צילום וידאו-בלוג

מתכון להצלחה: כוכב האפייה, מאט אלדרד בוחן את היכולות של מצלמת Canon EOS M50 Mark II

האופה האוטודידקט וכוכב הרשתות החברתיות, מאט אדלרד, מקבל טעימה ממצלמת-EOS M50 Mark II, מצלמה עשירה בתכונות ללא מראה ואידיאלית להזרמת וידאו.
Celebrity baker Matt Adlard taking a photo of a chocolate dessert with the Canon EOS M50 Mark II.

מאט הוא אדם עסוק. הוא מצלם, עורך ויוצר הכל בעצמו, כך שהוא זקוק למצלמה קלה לשימוש שלא תאט אותו. "כרגע אני מצלם בין 10 ל-15 סרטוני וידאו בחודש, כולל שלושה סרטוני וידאו באורך 10 דקות עבור בית הספר המקוון שלי לאפייה ושני סרטונים בשבוע בחשבונות שלי באינסטגרם וטיקטוק. ואז יש את הסטוריז באינסטגרם שאני מצלם כל יום".

ביקשנו מהאופה העצמאי וכוכב המדיה החברתית מאט אדלארד לעבור על שלבי העבודה עם מצלמת EOS M50 Mark II בצילומי ודאו תוססים. בדומה ליוצרי תוכן רבים, מאט התחיל לצלם עם טלפון חכם לפני שעבר למצלמה מסוג 'הצבע וצלם' ולאחר מכן שדרג למצלמת Canon EOS 70D (שאת מקומה תפסה בהמשך Canon EOS 90D). מצלמת EOS M50 Mark II הכירה לו את האיכות והנוחות של מצלמת EOS ללא מראה.

עיצוב קומפקטי

Hero Lifestyle Film

מצלמת Canon EOS M50 Mark II כוללת תכונות רבות שמקלות על יצירת ולוגים, כולל מיקוד אוטומטי לזיהוי עין לתמונות סלפי חדות, הפועל במצב Servo ובסרטים וחיי סוללה ארוכים יותר בהשוואה ל-Canon EOS M50. "היא גם מהירה מאוד וקלת משקל", אומר מאט. זה חשוב עבורי, כי אני תמיד מזיז את המצלמה, מסיר אותה מהמתקן, משנה מיקום, מסובב אותה וכו'".

אפילו המסך עם הזווית המשתנה של ה-EOS M50 Mark II היא התקדמות טכנולוגית עבורי", הוא ממשיך. "כשאני יוצר תוכן 'מלמעלה למטה' בטלפון, לדוגמה, אני לא רואה את המסך. אז אני לא ממש יודע אם אני מקבל את התמונה הנכונה. אבל עם ה-EOS M50 Mark II, אפשר להפוך את המסך, אני יכול לראות את המזון למטה ולבדוק שאני מצלם נכון".

תכונות לחיסכון בזמן

מאט אלדרד מביט במסך בעל הזווית המשתנה של Canon EOS M50 Mark II. המצלמה מכוונת כלפי מטה, מונחת על חצובה לצילום מלמעלה.

מלבד מסך רב-תכליתי בעל זווית משתנה, Canon EOS M50 Mark II כוללת גם עינית אלקטרונית ברזולוציה גבוהה שמפירה תמונה ברורה בתאורה בהירה.

אדם מקשט עוגה עם שקית זילוף, בזמן שמצלמת Canon EOS M50 Mark II על חצובה מצלמת את ההתרחשות מלמעלה.

מצלמת Canon EOS M50 Mark II תואמת למתאם תושבת Canon EF-EOS M, כדי שתוכל לעבוד עם עדשות EF ו-EF-S שכבר ברשותך וגם עם עדשות EF-M.

בזמן האחרון מארק משתמש במצלמת Canon EOS 70D עם עדשה הכלולה בערכה ובטלפון חכם כדי לצלם את סרטוני הווידאו. "אני משתמש בטלפון על מעמד מעל האוכל, כך שאוכל לקבל תצוגה מלמעלה למטה ומצלמה מדגם EOS 70D בצד. בסוף אני משחק עם קטעי הווידאו ב-Adobe® Premiere® Pro מכיוון שהקטעים מגיעים בכיוונים שונים: לרוחב ממצלמת Canon שלי ולאורך מהטלפון. אז אני צריך לסובב ולהתאים את הגדלים של הווידאו, פעולה שלפעמים גורמת לפיקסליזציה.

"אבל ה- EOS M50 Mark II מזהה אוטומטית הקלטה אנכית של וידאו. אז כשמעבירים את הקבצים, הם יהיו לאורך ולא לרוחב - זה מושלך לסטוריז באינסטגרם, IGTV וטיקטוק. הייתי אומר שכ-60% מהתוכן שלי הוא וידאו אנכי בימים אלה, אז האפשרות הזאת ממש חוסכת זמן".

עוד אחת מהתכונות לחיסכון בזמן של מצלמתEOS M50 Mark II היא היכולת להעביר תמונות ווידאו ל-image.canon או ליישומון Canon Camera Connect. "זה נהדר לצילומים בחוץ או לנסיעות, כי אז אין צורך לקחת איתי את המחשב הנייד. אפשר פשוט להתחבר ליישומון Camera Connect בטלפון ולהעלות ישר למדיה החברתית".

הזרמה בשידור חי ל-YouTube

המסך האחורי של מצלמת Canon EOS M50 Mark II מציג חיבור HDMI.

קלט מיקרופון ופלט Clean HDMI הופכים את Canon EOS M50 Mark II למצלמה שמאפשרת לך ללטש מיומנויות ולפתח שאיפות.

מאט אדלרד מחזיק טלפון ליד עציץ נענע ופרוסה קטנה של עוגת גבינה על דלפק מטבח.

Canon EOS M50 Mark II מציעה יכולות חיבור מעולות, כך שאפשר להעביר תמונות וסרטונים ל-image.canon או ליישומון Canon Camera Connect בטלפון ללא מחשב נייד.

בהתחלה מאט זכה להצלחה ב-YouTube. הצמיחה שלו באינסטגרם וטיקטוק - והשקת Bake it Better, השיעורים המקוונים שלו, היו כרוכות בפסק זמן מהפלטפורמה לשיתוף וידאו, אבל מצלמת EOS M50 Mark II החזירה את תשומת לבו לפלטפורמה". "אני חושב שנכנסתי לדפוס המחשבה של יצירת תוכן במטרה לקבל צפיות, לעומת יצירת תוכן שנהניתי ליצור", הוא מודה. "אבל זה משהו שבהחלט אבחן שוב, אחרי ההפסקה שהייתה לי".

אחת התכונות של מצלמת EOS M50 Mark II שעוזרת בזה היא היכולת שלה להזרים בשידור חי ישירות ל-YouTube* בכל רשת אינטרנט מחוברת. "חיברנו אותה ל-OBS (‏Open Broadcaster Software®‎) שזו התוכנה שמשמשת אותנו, כדי לנסות - וזה היה כיף", אומר מאט. עכשיו שהתנסיתי בזה, אשמח לעשות את זה עוד - במיוחד בבית הספר לאפייה, שם אנחנו עושים אפייה משותפת בשידור חי. כשאני רואה כמה קל ומהר היה להגדיר את המצלמה להזרמה בשידור חי, זה מעודד אותי ללכת על זה".

"הקלט מהמיקרופון ישפר את איכות השמע עבור הזרמה בשידור חי וגם עבור ולוגים", הוא אומר. "הוספת קריינות לתוכן חשובה לי מאוד עכשיו, אז היכולת לחבר מיקרופון ולהקליט צליל שאינו מהדהד ומקוטע חשובה מאוד".

שימוש קל

המסך האחורי של מצלמת Canon EOS M50 Mark II מציג את מצב הצילום Food ("אוכל").

למצלמת Canon EOS M50 Mark II יש מהירות צילום רציף של 10 תמונות בשנייה והיא מסוגלת להתמקד בתנאי תאורה חשוכים יותר לעומת Canon EOS M50, תכונה שהופכת אותה לכלי רב-עוצמה עבור תמונות סטילס וסרטונים כאחד. היא כוללת גם מצב צילום עבור אוכל, שמזהה אינטואיטיבית את אובייקט הצילום ומכוונן את ההגדרות בהתאם.

אדם מצלם קינוח שוקולד על צלחת וסביבו קרח יבש.

מאט אומר שהשימוש במצלמת Canon EOS M50 Mark II שינה את כללי המשחק מבחינתו ומאפשר לו לשדרג את רמת הפירוט בתמונות תקריב של המתכונים שלו.

מאט מתאר את עצמו כ"טירון אמיתי" כשמדובר במצלמות, אבל אומר מצלמת EOS M50 Mark II מאפשרת שימוש אינטואיטיבי. "עבור מישהו כמוני שלא בהכרח קורא את חוברת ההוראות, אפשר להסתדר עם המצלמה בקלות בגלל הפריסה של התפריטים עם התמונות ובקרי מסך המגע. גם אפשרות הטיימר העצמי לסרט הייתה שימושית, יכולתי באמת להתכונן לפני שאתחיל להקליט את הווידאו.

מאט מודה, "אני לא ממש מבין הגדרות כמו צמצם או ISO, אבל לדגם EOS M50 Mark II יש מצב סצנת אוכל שמזהה שהנושא הוא אוכל ומתאים את הצבעים ואת כל ההגדרות", הוא ממשיך. "זה אומר שאני יכול ישר להתחיל להקליט ואני יודע שהתוכן שלי ייראה נפלא בסוף".

"כל כך הרבה אנשים יוצרים תוכן עכשיו ואני חושב שאפשר להתבלט על ידי שיפור אמיתי של איכות התמונה. היכולת לצלם ב-4K ולהוסיף עדשת מאקרו למצלמה כדי לקבל תקריב של פרטים ומרקם [היא נהדרת]. אני חושב שהיא תעזור לי להתבדל מעט בין האחרים".


נכתב על-ידי מרקוס הוקינס


*נדרשת רשת אלחוטית עם חיבור לאינטרנט במהירות של 6Mbs לפחות וחשבון YouTube עם לפחות 1,000 מנויים וחשבון image.canon.

מוצרים קשורים

מאמרים קשורים

  • צילום טיולים

    טיול בסביליה עם ה-EOS R10

    הבלוגרית דיאנה מילוס מגלה מדוע מצלמה יצירתית זו היא השותפה המושלמת לנסיעות.

  • צילום וולוגינג

    הכר את ה-PowerShot V10

    גלה מדוע מצלמת הווידאו-בלוגינג הקטנה של Canon (באיכות 4K) היא הערכה הרב-תכליתית המושלמת למתחילים.

  • צילום וולוגינג

    יצירת תוכן בעזרת ה-EOS R50

    הזנק את העדכונים החיים שלך ברשתות החברתיות לרמה חדשה בעזרת ה-Canon EOS R50.

  • צילום מזון

    הפוך למשפיען בתחום האוכל

    עצות לצילום אוכל ממשפיענית ה-Instagram ושגרירת Canon, יסמין אלבטול.