מאמר חדשותי

‎#FreeYourStory: פרספקטיבה ייחודית

יצירתיות, השפעה והכוח לספר סיפור - התמונות הזוכות מתחרות שנועדה למצוא את הדור הבא של מספרי סיפורים חזותיים.
A man wearing a pink sweatshirt holds a Canon camera to his face. The flash casts an orange light.

יצירתיות, השפעה והכוח לספר סיפור - אלה המטרות שצלמים מקווים להשיג בתמונות שלהם. היכולת להציג פרספקטיבה ייחודית מאפיינת צלמים טובים - ואת זה Canon רצתה לגלות באמצעות ההאשטג ‎#FreeYourStory והתחרות המזוהה איתו.

כדי להשתתף בתחרות ‎#FreeYourStory, צלמים צעירים התבקשו להגיש תמונות בשתי קטגוריות - The Mirror Selfie ו-Forced Perspective - וועדה של שופטים עצמאיים העריכה את ההגשות וחיפשה תמונות שבלטו מבין השאר. השופטים בתחרות בחרו מבין מאות ההגשות את התמונות הזוכות ומספר תמונות ראויות לציון, שאפשר לראות למטה. אפשר גם לקרוא את הסיפור שמאחורי הזוכים בתחרות ‎#FreeYourStory ולקבל תובנות מהשופטים: שגרירת Canon ומומחית לדיוקנאות ונדה מרטין, שגרירת Canon ויוצרת תיעוד דוקומנטרי אולה לוהמן וצלם התיירות, יוצר הסרטים והמשפיען מייקל גריי.

הזוכה בתחרות The Mirror Selfie

תמונה בשחור-לבן של ילדה משתקפת בחלון, כשנוצרת האשליה שהיא חלק מתצוגת הבובות על אדן החלון.

קרולינה דבורזינסקה מפולין צילמה את התמונה הזאת בזמן שביקרה בכפר מהאגדות עם משפחתה הצעירה. הייתה לה הזדמנות אחת לצלם את תהמונה, לפני שבתה השתעממה וחזרה להתרוצץ. © ‎Karolina Dworzynska

"אני לא מאמינה שזכיתי בקטגוריה הזאת", אומרת קרולינה דבורז'ינסקה. "בחיים לא זכיתי בשום דבר, זו הייתה תחרות הצילום הראשונה שהשתתפתי בה".

"אני אוהבת לצלם ילדים. התגובות שלהם תמיד אמיתיות והרגש תמיד ניכר בפניהם. המטרה שלי היא להקפיא רגע בזמן, כך שמאוחר יותר בחיים, הילדים שלי יוכלו לדעת איך נראתה הילדות שלהם וליהנות מהרגעים האלה שוב. לי אין אפשרות לחוות את זה לצערי, יש לי רק מעט תמונות מהילדות. אולי זאת הסיבה שצילום חשוב לי כל כך".

השופטים תיארו את התמונה של קרולינה בשחור ולבן כ'מפתיעה' ו'שובבה'. היא צולמה במהלך ביקור משפחתי בכפר מהאגדות, מלא בבתים קטנים עם דמויות מכניות. "עצרנו כדי להאזין לסיפור על סינדרלה והבחנתי בהשתקפות של בתי בחלון. היא נראתה חלק מסיפור האגדה. קפצתי על ההזדמנות לצלם. ניסיתי לצלם עוד תמונה, אבל היא התחילה להשתעמם וברחה משם. וזהו זה. הייתה לי הזדמנות אחת וניצלתי אותה".

תמונה בשחור-לבן של אישה מושיטה יד ומשתקפת במראה.

תמונה זו, שצולמה על ידי דריה ליושנבסקה מפולין, סיימה במקום השני בקטגוריית The Mirror Selfie ("סלפי במראה"). © ‎Daria Liushnevska

דיוק עצמי של אדם כורע על סלע, משתקף דרך משקפיים בצורת משושה.

תמונה זו של דומיניק דה לאנדר, שסיימה גם היא במקום השני, מציגה אותו כורע ובידיו ערכת Canon, כאשר הוא משתקף דרך זוג משקפיים. © ‎Dominique De Laender

מה אומרים המקצוענים...

השופטים התרשמו מהגירסה המרתקת של קרולינה לנושא The Mirror Selfie. "תמונת סלפי במראה היא אחד מסגנונות הדיוקן העצמי הישנים והפופולריים ביותר בצילום. אנחנו רואים מאות מהן בכל יום במדיה החברתית", אומרת שגרירת Canon ומומחית לדיוקנאות ונדה מרטין. "התנסיתי בצילום של דיוקן עצמי במהלך הסגר והייתי מאוד להוטה לראות איך אנשים אחרים מפרשים את הנושא.

"קיבלנו כמה פתרונות חזותיים שנונים ויצירתיים מאוד. הזוכה שלנו היא תמונה יפהפייה בשחור ולבן, שבה השתקפות של ילדה מתמזגת בעולם של בובות. אי אפשר בכלל להבחין בין העולמות, אהבנו את האופן שבו האשליה האופטית יוצרת מציאות חדשה".

שאר השופטים הסכימו. "הייתי צריכה להביט פעמיים", אומרת אולה לוהמן, שגרירת Canon, צלמת עיתונות ויוצרת תיעוד דוקומנטרי. "היה בה גורם הפתעה, עם השתקפות של הילדה וגם של הצלמת - שילוב של ישן וחדש. ככל שמביטים יותר - התמונה מעניינת יותר".

"עוד לא יצא לנו לראות שימוש כזה בהשתקפות", מוסיף צלם התיירות, יוצר הסרטים והמשפיען מייקל גריי. "נהנינו מאוד מהדיוק שבו הילדה מתאימה לגובה של הבובות. זה גרם לשופטים לעצור לרגע ולשאול מה קורה כאן. זה היה מרגש".

צילום בשחור-לבן של מספר תמונות של אותם פנים המשתקפים במראה.

הזוכה במקום השני, ג'ו-ג'אני קוסיקו מאיחוד האמירויות, השתמש במראות כדי לצלם מספר תמונות של פניו. © ‎JoJanni Cosico

תמונת סלפי בשחור-לבן של אישה נועצת מבט בעדשה ומחזיקה מצלמה מול פניה.

תמונת סלפי קונבנציונלית יותר של הזוכה במקום השני, ספיסו דין מוואמלו מבריטניה, אבל תמונה מרשימה בפני עצמה. © ‎Sepiso Dean Mwamelo

כיצד לצלם סלפי במראה משלך

הצילום של קרולינה מראה לנו כמה קל לנצל את הזדמנויות הצילום ביום-יום ברגע שמתחברים לצד היצירתי. כמה מאיתנו חולפים מדי יום על פני חלונות ראווה של חנויות ומפספסים הזדמנות לתמונה נהדרת? מבחינה טכנית זאת תמונה שלא קשה לצלם, ממקמים את הנושא המשתקף כנגד חלק כהה יותר בסצנה ומוודאים שהמצלמה מתמקדת בהשתקפות ולא ברקע. האתגר הוא למצוא נושא מעניין.

לא חייבים לתכנן את הצילומים מראש או לשאת מצלמה כבדה: קח איתך מצלמת כיס מדגם Canon Zoemini S לשליפה מהירה ותוכל לצלם באופן ספונטני יותר, ללכוד וליצור הדפסים מידיים על הדרך. זאת דרך נפלאה לתפוס את הרגעים המשפחתיים החולפים. המראה המובנית של המצלמה מקלה מאוד על צילום תמונות סלפי קבוצתיות יצירתיות.

הטיפול בשחור-לבן שקרולינה העניקה לתמונה שלה קושרת בין העולמות משני צידי הזכוכית ומדגיש את האשליה האופטית. נסה להוסיף לתמונות הצבעוניות מסנן לפני שיתוף באינטרנט או הדפסה. הוריד את היישומון Canon Mini Print למכשיר הנייד מ-App Store ו-Google Play ותוכל להוסיף מסגרות, מסננים ועיוותים טרנדיים כדי ליצור תמונות ייחודיות לפני ההדפסה ב-Canon Zoemini S. עיין במרכז #FreeYourStory כדי לקבל עוד השראה.

הזוכה בקטגוריית פרספקטיבה כפויה

ילד קטן חבוש בכובע ומשקפי שמש מוחא כפיים כשמטוסי קרב F-16 טורקיים מבצעים הדגמה, משאירים אחריהם שובל של עשן אדום ולבן בשמיים.

הזווית והקומפוזיציה של התמונה סייעו למהמט לזכות בקטגוריית Forced Perspective. © ‎Muhammet Samet Yılmaz

מוחמד סאמט ילמז נבחר כמנצח בקטגוריה Forced Perspective בתחרות #FreeYourStory, עם תמונה מרהיבה זו של טייסי F-16 טורקיים מפגינים את כישוריהם. "ראיתי ילד שצופה במפגן בגאווה והתמונה הזאת מיד קפצה לראש. בחרתי במהירות זווית טובה ולחצתי על שחרור התריס".

מוחמד אוהב לטייל ותמיד לוקח איתו מצלמה. זה מאפשר לו לקפוץ על הזדמנויות לצילום כהוא נתקל בהן - בהחלט יתרון כשמדובר בצילום פרספקטיבה כפויה הדורש מזל. "כשגיליתי שזכיתי, הייתי מאושר. בהתחלה היה לי קשה להאמין וקראתי שוב ושוב את הדוא"ל", הוא אומר.

מה אומרים המקצוענים...

"עמיתיי השופטים ואני הערכנו מאוד את הגורם האישי בעבודתו של המנצח בקטגוריית הפרספקטיבה הכפויה", מסבירה ונדה. "במקרה של הזוכה בתחרות The Mirror Selfie, מדובר תמונה משפחתית לא שגרתית ומשחק ויזואלי מתוחכם".

"זו תמונה שכולם יכולים להזדהות איתה", מוסיפה אולה. "הטכניקה הייתה נקודה חשובה עבורי, אבל חיפשתי גם את רכיב ההפתעה ואת העלילה, שזה בדיוק מה שהתמונה מעבירה.

"למעשה, השתמשתי בנושא הפרספקטיבה הכפויה כדי לאתגר את המשתתפים באחת הסדנאות האחרונות שלי, לכן אני ממליצה לכל הקוראים לנסות גם אותה וגם את נושא הסלפי במראה ולאתגר את עצמם לצלם בראש פתוח".

מייק מסכים: "קיוויתי לראות אדם שיכול לחשוב מחוץ לקופסה, במיוחד עם כל המצב בעולם עכשיו. קיבלנו המון תמונות שאנשים צילמו בחצר האחורית ואני חושב שזה מוכיח שאפשר להיות יצירתי בכל מקום.

"מה שאהבנו בשתי התמונות הזוכות זה שהן התאימו לקונספט - הסיפור והרגש שתועדו בפרספקטיבה הכפויה חדרו מבעד לתמונה כשהבטנו בה".

צללית של אדם מושיט אצבע ויוצר תחושה כאילו הוא נוגע בשמש.

הצללית שצילם פתיח אקמן, סגן הזוכה בקטגוריית Forced Perspective, מוסיפה שכבת עניין חדשה לשקיעה יפהפייה. © ‎Fattih Ekmen.

אישה בבגדי ספורט שנדמה כאילו מתכוננת לטפס על בלוק כחול, מצולם מלמעלה.

הזוכה במקום השני בתחרות, אנג'ליקה ארקושינסקה, בחרה לצלם מלמעלה ויצרה את האשליה שהאובייקט שלה מטפס על קיר אנכי. © Angelika Arkuszynska

כיצד מצלמים תמונות פרספקטיבה כפויה משלך

ב'פרספקטיבה כפויה', העניין הוא למצוא את הנושא הנכון ואת זווית הצילום הטובה ביותר כדי לסדר הכול ופחות עניין השליטה בבקרות המצלמה. היה מוכן לכרוע או לשכב על הקרקע או לצלם את התמונה מזווית גבוהה כדי לקבל תוצאה משכנעת.

לעתים קרובות רעיונות פשוטים נותנים את התוצאה הטובה ביותר, לכן ברגע שזיהית הזדמנות, חפש דרכים להוציא מהסצנה פרטים שלא מוסיפים לסיפור. נסה לשחק עם הגדלים: אם אתה רוצה לגרום לנושא קטן להיראות גדול ביחס לפרטים ברקע, צריך להתקרב עם עדשה רחבה או לעמוד רחוק ולהתמקד עם זום. אפשר אפילו להוסיף את עצמך לתמונה – נסה להושיט יד מול המצלמה כאילו שאתה מתעסק עם אובייקטים במרחק.

אם אתה משתף את התמונות והסרטונים של 'הפרספקטיבה הכפויה' באינסטגרם, אל תשכח להשתמש בהאשטג ‎#FreeYourStory– נשמח לראות מה יצא!


נכתב על-ידי מרקוס הוקינס

מוצרים קשורים

  • מצלמות ללא מראה

    EOS R50

    צור תוכן איכותי ואטרקטיבי במיוחד באמצעות מצלמת EOS R זו ללא מראה, החל מתמונות סטילס חדות וכלה בסרטי 4K ובהזרמות בשידור חי. מכשיר ייעודי ורב-תכליתי.
  • מצלמות קומפקטיות ומדפסות כיס

    Canon Zoemini S2

    שדרג את צילומי הסלפי שלך עם המצלמה-מדפסת כיס, הכוללת מראה, טבעת אור, תריס בשליטה מרחוק ותצוגה חיה.
  • מדפסות ביתיות

    SELPHY SQUARE QX10

    לשמור את הרגעים המיוחדים כתדפיסים בגימור מקסים, שאפשר להפיק בכל מקום, באמצעות תקשורת אלחוטית.

מאמרים קשורים

  • הדפסה יצירתית

    הדפסים שובבים עם Paperboyo

    שחק, הדפס ופרסם: כוכב ה-Instagram‏ Paperboyo עורך ניסויים עם Canon SELPHY Square QX10.

  • הדפסה יצירתית

    המדפסות הניידות הטובות ביותר של Canon

    בוא לגלות את מגוון המדפסות הקומפקטיות של Canon כדי למצוא מה מתאים לך.

  • מצלמות לשימוש מיידי

    היו יצירתיים עם מדפסות ניידות

    משפיען ה-Instagtam, ג'ואל ת'ורפ, חושף כיצד התחיל להשתמש ב-Canon Zoemini S כדי לשלב תדפיסים בתמונות שלו.

  • הדפסה יצירתית

    תכנון, משחק והדפסה

    גלה כיצד היישומון SELPHY Photo Layout יכולה לעזור לך לחשוב על פרויקטים מלהיבים של עבודת יצירה.