Laura Bingham pictured from behind, facing dense jungle, as she films a vlog with a Canon PowerShot G7 X Mark II.

ולוגים של נסיעות

איך ליצור ולוג של הרפתקאות: הכר את האישה שלכדה את האמזונס במצלמה

בשנת 2018, הובילה החוקרת הבריטית לורה בינגהאם הובילה משלחת ראשונה בעולם למקור נהר האסקיבו בגיאנה, יחד עם שותפיה להרפתקה נס נייט ופיפ סטיוארט, משם יצאו בקיאקים לאורך הנהר בחזרה אל האוקיינוס​האטלנטי. כאם טרייה, לורה הרגישה מחויבת לעשות משהו יוצא דופן כדי לשמור על מעמד ההרפתקנית שהיא עבדה קשה כדי לזכות בו. במהלך האתגר שלה בן 72 הימים, היא נתקלה באשדים, מפלי מים ונחשים ארסיים ותיעדה הכל במצלמה מדגם Canon PowerShot G7 X Mark II.*

נהר האסקיבו הוא הארוך ביותר בגיאנה, השלישי באורכו בכל דרום אמריקה, הוא משתרע על פני 1,000 קילומטרים מהמקור ועד השפך, כשהוא מתפתל דרך יער גשם צפוף ומישורים פתוחים. הנהר מהווה חבל הצלה לאנשי וואי-וואי הילידים, שסייעו ללורה ולצוותה במסעם, כמו גם למינים רבים של חיות בר, כולל היגואר החמקמק. במשך 72 ימים, הנהר גם תמך בלורה: היא ישנה בערסל על גדותיו, לצד תנינים טורפים באורך שלושה מטרים ודגה בו למחייתה.

בעודם מתמקדים באתגר הפיזי והרגשי של השלמת המסע, לורה וצוותה גמרו אומר לספר סיפור של סיבולת אנושית ושל מסע בר קיימא בכוחות עצמיים. הם לווו על ידי צלם ויוצר סרטים בחלקים מהמסע, אך נאלצו להסתמך על כישורי הצילום שלהם ועל שלוש מצלמות מדגם Canon PowerShot G7 X Mark II כדי לתעד את הרגעים הפרטיים יותר ישירות למצלמה.**

כאן אנו מגלים מה נדרש כדי ליצור ולוג של הרפתקה כשכולך מותש, איזו ערכה תעמוד באתגר, ומדוע חשוב להקדיש זמן כדי לספר את הסיפור שלך.

A group photograph by Jon Williams of the expedition members in the Guyana jungle.

מה נתן לך את ההשראה להתמודד עם האסקיבו?

"אחרי שבעלי" – הרפתקן כמוה ומנחה הטלוויזיה אד סטפורד – "ואני ילדנו את בננו, פחדתי לאבד את הזהות שלי. פחדתי שכל ההרפתקאות שלי יישכחו ויישארו בעבר מיד לאחר שהפכתי לאם. דיברתי על זה עם אד והוא אמר כלאחר יד, 'האסקיבו מעולם לא נחצה בעבר, הוא מדהים – כמו הג'ונגל של דיסני'. מיד כששמעתי את המילים 'דיסני' ו'מעולם לא נעשה בעבר', אמרתי, 'תודה על הרעיון, הוא שלי עכשיו!' צחקתי מרוב התרגשות והמשכתי במהירות למשרד, כדי להתחיל במחקר".

Laura photographs her husband Ed Stafford playing with their son on a beach.

איזה סיפור רצית לספר שם?

"לנס, לפיפ ולכולנו יש מניעים דומים להרפתקה – אנחנו נהנים מאוד מחוויה שמבוססת על כוח אדם בלבד. ניסינו להדגיש את היתרונות של מסע אלטרנטיבי בר-קיימא וגם לאתגר את עצמנו פיזית. "היינו שם גם כדי להדגיש את ההשלכות של השפעת האדם על הסביבה. הנהר התחיל ביער גשם בתולי, אבל ככל שהתקדמנו הוא עבר דרך אזורי יער גשם שבני אדם פגעו בהם על ידי כרייה וכריתת עצים. במקומות האלה המים עברו מנקיים לבאושים – צואת אדם ואשפה צפו במים וכולנו פיתחנו פריחות ומורסות על גופנו. היה לנו חשוב לתעד זאת בצורה הכי יסודית שאפשר".

מאמרים קשורים
How to become a vlogger

צילום וידאו-בלוג

כיצד להפוך ליוצר ווידאו-בלוג

צא לדרך ותתחיל להפיק ולוגים איכותיים עם העצות שלנו לוולוגרים מתחילים.

Vlogger Matt Adlard sat at a kitchen table filming a video on the EOS M50 Mark II.

יומן וידאו

מצלמות Canon הטובות ביותר ליצירת יומני וידאו

מצלמות Canon הנהדרות הללו ליצירת יומני וידאו מקלות על הפחת חיים בווידאו-בלוג שלך, עם מגוון בקרות ואיכות וידאו מהממת.

The best compact for content

מצלמות קומפקטיות

הקומפקטית הטובה ביותר לתוכן

גלה עד כמה PowerShot G7 X Mark III יכולה לעזור לך למצוא את הניצוץ היצירתי שלך בחיי היומיום שלך.

Laura and Ness Knight use a Canon PowerShot G7 X Mark II to film themselves in front of a tent in the jungle, inside which Pip Stewart is sitting.

איך תכננת לספר את הסיפור?

"לשלושתנו יחד, יש כ-150,000 או 160,000 עוקבים במדיה החברתית, לכן ידענו שיש לנו קהל טוב שיגיב בחיוב, אבל רצינו גם להעביר את הרגש הגולמי שלנו באופן אישי ישירות למצלמה, ולשם כך השתמשנו ב-Canon PowerShot G7 X Mark II", אומרת לורה, שמפרסמת תחת כינוי האינסטגרם ‎@laurabingham93.

"כל אחד מאיתנו היה מצויד במצלמה קטנה כדי שנוכל להתגנב כשאף אחד לא הסתכל ולתעד איך הרגשנו. זה עשה את החוויה כנה יותר מאשר אם היינו נותנים ראיון לצוות הצילום. שמרנו את המצלמות שלנו בכיסים או בתרמילי הצד שלנו כדי שיהיו נגישות בקלות ונוכל לנצל כל הזדמנות לצילום".

מהם האתגרים הגדולים ביותר ביצירת סרטוני חוץ של ההרפתקאות שלך?

"כשאתה מושקע כל-כך רגשית ופיזית בהשלמת אתגר, קל לשכוח לעצור כדי לצלם תמונות או וידאו. הדבר נכון במיוחד עבורי כי רציתי כבר להשלים את האתגר ולחזור למשפחתי. עם זאת, יצאנו למסע כדי לספר סיפור ולהפיק תוכן, לא רק עבור עצמנו, אלא עבור נותני החסות שלנו, לכן היינו חייבים לסיים את זה. היכולת לשלוף את PowerShot G7 X Mark II מהכיס שלי ולהפעיל אותה באופן מיידי הייתה חיונית, כדי שבשאר הזמן נוכל להוריד את הראש ולהמשיך להתקדם הכי חזק והכי מהר שניתן".

Ness Knight sits on a sandy riverbank filming a vlog with a Canon PowerShot G7 X Mark II.

מה היו השיקולים החשובים ביותר שלך בבחירת המצלמות?

"גיליתי שכמות המשקל שאתה נושא איתך עומדת ביחס הפוך לכמות ההנאה שאתה עתיד לחוות. אם יש לך מצלמת PowerShot G7 X Mark II זעירה שעדיין מפיקה סרטונים מדהימים, זה רק מוסיף להנאה שבמסע.

"המצלמות שלנו נישאו בתרמילי הצד שלנו, שנחו לפנינו בקיאקים, לצד קרם הגנה, משקפי שמש והאוכל שלנו לאותו יום. הן התגלו כחזקות ועמידות, והתמודדו עם הלחות בצורה מעולה, להבדיל מהמחשב הנייד שהבאנו איתנו כדי לאחסן את הצילומים. כשהיינו מודאגים מכך שהמצלמות נעשו לחות מדי, פשוט היינו מכניסים אותן לשקיות האורז שלנו כדי שיתייבשו. היינו צריכים לזכור שהן שם כשלקחנו כוס אורז לאכילה, אבל זה עבד!"

האם המצלמה הייתה קלה לשימוש?

"בשל האופי של מה שעשינו, זה היה חשוב כל-כך שהייתה לנו מצלמה שעבדה בלי צורך בהרבה קלט מאיתנו. הסתמכנו הרבה על מצב הצילום האוטומטי מכיוון שאילוצי הזמן לא אפשרו לנו להתעסק עם הגדרות. ב-PowerShot G7 X Mark II, ההגדרה האוטומטית כל כך מוצלחת שאם אינך מתמצא במצלמות ואין לך זמן להיכנס להגדרות ולבחור סצנות שונות ומצבים שונים, היא מספיק חכמה כדי לעשות את זה בשבילך . היא התמודדה עם סביבות אור שונות ממש טוב, וחשפה נכון את הסצנה, בין אם היינו באור שמש ישיר על הנהר או בערסלים שלנו מתחת לחופת הג'ונגל בלילה.

"עוד תכונה מוצלחת מאוד של PowerShot G7 X Mark II היא שאתה יכול להפוך את המסך כלפי מעלה, כדי למסגר את עצמך בצורה הטובה ביותר. זה מראה לך אם​אתה ממוקד או לא ומה יש ברקע שלך. כל זה מועיל במיוחד לוולוגים וזה עשה את המצלמה קלה לשימוש אפילו יותר תוך כדי תנועה".

Adventurer Laura Bingham stands chest deep in the Essequibo River, holding a machete aloft. Photograph by Jon Williams.

האם את שמחה שהשקעתם מאמץ כדי לצלם תמונות וגם סרטוני וידאו?

"כל רגע במסע היה כל כך אינטנסיבי שרגעים רבים נשכחו בדרך. זה פשוט בלתי אפשרי לזכור הכל, ויש סכנה שנשכח הרבה רגעים קטנים ויפים. עכשיו, כשאנחנו בבית, כל הזיכרונות התמזגו לסוג של טשטוש, אבל התמונות והסרטונים שצילמנו הם שמאפשרים לנו להחיות לעצמנו את המסע שוב ושוב".

מה הטיפים שלך לאחרים שעשויים לרצות ליצור ולוג של ההרפתקאות שלהם?

"אם המטרה שלכם היא לצלם ולוגים למדיה החברתית, Canon PowerShot G7 X Mark II היא מצלמה מדהימה. זו מצלמה פנטסטית רב-תכליתית לוולוגים שתעזור ולא תפריע להרפתקאות שלכם.

"מבחינת התוכן, זכרו ששום כמות אינה יותר מדי. גם כשאתם חושבים שיצרתם מספיק, תמיד אפשר להתנסות ולנסות זוויות חדשות עד שתקבלו משהו שעובד. היו חופשיים מספיק כדי להכיר את היכולות שלכם ואת החולשות שלכם, ובקשו עזרה אם אתם זקוקים לה".

נכתב על ידי מת'יו באוון

*Canon PowerShot G7 X Mark II מיועדת לשימוש בטווח טמפרטורות של כ-0-‏40 מעלות צלסיוס, ובלחות יחסית של 10‏-90%. לא ניתן להבטיח פעולה תקינה בתנאים קיצוניים. מארז עמיד למים (עד 40 מ' עומק) מדגם WP-DC55 זמין כאביזר נפרד.

** הסרטון שנכלל במאמר זה משלב קטעי ולוגים שצולמו על ידי לורה, נס ופיפ באמצעות Canon PowerShot G7 X Mark II, השילוב עם צילומים שצולמו על ידי יוצר הסרטים המקצועי פיימן זקוואט באמצעות Canon EOS C300 Mark II‎‏, Canon EOS 5D Mark IV ועדשות מסדרה L.

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

ידיעון Get Inspired (לקבל השראה) הוא המקור הראשי שלך לעצות שימושיות בנושא צילום, מדריכים לקונה וראיונות מלאי תובנות – כל הדרוש לך כדי לאתר את המצלמה או המדפסת המתאימות ביותר בשבילך ולממש את הרעיון היצירתי הבא שיעלה במוחך.

חזרה לכל הסיפורים