות, כך שחשוב לשים לב מהם החלקים הכי חשובים."

התוכן של ג'סי הוא בראש ובראשונה חברתי – הוא מצולם לאורך כדי להתאים אותו לצפייה בסמארטפון, והיא סבורה שזוהי שיטה טובה לבצע עריכה בטלפון. "אני לא משתמשת בתוכנה סופר משוכללת לעריכת תמונות," היא מסבירה. "אני מעבירה את סרטוני הווידאו לטלפון שלי באמצעות האפליקציה Canon Camera Connect ועורכת אותם משם. ניתן להשתמש באפליקציות חינמיות רבות, אין צורך לקנות מינוי יקר."

היא גם משתמשת בתוכנה EOS Utility של Canon כדי להציג בזמן אמת מה המצלמה רואה במחשב הנייד שלה. "האפשרות לראות מה המצלמה רואה על מסך גדול הרבה יותר מועילה מאוד בעת ארגון הסצנה, וכשאני באמצע הצילום ומצלמת את האוכל בתנועה," אומרת ג'סי. "אני נעזרת בסמני הרשת בתוכנה כדי למקם את הפריטים בצורה מדויקת בסצנה. היא גם נותנת לי שליטה מלאה על טמפרטורת הצבע, וזה חשוב בעת השימוש בתאורה מלאכותית אם אני רוצה להשיג דיוק מיטבי בצבעים."

גם EOS R8 וגם EOS R50 יכולות להציג סמני יחס תצוגה בתוך המצלמה, כדי שתוכל למסגר את הסצנה כראוי, בהתאם לפלטפורמת המדיה החברתית שאתה מצלם עבורה. המסגרת כולה עדיין גלויה, אבל המדריכים מראים איפה היא תיחתך.

ההגדרות והטכניקות הטובות ביותר לצילום סרטוני אוכל

אישה מסדרת עוגה מול תאורת Softbox, מחשב נייד על שולחן סמוך ומצלמת Canon EOS R8 שממוקמת על חצובה כדי לצלם מלמעלה.

"חשוב על דרכים לשמור על העניין של אנשים לכל אורך סרטון הווידאו," אומרת ג'סי. "יש טריק מצוין להשיג את זה - שנה את הדרך שבה אתה מצלם משהו. המצלמה לא צריכה להיות מול האוכל כל הזמן. בצע צילום כזה, אחר כך צלם מלמעלה, ואחר כך צילום בזווית של 45 מעלות מהצד. הזוויות המשתנות גם ידגישו את היבט התנועה.

אישה מכוונת את Canon EOS R8 לעבר קערה עם סוגים שונים של שוקולד בזמן שהיא מפזרת חתיכות שוקולד לבן מעל.

בזמן שמטפטפים ציפוי, מפזרים תוספות או חותכים עוגת ספוג בעזרת סכין, מהירות הווידאו יכולה להשפיע מאוד על התוצאה. ג'סי מציעה להתנסות באפקטים שונים כדי לראות מה ניתן להשיג.

ג'סי אומרת שאחת הטעויות הנפוצות ביותר בצילום וידאו היא חוסר הידיעה מתי לעבור בין מצב ידני למצב AF. "אם אתה מוציא משהו מהתמונה ורוצה להתמקד בפריט שמאחוריו, השתמש במיקוד אוטומטי," היא מסבירה. "עם זאת, אני בדרך כלל מצלמת במצב ידני כדי להימנע מקפיצת מיקוד, כי היא עלולה להסיח את הדעת."

בנוסף, חשוב להתנסות בזוויות שונות בעת צילום סרטון בישול. "לדוגמה, צילום מלמעלה יהיה מושלם אם אני מערבבת בלילת עוגה בקערה, כי אפשר להמחיש את התנועה ולמשוך את תשומת הלב של הצופה," היא אומרת. "גם המעבר בין תקריבים לזוויות רחבות הוא שימושי, מכיוון שניתן להציג את המרקמים השונים באוכל או את הגודל שלו."

למרות שפעמים רבות תפרסם את סרטוני הווידאו במהירות האמיתית, התנסות בהאטה או בהאצה של הסרטונים יכולה להשפיע במידה עצומה על התוצאה הסופית. בעת העריכה, ייתכן שאפילו תאיץ קטעים מסוימים בפוסט במדיה החברתית ותאט קטעים אחרים. "ניתן לצלם בהילוך איטי ולהשתמש בכך כקטע הפתיחה כי הילוך איטי גורם לכל דבר להיראות יוקרתי!" אומרת ג'סי. לעומת זאת, היא אומרת, "האצת סרטונים מוסיפה להם הרבה אנרגיה." כשיש לך מגבלות זמן בפוסטים, האצת הסרטון יכולה גם לעזור לשלב יותר תוכן במסגרת זמן צרה: "הילוך מהיר שימושי גם כשאתה צריך להכניס צילום לחלון של חמש או 10 שניות," אומרת ג'סי.

תן למגמות לשרת אותך – וסמוך על האינסטינקטים שלך

מצלמת Canon EOS R8 שהוגדרה לצילום של  יד מפזרת זיגוג מעל עוגה.

"צילום סרטוני אוכל כרוך בדרך כלל בניסוי וטעייה, אז אל תפחד לקחת סיכונים," אומרת ג'סי. אם סרטון לא מצליח, זה בסדר. נסה שוב."

מגמות חברתיות משתנות כל הזמן. שבוע אחד לאנשים יש אובססיה לסרטונים של לחם בננה, ושבוע אחר כך לסרטונים של בצק סוכר וזיגוג, וזה יכול להיות מסובך עבור יוצרי תוכן. "מגמות באות והולכות," אומרת ג'סי. "אתה צריך להסתכל על מה שאתה אוהב במגמה הזאת ולחשוב, 'איך אוכל לשלב את זה בעבודה שלי?' ולא 'אני צריך לעשות אותו דבר'."

ג'סי מסבירה גם את החשיבות בשמירה על הסגנון והגישה האישיים שלך כלפי צילום סרטוני אוכל. "זה מה שהמותגים או הלקוחות שאתה עובד איתם אוהבים; הם בחרו בך בזכות האינדיבידואליות שלך," היא מסבירה. "קל לחוש מאוים מאנשים שיש להם יותר עוקבים, אבל דרך הפעולה הנכונה היא לא לנסות לחקות אותם ולהגיע למספרים שלהם. התמקד בסיבות לכך שאתה עושה את מה שאתה עושה. עשה את הדברים שאתה חש תשוקה כלפיהם, כי התשוקה הזו תבוא לידי ביטוי בעבודה שלך. כשהשגתי את הלקוח הראשון שלי, היו לי רק 2,000 עוקבים, כך שאתה לא צריך קהל גדול. עדיין תוכל לנהל עסק משגשג עם מספר עוקבים קטן.

"זה בסדר לפקפק בעצמך," היא ממשיכה. "אפשר לקבל השראה מכל כך הרבה אנשים, ותוכל לנסות לשכפל משהו ולחשוב, 'זה לא בדיוק מתאים לסגנון שלי' או 'אני באמת אוהב את זה?'. לך עם תחושת הבטן שלך. זה בדרך כלל משתלם."

אז בפעם הבאה שתאפה עוגה או תבשל ארוחת ערב, כדאי לך לנסות את יכולות הווידאו של המצלמה שלך וליישם את הטיפים שבמאמר זה כדי לראות מה תוכל להשיג.

נכתב על-ידי ניקיטה אצ'נטה

מוצרים קשורים

  • מצלמות ללא מראה

    EOS R8

    עבור לצילום וידיאו בפריים מלא כדי לממש את השאיפות היצירתיות שלך.
  • מצלמות ללא מראה

    EOS R50

    צור תוכן איכותי ואטרקטיבי במיוחד באמצעות מצלמת EOS R זו ללא מראה, החל מתמונות סטילס חדות וכלה בסרטי 4K ובהזרמות בשידור חי. מכשיר ייעודי ורב-תכליתי.
  • עדשות זווית רחבה

    RF 16mm F2.8 STM

    עדשת 16 מ"מ קומפקטית בפורמט מלא (Full Frame) עם זווית רחבה במיוחד שזמינה במחירים נוחים. העדשה מתאימה למצלמות EOS מסדרה R ומיועדת לוולוגרים וליוצרי תוכן.
  • עדשות RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    העדשה היומיומית האידאלית לחובבי מצלמות פורמט מלא (Full Frame) ללא מראה. קלה לשימוש – ה-RF 24-105mm F4-7.1 IS STM היא עדשה קלילה, קומפקטית ובת-לוויה נאמנה שתיקח את הצילום שלך לרמה אחרת.
  • עדשה סטנדרטית

    RF 50mm F1.8 STM

    עדשת RF ‏50 מ"מ קומפקטית, בעלת אורך מוקד קבוע, שקטה וקלת משקל, עם מפתח צמצם רחב f/1.8. עדשה זו היא העדשה המושלמת למימוש החזון היצירתי שלך.
  • עדשת מאקרו

    RF 100mm F2.8L Macro IS USM

    RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, עדשת מאקרו מקצועית מסדרה RF, היא העדשה המושלמת לצילום ללא חצובה של תמונות גדולות מהחיים בזום x1.4x ותמונות דיוקן, באיכות של עדשה מסדרה L.

מאמרים קשורים